Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten noin 2v lastenne potta/vessa/vaipattomuus(?) harjoittelu sujuu? Kuinka monen 1v8kk on jo päiväkuiva/ilman vaippaa?

Vierailija
23.10.2005 |

Meillä 1v 7kk poika jonka kanssa harjoitellaan potalla istumista mutta saaliin kanssa on niin ja näin...... Pitäisikö istuttaa useammin ( nykyään aina aterian jälkeen/ ennen unia) vai ollako vieä puolisen vuotta stressaamasta asiasta? Missä iässä lapset yleensä jättää vaipat kokonaan pois?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle sen tutkimuksen nimi. Ole hyvä. Ai niin, mutta ei sinulla ole mitään tutkimusta, mihin vedota. Tutkimukset ei osoita yhtään mitään tuon kaltaista.

Jos pidättäminen on fysiologisesti mahdotonta, niin miten meidän lapsi on voinut pidättää? On sanonut puistossa, että pissattaa. On lähdetty heti kotiin ja potalle, potta on tullut suurin piirtein puolilleen, eli hätä on ollut. Tämä tapahtunut tuossa 1v8kk iässä suurin piirtein. Ja monta kertaa. Eri paikoissa.

Väitätkö, että lapseni on jotenkin poikkeuksellinen fysiologialtaan? Entä kaikki muut lapset, jotka ovat kuvia ennen tuota ikää? Ja ihan oikeasti ovat kuivia, osaavat sanoa hädän ja pidättää, kunnes vessaan pääsevät.

Vierailija:

Tutkimukset osoittavat, että alle 2-vuotiaan on fysiologisesti mahdotonta osata pidättää pissaa. Pissojen ja kakkojen osuminen pottaan on siis silkkaa sattumaa ja vanhemmat ylpeilevät tällä. Ja tottakai se pissa tulee helposti sinne kun potatetaan aina ruuan ja unien jälkeen. Eiköhän se ole niin, että sitten kun lapsi itse osaa sanoa että nyt on pissahätä, hän tajuaa siitä hommasta jotain ja on vasta oikeasti kypsä luopumaan vaipoista.

Vierailija
22/23 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten mennään potalle minun tahtiini. Yleensä sinne jotain tuleekin, joskus ei tule ja viiden minuutin päästä pissa lirahtaa housuun, jos ei ole vaippaa. Silloin tällöin ollaan ilman vaippaa, joskus päiväkin, mutta seuraavana päivänä viimeistään alkaa ruikkia viiden minuutin välein sekä ykköstä että kakkosta ympäriinsä ja vaikka sinnikkäästi ja rohkaisten vaihdetaan kuiviin, pyytää lapsi itse saada vaipan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oppi itse päiväkuivaksi vasta n. 4-vuotiaana (ja kyllä, aikana jolloin teippivaippoja ei oltu vielä keksitty). Mitään fysiologista poikkeamaa hänestä ei ole löydetty, ei myöskään virtsateistä, oli vain hidas sillä saralla. Hänen lapsistaan toinen oli päiväkuiva alle 2-vuotiaana, ja toinen kulkee vaipoissa vieläkin päivisin, ikää nyt 3 v 1 kk. Jokainen oppii omalla tavallaan. Paras, kun ei vanhemmat vain liikaa stressaa. Sitäpaitsi, jos ei halua kannattaa Pampersia, Liberoa, Delipapia tai muita, voi siirtyä myös käyttämään kestovaippoja tai kuivaksiopetteluhousuja ja kannattaa sitä myöten kotimaisia kestovaippamyyjiä ja Omoa, Arielia ja Persiliä ; )