Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tässä tarina teille jotka ette USKO että lastensuojelu osaa olla mätä

Vierailija
01.03.2011 |

KYLLÄ niitä lapsia REVITÄÄN hyvistä perheistä lastensuojelukoneistoon.

Esikoisemme syntyi ihan normaali vauvana joka lopetti kehityksen 1v iästä eteenpäin.Kävelemään oppi 3v ja puhetta ei tullut vielä 4v ikäisenäkään.Tutkimukset oli käynnissä koko ajan.

Lapsi oli myös todella kömpelö ja kaatuili helposti joten kolhuilta ei voinut välttyä

mutta mitä tekee päiväkoti??ilmoittaa lastensuojeluun että vanhemmat haittaa lapsen kehitystä???????????????? meille eivät puhuneet MITÄÄN.

Olimme ihan tavallinen perhe.vanhemmat päivätyössä,lapsi päiväkodissa .hoivaa ,hellyyttä ja aikaa lapselle ja ravaamista sairaalassa tutkimuksissa.lauloin lapselle paljon ja lorutin kävin muskarissa yms yms kehityksen tulemiseksi ja muka haittaan lapseni kehitystä

Lastensuojelu tantat tulivat käymään kotona ja olivat heti pk:n kanssa samaa mieltä eli vanhemmat haittaa lapsen kehitystä..ottivat lapsen kiireellisesti huostaan ja lapsi unohti kävelyn ja muitakin opittuja taitoja huostaan joutumisen jälkeen.on tapaamisissa alakuloisen oloinen ja haluaisi lähteä meidän kanssa kotiin ;( :( huostassa todettiin kehitys vammaiseksi .anteeksi pyyntö'ä ei ole herunut Espoon paska kaupungilta :(Kuulemma kaikki tukitoimetkin oltiin todettu hyödyttömiksi...Jaa a ja mitkäköhän tukitoimet

Nyt asumme toisella paikka kunnalla ja taistelemme kahden muun lapsemme kanssa isoasiskoa kotiin.Uudessa kaupungissa sossut sanoivat että espoossa on tehty virhe ja väärin mutta eivät espoossa sitä myönnä.

Nyttemmin esikoisella on todettu geenivirhe josta kehitysvammaisuus johtuu eli me vanhempina EMME molisi mitenkään voineet lapsesta normaalia tehdä.

Nyt vaan haluaisimme lapsemme kotiin.ikinä en anteeksi anna ja jos joku ihmettelee että miten tiedän uuden paikkakunnan sossun kannan niin otin toki täällä yhteyttä sossuun kun haluan lapseni kotiin.Kävivät kotikäynnilläkin ei sovitusti vaan yllättäen ja totesivat että emme todellakaan ole mikään lastensuojelu tai ongelma vaan NORMAALI perhe joka on kokenut USKOMATTOMAN vääryyden.Onneksi näitä helmiäkin löytyy :)

Mutta esikoistytöstäni näen tapaamisilla että sijaisperheessä ei kaikkiole kohdallaan :(

Kommentit (287)

Vierailija
81/287 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tyyppi on laittanut saman uudestaan muka uutena :/

Vierailija
82/287 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuntuu tapahtuvan enemmän laittomia kuin laillisia huostaanottoja. Jos haluat, ota facessa yhteyttä Hol Huostaan Otetut Laittomasti tai Ani Leikonniemeen (sama henkilö) Jos kiinnostaa, voit pyrkiä ryhmään HOL - Huostaan Otetut Lapset ja Rikotut Perheet , uskon, että voisit saada neuvoa ja apua, ainakin vertaistukea. Itse olen siellä yhtenä ylläpitäjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/287 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuristaa se päiväkotiohjaaja. Kauheaa, miten ikäviä ihmiset voi olla. Voimia!

Vierailija
84/287 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai kaikille on varmasti selvää että lastensuojelussa on _myös_ epäkohtia ja aina perheen tilannetta ei nähdä oikein kun tavoitellaan lasten etua.

