PIKKU2 KEVÄT
Kommentit (240)
vacsuli75: joskus sitä ei vaan ole mahdollisuutta, kun muu elämä puuttuu peliin. Toivottavasti teillä putket auttaa.
ON: olen miettinyt noita clomifeneja. Hirvittää se niiden aiheuttama riski monikkoraskauteen. Olenkin ajatellut, että vielä muutama kuukausi mentäisiin Teroluteilla vain, kuten tähänkin saakka.
Hyvää viikon aloitusta kaikille!
Dpo 13 menossa. Aiemmissa kierroissa tuhru alkanut aina viimeistään dpo 12, yleensä jo dpo 11, mutta nyt ei vielä merkkiäkään. Mutta testi täysin tyylipuhdas nega. Kai se täti sitte vaan paukkaa huomenna kylmiltään sisään ilman mitään tuhruja. Ärsyttää, kun antaa itsensä elätellä toiveita viimeiseen asti. Pöh.
Sain tänään sen progesteroni kokeen tuloksen ja jos nyt oikein olen tulkinnut niin arvo on ihan liian matala. Netistä kun koitin selvitellä asiaa, niin jäin käsitykseen että luteaalivaiheen puolivälissä arvon pitäisi olla vähintään 25 että ovis olisi tapahtunut ja vähintään 50 että raskaudella olisi mahdollisuus. Ja mun arvo siis oli 17. Tiedättekö te muut näistä arvoista?
Hämmentää, kun kuitenkin silloin ultrassa näkyi se johtofolli ja lääkäri sanoi oviksen tapahtuvan n. viikko siitä eteenpäin ja tasan viikon päästä sainkin hyvin selkeän ovisplussan. Mutta nytkö sitten ovista ei olekaan ollut? Ja koskahan se täti sitten mahtaa tulla, jos ovis ei ollutkaan? Päähän tähän hajoaa....
Anteeksi, kun tänään vaan tätä omaa napaa.
Iippulainen: En tiedä noista arvoista ja rajoista. Onko sulla mahdollisuutta soittaa lääkärille? Kirjoita kaikki kysymykset ylös, niin muistat sitten kysyä ne. On aika vastuutonta, että sait tuloksen, mutta et selvitystä siitä mitä tulos tarkoittaa.
Itsellä on menossa päivä 6/10 Terolut-kuuria ja KP on 20. Menkat alkanee viikonloppuna. Kaveri kävi tänään pariviikkoisen vauvan kanssa kylässä. Ois se kyllä ihanaa saada vielä joskus sellainen.
Kävin lähimmällä yksityisellä lääkäriasemalla labrassa ja tulos tuli postitse kotiin. Lääkäri on eri puljusta. Mun pitää käydä viel ne alkukierron hormonikokeet ja vasta sitten on lääkärin vastaanottoaika tulosten läpikäymiseksi. Tänään silti soitin lääkärille tuloksesta, mutta ei suostunut edes kuuntelemaan tulosta, kun haluaa, että sitten kasvotustem käydään kerralla kaikki tulokset läpi.
Lippulainen: Mikä fiilis sulla on tosta lääkäristä? Kuunteleeko se sua? Mä kävin tänään Kans lääkärillä tarkastuttamassa että munasolu on tosiaan irronnut, kun ovis tuli ja meni. Nyt hän haluaa että käyn huomenna verikokeissa määrittämässä noi hormoniarvot. Lähetän ne sitten hänelle ja hän tutkii onko niissä mitään. Ja soittaa pitää kuulemma sit kun menkat alkaa...Ja jos käy niin "hienosti" et ne ei alkaiskaan niin 5 viikkoa ovulaatiosta otetaan ultra ja katsotaan että kaikki on paikoillaan...Kyselen siksi että mua alkoi itteä vähän tää vauhti ahdistaa, tai siis se että oon nyt kaks kertaa kysynny , tai yrittäny kysyä et onko nää kaikki kokeet tarpeellisia vai oisko esim. voinu kattoa et kun se munasolu kasvoi ja irtosi ja ovulaatiokin näkyi testissä et tuleeko sitä raskaaksi vai ei ja jos ei muutaman kierron (tai niin monen ku oma pää kestää) jälkeen raskaus onnistu, ni sit kävis noissa verikokeissa esim.
