Kenen perheessä ei käytetä kevyttuotteita?
Tuli mieleeni kysellä tällaista, kun suppean ystävätuttavagallupin perusteella olemme ihan friikkejä, kun juomme täysmaitoa koko sakki, syömme täysrasvaisia juustoja, laitamme leivän päälle voita jne. Kukaan meistä ei myöskään karppaa, laihduta, tarkkaile painoaan tms.
Ja tietenkin kukin taaplaa tyylillään, nyt ei ole tarkoitus väittää, että meidän tapamme olisi ainoa oikea. :-)
Kommentit (35)
ei käytetä mitään light-kamaa muuten kuin luomumaitoa (vain koska sitä ei saa täysmaitona). Ja hoikkia ollaan koko poppoo.
juodaan rasvatonta luomumaitoa kahvissa (latte), koska tykätään sen mausta enemmän ja minä juon light-cokista, mies light-pommacia. Lapset eivät syö light-tuotteita ja muutenkin mahdollisimman yksinkertaista, puhdasta ruokaa. Lapset juovat kevytluomumaitoa, koska luomua ei täysmaitona. Raakamaitoa eivät kelpuuta:-)
Kevyttuotteista käytämme kevytmaitoa ja 17% juustoa. En ymmärrä lainkaan rasvattomia tuotteita, enkä antaisi niitä missään tapauksessa lapsilleni. Minusta on kamalaa, että kouluissa tarjolla on usein ainoastaan rasvatonta maitoa. Kuinka moni lapsi on niin lihava, että elämä kaatuu yhteen maitolasilliseen? Ihanaa, että löytyy muitakin, jotka eivät tarjoa pelkkää "laittia" lapsilleen.
Meillä ei käytetä kevyttuotteita. Emme nyt voitakaan vetele emmekä täysmaitoa. Uskomme kultaiseen keskitiehen. Tällä periaatteella me kohta nelikymppiset vanhemmat olemme säilyneet terveinä. Samaa toivomme lapsillekin!
Meinasin ostaa Oivariinin, sen vähärasvaisemman version vaan katsottuani lisäainelistaa ja verrattuani ns. tavalliseen Oivariiniin muutin mieleni hyvin äkkiä.
Emme käytä kevyttuotteita koska ne perustuu lisäaineisiin. Suurin osa luomua ja mahd alkuperäisessä muodossa. Voi voina ja sokeri sokerina, mutta kohtuus kaikessa. Hoikkia ollaan.
vältellään mahdollisuuksien mukaan lisäaineita ja light-versioita kaikesta. Luomua suositaan.
ostella koskaan mitään light tuotteita. Lisäaineita niissä ihan tolkuttomasti.
Meilläkin tosin käytössä kevytmaito, koska sitä on helpompi roudata niissä 1,5litran tölkeissä, ( meillä 3 kasvavaa poikaa, ja maitoa menee), mutta muuten ei koskaan kevyttuotteita.
Emme käytä kevyttuotteita koska ne perustuu lisäaineisiin. Suurin osa luomua ja mahd alkuperäisessä muodossa. Voi voina ja sokeri sokerina, mutta kohtuus kaikessa. Hoikkia ollaan.
saisin olla lenkillä ja salilla kokoajan kuluttamassa etten olis mieletön läski..ja verisuonet olis tukossa koko porukalla,koska on rasva-arvot jo nyt koholla mulla ja kahdella pojallani(sukurasite)ja verenpaineet myös.jos näitä ei oteta huomioon niin voisin käyttää läskituotteita,niin ja makukin ratkaisee..
Muuten vältän kaikkea light-sanalla merkattua. Maku noissa light-tuotteissa on kamala ja lisäainelistat on loputtomia. Yöks. Mä en ymmärrä, miten joku niitä voi käyttää.
Kavahdan kaikkea, jossa lukee light tai kevyt.
Maitoa meillä ei tosin juoda ja muita maitotuotteita käytetään vähän, mutta esim. juusto on aina Oltermannia. Ostaisin rasvaisempaa juustoa, mutta kun Suomesta ei oikein saa.
Mies käyttää kyllä margariinina Floraa, koska ei tykkää muista. Minä käytän Oivariinia, koska se on parhaan makuista.
Olemme kasvissyöjiä, minä syön myös vähän kalaa.
Tavoistaan on vaikea päästä eroon. Enkä ole edes ikinä ollut paino-ongelmainen. Mutta tämä on kyllä sieltä kotoa opittua. Äitini osti aina kaikenlaisia kevyt-tuotteita, kun niitä alkoi siihen aikaan kaupan hyllyihin tulemaan, kun asuin vielä kotona tai olin vasta sieltä muuttanut.
Silloin harvoin kun limua ylipäänsä on. Muuten ei lighteja osteta. Ei kyllä niitä boikotoidakaan, jos joku tuote nyt tuntuu siltä, että se on saatava niin kyllä voidaan ostaa vaikka olisi light.
Kukaan meistäkään ei karppaa, juttaile, atkinsoi eikä mitään muutakaan. Ainut mitä vältetään tietoisesti on sokeri. Ja se hampaiden takia.
Miksi te syötte vain Oltermanni-juustoa, kun kotimaisia juustoja on kymmeniä ja ulkomaisia satoja (ellei tuhansia)? Esim suomalaisia emmentaleja saa ainakin kolmea vahvuutta (mustaleima tietty paras), Turunmaa, Luostari, Salaneuvos, Aura ja muut sini- ja valkohomejuustot. Ja sitten vielä kaikki espanjalaiset, ranskalaiset, tanskalaiset yms yms, joita saa ihan tavallisista marketeista.
18
Maitoa meillä ei tosin juoda ja muita maitotuotteita käytetään vähän, mutta esim. juusto on aina Oltermannia. Ostaisin rasvaisempaa juustoa, mutta kun Suomesta ei oikein saa.
Mies käyttää kyllä margariinina Floraa, koska ei tykkää muista. Minä käytän Oivariinia, koska se on parhaan makuista.
Miksi te syötte vain Oltermanni-juustoa, kun kotimaisia juustoja on kymmeniä ja ulkomaisia satoja (ellei tuhansia)? Esim suomalaisia emmentaleja saa ainakin kolmea vahvuutta (mustaleima tietty paras), Turunmaa, Luostari, Salaneuvos, Aura ja muut sini- ja valkohomejuustot. Ja sitten vielä kaikki espanjalaiset, ranskalaiset, tanskalaiset yms yms, joita saa ihan tavallisista marketeista.
18
Olisko se se syy?
Kyllä me ostetaan joskus jotain muutakin juustoa vähän niin kuin herkuksi, mutta mä tykkään eniten Oltermannin tyyppisestä juustosta. Oon saanut vastaavaa saksalaista juustoa, jossa on 60 % rasvaa ja se se oli hyvää. Sitä ei vaan saa Suomesta.
Olipa kummallinen kysymys!
Ainoa poikkeus on kevytmaito, mutta muuten valitsen aina vähiten jalostetuinta.