Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana, iltavuoro, mitä teet?

Vierailija
24.02.2011 |

Iltavuorossa on pakko jonkun olla ja sijaisista pula.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos miehellä on joku kokous tms. iltapäivästä, pappa tulee vahtimaan kunnes mies ehtii kotiin. Meillä muutenkin mies yleensä jää kotiin kipeiden lasten kanssa, koska se voi hoidella töitään kotoa käsin puhelimella ja sähköpostilla. Mua taas tarvitaan työpaikallani henkilökohtaisesti.

Ihmettelin asiaa kun meillä pitkässä sijaisuudessa oleva työntekijä aamulla soitti että lapsi on sairaana eikä hän tule töihin. Vakituiset yleensä järjestävät niin että tulevat viimeistään kolmeksi töihin kun mies pääsee töistä. Tämä sijainen vielä joka päivä puhuu että haluaa vakituisen paikan kun yksi kohta vapautuu. Toki laillistahan hänen on olla poissa pari päivää.

Ensinnäkin laillista on olla pois juuri niin kauan kuin lapsen sairaus vaatii, palkanmaksua on yleensä vain kolmelta päivältä. Miten vakituinenkaan voi järjestää niin, että tulee kolmeksi töihin jos mies on kotona esim 16.30? Aina ja kaikkialla ei pysty mieskään töitään jättämään tuosta vaan.

Vierailija
22/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se "oma paras" mitä ajat takaa? Joillekin perhe on se tärkein, ei työnantajan etu. Oikeastaan näin pitäisi kyllä ollakin jos perheen on halunnut.

on se "oma paras". On tehnyt äitiysloman/hoitovapaansijaisuutta 1½v ja on varmasti huomannut miten muut tekevät lastensa sairastuttua. Asiasta on myös usein puhuttu kahvipöydässä, joustamme koska työnantaja joustaa monessa asiassa vastavuoroisesti.

ap

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se "oma paras" mitä ajat takaa? Joillekin perhe on se tärkein, ei työnantajan etu. Oikeastaan näin pitäisi kyllä ollakin jos perheen on halunnut.

on se "oma paras". On tehnyt äitiysloman/hoitovapaansijaisuutta 1½v ja on varmasti huomannut miten muut tekevät lastensa sairastuttua. Asiasta on myös usein puhuttu kahvipöydässä, joustamme koska työnantaja joustaa monessa asiassa vastavuoroisesti. ap ap

Mikä siis on se oma paras?

Vierailija
24/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos miehellä on joku kokous tms. iltapäivästä, pappa tulee vahtimaan kunnes mies ehtii kotiin. Meillä muutenkin mies yleensä jää kotiin kipeiden lasten kanssa, koska se voi hoidella töitään kotoa käsin puhelimella ja sähköpostilla. Mua taas tarvitaan työpaikallani henkilökohtaisesti.

Ihmettelin asiaa kun meillä pitkässä sijaisuudessa oleva työntekijä aamulla soitti että lapsi on sairaana eikä hän tule töihin. Vakituiset yleensä järjestävät niin että tulevat viimeistään kolmeksi töihin kun mies pääsee töistä. Tämä sijainen vielä joka päivä puhuu että haluaa vakituisen paikan kun yksi kohta vapautuu. Toki laillistahan hänen on olla poissa pari päivää.

minkälaista työtä te teette? Mistä tiedät moneltako tämän kyseisen työtoverinne mies pääsee töistä? Selvennä vähän!?

Vierailija
25/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos sinä pystyt jotain tekemään, ei se tarkoita että kaikki pystyy.

Ei mun mies voisi lähteä töistä klo 15:00, kai tajuat, että työpaikkoja on satoja erilaisia.

Jos jonkun pitää jäädä kipeää lasta hoitamaan kotiin niin onko se niin kauhea synti????? Olet outo!

Vierailija
26/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti nyt hetki mitä kirjoittelet.

Vierailija
27/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen mies tuleekin kotiin vasta illalla? Mikset sä nyt kykene ymmärtämään ettei kaikki voi aina järjestellä miehensä töitä niin että ehtii tulla itse töihin. Joskus on vaan pakko pitää kiinni niistä oikeuksistaan ja hoitaa sitä sairasta lasta jos ketään muuta ei saa hoitamaan. Ei siinä sun ihmettely paljon auta.

Vierailija
28/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim meillä mies tekee vuorotyötä mutta minä saatan olla työmatkalla jolloin työvuorosta riippumatta hänen on jäätävä kotiin.

Vierailija
29/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos miehellä on joku kokous tms. iltapäivästä, pappa tulee vahtimaan kunnes mies ehtii kotiin.

Meillä muutenkin mies yleensä jää kotiin kipeiden lasten kanssa, koska se voi hoidella töitään kotoa käsin puhelimella ja sähköpostilla. Mua taas tarvitaan työpaikallani henkilökohtaisesti.

Ihmettelin asiaa kun meillä pitkässä sijaisuudessa oleva työntekijä aamulla soitti että lapsi on sairaana eikä hän tule töihin. Vakituiset yleensä järjestävät niin että tulevat viimeistään kolmeksi töihin kun mies pääsee töistä.

Tämä sijainen vielä joka päivä puhuu että haluaa vakituisen paikan kun yksi kohta vapautuu.

Toki laillistahan hänen on olla poissa pari päivää.

kaikki vakinaiset teillä pystyy järjestämään niin, että tulevat kolmeksi töihin. Nyt varmaan tämän sijaisen vakinaistaminen meni sitten tässä.

