Syyskuun sydämet 2011 maaliskuussa
Kommentit (84)
uhmaikä: Oi, miten ihana yllätys sun mieheltä, etenkin toi vauvakoriste :).
julie: Mulle ainakin neuvolatätsy sanoi, että D-vitamiinia pitää syödä läpi koko raskauden ja imetyksen, kun täällä sitä saa niin vähän. Olenkin syönyt kanssa tuota Multivitan raskaus ja imetys vitamiinia. Alkuun se vaikutti mahaan jonkun verran (sisältää vähän rautaa), mutta muutaman viikon jälkeen maha siihen tottui. Lisäks käytän niin vähän maitotuotteita, niin oon syönyt kalsiumia. Mulla on sellanen muistikuva, että joskus on ainakin yleisesti kehotettu huolehtimaan foolihapon saannista raskausaikana. A-vitamiini voi tosiaan liikaa saatuna vahingoittaa sikiötä, eikä sitä siksi saisi saada liikaa.
Mirela: Onneksi selvisit säikähdyksellä :). Toivottavasti loppu aika sujuisi ilman ylimääräisiä sydämen tykytyksiä..
Ehdin jo yks päivä iloita pahoinvoinnin helpottamisesta, liian aikaisin, nyt sitä on taas loppu viikon ollut päivittäin. Toisaalta oon oireista iloinen, kun muuta merkkiä, pikkasen pömpöttävän masun lisäksi, ei vielä ole, mutta toisaalta tää vois jo alkaa helpottaa oikeestikin. Viikonloppu sujuu mulla töiden merkeissä, mukavia vapaita muille :)!
- Hupsis rv 12+4
Mirela: Huii!! mut onneks pikkunen on vielä matkassa ja toivotaan et kaikki menee hyvin loppuun asti :)
ja Zoeylle onnittelut kaksosista! :)
Täällä on jaksettu ihan hyvin, tosin oon ollut parina päivänä niin väsynyt että huh huh, oonkin ottanut nyt rautatabletteja ihan varmuuden vuoksi jos toi hemppa on vaikka laskenut ja sen takia väsyttää. viime viikon torstaina oli tosiaan se neuvola ja kaikki oli siellä hyvin, tänää soittikin neuvolantäti niistä mun verikokeista kun niissä oli sillon ekalla kerralla jotain häikkää.. mun veriryhmähän on siis B rh neg. niin mulla on nyt keho ruvennut tekee vasta-aineita vauvaa kohtaan, tosin nyt ne arvot oli pysynyt normaaleina.. eli ei mitään hätää.. mut haluavat nyt kuitenkin vissii kuukauden välein ottaa verikokeet ja seurata tilannetta :/ onneks en oo pikkikammoinen, muuten vois olla tosi kurjaa.
oon tässä miettinyt että mitkä tuplarattaat olis hyvät? kun esikoinen on tosiaan vasta 1v 2,5kk kun "kerttu" syntyy.. niin tuplat on pakko ostaa.. Mites teillä joilla on lapset pienel ikäerol??
Mimmi ja "kerttu" 13+5 kai.. :D
Ensiks kuitenkin onnittelut tuplista Zoeylle, varmaan aika hurja tunne kuulla että siellä onkin kaksi tulokasta. Mutta todella hieno juttu siis!!
Mirellan kokemus kuulosti aika kamalalta, onneksi selvisit säikähdyksellä. Toivotaan että kaikki menee nyt loppuun asti hyvin. uskon että varmasti säikäytti kovasti. Kaikki äidit taitaa raskausaikana pelätä pahinta kaikista pienistäkin epäilyttävistä tuntemuksista niin uskon että sinun tilanne säikäytti ihan toden teolla. Tsemppiä sinne ja nyt vaan unohdat menneen, huilaat ja uskot tulevaan!
Mulle lääkäri ja neuvolan terkkari suositteli B - ja D - vitamiinia päivittäin. Lisäks otan Ladyvitan mama monivitamiinia noin kerran viikossa yhden päivän, missä ei ole A-vitamiinia. Aikaisemmin otin kerran viikossa tavallista monivitamiinia A:lla, mutta terkkari sanoi että parempi kun ei ota sitä ollenkaan.