Silti hämmästyttää nämä katkerat tyypit jotka oman kokemuksensa perusteella mässäilee pelottelujutuilla. Miksi? Ihan kuin yrittäisitte saada uskomaan että sossujen tarkoitus on aina vaan rikkoa perhe ja tehdä pahaa. Vähän vähemmän mustavalkoisuutta, kiitos. Kaikissa ammattikunnissa tehdään virheitä.

Vierailija
85/287 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossut haluaisivat kiusata ihmisiä turhilla huostaanotoilla.

Siks et niillä on niin kiire et varmuuden vuoksi ensin huostaa ja sit vanhemmat saa tapella vuosia että vääryys korjaantuu.Kenenköhän aika siinä säästyy

Vierailija
86/287 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla se mielivalta on monesti jotain aivan uskomatonta. Alun perin normaaleista perheista vaen vangalla vuosikaudet piinaamalla saatetaan jopa saada ongelmaperheita; ongelmien aiheuttajina suomalaiset viranomaiset!

Vierailija
87/287 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään sossut ei tee huostaanottoja, vaan päätöksen tekee hallinto-oikeus. _Aina._ Tällöin on oltava selvitys siitä, mitä kaikkia avohuollon tukitoimia perheen hyväksi on käytetty, ilman niitä huostaanottoa ei tehdä _koskaan_. Vasta kun avohuollon tukitoimet on todettu turhiksi. Kiireellisen sijoituksen max. 30 vrk:n ajaksi voi tehdä sossu, mutta huom. ! vain ja ainoastaan pätevä sossu !

Toinen juttu, päätös ei koskaan perustu vain yhden tai useammankaan sos.tt:n mielipiteisiin tmv., vaan tietoa lapsesta kerätään useammalta eri taholta. Esim. pk, koulu, vanhemmista mtt, päihdehuolto kuten A-klinikka tmv., isovanhemmat, muu läheisverkosto... Ei siis todellakaan mene mitkään ihan ohkaiset, sos.tt:n mielivaltaan perustuvat selvitykset läpi.

Kolmanneksi, jos lastensuojelu on bisnes, miten ne sos.tt:t siitä käsityksenne mukaan hyötyvät? Saavatko jotain provisiopalkkaa huostaanotettujen lukumäärän perusteella vai miten tuohon bisnekseen osallistuminen ajaisi heidän asiaansa?

Neljänneksi, tai no ehkä ihan turhaa edes jatkaa, kun keskustelujen taso on mitä on.

Vierailija
88/287 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään sossut ei tee huostaanottoja, vaan päätöksen tekee hallinto-oikeus. _Aina._

Tarkennuksena tähän; päätöksen tekee hallinto-oikeus siinä tapauksessa, kun vanhemmat vastustavat huostaanottoa. Ei siis läheskään aina.

Vierailija
89/287 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse ollut huostaanotettuna. Oon nyt 18  ja pääsin enne joulua muuttamaan omaan asuntoon. Mä muistan yhden kerran kun tulin kotilomalta perhekotiin. Mua vastassa juna asemalla oli poliisit. Ne vie mut sinne perhekotiin. Pari sossun tätiä oli mua vastatssa ovella. Ne otti mut sisälle  yhteen huoneeseen. Ne tutki mun tavarat ja mun piti riisua vaatteet päältäni pois. En suostunut siihe joten he ottivat vaatteeni väkisin pois päältäni. Seisoin ilkosillani heidän edessään kun he kokeilivat etten tuo sisälläni mitään mukanani. Mua kohdeltiin muutenkin sen jälkeen huonosti. Mun huoneesta vietiin kaikki muut pois. enään normaaliin kouluun vaan mua opetti yks työntekijä. Mulle ei ikinä perusteltu miksi näin tehtiin. Tää toiminta kesti koko yläkoulu ajan ja ammattikouluun en saanut edes hakea. Huostaanotto pilas mun elämän. Enkä edes tiedä kunnon syytä mun huostaanotolle. Mä toivon ettei kenenkään tartte kokea mitään tällästä, mutta monet joutuvat kuitenkin kokemaan sellaisa asioita jotka jättävät pysyvät arvet elämään.