Mä olin ite tyytyväinen jo siihen et näin et ne munasolut kasvaa ja irtoaa itsestään, ettei niihin tartte hormonia ja on sellanen olo et oon ollu vaan vika aikaa "asioilla" kun ei oo tärpänny...tai et keskenmenosta on vielä niin vähän aikaa...mulla tuli vähän sellanen jyrätty olo...se ei pysähtyny ollenkaan ja kysyny esim,"Mitä mä haluaisin"? Se vaan ilmoitti et :Nyt meidän kannattaa tehdä näin ja näin... Tuli jotenkin sellanen "rahat pois-meininki" olo...et kaikki kokeet vaan kerralla ja miehen siittiötkin tutkintaa jne, jne. Mä sanoin siihen et sitä ei lähtä tutkimaan nyt. Jos kaks kertaa on tullu raskaaksi ja heti pillereiden jälkeen ni en usko et niissä siittiöissä on nyt yhtäkkiä käyny joku lamaannus???
Äääh, en tiedä ehkä se kun tuli se jyrätty olo ja joku "sanelee" mitä pitää tehdä eikä reagoi potilaan epävarmuuteen millään lailla...
Asiasta kukkaruukkuun...sain vähän aikaa sit tietää et ystäväni ei voi koskaan saada lapsia. Hänellä melkein kahden vuoden hoidot takana ja nyt selvis et hormonitoiminta on samanlaista kun vaihdevuosissa, ja kaveri on vähä 35 yli... Tuli tosi tyrmistynyt ja paha mieli.
Itseasiassa mulla vähän samat fiilikset kun sulla. Että hirveellä vauhdilla lähti homma pyörimään ja vähän kalskahtaa rahastukselle...
Se mun lääkärihän puhui heti ekalla (ja siis toistaiseks ainoalla) käynnillä myös munatorvien huuhtelusta mikä mun korvissa kuulostaa näin pikaisesti kyllä vähän turhalta. Kun jo kuitenki 1 lapsi on eikä sen jälkeen ole ollut tiettävästi mitään tulehduksia tai sairauksia mitkä olisivat voineet aiheuttaa munatorvien tukkeutumisen. Ymmärrän toki, että jossain vaiheessa voi tulla ajankohtaiseksi, mutta heti kättelyssä heitettynä tuntui vähän hurjalta.
Enkä ymmärrä miksei niistä labrakokeista voi saada tuloksia puhelimitse. Kun jos vaikka kaikki oliskin ollu ok, niin pitäiskö sekin käydä vastaanotolla 120€ hintaan kuulemassa? Toki jos jakun nyt kaikki ei oo ok, onkin hyvä käydä kasvotusten keskustelemassa ja miettimässä jatkoa.
Mähän kävin lääkärillä yksityisellä lääkäriasemalla. Lääkärin päivätyö on kuitenkin lapsettomuusklinikalla ja käytännössä multa kysymättä päätti siirtää mut sinne asiakkaaksi itselleen. Eli jatkossa kaikki tapahtuu klinikan kautta. Ja hinnat käsittääkseni siellä korkeammat...
siis ihan sama!!! Mullakin puhu noista aukiolo tutkimuksista ja siirsi lapsettomuusklinikalle!!!! Mä sanoin et niitä tutkimuksia ei vielä tehdä ja aina kun meen käymään siellä ni jotenkin hävettää...tuntuu et ei mun viel pitäis mennä minnekkää lapsettomuusklinikalle kun siellä on ihmisiä, jotka on ootellu paljon pidempää vauvaa ja mä olin vaa malttamaton! Ihana kuulla ettei tää oo vaa mun korvien välissä, vaan että joku muukin kohtaa tällasta!
Mä käyn verikokeissa ja that´s it. jos raskaus alkaa ni alkaa ja jos ei ni ei.
sen verran kommenttia pohdintoihinne lippulainen ja taide,
eli mähän olin yksityisellä lapsettomuus klinikalla sen ekan kerran nyt viimevuonna ja pyysin itse sen aukiolotutkimuksen.. ja tukkessa sen perusteella näyttivät olevan vaikkei siis tulehduksia ole ollut ja yksi vauva syntynyt. kaikki on mahdollista. juurikin tuon tutkimuksen takia olen huhtikuun lopussa menossa vatsaontelo tähystykseen jossa katsotaan leikkauksessa onko ne torvet oikeesti tukossa vai sitten vaan tosi tosi ahtaat. jos vaikka siellä saisivat vähän sitten kulkuväylää viilattua suuremmaksi.
mulla ei sit taas ole noita hormoneja katsottu, ja se harmittaa mua.
