OMA ammatti hävettää!
Ketään muuta joka ei mielellään mainitse ammattiaan tai juttele ammateista??
Kommentit (75)
terv. siivooja.
olen nuori ja kaikki olettavat minut siivoojaksi koska odotan opiskelupaikkaa tai opiskelen jo.
Olen ylpeä, että saan tehdä juuri sitä työtä, mitä haluankin eli olen hyödyksi toisille.
Ammattini on ihmisiä vihastuttava, elämää hankaloittava, vaikka tarkoitus on hyvä..mutta en sano ammattiani mielelläni koska se nostattaa tunteita. Sinällään kuitenkin hyväpalkkainen työ jne.
olen kotiäiti ja pohjalla keskenjäänyt lukio.
ei siis mitään ammattia tai koulutusta. häpeän tätä koska olen jo 32v. jos puolituttuja tai ihan tuntemattomia keksin ammatteja joista satuilen. tykkään olla sairaanhoitaja, myymälanhoitaja ym. ammatti jossa ei tarvitse tietää niin paljon että paljastuisi :)
Olen ylpeä, että saan tehdä juuri sitä työtä, mitä haluankin eli olen hyödyksi toisille.
taidat kuitenkin pikkaisen hävetä kun asenteesi noin puolustava? ja kirjoitit sen tämän otsikon alle, eli lh tuli mieleesi hävettävästä ammatista. kukaan muu ei sitä maininnut kuin sinä :)
70 % porukasta alkaa selittää omaa ja suvun sairauskertomusta, kysellä hoito-ohjeita ja kärttää reseptejä. 20 % porukasta jupisee, kuinka paskoja kaikki maailman lääkärit ilman ainuttakaan poikkeusta ovat. Vain 10 % käyttäytyy asiallisesti, eli ohittaa koko asian parilla kohteliaalla kommentilla ja jatkaa varsinaisesta aiheesta puhumista.
70 % porukasta alkaa selittää omaa ja suvun sairauskertomusta, kysellä hoito-ohjeita ja kärttää reseptejä. 20 % porukasta jupisee, kuinka paskoja kaikki maailman lääkärit ilman ainuttakaan poikkeusta ovat. Vain 10 % käyttäytyy asiallisesti, eli ohittaa koko asian parilla kohteliaalla kommentilla ja jatkaa varsinaisesta aiheesta puhumista.
väärä ketju. et häpeä vaan et halua harjoittaa ammattiasi vapaalla ollessasi.
vaan se ettei sillä ammatilla saa töitä ja olen siis työtön.Siinä sitä vasta tunteekin itsensä tyhmäksi, että tuhlasi vuosia elämästään ensinnäkin hankalasti työllistävällä alalla, ja sitten vielä mokasi ne vähätkin mahdollisuudet valitsemalla vääriä kursseja. :-/
No, nyt uusi koulutus edessä, toivottavasti tällä kertaa olen valinnut viisaammin.
Palstan mukaan pahin kusipää, joka planeetalta löytyy. Tyyppi, joka kieroilee, valehtelee eikä osaa edes kirjoittaa äidinkieltään oikein.
Muistaakseni meikäläiset oli SK:n ammattien arvostuslistalla jossain sijalla 500 ja risat, kuitenkin hiukan ylempänä kuin kauppamatkustaja poliitikko. :=)
olen sairaanhoitaja ja mies DI. hävettää kun olemme niin klisee :)
Kerran Hesarissa oli juttu ammateista, joissa kaikki on pyytämässä tekemään jotain, kuten lääkäri, kampaaja, hieroja, ompelija jne. Mieleen jäi, että kirjallisuuden tutkija sanoi, ettei kukaan ole pyytänyt tutkimaan kirjallisuutta :-)
tykkään olla sairaanhoitaja, myymälanhoitaja ym. ammatti jossa ei tarvitse tietää niin paljon että paljastuisi :)
hienosti valittu!
olen LH ja uskoisinvoivani "käräyttää" sinut. mutta jos olet fiksu kysyt toisen ammatin ensin ja valehtelet jonkun kaukana hänen alasta?
jotenki saanut sen yksinkertaisen minihamehempukan leiman (siis ammatti)
että onko joku joka ei mielellään puhu ammateista tai kerro ammattiaan. Minulla on paljon tuttuja, joiden kanssa olen tekemisissä vähintään viikottain, mutta jotka eivät tiedä ammattiani. :/
Ei se ehkä varsinaista häpeää ole, mutta kyllä tämä ammatti leimaa. Aika moni mieltää ammatin perusteella ylimieliseksi kusipääksi tai rikkaaksi, joita en todellakaan ole. Ja se loppu porukka sitten yrittää saada tekemään töitä ilmaiseksi vapaa-aikana. :) Mieluiten olen ihan vaan minä, ammatti tuntematon.
T. lääkäri nro jotain
Pomon polvellahan sitä vaan istuskellaan ja keitellään kahvia :). Hävettänyt tuo sihteeri nimike, joka kantaa huonoa mainetta.
Nykyään taloushallinnon assistentti. Suurin osa samoja hommia, mutta kaikki tuntuvat tietävän, että olen enemmän tekemisissä numeroiden kuin kahvin kanssa :D.
tosi paljon. haluan jotain aivan muuta!
ja ylpeä siitä... miestäni kai hävettää ?!?!
riippuen hiukan tilanteesta ja seurasta. Olen sairaanhoitaja mutta onneksi töissä paikassa, joka herättää kunnioitusta. En voisi koskaan olla töissä missään vanhainkodissa tai terveyskeskuksessa, koska hävettäisi niin paljon. Koko ajan on mietteissä alan vaihto, jottei tarvitse loppuikää hävetä olevansa vain sairaanhoitaja.
Joo, tiedän että mulla on asenneongelma, mutta aika vaikea sitä on muuttaa. Ja tiedän senkin että ensin olisi arvostettava itse omaa ammattiaan ja tekemistään ennen kuin voi sitä muilta toivoa.