Vierailija
90/287 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin huomaa ettei lastensuojelu ole TODELLAKAAN mitään täydellistä toimintaa aina.

Vierailija
91/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2011 klo 23:34"]

jaahas joku tietämätön kirjottelee=)sossut voi vääristellä valehdella ym.että saa tahtonsa läpi.ja se asia pidetään pimennossa.fakta

[/quote]

LAPSEN KIDNAPPAUS on kans ihan normaali käytäntö sossuille, kuten tuossa ap:n jutussa. Eli lapsi voidaan viedä vanhemmilta salaa! Onnistuu kätevästi jonkun kolmannen osapuolen kautta, kuten tässä päivähoidon. Jos joku muu ulkopuolinen veisi noin lapsen, se olisi poliisi- ja oikeusjuttu. Myös nämä salaiset lapsien kidnappaukset, joskus jopa ihan vaan valheellisen perustein, nakertavat vanhempien luottamusta sossuihin, ja ihan syystä! Toiminta on ihan Stasia ja Gestapoa. Suomessa lapsilla ei ole ihmisoikeuksia. Siitähän se YK:kin on huolissaan.

Vierailija
92/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2011 klo 07:58"]

Miten eri laitoksissa näiden ongelmaperheiden vanhemmuutta muuten arvioidaan?
Jollet istu siellä olohuoneessa katsomassa salattuja elämiä niiden teiniäitien ja joidenkin epämääräisten tapausten kanssa, vaan viihdyt huoneessasi lapsen luona, olet epäsosiaalinen- vaaraksi lapsen kehitykselle.
Jos lapsi ei syö- yrität syöttää sitä ainoaa purkkiruokaa, jota lapsi mielellään syö, edes välillä. Jolloin henkilökunta ilmoittaa, että eihän me näitä pilttejä lapselle syötetä, koska emmehän me tiedä, mitä ne sisältävät. Muutenkin, olet niin laiha itsekin, asenteesi ruokaan on epäterve, koska syöt vain siksi, että niin täytyy tehdä, et siksi että nauttisit erityisesti syömisestä. Tämän epäterveen asenteen siirrät lapsellesi.
Entäpä perhekuntoutusyksikössä. Sun pitää hoitaa paitsi oma lapsesi, samalla laittaa ruoka itselle+lapselle+muutamalle muulle äidille lapsineen+noin ehkä puolelle kymmenelle henkilökuntaan kuuluvalle. Uskokaa tai älkää:) Kaikki on tehtävä alusta asti, esim. pussimuusia tai valmista maksalaatikkoa ei saa koskaan käyttää.
Hassua.

Aika huolestuttavaa, jos selkeästi syömishäiriöisen äidin lapsi on syömätön? Vai eikö ole?

Olen itse syömishäiriöinen varmaan ikuisesti, ja erilaisissa hoidoissa ja terapioissa tutustuut niin sekopäisiin äiteihin, että sääliksi käy heidän lapsensa. Siis äitejä, jotka siirtävät oman syömishäiriönsä lapselleen päivästä yksi lähtein.

Satu Taivelaho?

Vierailija
93/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 22:04"]

en minäkään usko et lapsi olisi huostaanotettu "turhaan".
Kyllä siihen tarvitaan paljon aikaa ja selvityksiä ja oikeudenkäyntejä joissa on jostain syystä todettu et lapsen kehitykselle on parempi kasvaa muualla kuin biologisten vanhempiensa kanssa.Ja vaikka olis käynyt ylilyönti,huostaanotto olisi purettu heti kun olisi todettu et vanhemmat ja koti ovat lapselle parasta.Onko ihan varma ettei esim.viina haissut kummankaan hengityksestä?? Entäs tulot????Ympäristö??Rikosrekisterit???Mielenterveystaustat???
Joskus vammainen lapsi ansaitsee parempaa kuin oma äiti ja isä.

[/quote]

Oletko itse sairas?

Vierailija
94/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2012 klo 09:57"]

Ensinnäkään sossut ei tee huostaanottoja, vaan päätöksen tekee hallinto-oikeus. _Aina._ Tällöin on oltava selvitys siitä, mitä kaikkia avohuollon tukitoimia perheen hyväksi on käytetty, ilman niitä huostaanottoa ei tehdä _koskaan_. Vasta kun avohuollon tukitoimet on todettu turhiksi. Kiireellisen sijoituksen max. 30 vrk:n ajaksi voi tehdä sossu, mutta huom. ! vain ja ainoastaan pätevä sossu !

Toinen juttu, päätös ei koskaan perustu vain yhden tai useammankaan sos.tt:n mielipiteisiin tmv., vaan tietoa lapsesta kerätään useammalta eri taholta. Esim. pk, koulu, vanhemmista mtt, päihdehuolto kuten A-klinikka tmv., isovanhemmat, muu läheisverkosto... Ei siis todellakaan mene mitkään ihan ohkaiset, sos.tt:n mielivaltaan perustuvat selvitykset läpi.

Kolmanneksi, jos lastensuojelu on bisnes, miten ne sos.tt:t siitä käsityksenne mukaan hyötyvät? Saavatko jotain provisiopalkkaa huostaanotettujen lukumäärän perusteella vai miten tuohon bisnekseen osallistuminen ajaisi heidän asiaansa?

Neljänneksi, tai no ehkä ihan turhaa edes jatkaa, kun keskustelujen taso on mitä on.

[/quote]

Esimerkiksi Oulun seudulla lasussa työskentelevien puolisoilla ja sukulaisilla on omistuksia huostapaikoissa. Valtiolta tulee tukea huostausten suhteessa. Hyöty on välillinen, mutta sillä on varmasti ainakin tiedostamattomia vaikutuksia.

Vierailija
95/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 22:11"]

Sori vaan. Tai sitten on tosi ammattitaidottomat sossut. Mutta se, mikä tässä pistää silmään on se, että teille ei kerrottaisi muka mitään.

Olen itsekin ollut tekemisissä lastensuojelun kanssa lapseni isän mielenterveysongelmien kanssa. Jokaisessa, korostan JOKAISESSA välissä minulle kerrottiin, millaisia merkintöjä meistä on tehty. Sain kopiot KAIKISTA lausunnoista, arvioista, raporteista, joita perheestämme kirjoitettiin. Aivan pyytämättä erikseen.

Jos siis ap:n tarina on tosi, niin ap:lle tiedoksi: sinulla on oikeus päästä katsomaan, millä perusteilla lapsesi on huostaanotettu, mitä päiväkodista on tarkkaan ottaen ilmoitettu jne. Vaadi oikeuksiasi.

[/quote]

Mä en saanut tietää mistään mitään ennen kuin sosiaaliasiamies neuvoi mua että mä voin vaatia nähtäväksi kaikki paperit lapsestani, esim ls-ilmoituksen. Ne olisi pitänyt toimittaa minulle pyytämättä,

mutta eipä toimitettu. Avin kanta, kun valitin sossujen ilmiselvistä laittomuuksista? No eipä tässä mitään. Että se siitä valvonnasta.

Vierailija
96/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 22:37"]

Kaveri on ollut sossussa harjoittelussa ja on lisäksi nykyään puolivalmis juristi. Mukana erityislasten vanhempien yhdistyksissä jne. Ja hän sanoo, että näitä tosiaan tapahtuu. Tietää yhden melkein samanlaisen tapahtumaketjun kuin tässä ja monia muita. Hänen sanojensa mukaan paras varmistus pysyä erossa sosiaalitoimesta on kuulua kunnan kultapossukerhoon ja hallita tarpeeksi lakia, jolla lyödä tarvittaessa viranomaisia päähän. Ja totta on myös se, että aiheellisiakin huostaanottoja tapahtuu, hänen mukaansa enemmän.

[/quote]

Kultapossukerho istuukin sitten näissä lastensuojelu- yhdistyksissä ja sosiaalitoimessa ym, kaveeraa sijaiskotien omistajien ja asianajajien kanssa jne. Jos epäilette, kerron kunnat.

