Lue keskustelun säännöt.
Miksi et äänestä Vihreitä?
27.02.2011 |
Siis en ymmärrä miksi Vihreät ei ole sen paremmin pärjänneet vaaleissa. Ihan hyvät arvot ja muutenkin tuntuu olevan järkevän tuntuisia ihmisiä heidän riveissään...
Itse olen aina äänestänyt Keskustaa ja nyt haparoin joskos sittenkin äänestäisin Vihreitä. Kieltämättä nämä vaaliraha jutut on vieneet makunsa.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
1. Vihreät haluavat kehittää sosiaalijärjestelmää sellaisten ihmisten ehdoilla, joille esim. sosiaalietuuksilla eläminen olisi vaihtoehto muiden joukossa, ei ainoa vaihtoehto. --> Sosiaaliturvaa ei kehitettäisi niiden tarpeista, jotka sitä kipeimmin tarvitsevat.
2. Elitistiset vihreät haluavat palveluyhteiskunnan, jossa palveleva luokka tekisi töitä niin pienellä palkalla, että olisivat oikeutettuja sosiaalietuuksiin. Tätä perustellaan sillä, että työ tuottaa niin huonosti. Mielestäni kokoaikatyöstä pitää saada sellainen palkka, jolla elää, eikä verovaroilla pidä subventoida rikkaiden piikoja.
3. Vihreät ovat olevinaan "ekoja", mutta esim. eduskuntaryhmän jäsenet omassa elämässään ovat kaikkea muuta kuin ympäristöystävällisiä. Katsokaa esim. taksinkäyttötilastoja, aika hyville sijoille päästään, vaikka asutaan Helsingin keskustassa.
4. Vihreät ovat edelleen säälittävän amatöörimaisia. Aiemmissa hommissa olin paljon yhteydessä eduskuntaryhmiin ja puoluetoimistoihin. Joidenkin kanssa oli helpompaa olla eri mieltä kuin vihreiden kanssa samaa mieltä.
5. Vihreät eivät ole aidosti demokraattinen yhteenliittymä. Oikeiden ihmisten kaverit ja sukulaiset pääsevät eteenpäin, joillakin ei ole mitään arvoa.