Nyt sitten niitä ultrakuulumisia: kaikki oli hyvin ja siellä se pikkuinen heilutteli käsiään ja pomppi iloisesti. Tuntuu hassulta et niin paljon on liikettä mahassa, mutta mitään ei vielä tunnu. Kaksi päivää pikkuinen on vanhempi kuin mitä se eka ylimääräinen ultra näytti, mutta pysytään kuitenkin siinä että laskettu aika on 30.9. Nyt voi kuitenkin vähän jo huokasta helpotuksesta kun ollaan käännytty viikolle 12 ja kaikki on hyvin. Mies oli mukana ultrassa ja huomasin että se oli hänelle kovin tärkeää. Ihana asia, joka yhdistää meitä kovasti. Ensimmäisen lapsen odottaminen on niin ihanan jännittävää!
Jaksamista kaikille! Toivotaan että nämä lumisateet loppuu ja kohta päästään jo nauttimaan kesästä. Voikaa paksusti!!
Mimuk ja "mälli" rv 11
Mirellan tarina kuulosti tosi hurjalta. Varmasti mielettoman pelottava kokemus :( Mutta miten ihanan lopun se kuitenkin sai! Kuulostaa todelliselta ihmeelta. Toivottavasti kaikki sujuu tasta eteenpain hyvin.
Kiitos kaikille vitamiinivinkeista! Tassa multivitassa mita nyt syon, ei oo ollenkaan a-vitamiinia. Mutta oon sopivasti tulossa ensi viikolla kaymaan Suomessa, niin voin sit vaihtaa sen siihen raskausajan versioon. Jotenkin sita luottaa noihin suomalaisiin tuotteisiin paljon enemman. D-vitamiinia taalla ei tarvitse samalla tavalla, kun aurinko paistaa koko ajan :)
Hyvaa vointia kaikille!
moikka.
Mirelalle voimia ja toivottavasti pikku kaveri pysyy mukana syksyyn saakka!!
Täällä kärsitään flunssaa :/ olo on tukkoinen ja silmä vuotaa. (mulla alkaa aina flunssassa oikea silmä vuotaa) toivottavasti on normi flunssa eikä mene poskionteloihin. muuten on olo hyvä. maha on pullahtanut yhtäkkiä esiin. neuvolassa sanottiinkin, että nyt kun yksi raskaus on jo takana niin maha tulee nopeampaa näkyviin kun mahan peitteet (?) on venyneet eikä ne jaksa pitää enää niin timmisti kohtua. no, nyt alkaa olla viikkojakin sen verran että uskaltaa lähisuvulle paljastaakkin jo ilouutisia :) mutta ihanaa kun saa vielä toppatakin alle piiloutua kauppa reissuille jne.
minut on muuten ultrattu jo kolme kertaa. tällä viikolla oli lääkäri-neuvola ja lääkäri ultrasi. tosin niin huonosti, että masuasukki näkyi vain ylhäältä päin, mutta tärkein eli sykkivä sydän sieltä löytyi! lääkäri olikin nuori ja kokematon.. toivottavsti ei tarvi sen vastaanotolle mennä enää ikinä.
Aurinkoisia päiviä!
rv 14+5
Onko teillä kenelläkään ajankohtaista tietoa tuosta 4D ultrasta? Haluaisin tietää, että onko se toinen ultra 4D mikä tehdään viikon 20+ paikkeilla vai pitääkö 4D ultraan mennä yksityiselle omalla kustannuksella jos sellaisen haluaa? Olen kuullut että se toinen ultra on 4D, mutta netistä saa melko järestään luke että 4D on mahdollista vain yksityisellä ja omalla rahalla. Olisi kiva tietää vähän etukäteen minkälainen se seuraava ultra sitten on ja voisi miettiä että lähteekö 4D ultraa maksamaan jos ei sitä automaattisesti saa. Ilmeisesti hinta yksityisellä on aika korkea.
Zoey: paljon onnea tuplauutisista, ilmeisen hyvin olette tilanteen sulatelleet! :)
Mirela: kuulostaa hurjalta tuo kokemasi, toivottavasti saat loppuraskauden nautiskella ilman ongelmia.
Mitä kuuluu teidän muiden liikuntarintamalle, joko olette rauhoittaneet tahtia vai vieläkö menee entiseen malliin? Yritin käydä vähän hölköttelemässä eilen, mutta täytyy kai uskoa, että kävely on nyt tässä kohtaa sopivampi laji. Sykkeet oli niin korkeat matalassakin vauhdissa, etten uskaltanut pidempään juosta. Jumpassa (bodypump) olen käynyt n. kerran viikossa ja toistaiseksi tehnyt sarjat ihan normipainoilla. Siitä tulee väsyneenäkin energinen olo, joten toivon että voisin jatkaa jonkinlaista liikuntaa mahdollisimman pitkään!
