Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä VAIN ammattikoulun käynyt - pakotatko oman lapsesi lukioon?

Vierailija
28.02.2011 |

Minä pakotan.

itselläni sulkeutui lukion käymättämyyden takia niin monta ovea kiinni... nyt vanhemmiten ymmärrän vasta lukion tärkeyden - Suomessa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt mitään kouluja. En silti ole huonostipalkatussa työssä, mutta nykypäivänä ei taida onnistua enää tämmöinen urakehitys vaan kaikkiin hommiin tarvitsee olla käynyt kouluja.

Vierailija
42/49 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin luokan paras

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos haluaa esim lääkäriksi, niin lukioon on mentävä halusi tai ei.

Vierailija
44/49 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kauppiksen, enkä ole katunut, mielestäni lukio on aika turha paikka, ehkä joku joka tähtää lääkäriksi tms. voi sen perustella jotenkin.

Tyttäreni suorittaa kaksoistutkintoa, eli lukio ja kauppis samassa, en tiedä mitä hänestä tulee isona, mutta on tähän asti pärjännyt aina paremmin koulussa kuin minä, on jotenkin kunnianhimoisempi. Saas nährä.

Jos nyt 2 vuotiaat poikani haluavat aikanaan mennä amikseen, en pistä vastaan, koska tiedän että sieltä saa sellaisen ammatin mitä aina tarvitaan, ja töitä riittää, ja palkat on hyvät.. niinku esim. joku lvis, aina tarvitaan hyviä osaajia.

Vierailija
45/49 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhteensä 8 Laudaturia. Lapsi valitsi ammattikoulun, vaikka keskiarvo 9,5. Opettajat olivat pettyneitä, kun ei lukioon mennyt.

Nuori oli määrätietoinen ja sai valita itse. Olen onnellinen puolestaan.

Vierailija
46/49 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos haluaa esim lääkäriksi, niin lukioon on mentävä halusi tai ei.

Se on kumma miten tiukassa tämäkin käsitys ihmisissä on.

Nykyään mikä tahansa toisen asteen kuóulutus antaa kelpoisuuden hakea mihin tahansa kolmannen asteen koulutukseen!

Vierailija
47/49 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhteensä 8 Laudaturia. Lapsi valitsi ammattikoulun, vaikka keskiarvo 9,5. Opettajat olivat pettyneitä, kun ei lukioon mennyt. Nuori oli määrätietoinen ja sai valita itse. Olen onnellinen puolestaan.

kun 6 vuotta sitten valintaani tein. Olisin halunnut pelkkään amikseen hevosenhoitajalinjalle, mutta äiti pakotti ottamaan kaksoistutkinnon kun olen kerta niin fiksu. No niinpä jäi sitten koko tutkinto kesken kun se lukio oli niiiiin vastenmielistä vaikka numerot sielläkin olivat 8-10 luokkaa... Ei vaan kiinnostanut. Onneksi osaava hevosenhoitaja saa helposti työtä ilman koulutustakin, sitä tutkintoa ei kukaan edes kysele.

Vierailija
48/49 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma mulla. Olisi pitänyt käydä lukio.

Vierailija
49/49 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 laudaturin ylioppilas ja vanhempani pakottivat lukioon. Tyhmä koulu ja en todellakaan ymmärrä miksi piti moinen koulu käydä. 3 vuotta pelkkää ajanhukkaa. Nyt suoritettu 2 ammattitutkinota ja yksi amk-tutkinto. Ja olen edelleen katkera, että piti käydä lukio, koska olisin päässyt samoihin kouluihin ilmankin lukiotodistusta.

Lapsellani juuri alkanut yhteishaku ja kehotin hakemaan ammattikouluun, koska en näe lukiossa mitään järkeä.