Kiertohan voi käytännös olla normaali ja munasolukin kasvaa ja irrota, muttei koskaan pääse perille ku kanava on tukossa.
mut tosiaan tottakai itse pohditte koska tuo ajankohta on teille sopivin ja mihin pisteessä te tutkimuksissa menette.
se on niin pienestä kiinni, et jos joku hormoni on vinksallaan tms. ettei hedelmöitys onnistu.
toivottavasti saatte pian tuloksia ja lisätietoja!!
Kuukautiset alkoivat sitten jo tänään. Ylihuomenna pitäisi siis aloittaa clomifen, jos haluaisi aloittaa. Kierto oli vain 21 päivän mittainen. Soittelen huomenna gynelle ja kysyn sen mielipidettä tuosta clomien aloituksesta. Jos menis pari kiertoa tällä tihennetyllä Terolut-kuurituksella (terot kp 15-24).
Ottaa päähän, kun ei taaskaan tärpännyt. Kaikki voi olla niin pienestä kiinni. Plussatkaa te muut tässä kierrossa, niin saan taas uutta toivoa.
Fibsu ja kp 1/21-
Fibsu..................... 2/21-.....??
Horsmankukka.... 9/24-28.....yk10
Cherrypie.............. 9/28.....yk2
Tsu-ku................... 11/30.....yk12
Roma.................... 13/25-29.....yk17
Tatjuska................ 15/26-29.....yk18
Pienitoive.............. 23/26-30.....yk6
Vacsuli75.............. 28/28-34.....yk3
Taide80................. 30/28-35....yk4
Iippulainen........... 40/35-40.....yk5
Sämpylä09............ 62/27-39.....yk5
Cherrypie..............luomuilua
Fibsu.....................Clomifen + Terolut
Horsmankukka....luomuilua
Iippulainen..........luomuilua + ovistikut
Pienitoive..............luomuilua
Roma....................1. IUI 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11-, 1. IVF 04/11
Sämpylä09............luomuilua
Taide80................luomuilua + ovistikut
Tatjuska................Terolut
Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut
Vacsuli75.............luomuilua
tapir: paljon, paljon onnea plussasta. :)
Iippulainen: mullahan oli myös keltarauhaskokeessa aivan liian alhainen tulos, en tosin muista mikä se oli. Ja jos nyt oikein muistan, niin mulle lääkäri selitti että tämä johtuu jo kierron alusta, eli mulla siinä munarakkulan kypsymisessä häikkää ja se vaikuttaa sitten loppukierron hormoonitasoihin. Mutta ovulaatio mulla tapahtuu silti.
fibsu: pahoittelut tädistä. :(
ON: tänään ovis+. Hyvä juttu, koska tämä merkkaa lyhyttä kiertoa ja pääsee uuteen kiertoon ja IVF-hommiin pikaisesti. Lääkäri oli siis maanantaina ja sovittiin jatkosta. Kun uusi kierto alkaa, niin aloitan Arimidexilla, kp4 ultra ja sitten alkavat pistokset (riippuen tosin munarakkuloiden tilanteesta). Pistosten ajan seurataan tarkasti tilannetta, ettei vain tule hyperiä.
Jännittää!!!!
Paljon onnea tapir :)! Taidettiin kirjoitella hetken yhtä aikaa tänne, ainakin nimimerkki on jäänyt mieleen.
Fibsu, pahoittelut tädistä :(.
ON: On oltu tytön kans flunssassa melkeen viikko ja siitä johtuen tai sitte muuten vaan mulla kauhee väsymys päällä. Oviskin taitaa olla kohta, saa nähä miten jaksaa puuhastella. Eilinen tais olla vielä liian aikaista tärppiä ajatellen.
Tämmönen pikajuttu vaan nyt. Kaikille plussatuulia!
Eli täällä menossa kp 2 ja huomenna suuntaan labraan alkukierron verikokeisiin.
