OMA ammatti hävettää!
Ketään muuta joka ei mielellään mainitse ammattiaan tai juttele ammateista??
Kommentit (75)
olevansa suomen kielen opettaja, kun jotkut alkavat heti avautua, että se on varmaan ihan kauhea työ, eivätkä koskaan haluaisi olla yläasteella, missä oppilaat vaan haistattelevat ja huorittelevat. No ensinnäkin olen täysin aikuiskoulutuksen puolella ja toisekseen ollessani aikoinani yläkoulussa, niin kukaan ei haistatellut ja huoritellut ja oppilaat olivat pääosin ihan jees.
ja nolottaa tunnustaa
jotenkin vaan tuntuu että ihmiset ajattelevat tyhmäksi ja siksi jolla ei lahjat riittäneet lääkikseen..
en tosin koskaan kokeillut :)
terv. saikku
ja ylpeä siitä... miestäni kai hävettää ?!?!
hoiditteko kauppatorin tapauksen mielestäsi hyvin. häpesin puolestanne silmät päästäni
tiedän mitä monet ajattelevat. Itse tiedän, että ammattini on ihan muuta.
Mutta suuren yleisön mielstä koulunkäyntiavustaja monistaa ja käyttää vessassa ja opettajan ohjeella auttaa tehtävissä.
Oikeasti teen melko itsenäistäkin työtä, suunnittelen oppitunteja, olen vastuussa tietyn osa-alueen opettamisesta ja koska oppilaamme ovat niin erityisoppilaita, että lähes kaikki tarvitsevat yksilööllistä opettamista, niin vastaan sillä hetkellä tämän oppilaan oppimisesta keinoilla jotka itse päätän.
Mutta porukassa en mielellään mainitse ammattiani, olenhan AVUSTAJA. Tästä päästään seuraavaan kysymykseen, minusta ammattinimike on ihan harhaanjohtava!
kirjoitetaanko eräs pastalaatu "makarooni" vai onko meidän koulumme suomen kielen opettaja, jonka mielestä se on makarooni, väärässä ;)?
Pomon polvellahan sitä vaan istuskellaan ja keitellään kahvia :). Hävettänyt tuo sihteeri nimike, joka kantaa huonoa mainetta. Nykyään taloushallinnon assistentti. Suurin osa samoja hommia, mutta kaikki tuntuvat tietävän, että olen enemmän tekemisissä numeroiden kuin kahvin kanssa :D.
Päinvastoin,jos joku on niin dorka ettei arvosta sihteerin ammattia niin mitä sitten, ne jotka palveluja käyttävät tietävät kyllä että hyvä sihteeri on korvaamaton, mutta kyllä minusta sihteerin kuuluukin keittää kahvit, näyttää edustavalta ja rupatella mukavia, se tekee kaikkien elämästä mukavampaa ja kuten sanottua, se ei vähennä arvostusta ollenkaan
ihmiset myös olettavat, että olen vaan jonkun pikku kurssin käynyt. Ja oikeasti olen perusopintoina opiskellut 2,5v ja sitten vielä erikoistunut tähän erityisalaan vuoden.
Mutta jos mainitsen ammattini, niin olen kouluttamaton open avustaja muiden silmissä.
Ammattini kertomatta yleensä enkä mainosta sitä missään. esim nyt kun asumme väliaikaisesti toisella paikkakunnalla ja olen hoitovapaalla. Olen lakimies vakuutusyhtiössä. Tääkään ei herätä positiivisia fiiliksiä vaan saan kuulla miten on itselle tai suvulle jättänyt oma tai muu yhtiö korvaamatta jonkun tapauksen. Toiseksi en kyllä tiedä miksi,en halua ns.hienostella ammatilla. En kyllä tiedä luuleeko kukaan nyt et siinä on jotain hienoa. Osa voi luulla että on enemmän rahaa
Ole ylpeä, itse ajattelen että te ootte siellä jotka sen kaiken työn tekee!
t se kokki joka haaveilee sh työstä!
puolestani olen töissä perheyrityksessä ja olen aina luullut ihmisten ajattelevan, etten olisi paikallani ilman suhteita ja aina tehnyt kaikkeni todistaakseni, että olen työni arvoinen. Nyt pitkään hoitovapaalla ollessani luin cvni ja "yllätyin" kuinka hyvä se oikeastaan onkaan ja kuinka paljon kokemusta minulla oikeastaan onkaan ja tunsin jopa ylpeyttä. Se oman työn arvostus taitaa siis olla ihan korvien välissä. Itse ainakin arvostan kaikkia siivoojasta polliisiin. Juuri niitä, jotka ovat itse saavuttaneet hyvän ammattitaitonsa!
kyllä se joskus hävettää. Talakkari.
Nojoo, itse arvelisin, että voi olla kaksi kirjoitusasua. "Makarooni" ehkä virallisten suositusten mukainen, mutta "makaroni" tavallisempi. Vähän niin kuin "pizza" ja "pitsa".
koulutus lukio ja ammattikorkeakoulu. Koulutusta vastaavaa työtä on vaan hankala saada ja rahaa on saatava. Ennemmin tuota teen kun menen tarjoilijaksi tai tiskaamaan ja tekemään salaattia jonnekkin keittiöön, nämä ovat ne yleisimmät mun AMK-kavereiden työpaikat.. Mutta joo, tuntuu että ihmiset ajattelee että ei tuokaan pitkälle pötkinyt jne...
Kirjoitetaan yhteen ja sä kirjoitat suomen kielen opettaja erikeen? Kirjoiteataanko historian opettaja erikseen?
mutta sanon olevani ihan vaan kemisti puolitutuille.
suomenkielinen yhteen. Sopimusasioita. Hissanmaikka yhteen.
Häpeän siis vähäistä koulutustani.
ja nolottaa tunnustaa