Vatsalla alkaa olla sen verran kokoa, että vieraatkin uskaltautuvat kysymään vauvauutisia. Etenkin iltaisin pömpsis on aika mahtavan kokoinen, vastaa vanhojen valokuvien perusteella viikkoa 20-22 edellisessä raskaudessa. Ehkäpä kasvuvauhti tässä pian tasaantuu..
Vauvan liikkeiden tuntumista edelleen odotellen,
sannis 15+4
Nyt pitää taas vähän päivitellä :)
Me käytiin edellisessä raskaudessa 4d ultrassa, joka tehtiin yksityisellä, koska turussa ei ole äitiyspolilla 4d vehkeitä. Kyllä se oli ihan hintansa väärti.
Me ollaan ihan ihastuttu doppleriin ja poika joka on 3,5 lumoutuu kuunnellessaan.
Viisaudenhammas on särkenyt 4 päivää ja huomenna on pakko soittaa särkylinjalle, kun ei viitsi pumppaa täyteen särkylääkettä. Tiistaina onkin neuvola jossa kuulee sokerirasituksen tuomion.
On se ihmeellistä kun miettii että sisällä kasvaa jo 10cm pötkelö. Mutta kyllä sen huomaa kun vatsa on kovettunut, vaikka ei se edes näy. Mutta itselle riittää tieto :)
13+6
Täytyypäs alkaa purkamaan taas sydäntä, kun tässä on pelkkää aikaa :D Alkaa tää sängyssä hengailu jo vähän ärsyttämään. Varsinkin eilen, kun ulkona oli niiin upea ilma. Kävin käpsyttelemässä kyllä vähän pihalla.
mimmaus: mikä doppler sulla on? Oon miettiny tässä kaikessa epävarmuudessa, että pitäisköhän meillekki se hommata.
Huomenna ois np-ultra ja samalla tarkistetaan, että mikäs se kohdun vuodon tilanne on. Välillä on kyllä melkosia tuskia. Viiltelee, pistää ja välillä supistaa. Jotenki ihan tosi pelottavaa, kun esikon kanssa kaikki meni niin hyvin, niin jotenki sitä vaan oletti, että eihän sitä nytkään mitään tuu. Onneksi ihanat isovanhemmat on hoitaneet villikkoa, kun en saa nostella ruokalautasta kummempaa.
Panadolia en ole edes uskaltanu ottaa, vaikka sitä sais ottaa. Tiedän, olen vähän tyhmä. :P
13+0 ja 8 cm mini!
Hei,
Päätin tämän päiväisen ultran rohkaisemana tulla ilmoittautumaan, harvakseltaan olen taustoilta juttuja seuraillut. Meille siis on myös vauva tulossa, ehkä syyskuussa. Laskettu aika oli alunperin 29.9. mutta jokaisessa ultrassa on kirinyt joillakin päivillä. Tänään jo 12+2, merkittiin kompromissiksi menkkojen mukaan lasketusta ja ultratuloksesta 28.9. Vaikka eipä sillä väliä, syntyy sitten kun on valmis :)
Pelkojen täyttämä alkuraskaus ja joitakin ekstraultria takana, ei kyllä mitään syytä epäillä, että mikään olisi vialla, mutta aikaisempi epäonninen raskauskokemus kummittelee mielessä ja maalaa piruja seinille. Nyt siis kaikki kuitenkin virallisesti hyvin :)
niskaa turvotti alle millin ja unilta hereille tökittäessä vauva liikkui kärttyisen näköisesti; ponnisti kyykystä vauhtia ja venytteli.
Tämänpäiväinen torkkuja on minun ensimmäiseni, miehen toinen. Mukana odotuksessa siis ukkokulta ja teini :)
Josko se tämänkin mamman mieli vihdoin kääntyisi toiveikkaan tyytyväiseksi.
Oikein onnellista keskiraskauden aikaa kaikille!
Moi
Meillä on se angelsounds, käytän sitä ja kosteusvoidetta, en mitään ultravoidetta. Huuto.netiss' on paljon käytettyjä, sieltä ostin sen.
Eilen poistettiin siis viisaudenhammas ja säryt on mitä mahtavimmat. Sanoivat että raskaana tulehtuu tosi helposti, niin panadoleja pitää syödä 8x500mg. Kävin tänään neuvolassa vielä sopimassa että saan syödä niin paljon lääkkeitä :) Sydänäänet kuuuvat jo navan korkuudella.
Paino oli laskenut ja sokerirasituksessa ei mitään eriskummallista. Sovittiin seuraava ultrakin jo, toukokuun alkuun päivä ennen roodoksen matkaa.
Katseltiin pojan kanssa kiinalaisia horoskooppeja tänään ja 2011 on sitten jänis.
Nyt ottamaan vähän pilleriä ja nukkumaan, yöllä kun ei saanut yhtään unta.
14+1
Sain tänään ilosia uutisia töistä, mulla on enää yhteensä 4 yövuoroa jäljellä ennen yövuorotonta elämää, jee! Yövuorot on tuntuneet tosi raskailta, muutenkin iltasin uni meinaa tulla jo 22 aikoihin.. Lisäksi nyt viimeksi kahden yövuoron aikana tuli esille todellinen närästys ongelma. Närästi melkein heti, kun olin syönyt ja jos en syönyt, tuli huono olo..
Olen myös miettinyt tota 4d ultraa. Alkuun olin sitä mieltä, että totta kai meen sinne, mutta nyt oon enemmän sitä mieltä, että jos seuraavassa ultrassa kaikki on kunnossa, niin jätän todennäköisesti menemättä.
Viime päivinä oon myös pohtinut vauvavakuutusta. Mitä mieltä te ootte siitä? Onko joku ottanut sellaisen aikasemmin? Tällä hetkellä en yhtään tiedä, mitä asiasta ajattelisin, enkä vielä edes ole sitä juuri sen tarkemmin tutkinut tai hintoja vertaillu...
Mites Mirelan np-ultra meni?
Ihanasta auringon paisteesta ja keväthiuksista piristyneenä
-Hupsis rv 13+2
jätin viikko sitten Obsidanit pois ja olo parani kertaheitolla! En oo oksentanut enää ja vain silloin tällöin vähän kuvottaa, ei edes joka päivä. En kyllä syö enää mokomia nappeja. Hb oli viimeksi ihan hyvä jo. Jos se taas laskee, niin koitan jotain muuta merkkiä.
Väsymys vielä vaivaa, mutta senkin kanssa jo elää... Tänään taas piti ottaa kahdet päikkärit :)
Me ei olla otettu vauvavakuutuksia, en näe niitä tarpeellisiksi. Tästä saa kyllä aina sodan aikaan. Me ollaan pärjätty julkisen terveydenhoidon kanssa ihan hyvin. Lapset on kyllä olleet ihan perusterveitä molemmat. Sitten, jos tarvisi yksityistä erikoislääkäriä jostain syystä, niin voidaan se maksaa ilman vakuutustakin. Ne vakuutusmaksut on kuitenkin aika suuret ja sitten on vielä omavastuu, joilla jo maksaa käynnin jos toisenkin... Jos suvussa olisi paljon allergioita tai korvatulehduskierteitä ja paikkakunnalla huono julkinen terveyskeskus ja hyvä yksityinen, niin sitten voisin harkita vakuutusta :)
Ois kivaa käydä 4d ultrassa. Oon nähnyt niistä kivoja kuvia. En taida raaskia kuitenkaan mennä yksityiselle :) Meillä rakenneultra tuossa huhtikuun lopulla, ennen Rodoksen reissua meilläkin :)
Kiitos vihjeestä, täytyypäs käydä huutonettiä vilasemassa =) Mies varmasti on tuon dopplerin kannalla!
Eilen siis käytiin np-ultrassa. Sielä pienokainen oli edelleen varsin virkeän oloinen - ja taas molemmat saimme pyyhkiä silmäkulmia ja huokaista helpotuksesta. Kätilö, joka ultran teki oli aivan super ihana. Ihan erilainen kokemus kuin viimeksi. Kertoi tosi yksityiskohtaisesti, mitä siellä kuvassa näkyy, ihasteli, ja onnitteli. Np oli 1,5 milliä, eli ihan normaali. Rakenneultran aikakin saatiin toukokuulle, jonka tekee kätilön sijasta lääkäri - varmuuden vuoksi.
Seuraavan neuvola-ajan sain maanantaille jo, eli varmaan tässä nyt aika tiheästi sitten seuraillaan vaavin touhuja.
Hyvin siis täällä pärjäillään, vaikka vaikea sitä ihan täysin rennosti on tämmöisen jälkeen ottaa. Neuvottiin kyllä unohtamaan koko juttu, ja nautiskelemaan jatkosta :)
Meillä täällä jaksellaan erittäin paksusti! :D Tuntuu et maha on kasvanut tässä muutamassa viikossa ihan hullusti.. ei toivookaan et omat housut mahtuis enää :) esikoista odotellessa oli varmaan tällänen maha viikolla 22!!! :P hehe..
Me otettiin meidän esikoiselle se vauvavakuutus Pohjolasta (muutkin vakuutukset siellä) ennen kuin oli ees syntynyt, mutta ei olla kertaakaan tarvittu. Oma asiahan se on ottaako vai ei.. :) en tiiä vielä miten tämän seuraavan kanssa.. luultavasti otetaan kyllä taas. Kallishan se on, mutta nii... asiasta voi olla montaa mieltä :)
Tuossa uudessa vauva lehdessä oli ihan hyvä vauvakuutus vertailu juttu, et kannattaa sitä lukee!
Mulla oli tuo doppleri silloin esikoisen aikaan, mut emmä sitä nyt meinannut lainata mistään.. se on oikeestaan ihan turha siinä vaiheessa kun liikkeet alkaa tuntumaan. Tai mun mielestä turha.
hyvä että Mirelan pienokaisella oli kaikki kunnossa ultrassa!! :) ihanaa!
Mimmi ja kerttu 14+3
No niin pari viikkoa väliä viime päivityksestä, on vaan töissä niin kiirusta, hyvä jos kerkee kotona kävästä. Ja sen kyllä huomaa, vapaa-aika menee nukkuessa, ei ole ihan täydessä vireessä.
Maha alkaa pikku hiljaa kasvamaan, oikeastaan sitä jo odottaakin, että alkaa näkymään :>
Vaihtelevaa väsymystä lukuunottamatta on olo ihan ok.
Vauvavakuutuksen otan kyllä, kunhan perehdyn tarjoomaan.
Viikonloppuja :) 15+ 4
Helei täältäkin päin...
oloja on edelleen viimeks maanantaina piti halailla ponttöä.. ei mulla esikoisen kanssa näin pitkään jatkunut tämä huono olo (tosin oksensin silloin enemmän). Verenpaineet on nyt ainakin koti mitttauksissa ollu paremmat joten vähän stressi helpottaa, mutta pään särky on nyt ollu muutaman viikon kaverina, ja mulla ei auta kuin ketorin päänsärkyyn niin sen kanssa on nyt vaan elettävä.
Maha on jo niissä määrin kasvanut että perhetuvalla totesivat että en varmaaan tänävuonna ole ihan noin paljon pullaa syönyt.
Äippäpakkausta me ei oteta, kun multa jäi osa esikoisen äp:n vaatteista käyttämättä kun eivät miellyttäneet silmää.. jees eli mä kuulun niihin äiteihin jotka pukevat jo vauvat esiteineiksi, mutta kukin taaplaa tyylillään. Ja taas kun joutuu ostamaan tohon vaunu kavalkaadiin ainakin yhdet kärryt lisää, niin menee se raha sitten niihin.
Me otetaan kylä se vakuutus, esikoisellakin se on, ei sitä vielä ole jouduttu käyttämään, mutta nyt kun sen saa otettua täysin rajoituksetta. Mulla kun itellä on se tilanne että mun perus sairauden takia mä en meinaa saada edes tapaturma vakuutusta niin otan nyt lapsille vaikka niistä saa tässä vaiheessa maksaa itsensä kipeäksi. Mutta kunhan ei päästä katkeamaan niin on täysi sairauskuluvakuutus vaikka hamaan loppuun asti. Kilpailutettiin tossa pari viikkoa sitten vakuutukset, niin olisivat rajanneet korvatulehdukset pois vakuutuksen piiristä, kun on ollut yksi alkava korvatulehdus monta kuukautta sitten. mutta jokainen tekee niinkuin itse haluaa.
xarda ja pentsi 15+1
Täälläkin olis yks onnellinen esikoisen odottelija pääkaupunkiseudulta. Oon alusta asti lukenut tätä ketjua, mutta vasta nyt sain aikaseks kirjoitella itse :) Raskausviikkoja on 12+2 ja ekassa ultrassa kaikki näytti olevan kunnossa. Pahoinvointi alkaa jo helpottaa, enää on ollut vain hetkittäisiä pahoinvointikohtauksia. Töistä en oo onneks joutunut olemaan pois. Lähinnä turvotus, väsymys, erilaisten hajujen aiheuttama kuvotus ja jatkuva NÄLKÄ vaivaavat. Jokohan sitä uskaltais iloita pienokaisesta ja ostaa vaikka ensimmäiset äitiysvaatteet. Iloista kevään alkua kaikille!