Romalle onnittelut ovisplussasta =)
Ja fibsulle pahoittelut tädistä =(
Tsuku: kiitos kommenteista! Jännää miten erilaisia toimintatapoja lääkäreillä on! Musta tosiaan vauhti on aika kova, mut johtuu ehkä myös siitä etten jotenkin oo mieltäny itsäni vielä sekundäärisesti lapsettomaksi...vaikka näinhän asia kai on.
Onnea Romalle ovisplussasta ja pahoittelut tädin kohdanneille. Täällä kp31 ja odottelen menkkoja saapuvaksi siinä kp.35-36 koska oviskin oli kp.21-22, mutta tänään tuli päivällä tuhrua??? Mulla ei oo koskaan tullu tällai et ihan vähä ja sit loppuu. Yleensä alkaa niin et tulee pitkin päivää aina vähän...ehkä niis hormoneis kuitenki on jotain hässäkkää! Ens ke-to pitäs tulla tulokset niistä ja sit soitto lääkärille ja katellaa miten edetään.
Iippulainen........... 4/35-40.....yk6
Fibsu..................... 4/21-.....??
Horsmankukka.... 11/24-28.....yk10
Cherrypie.............. 11/28.....yk2
Tsu-ku................... 13/30.....yk12
Roma.................... 15/25-29.....yk17
Tatjuska................ 17/26-29.....yk18
Pienitoive.............. 25/26-30.....yk6
Vacsuli75.............. 30/28-34.....yk3
Taide80................. 32/28-35....yk4
Cherrypie..............luomuilua
Fibsu.....................Clomifen + Terolut
Horsmankukka....luomuilua
Iippulainen..........luomuilua + ovistikut
Pienitoive..............luomuilua
Roma....................1. IUI 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11-, 1. IVF 04/11
Taide80................luomuilua + ovistikut
Tatjuska................Terolut
Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut
Vacsuli75.............luomuilua
Iippulainen: pahoittelut tädistä. :(
Taide: jospa se tuhru oli kiinnittymisvuotoa? Toivotaan niin! :)
Poistin Sämpylän listoilta, kun kp:t olivat jo niin isot eikä hänestä ole vähään aikaan mitään kuulunut. Toivottavasti on tärppi käynyt ja hän onkin siirtynyt jo odottajiin.
ON: Tänä aamuna lämmöt nousivat reilusti joten ovis oli eilen. Ei olla nyt yhtään jaksettu stressata tämän yrittämisen kanssa, joten peittoja tuli nyt heiluteltua tasan yhden kerran otolliseen aikaan, ovisplussa päivänä.
Paljon plussatuulia kaikille!
huvikseni tänään testasin, vaikka menkkojen pitäs alkaa vasta ti-ke akselilla ja raskaustestiin tuli todella haalea haamu plussa??? Olo on kuitenkin sellanen et se oli varmaan virhe, eikä vahvistu siitä...mut on kyllä pakko testata ensviikon puolvälissä uudestaan. Ja kaikkia ajatuksiahan alko heti pyöriä päässä...Tää kierto meinaan meinas mennä miehen työmatkan takia ohi kokonaan ja tärppiä päästiin koittaa ovisplussasta seuraavan päivän yöllä 00.00 jälkeen??? Siksikin usko on aika hukassa ja yritän pitää malttia mukana ajatuksissani, mut jonnekkin oli pakko purkaa;)
Tapiirille onnittelut!
taide: peukkuja täältä!
Roma: kerta on parempi kuin ei kertaakaan (kuten täällä...) Mitähän keksis että sais ton miehen houkutletua otollisina päivinä petipuuhiin???
ON: Jaahans koskakohan se täti taas suvaitse kurvata paikalle...toivottavasti kierto ei taas veny...
Ja esikolla taas perjantaina todettu korvatulehdus, putkista puolimatta.
Tää kierto sit jäikin välistä yrittämisen suhteen. Ottaa päähän, mutta ei voi mitään. Ovis oli (ja meni) limojen suhteen viime viikon alusssa. Hieman oli vaikea bongata oliko ovis ma vai ke mutta nyt on täysin selvä kuiva kausi. Vähän hankala on tulla raskaaksi ku peittojen heiluttelujen määrä tässä kierrossa tasan NOLLA. No ens viikolla esikolle putket korviin, ehkä tää elämä tästä taas tasaantuu. Tätiä odotellen...