Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oliko sinun kouluaikana tapana lukea ainekirjoituksen aineita ääneen?

Vierailija
25.02.2011 |

Luettiinko sinun aineitasi:

a) aina

b) silloin tällöin

c) ei koskaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun luokalla olikin vain 5 oppilasta ja kaikkien aineet luettiin :)

Vierailija
2/9 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin silloin tällöin, lähestulkoon sanoisin aina.

Olen aina osannut kirjoittaa kieliopillisesti hyvin, opettajan kommentit oli aina sitä, että pitäisi osata antaa tekstissä jotain itsestään. En uskaltanut koskaan antaa mitään itsestäni, kun pelkäsin sitä, että teksti luetaan kaikille. Nuorelle tällaiset asiat ovat isoja juttuja, nyt tietysti asia jo hymyilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vilkas mielikuvitus.

Vierailija
4/9 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos oli ns asiaaineita. Lapseni aineita luetaan kuulemma liki aian, kaverit pyytää kuulemma ( siis ope sanoi näin)

Vierailija
5/9 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea oma aine luokan edessä :/

En tykännyt.

Vierailija
6/9 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä joskus luettiin ääneenkin. Yleensä mun aine oli yleensä luettavien joukossa. Mun yks aineeni luettiin ainakin kerran koulun aamunavauksessa.

Vierailija
7/9 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rajoitti omaa kirjoittamista kun samalla mietin että se pitää sitten mahdollisesti lukea ääneenkin. Ilman tuota painetta olisi ehkä uskaltanut enemmän "irrotella".

Muistan vielä kun piti kesäloman jälkeen kirjoittaa siitä mitä oli kesällä nähnyt. Luokkakaverit olivat nähneet ties mitä lomakohteita, huvipuistoja ja disneylandeja. Minä kirjoitin retkestäni metsäpurolle, ja tietysti juuri silloin tuli minun vuoroni lukea aine ääneen :(

Vierailija
8/9 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

c :)

Vierailija
9/9 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkia mutta muutama. ja sitten opettaja sekoitti ne luetut muiden joukkoon ettei muut tiedä kenen aineet luettiin. monta omaakin ainetta luettiin mutta suuremman traumat tuli siitä että ope luki vääriä koevastauksia ääneen luokan edessä ja niin että kaikki tiesi niiden olevan minun. oli siis nimen jo sanonut ja luokan eteen olin kävelemässä.