Vierailija
97/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 23:51"]

Tähän kommenttia?

on töissä lastenkodissa ja hän on todella kiva ihminen ja ihan takuulla ettinen, uskovainen kaiken lisäksi. Toisin sanoen kai ihan joka asiasta löytyy huonoja esimerkkejä ja hyviä. Tietysti tuollaiset hirveät epäkohdat pitää saada korjattua.

anteeksi vaan ne uskovaiset voivat olla niitä pahimpia!

Vierailija
98/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 23:57"]

Minua jäi järkyttämään se asia, että vanhempia ja lapsia ei sossu uskonut, vasta minua uskottiin, kun kerroin tapahtumista.

että osa ls-tapauksista on oikeasti sellaisia ihmisiä ettei ne kaihda valehtelemista ja niin edelleen. Väärinhän tuo tietty on, mutta kun mt-ongelmat on mt-ongelmia juuri siksi ettei pystytä toimimaan normisti. Joten työntekijöille syntyy takuulla ennakko-odotuksia, joitten taakse sitten ikävät tyypit pystyy piiloutumaan. Se on se ongelma että kun tarpeeksi monta kertaa huutaa turhaa susi, sitten kun se susi tuleekin, ei enää uskota. Ja tämä siis ei yksilötasolla. Hankalia asioitahan nää on.

Miksi ls-ilmoitusten kohteista, myös niitten perättömien, yritetään sossulassa leipoa heti alkkiksia tai mielenterveysongelmaisia? Ja sitten kun ei mitään ongelmaa löydykään ja puhut vain totta, pettyneinä käydään asiakkaan kimppuun, että täytyyhän sulta jotain löytyä. Itse kun en polta edes tupakkaa, aloin epäillä että näistä sossumammoista itsestään taitaisi löytyä muutakin kuin kamala tupakanhaju. Joku hyvin diagnoisoikin näitä sossumammoja, että monella heistä on huostattu lapsuus itsellään ja he haluavat muita "auttamalla" terapoida itseään. Jos ette usko tähän teoriaan, menkääpä itse katsomaan millaista reppanaa lasussa on töissä, jos uskallatte. Elämänhallinta on jotenkin pahasti sossuilta kadoksissa, voivottelua ja huolta vaan löytyy, epäsiisteyttä, pahaa ylipainoa, omia avioeroja ja epäsosiaalisuutta. Jotain hämärää on siinäkin miten he hyysäävät juoppoja miehiä ja rikollisia. Ja tämä myös vastauksena niille, jotka ihmettelevät kuka hullu haluaa lasuun töihin, varsinkaan nyt kun se on julkisuudessa niin huonossa maineessa.

Vierailija
99/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistusta? Väsymystä? Väkivaltaa? ym yritettiin tivata multa ja mun lapselta ainakin sataan kertaan. Teki mieli sanoa totuus, ettei mua sillä hetkellä ahdistanut muu kuin päällekäyvät sossut ja aiheeton ls-ilmoitus. Lapsikin sanoi että häntä rupee kohta naurattamaan kun sossutäti kysyy joka välissä ahdistaako sua? Kun meillä on tämä huoli. Haluisitko sä päästä lepäämään? Jäljestäpäin olen lukenut että nämä ja nuo hullu-jutut on suoraan sossujen ohjekirjasta.

Eli jos näihin törmäätte sossuissa, ettekä omaksenne tunnusta, antakaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Älkääkä vahingossa vaan sanoko, että vähän väsyttää, kun on tuota flunssaakin ollut. Sillä silloin häkki heilahtaa lapselle, ja sossut kirjaavat syyksi vanhemman väsymyksen, ja jättävät kirjaamatta flunssan. Ja tämä tarina on tosi.

Vierailija
100/287 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 23:44"]

tuntuu pahalta.

Minullekin tulee ensimmäiseksi mieleen, että asia on syytä siirtää julkiseksi.

Näin ei saisi perheitä kohdella.

[/quote]

Miksi joku alapeukuttaa tuolle julkisuudelle? Sehän on erinomainen keino jos ei muuten saa oikeutta. Väärintehneet sossut pelkäävät sitä enemmän kuin poliisia. Toinen mitä ne pelkää on sosiaaliasiamies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme