Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan perintöä vasta eläkeikäisenä!

Vierailija
01.03.2011 |

Suurten ikäluokkien vanhemmillani on paljon varallisuutta mutta turha kuvitella että saisin mitään perintöä heidän elinaikanaan. Täytyy odotella vielä 30 vuotta. Sitten olen lähes eläkeikäinen. Mitä sillä rahalla enää siinä iässä tekee. En tietenkään halua menettää vanhempiani aikaisemmin, mutta harmittaa kun he eivät ymmärrä jakaa omaisuuttaan jo elinaikanaan lapsilleen ja lapsenlapsilleen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat kahmivat omaisuutta inflaation avustuksella.

Mitä valitat? Ole tyytyväinen että saat. Ja lapsesihan tuosta hyötyvät. Eikö se ole tärkeintä?

Vierailija
2/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan terve yksilö? Ei se ole sinun perintöäsi ennenkuin vanhempasi ovat kuolleet, niin kauan se on heidän omaisuuttaan kun ovat elossa ja toivottavasti käyttävätkin kaiken viimeiseen euroon ja nauttivat elämästään! Sinä voit tehdä työtä ja hankkia itse omat rahasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit tyytyväinen omilta vanhemmilta ei jää/jäänyt kuin velkaa! En valita, olisin mielummin pitänyt heidät molemmat elossa.

Vierailija
4/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut sukulaisiltasi eläkevuosista? Miksi se mielikuva on noin negatiivinen?

Mulla on äiti 75v ja on tosi aktiivinen. Harrastaa paljon, käy kaupungilla kahviloissa, ostoksilla, tekee päivämatkoja muihin kaupunkeihin, käy konserteissa ja museoissa, matkustaa pari kertaa vuodessa ulkomailla... Kyllä hän ainakin tarvitsee rahaa!

Olen huomannut, että ihmisten mielikuvat "kultaisista vuosista" riippuvat tosi paljon siitä, millaisia esikuvia heillä on lähipiirissä vanhuksista. Monella (kuten ap:lla?) on raihnaisia ja sairaita sukulaisia, jotka lähinnä käyvät lääkärissä, mutta onneksi minulla on myönteisiä ja reippaita eläkeläisiä lähipiirissä, joten itse en ainakaan kammoksu eläkevuosia.

Vierailija
5/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenhän lapsenne saavat melko lyhyellä aikavälillä KAHDET perinnöt!

Vierailija
6/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pistäisivät varansa menemään ettei jäisi noin itsekkäälle ihmiselle huvittelua ja kulutusta varten sentin senttiä. Jokainen kuluttaa vain omat rahansa, perinnöt ovat aina epämääräisiä saatavia ja niiden varaan ei saa laskea mitään. Mulla on peukut pystyssä että ostaisivat rahoillaan jotain Lehman-tyyppisiä sijoituksia, joista sulle jäisi pyöreät nollat. Ahneen loppu kun on edelleen paskainen. Säästä sä jugurttikippoja lapsillesi niin jää heille edes jotain.

Vierailija
7/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä ja äiti osanneet paremmin elämäänsä elää. huoh, ei vaan, pitänee ihan itse omaisuutensa kartuttaa. Mutta voi kai tuollaisestakin valittaa kuin ap tekee..

Vierailija
8/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien vanhemmillani on paljon varallisuutta mutta turha kuvitella että saisin mitään perintöä heidän elinaikanaan. Täytyy odotella vielä 30 vuotta. Sitten olen lähes eläkeikäinen. Mitä sillä rahalla enää siinä iässä tekee. En tietenkään halua menettää vanhempiani aikaisemmin, mutta harmittaa kun he eivät ymmärrä jakaa omaisuuttaan jo elinaikanaan lapsilleen ja lapsenlapsilleen.

eikä sun. He saavat tehdä omaisuudellan ihan mitä tahtovat ja toivottavasti käyttävät sen ihan omaksi hyväkseen.

Vierailija
9/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jos olisi itse siinä tilanteessa että vanhemmilla olisi paljon varallisuutta sitä toivoisi että nämä haluaisivat antaa ennakkoperintöä.

Vierailija
10/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä niillä rahoilla tekeisit? Ei ne ole tarkoitettu tuhlattavaksi vaan säästettäväski taas seuraavalle sukupolvellee idiootti!!!

Vierailija
11/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en odota perintöä enkä varsinkaan vanhempieni kuolemaa innoissani

Vierailija
12/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne olisi olleet melkein 50v ikäisiä sun syntyessä, saisit perinnöt nuorempana!

Vierailija
13/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietysti muuttaa meidän luokse asumaan siten, että asuu aina vuoden verran jonkun lapsensa/lapsenlapsensa perheen kanssa, ja nämä elättävät ja hoitavat, koska rahat on jo jaettu.

Vierailija
14/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta valtaosan he ovat itse minun iässäni kolmikymppisinä perineet sukulaisiltaan. On oma asunto, kesämökki, vene, kaksi autoa, ei velkaa eikä sairauksia. Äitini ollut kotirouvana jo kolmekymmentä vuotta. Molemmilla hyvät eläkevakuutukset ja isälläni yli 3000€ työeläke. Minulle sitten ihmettelevät, kun en ole vielä (hoitoalan) palkastani saanut asuntoa ostettua ja pesämunaa säästettyä. Että kyllä se voi joskus vähän ketuttaa, että itse kituuttaa ja kuulee vielä ihmettelyä asiasta.

Vierailija
15/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä lasten avustamisista. Vanhemmillani on kolme sijoitusasuntoa. Isänä haluaisi, että kaksi myydään ja maksettais mun perheen & siskon perheen asuntolainat kerta heitolla pois. Äitini vastustaa henkeen ja vereen, että hän tarvitsee ne tuotot. Isäni mukaan eläkkeet ja muut sijoitukset riittävät vallan hyvin makoisaan elämään, ja jos isästäni aika jättää ennen äitiäni, niin äitini voisi myydä sen viimeisen sijoitusasunnon ja käyttää siitä saadut rahat.

Katsotaan, mihin päätyvät...

Vierailija
16/16 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä lasten avustamisista. Vanhemmillani on kolme sijoitusasuntoa. Isänä haluaisi, että kaksi myydään ja maksettais mun perheen & siskon perheen asuntolainat kerta heitolla pois. Äitini vastustaa henkeen ja vereen, että hän tarvitsee ne tuotot. Isäni mukaan eläkkeet ja muut sijoitukset riittävät vallan hyvin makoisaan elämään, ja jos isästäni aika jättää ennen äitiäni, niin äitini voisi myydä sen viimeisen sijoitusasunnon ja käyttää siitä saadut rahat. Katsotaan, mihin päätyvät...

eli me oleme sitoutuneet maksamaan heidän asumisensa ja elämisensä sen jälkeen, kun tilinsä on tyhjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä