Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuuluuko äippälomalla tehdä kodin kaikki työt jos mies elättää perheen?

Vierailija
01.03.2011 |

Tai siis vauvan hoito on yhteinen homma. Toki minulla on vastuu öisin ja muutenkin enemmän vauvasta. Lisäksi teen kaikki kodin sisäpuolella olevat työt esim ruoka, tiskit, siivous, vaatteet..

Tekeekö teidän miehenne kotitöitä jos olette lasten kansaa kotona??

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan nykymiehet osallistuvat entistä enemmän kotitöihin

Vierailija
2/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse enemmän, mutta en tosiaankaan kaikkea yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kukaan ei laske kuka elättää ketä kun rahat ja perhe yhteisiä. Totta kai päävastuu lapsista ja kodista on mulla silloin kun mies on töissä mutta kun kotiutuu tekee kyllä oman osansa...hommia riittää illallekin ja molemmille ihan kiitettävästi...lastenhoitoa, siivousta jne.

Vierailija
4/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siitä alkaen myös hän tekee niitä. Toki mä teen päivisin suurimman osan. Pesen pyykkiä, pyyhin lattioita, täytän ja tyhjennän tiskikonetta. Mutta taas niitä on tehtävä kun uusia astioita likaantuu, treenivaatteet hiostuu, maidot kaatuu yms yms.

Vierailija
5/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis jaatte työt? Mitä hommia töistä tulon jälkeen ies tekee? Entä vkl?

Vierailija
6/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona miehen työaikana, jotta voimme sitten illalla ja vikonloppuisin olla yhdessä ja tehdä kaikkea mukavaa.

Vierailija
7/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietenkin töissäkäyvä tekee myös sen, mitä ehtii.

Itse olen kotona ollessani pitänyt tärkeänä sitä, että mies saa töiden jälkeen olla nimenomaan lasten kanssa eikä tehdä koko iltaa kotitöitä. Kun mennään 20 vuotta eteenpäin, hän varmasti muistelee mieluummin suhdetta lapsiinsa kuin suhdetta imuriin.

Vierailija
8/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko teillä?

Pitäiskö miehen oikeesti siivota arkenakin vielä sen jälkeen kun on töistä tullut kotiin?

Vierailija
9/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoaa ruoan jälkeen keittiötä, laittaa tiskiä koneeseen ja puhtaita kaappiin, järjestää lasten leluja, kylvettää lasta,nukuttaa, syöttää, auttaa isompia lapsia syömisessä, vie roskia, käy kaupassa jne...viikonloppuna meillä viikkosiivous yhdessä. Molemmat sisi tekee näitä hommia. Mä sit arkena päivällä imuroin ja pesen pyykkiä sen mitä ipanoilta ehdin ja kykenen. Ei muuten ole mikään helppo homma imuroida samaan aikaan kun vilkas taapero kiipeää sadatta kertaa keittiön pöydälle tai tekee muuta.

Vierailija
10/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa tiskiä koneeseen , pyyhkii pöytää, vie roskia, siivoaa lasten jälkiä jne...ei meillä ainakaankotityöt ajoitu kaikki vaan arkipäivään. Aika luuseri mies täytyy olla jos töidensä jälkeen ei pysty tähän.

Vierailija
11/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa päivisin enkä vain puurtaa kotitöitä! Ei lapselle voi olla läsnä, jos kaikki aika menee kodista huolehtimiseen. Toki tein kotitöitä, enemmän kuin mieheni, mutta kohtuudella, jotta myös lapselle jäi aikaa. Ja omille lepohetkille. Osasihan mieskin ottaa leponsa.

Vierailija
12/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä ainakaan ruutuvihon kanssa ole tarvinnut hommia jakaa... Iltaisin se tekee kumpi kerkiää, ja kumpaa vaadittavat hommat enemmän miellyttävät. Eli kumpikin tekee luonnostaan itselleen paremmin sopivia juttuja. Mies yleensä kokkaa ja hoitaa lapset, minä pyykkään ja selvittelen sotkuja esimerkiksi. Iltahommat keittiönsiivouksineen jne. tehdään yhdessä, niin saa sitten molemmat yhteistä sohva-aikaa, kun lapset on laitettu nukkumaan. Ei kuulosta hyvältä, jos tällaista asiaa pitää jotenkin kauhean tarkasti suunnitella ja eritellä...

Vierailija
13/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen ei tarvikaan tehdä mitään?