Joy87, rv 12+2
Heippa:)
Täällä onkin vietetty hiljaiseloa,välillä oon käynny lukemassa,muttei ole jaksanu keskittyä kirjoittelee...Masuasukki voipi oikein hyvin ja aikas luottavaisin mielin tässä nyt ollaan.Xarda: minun kokemukseni ovat PHKS:stä ihan hyviä siihen nähden,että edellinen raskaus loppuikin niin karmeesti.PHKS:ssä oon synnyttänyt kaikki ja varsinkin uudelleen synnytäjänä minun toiveeni on kuunneltu oikein hyvin. Lääkärit ainekin ovat hyvin asiallisia ja hyvin suoraan sanotaan mitkä on faktat ja minulla on ainekin täydellinen luottamus tietotaitoon...jouduin edellisessä raskaudessa taysiin ja siellä myös sanoivat,että hyvin on phks:ssä reagoitu.Joten luottavaisin mielin vaan ja kun menee synnyttämään niin heti ilmoittaa vaan mitä toivoopi synnytykseltä.
Ainiin minulta puttuu tuolta listasta laskettuaika...16.9 pitäs sitten alkaa jotain tapahtumaan...
Mirela: Hui tosiaan! Pidetään peukkuja, että tämä oli vain säikäytys sieltä pahimmasta päästä!! Aika hurjaa... Itse olisin varmaan pyörtynyt, sillä niin jo muutama viikko takaperin säikähdin omaa pientä vuotoani, jota tuli vain pikkuhousunsuojan verran.
Julie: Täällä ei kehoiteta syömään sitä tavallista multivitaa raskaus-aikana, koska siinä on liikaa A-vitamiinia, mikä voi ilmeisesti aiheuittaa epämuodostumia..? Kertokaa joku joka tietää paremmin A-vitamiinin vaikutuksista sikiölle. Mua on kehoitettu syömään Multivita raskaus- -ja imetysvitamiinia, joka on siis tähän olotilaan suunniteltu. :) Sitä olen siis syönytkin. Lisäksi nyt talven pimeänä aikana kehoitettiin ottamaan Berex pro:ta, jossa on B, D -vitamiineja, sekä sinkkiä, ehkä vielä jotain muutakin. Lisärautaa (l. Obsidania) en ole vielä syönyt, katsotaan hb:t sit loppuraskaudessa...
Täällä oma napa voi hyvin. :) Liikkeetkin tuntuu jo välillä! On taas tosi outoa! Ja tekevät ihan kipeetäkin, siis tietysti vain jos itse on jotenkin mutkalla tai huonossa kylkiasennossa esim. sängyllä pötköllään. Mitäs ne liike-kivut sitten taas olikaan kun tuo tyyppi tuolla kasvaa..! Mun seuraava terkka-neuvola on vasta parin viikon päästä, en jaksaisi odottaa. Tämä alkuraskaus on aina näin pitkäveteistä, saa odottaa ja odottaa, että neuvola-ajat tulee ja viikot ja kuukaudet kuluvat. Loppuraskaudessa, jos mennään ylikin, saa sitten koko ajan ravata siellä neuvolassa. :D
Meilläkin on kaksi ultraa, normaalisti. Mulle tulee tässä raskaudessa nyt ainakin kolme, kun nla-täti laski aluksi viikot ihan väärin, kun ei uskonut mun "tekoajankohta" arviota, vaan laski itsepäisesti epävarmasta kk-kierrosta. Pieleenhän se meni ja siinä ekassa ei näkynytkään muuta kuin "toukka". Toisessa näkyi ihan viikojaan vastaava pikkuinen ihmisenalku, minkä siis piti olla se eka ultra. Kolmas ultra on täällä rv 19-20 vaiheessa oleva rakenneultra. Sen jälkeen ei ole mitään, ellei ole jotain erityistä syytä kontrolliin.
Mulla on taas raskausvaivat helpanneet, muutamaan viikkoon ei ole tullut mitään närästys tmv. vaivaa. Pahoinvointikin on ollut taas kurissa ja olo suht. pirteä aamuisin. ILtaisin olen tosin kyllä väsynyt, ihan valmis petiin klo21... heti lasten simahtamisen jälkeen.
Kumpa lumet sulaisivat ja pääsisi ulos kävelemään, siten ettei tarvitsisi niin pelätä liukastumista.
Kesää odottava,
k@hden+1 äippä, viikolla 14 huomenna