Mitä olette mieltä nimestä VIOLA?
Kommentit (58)
Vappu on Pimiä eli hänen tytön nimi on Viola ja toki Viola juusto tulee mieleen.
mun nimi on viola en tykkää yhtään
Olen itse ajatellut tytölle nimeksi Viola Valerie. :)
Nyt tosin kun luin nuo raiskausjutut niin vähän tuntuu pahalta....
Kiva nimi! Tosin nykyään tulee ekana mieleen tuorejuusto. Samoin kuin muitakin nimiä pilattu, kun jotain hyödykkeitä nimetty, kuten Lumia, Elisa jne.
Tulee mieleen violetti väri joka on lempparini ja kaunis väri, tykkään nimestä Viola :)
Joka nimellä voi olla tuotteitakin. Jos ei nyt niin myöhemmin. Vai kuinka monelle tulee Paulasta mieleen vanukas.Kannattaa vaan antaa lapselle omasta mielestä kaunis nimi. Koskaan ei voi tietää nimetäänkö sillä joku juusto tai muu. Viola on kaunis nimi. Ja ihan sama mitä se espaniaksi tarkoittaa...
Just vedän tässä Violaa ruissipsien päältä, nam nam.
Viola Turpeinen - tuo Maalaiskomedian hauska hahmo
Sen niminen sulatejuusto. Ja muijani siskon tytär.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 20:37"]
Höpsis. Eiköhän useammille englanninkielisille tule ennemminkin mieleen se kuuluisin Viola, eli Shakespearen Loppiaisaatto-näytelmän sankaritar.
[/quote]
Apua kuolen nauruun täällä! Minun WT-tyyliset moukat puolituttavat antoivat tuon Violan nimeksi lapsiraukalleen, ja olen satavarma etteivät ole koskaan mistään Shakespearesta kuulleetkaan!!! :-D
Keskustelun vastausten perusteella Valion brändäys on onnistunut loistavasti :)
VA
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:45"]
Keskustelun vastausten perusteella Valion brändäys on onnistunut loistavasti :)
[/quote]
sekä Lindan viulu....... ;D
Vaikka tämä onkin vanha keskustelu, on minun ihan pakko hihkaista tämä: minun nimeni on viola ja minulla on espanjalainen aviomies :))
Violandian viojulistus
Viokuulkaa viokaikki pillu- vioja kyrpäeläimet! Kiva-VIOLA on viovoittanut viorottien viovallan! Vionouskoon Violandia vioja viokääntykää viopois viovanhoista viotavoistanne violuntut!
Violaamen, viojuurikin vionäin se viopitää viololla! Viopalvelkaamme Kiva-VIOLAA!!!! (- Kiva-VIOLAN jälkeläistä VIOLAA)
Hip hip! –Vioslay!
Hip hip! – Vioslay!
Viola viola! -Violaa!
Viola viola viola
Viola viola violaa!
Kiva Viola
Kiva!
Violaa!
Sä oot toi... Viola!
Oot toi! Oot kiva, Viola!
Viola viola violaa!
Viola viola violaa!
Kiva!
Meidän uuden nimi on Viola. Laitoin nimen koska minusta se oli nätti nimi.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:30"]
Muakin häiritsee toi espanjankielinen merkitys vaikka nimi kaunis onkin. Muuten kelpuuttaisin tulevalle lapsellenikin.
[/quote]
Eli kaikkien muiden kielten merkityksillä ei ole mitään väliä, jos jollain kielellä sanalla voi olla epämiellyttäviö mielleyhtymiä? Ok. Jopa katalaanin kielellä Espanjassa viola on orvokki, mutta ei voi mitään, kaipa se nyt täytyy sitten kieltää kun se muistuttaa violar-verbiä.
Toivottavasti kukaan ranskalainen ei enää anna lapselleen nimeksi Pascal, kun se kerran on suomeksi niin huvittava.
[/quote]
Älä ny suutu kun mielikuvia kerran kysyttiin :O