Miksi et äänestä Vihreitä?
Siis en ymmärrä miksi Vihreät ei ole sen paremmin pärjänneet vaaleissa. Ihan hyvät arvot ja muutenkin tuntuu olevan järkevän tuntuisia ihmisiä heidän riveissään...
Itse olen aina äänestänyt Keskustaa ja nyt haparoin joskos sittenkin äänestäisin Vihreitä. Kieltämättä nämä vaaliraha jutut on vieneet makunsa.
Kommentit (41)
on elitistinen puolue. Halveksuvat ihan tavallista (perus)suomalaista kaduntallaajaa. Ns. humaani kriminaalipolitiikka ja löperö maahanmuuttopolitiikka ärsyttää. Suhtautuvat kevyesti, jopa sallivasti, huumausaineisiin. On niillä jotain hyviäkin ideoita kuten perustulo.
Ne on ärsyttäviä ylimielisessä ekoelitismissään. Ja lisäksi huumemyönteisiä! En tosiaan äänestäisi.
Siis jollakin muulla tavalla kuin "mielestäni".
Eikö se muka ole huumemyönteisyyttä?!Siitä on ollut lehdissäkin juttua.
on elitistinen puolue. Halveksuvat ihan tavallista (perus)suomalaista kaduntallaajaa. Ns. humaani kriminaalipolitiikka ja löperö maahanmuuttopolitiikka ärsyttää. Suhtautuvat kevyesti, jopa sallivasti, huumausaineisiin. On niillä jotain hyviäkin ideoita kuten perustulo.
Ne on ärsyttäviä ylimielisessä ekoelitismissään. Ja lisäksi huumemyönteisiä! En tosiaan äänestäisi.
tai muu vihreisiin kuuluva henkilö kannattaa kannabiksen laillistamista?
En sitä muuten tietäisi mutta kun lehdistä luin siitä juttua. Ehkä googlaamalla löytyisi tietoa.
tai muu vihreisiin kuuluva henkilö kannattaa kannabiksen laillistamista?
En äänestä Vihreitä koska olen:
-Kristitty
-Heteroseksuaali
-Valkoihoinen
-Suomalaissyntyinen
-Mies
-Sekaravintoa syövä
-Varusmiespalveluksen suorittanut
-Metsänomistaja
-Haja-asutusalueella asuva
-Henkilöauton omistajaEdustan siis kaikkea sitä mitä Vihreät halveksuu tai ainakin suhtautuu välinpitämättömästi. Siksi Vihreät on viimeinen vaihtoehto äänestyskohteekseni koko puoluekentällä.
Olen tosin nainen. Vihreät, kokoomus ja ruotsalaiset ovat mun viimeiset vaihtoehtoni! Äänestän persuja. Myös kristillisten arvomaailma käy yksiin.
Vihreät vastustavat moottoriteitä ja ydinvoimaloita ym hyödyllistä.
Ovat idealistista hihhuliporukkaa jotka ovat ulkona vähän kaikesta.
Siksi en.
Vai taisi oikein useampikin olla, mutta nyt ei tule nimiä mieleen... Tätä juuri tarkoitin, että se saattaa olla niin sinun mielestäsi, mutta ei totta. Saa tänne toki mielikuviaankin kirjoittaa, mutta älä sekoita sitä faktaan.
Vai taisi oikein useampikin olla, mutta nyt ei tule nimiä mieleen... Tätä juuri tarkoitin, että se saattaa olla niin sinun mielestäsi, mutta ei totta. Saa tänne toki mielikuviaankin kirjoittaa, mutta älä sekoita sitä faktaan.
niin on lukenut. Vaikka tietäisin nimetkin, en niitä tietenkään tähän laittaisi. Ei sun ole pakko mua uskoa, mä sen sijaan uskoin sen lukemani jutun ja sen perusteella en ikinä äänestä vihreitä. En tosin monen muunkaan syyn takia mutta tuo on painavin.
Vihreät ovat liian Helsinkikeskeisiä
Minä äänestän Keskustaa, koska se ajaa koko maan etua. Pitkällä tähtäimellä se on minun ja suomalaisten etu.
Itse asiassa he ovat Helsingin kantakaupungin keskeisiä. Jos (itä/pohjois)helsinkiläisen lähiön asukas ei ole maahanmuuttaja tai tullut tänne kerjäämään, Vihreät eivät aja hänen asiaansa.
Keskustakaan ei ole tietysti lähiöasukeille mikään vaihtoehto. Mikä siis olisi?
niin on lukenut. Vaikka tietäisin nimetkin, en niitä tietenkään tähän laittaisi. Ei sun ole pakko mua uskoa, mä sen sijaan uskoin sen lukemani jutun ja sen perusteella en ikinä äänestä vihreitä. En tosin monen muunkaan syyn takia mutta tuo on painavin.
Siis tottakai voit olla äänestämättä Vihreitä, koska LUULET heidän olevan huumemyönteisiä. Oikaisin vaan, että se ei ole totta.
Voin valaista sen verran, että Vihreiden nykyiset vaaliteesit ja -ohjelma ovat erittäin tuttuja, koska työskentelen niiden parissa. Vihreät eivät aja kannabista laillistettavaksi.
ja mieletön helsinkikeskeisyys, jonka vuoksi näkevät koko muun maan pelkkänä reservaattina. Suomi on muutakin kuin Eira ja Kauppatori.
Siis en ymmärrä miksi Vihreät ei ole sen paremmin pärjänneet vaaleissa. Ihan hyvät arvot ja muutenkin tuntuu olevan järkevän tuntuisia ihmisiä heidän riveissään...
Kyllä netistäkin juttua siitä löytyy. Googlasin kokeeksi itse äsken ja kyllä löytyy.
Siis tottakai voit olla äänestämättä Vihreitä, koska LUULET heidän olevan huumemyönteisiä. Oikaisin vaan, että se ei ole totta.Voin valaista sen verran, että Vihreiden nykyiset vaaliteesit ja -ohjelma ovat erittäin tuttuja, koska työskentelen niiden parissa. Vihreät eivät aja kannabista laillistettavaksi.
vaikka sielultani vihreä olenkin.
Vihreiden linjauksissa on niin paljon semmoista, mikä sotii ajatuksiani vastaan.
Esim. omalla paikkakunnallani vihreät ovat torpanneet tuulivoimalapuiston rakentamisen, vaikka toisaalla puhuvat tuulivoiman puolesta.
niin päädyt aika helposti kohtaan, jossa voit Vihreiden päihdepoliittisesta ohjelmasta löytää kohdan, jossa sanotaan, että "Vihreän liiton mielestä ei ole perusteita laillistaa yhtäkään nykyisin kielletyistä huumeista".
Tietysti voit senkin jälkeen olla sitä mieltä kuin haluat, mutta älä jauha täällä valheita.
eläinten hyvinvointi, ym. vihreät asiat. Mutta vihreiden tapa ajaa noita asioita on niin ylilyövä, että se tuntuu peräti ihan lapselliselta. Realistisempaa olisi edetä pienin askelin kohti parempaa. Mutta se sijaan he ovat heti vastakkain vaikkapa jonkun metsänkaatajan kanssa. Neuvottele siinä sitten, kun toinen puoli vain syyttää ja vaatii koko maahan pelkkää ikimetsää ja luonnonsuojelualuetta.
eläinten hyvinvointi, ym. vihreät asiat. Mutta vihreiden tapa ajaa noita asioita on niin ylilyövä, että se tuntuu peräti ihan lapselliselta. Realistisempaa olisi edetä pienin askelin kohti parempaa. Mutta se sijaan he ovat heti vastakkain vaikkapa jonkun metsänkaatajan kanssa. Neuvottele siinä sitten, kun toinen puoli vain syyttää ja vaatii koko maahan pelkkää ikimetsää ja luonnonsuojelualuetta.
mutta olen löytänyt oman toimintatapani liittymällä paikalliseen Vihreään yhdistykseen.
Siellä olen pystynyt tekemään omalla tavallani pieniä tärkeitä asioita paikallistasolla ja niin edistämään esim. kierrätystä ja lähiruoka-asioita omalla paikkakunnallani.
"Vihreät vaikuttavat suhtautuvan positiivisimmin kannabikseen. Satu Hassi ei kannata käytön laillistamista, mutta poistaisi käytön rangaistavuuden. Heidi Hautala kannattaa kannabiksen lääkekäytön sallimista."
niin päädyt aika helposti kohtaan, jossa voit Vihreiden päihdepoliittisesta ohjelmasta löytää kohdan, jossa sanotaan, että "Vihreän liiton mielestä ei ole perusteita laillistaa yhtäkään nykyisin kielletyistä huumeista".
Tietysti voit senkin jälkeen olla sitä mieltä kuin haluat, mutta älä jauha täällä valheita.
Esim. Satakunnassa ei ole koskaan ollut vihreää kansanedustajaa, eikä ääni ole päässyt esille. Nyt toivoisin Satakuntaan ensimmäisen vihreän kansanedustajan, niin paranisivat nuokin asiat.
Mutta siinä eivät parane muiden kuin sen eduskuntaan pääsevän vihreän edustajan asiat.
Tartuit itse tuohon sanomalla ettei kannattajia löydy. Nyt kun löytyy, niin siirrät maalia sanomalla, ettei löydy puolueohjelmasta.
Vihreissä on enemmän "elämäntapaintiaaneja" kuin muissa puolueissa, ehkäpä persuja lukuunottamatta.
Alkuperäiseen kysymykseesi vastauksena mm. Markus Drake (joka pössytteli vaaliteltassa, Abu-Hanna Umayya ja Jukka Relander edellä mainittujen muiden edustajien kanssa laillistaisivat kannabiksen.
Heillä on hyvä perustulomalli. Mutten äänestä koska eivät hyväksy turkistarhausta ja tuotantoeläintaloutta. (En minäkään toki laiminlyöntejä hyväksy). Liian radikaaleja käsityksiä ympäristöasioista muutenkin...
Ja olen kaupungissa asuva nainen, ei autoa, yliopistokoulutuksen saanut.