Vierailija
14/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle 25 % kotitöistä ja lastenhoidosta, mulle loput. En tod. rupea kenenkään piikana olemaan.

Mä pidän lapset hengissä ja siivoilen, kokkailen sen minkä ehdin ja jaksan. Mies auttaa, kun tulee töistä. Mä pääosin huolehdin yöt.

Jos ei jotain jakseta tehdä, jätetään tekemättä tai tehdään myöhemmin.

Työssäkäynti rupeaisi kuulostamaan ihan mukavalta, jos olisi töissä 8-16 ja muuten lepäilisi ja keräilisi voimia, toinen sitten 24/7 kodin hengettärenä puunailisi paikkoja. Oikeasti? 2000-luvulla?

Vierailija
15/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis jaatte työt? Mitä hommia töistä tulon jälkeen ies tekee? Entä vkl?

Talvisin hän tekee useimmiten lumityöt. Joskus hän myös iltaisin täyttää tiskikonetta, ripustaa pyykkiä tms. Minä hoidan arkena pääosin ruoanlaiton, pyykit, tiskit ja päivittäisen ylläpitosiivouksen. Ja tietenkin hoidan lapsia kun mies on töissä. :)

Viikonloppuisin mies yleensä imuroi, minä taas järjestelen paikkoja ja pesen vessat.

8

Vierailija
16/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti pääosin miehen työpäivinä kotityöt teen minä. Ei niitä nyt oikeasti vauvan hoidon lisäksi niin paljon ole, vaikka isompiakin lapsia on! Minulla on koko päivä aikaa pikku hiljaa touhuilla, joten miehen ei ensimmäiseksi kotiin tultuaan tarvitse imuriin tarttua. Miehen vapaa ajat hoidetaan lapset yhdessä. Miehen vapaapäivinä molemmat tekee kotitöitä ja hoitaa lapsia. Minusta se nyt vaan tuntuisi että minä todella makaan kotona vauvan kanssa odottamassa miestä kotiin... Mitä töitä te niin paljon teette että niitä koko päiväksi riittää? Minä nyt kuitenkin teen pääosin ruuat itse (ei eineksiä, ulkoilen ja leikin isompien kanssa jne ja silti ehdin kotihommatkin tehdä. Sama meillä toimii silloin kun minä olen pois, kyllä mies huolehtii silloin niin lapset kuin kotityötkin. Ärsyttäisikin tulla kotiin omasta menosta sotkuiseen kotiin ja alkaa ensimmäiseksi ruokaa vääntämään, no thanks!

Vierailija
17/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hoitanut lapsia

- ostin tilapäistä lastenhoitoapua ja mies osti ruuat

samalla lailla jatkunut 10 v

Vierailija
18/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten takia en kotitöiden...tarkoittaa siis sitä että päivisn eniten leikin lasten kanssa.ulkoillaan,käydään leikkikerhossa, muskarissa, puistossa...kotona laitan ruokaa ja syötän, vaihdan vaipaa, istutan potalle, pesen pyllyä, järjestän leluja, nukutan päikkäreille ja joo syön myös itse rauhassa lehteä lukien. Suuremmat siivoukset hoidetaan viikonloppuna miehen kanssa ja toki mieskin hoitelee hommia töidensä jälkeen. Kyllä sitä illallakin koti likaantuu, menee epäjärjestykseen jne. Mies osallistuu myös lasten hoitoon!

Vierailija
19/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kotityöt jakautuu jotenkin näin:

Mä pesen pääsääntöisesti kaiken pyykin arkena.

Päiväuni aikaan kerran viikossa imuroin, pesen lattioita ja pyyhin pölyjä.

Siinäpä se.

Mä teen lämpimät ruuat. Se siksi, että ruokaa pitää olla tekemässä jo ennen kuin mies on tullut. Muuten hän varmaan tekisi välillä.

Tiskit ja keittiön siivous on sekin meidän perheessä ihan itsestäänselvyys heti ruokailujen jälkeen joten en mitään sankarin kruunua vaadi, että hommat hoituu ilman miehen panostusta päivisin. Eikä mieskään noista asioista valita. Menee automaattisesti sille kuka vikana siellä on syömässä.

Vierailija
20/58 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä mies voi laittaa tiskiä koneeseen työpäivän jälkeen ilman mitään erityismainintaa? Mä muuten en voi lasten päikkäreiden aikaan mitään imuroida lapsi herää heti...ja joo kuka oikeesti itse pystyy nukkumaan jos toinen imuroi makkarin oven takana? Mä en ainakaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän