Raskaus ja yötyö
Kyselisin nyt vähän neuvoa. Olen n. rv 6 vasta ja tarkoitus olisi kesäkuussa valmistua lähihoitajaksi vanhustyöhön. Työpaikka mulla olisi valmiina ainakin joksikin aikaa. Aloitan toukokuussa viimeisen työharjoittelun siellä. Siellä ei siis vielä tietenkään tiedetä että olen raskaana. Touko-kesäkuun ajattelisin tehdä ihan 3vuorotyötä, mutta sen jälkeen olisin todella kiinnostunut tekemään enimmäkseen yötyötä. Tämä johtuu enemminkin siitä että yöllä ei tarvitse tehdä melkein mitään. Työkuvioihin kuuluu koko 10,5 tunnin aikana kaksi kierrosta, ei edes kääntöjä, pyykinlaskostamista ja lääkkeiden jakaminen dosentista tarjottimelle. Oikeastaan siellä työtehtävänä on vain pysyä hereillä. Siellä on 2 yöhoitajaa ja yleensä pelataan korttia, katsotaan tv:tä tai ollaan tietokoneella. Jokainen yö tietenkin on erilainen ja tulee kyllä yössä muutama hälytys, että jollain on nälkä tai joku haluaa vessaan, mutta pääsääntöisesti kaikki ovat suht hyväkuntoisia. Kysynkin siis nyt muiden mielipiteitä/kokemuksia yötyöstä hoitajana? Onko tästä vauvalle jotain haittaa. Minulla alkaisin elokuun lopussa äitiysloma ja ehteisin olla yökkönä 2 kuukautta. Työmatkat on 25km per suunta. Ensimmäinen neuvolani on vasta kuukauden päästä ja ajattelin silloin vielä neuvolatädin kanssa keskustella kyllä asiasta. -Tii LA 23.09
yötyö oli helponta, mitä tein. Yötyöllä pystyin jatkamaan viikkoja, joita pystyin olemaan töissä.
Oh suuressa viisaudessaan sitten päätti, että ei kait nyt raskaana oleva voi tehdä yötöitä ja siirsi päivätöihin. Jouduin melkein heti jäämään saikulle supistelujen takia ja kohonneen verenpaineen.