HAHAHAH. Pitäisiköhän sun kaivaa se pää esiin sieltä pusikosta ja vähän aikaa miettiä millaisia eri ammatteja sitä voikaan ihmisellä olla. Mieti ihan tosissaan, googleta vaikka.

Vierailija
30/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen yh.ja vaikka isä olisi kuvioissa,niin hänen päihdelääkärinsä olisi kirjoittanut todistuksen että hänestä ei ole terveen saatikka sairaan hoitajaksi,joten silloinkin olisin kotona.

Vierailija
31/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ihan tarkkaan millaisia töitä tämän ihmisen mies tekee ja olihan tulossa hoitamaan lasta klo 15.30 alkaen joka tapauksessa kun vaimo oli tulossa töihin iltavuoroon, mutta lapsi sairastui eikä äiti voinut viedä lasta hoitoon klo 13 jolloin hänen vuoronsa alkoi. Nyt siis molemmat vanhemmat hoitivat sairasta lasta illan. Suotakoon se heille. Ihmettelin vaan että onko tämä kovinkin yleistä, enkä yhtään ihmettele että monissa työpaikoissa on todella ikävä olla työssä kun ajatellaan vaan että minulla on oikeus.

ap

Vierailija
32/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ihan tarkkaan millaisia töitä tämän ihmisen mies tekee ja olihan tulossa hoitamaan lasta klo 15.30 alkaen joka tapauksessa kun vaimo oli tulossa töihin iltavuoroon, mutta lapsi sairastui eikä äiti voinut viedä lasta hoitoon klo 13 jolloin hänen vuoronsa alkoi. Nyt siis molemmat vanhemmat hoitivat sairasta lasta illan. Suotakoon se heille. Ihmettelin vaan että onko tämä kovinkin yleistä, enkä yhtään ihmettele että monissa työpaikoissa on todella ikävä olla työssä kun ajatellaan vaan että minulla on oikeus.

ap

Vierailija
33/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 4. päivän palkatta

eli relaa ap ja hoida lapsesi kuntoon

Vierailija
34/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun iltavuoro alkaa klo 14 ja miehen työvuoro loppuu klo 16. Ratkaistiin asia niin, että mies lähti töistä klo 14.45 ja minä olin töissä 15.15.

Vierailija
35/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyttäämistä tuo "tiedän ihan tarkkaan" -osasto ja lasketaan tunteja, mitä kukin on poissa ja missä tarkoituksessa. Tsiisös.

Ja en tuota marttyyriasennetta oikein ymmärrä.. Jos muut ajattelevat, että "minulla on oikeus" niin katkeroidu sinä sitten vaan jos et itse tajua omia oikeuksiasi puolustaa.

ap

Vierailija
36/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lain mukaan ao saa hoitaa sairasta lasta 3 pv palkallisena ja 4. päivän palkatta

eli relaa ap ja hoida lapsesi kuntoon

laki ei puhu palkasta mitään, siitä huolehtii tes. ja esim. metallin tessin mukaan saa hoitaa 4 päivää palkallisena.

Vierailija
37/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ihan tarkkaan millaisia töitä tämän ihmisen mies tekee ja olihan tulossa hoitamaan lasta klo 15.30 alkaen joka tapauksessa kun vaimo oli tulossa töihin iltavuoroon, mutta lapsi sairastui eikä äiti voinut viedä lasta hoitoon klo 13 jolloin hänen vuoronsa alkoi. Nyt siis molemmat vanhemmat hoitivat sairasta lasta illan. Suotakoon se heille.

Ei muuten ole oikeutta! Käykääpäs lukemassa työehtosoppareitanne tai sitten ihan lakipykäliä. Kolme päivää voi lain puitteissa olla pois mutta se aika on HOIDON JÄRJESTÄMISEEN eikä lapsen hoitamiseen.

Tässä ap:n esimerkissä työntekijä voitaisiin periaatteessa velvoittaa tuomaan mieheltä todistus ettei pysty hoitamaan lasta. Jos siis mies työnsä puolesta on kotona klo 15.30 niin lain mukaan vaimon täytyy mennä töihin, hänellä ei ole mitään syytä jäädä kotiin koska siellä on jo hoitaja lapselle.

Käytännössä työnantaja tuskin puuttuu tähän muuten kuin juuri jättämättä vakinaistamisen väliin. Mielestäni varsin hyvä juttu kun työntekijä kuppaa työnantajalta sairasajan palkkaa aiheettomasti.

Vierailija
38/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap jotenkin katkera?

Ensinnäkin laillista on olla pois juuri niin kauan kuin lapsen sairaus vaatii, palkanmaksua on yleensä vain kolmelta päivältä. Miten vakituinenkaan voi järjestää niin, että tulee kolmeksi töihin jos mies on kotona esim 16.30? Aina ja kaikkialla ei pysty mieskään töitään jättämään tuosta vaan.

aina ei tarvitse olla kateellinen tai katkera, voi ihan aidosti ihmetellä. Kaikki ihmiset eivät aina ymmärrä omaa parastaan, vaan pitävät oikeuksistaan kiinni viimeiseen asti. Minusta olisi ollut ainakin kohteliasta sanoa että voi tulla töihin vaikkapa klo 16 tai 16.30, jos mistään ei saada sijaista ettei kenenkään tarvitse tehdä tuplavuoroa. Onneksi tällä kertaa oli hiihtoloma, yksi opiskelija tuli laskettelurinteestä töihin.

Vierailija
39/39 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme