Heräsin kahden aikaan yöllä siihen kun
Alakerran muksu huutaa taas täyttä kurkkua eikä kukaan näytä tekevän siellä mitään liikuttaakseen eväänsäkään lapsen tyynnyttämiksi. Tää on joka öistä. Se, mikä tuossa oli hyvää niin joku alkoi hakkamaan täysillä seinään, elikkä ilmeisesti muitakin kuin vain meitä (mies, teinit + minä) ärsyttää tuo jatkuva huutaminen.
Eikä tuo lapsi huuda vain öisin vaan aina. Eikä enää ole kyse mistään pikkuvauvasta. Onko ihan oikeasti vain pakko sietää tuollaista? Muuttaa ei voida korpeen metsän keskelle.
Mekin maksetaan yhtä paljon vuokraa kuin hekin.
Kommentit (39)
http://www.meidanperhe.fi/artikkeli/leikki_ika/297/kauhukohtaus_lapsell…
Lapsi ei siis kohtauksen aikana tunne minua tai ketään muutakaan, vaan saattaa "unessaan" luulla minua vaikka hirviöksi ja huuto vain yltyy kun yritän koskea.
Kohtaus on todella kauheaa katsottavaa, kun lapsi vain huutaa ja kirkuu ja silmistä näkee, että hän on ihan kauhuissaan :(on yöllisiä kauhukohtauksia. Ne on kuin painajaisia, mutta lasta ei saa hereille. Lapsi saattaa juosta esim. keittiön pöydän alle huutamaan, eikä hän herää vaikka valot laittaisi päälle ja yritän rauhallisesti herättää ja puhua hänelle.
Kohtaus saattaa kestää 20 minuuttiakin ja niitä voi tulla useita saman yön aikana.
Nyt lapsi on ekaluokkalainen ja kohtauksia tulee enää vain kerran-pari kuussa, mutta pari vuotta sitten tilanteen ollessa pahimmillaan kohtauksia tuli noin 4-5 kertaa viikossa!
Voisiko kyse olla tästä?
Ei kuulosta normaalilta=(
Vai tuliko sun lapses aikoinaan volyyminappulan kanssa? Kerrostaloasumisessa on tosiaankin ne hyvät ja HUONOT puolensa! Tuskin ne ihmiset tahalteen huudattaa lasta. Eiköhän sekin perhe mieluummin nukkuisi yöllä. Olet tosi itsekeskeisen oloinen kommentteines. Olis eri juttu, jos joku vaikka popittais musaa täysillä (siin olis se volyyminappula). Herää tähän maailmaan oikeesti... sä et ole muiden ihmisten maailman keskipiste.
Empä ole yksinkertainen, itse otan muut ihmiset huomioon aina ja kaikkialla. Taitaa omatunto kolkuttaa siellä suunnassa nyt... Kyllä meiltäkin ääntä lähtee, mutta ei koko aikaa. Enkä minä muuten olisi asiasta näin tuohtunut mutta tämä haittaa meidän kaikkien nukkumista, ei siis vain minun.
Alakerran muksu huutaa taas täyttä kurkkua eikä kukaan näytä tekevän siellä mitään liikuttaakseen eväänsäkään lapsen tyynnyttämiksi. Tää on joka öistä. Se, mikä tuossa oli hyvää niin joku alkoi hakkamaan täysillä seinään, elikkä ilmeisesti muitakin kuin vain meitä (mies, teinit + minä) ärsyttää tuo jatkuva huutaminen. Eikä tuo lapsi huuda vain öisin vaan aina. Eikä enää ole kyse mistään pikkuvauvasta. Onko ihan oikeasti vain pakko sietää tuollaista? Muuttaa ei voida korpeen metsän keskelle. Mekin maksetaan yhtä paljon vuokraa kuin hekin.
Kauhukohtaukset ON normaalia, mutta niitä ei kaikilla tule. Jos olet niin köyhä ettet voi muuttaa omakotitaloon niin koita kestää vaan. Se lapsi ei napista painaen varmaan rauhoitu, luuletko tosiaan, ettei vanhemmat yritä rauhoitella, toisin sanoen haluaisi itsekin nukkua
?
Kerrostalossa jouydut sietämään vaikka naapurissa huutaisi joku kehari aikuinen, meillä oli aikoinaan semmoinen naapuri. Onneksi ei asuta enää k-talossa, tai sun naapurissas ainakaan.
Alakerran muksu huutaa taas täyttä kurkkua eikä kukaan näytä tekevän siellä mitään liikuttaakseen eväänsäkään lapsen tyynnyttämiksi. Tää on joka öistä. Se, mikä tuossa oli hyvää niin joku alkoi hakkamaan täysillä seinään, elikkä ilmeisesti muitakin kuin vain meitä (mies, teinit + minä) ärsyttää tuo jatkuva huutaminen. Eikä tuo lapsi huuda vain öisin vaan aina. Eikä enää ole kyse mistään pikkuvauvasta. Onko ihan oikeasti vain pakko sietää tuollaista? Muuttaa ei voida korpeen metsän keskelle. Mekin maksetaan yhtä paljon vuokraa kuin hekin.
Kauhukohtaukset ON normaalia, mutta niitä ei kaikilla tule. Jos olet niin köyhä ettet voi muuttaa omakotitaloon niin koita kestää vaan. Se lapsi ei napista painaen varmaan rauhoitu, luuletko tosiaan, ettei vanhemmat yritä rauhoitella, toisin sanoen haluaisi itsekin nukkua ? Kerrostalossa jouydut sietämään vaikka naapurissa huutaisi joku kehari aikuinen, meillä oli aikoinaan semmoinen naapuri. Onneksi ei asuta enää k-talossa, tai sun naapurissas ainakaan.
Niimpä, sulla oli vaihtoehto, meillä ei. Hyvä, että voitte huutaa ihan omassa yksinäisyydessänne ja ihan omassa rauhassanne. Sun lapset on varmaan huippuhyviä käytökseltään :)
Meillä on kaikilla kolmella lapsella ollut niitä jonkun verran, esikoisella eniten.
vaan ottaa päähän tollainen ymmärtämättömyys toisten ihmisten elämään. Luojan kiitos mun lapseni on aina nukkuneet hyvin, eikä aiheuta normaalia enempää mekkalaa. Ihan naurettavaa...sun/teidän-kaikkien murheetko sitten on niitä tärkeämpiä? Kuin siis esim sen huutava-lapsi-perheen? Mistäs tiedät vaikka olis minkälainen ongelma, mihin nyt ei vaan voi vaikuttaa siten, että rouva naapuri ja teinit olis tyytyväisiä. Ootteko ostaneet korvatulppia? Sekin vois teitä auttaa.
Vai tuliko sun lapses aikoinaan volyyminappulan kanssa? Kerrostaloasumisessa on tosiaankin ne hyvät ja HUONOT puolensa! Tuskin ne ihmiset tahalteen huudattaa lasta. Eiköhän sekin perhe mieluummin nukkuisi yöllä. Olet tosi itsekeskeisen oloinen kommentteines. Olis eri juttu, jos joku vaikka popittais musaa täysillä (siin olis se volyyminappula). Herää tähän maailmaan oikeesti... sä et ole muiden ihmisten maailman keskipiste.
Empä ole yksinkertainen, itse otan muut ihmiset huomioon aina ja kaikkialla. Taitaa omatunto kolkuttaa siellä suunnassa nyt... Kyllä meiltäkin ääntä lähtee, mutta ei koko aikaa. Enkä minä muuten olisi asiasta näin tuohtunut mutta tämä haittaa meidän kaikkien nukkumista, ei siis vain minun.
jostain syystä ne vaan kestää sitä huutoa, en tiedä miksi. Olin tällaisen painajaisperheen kanssa lomalla samassa asunnossa ja oli ihan saatanasta.
olen itse käynyt läpi aikamoista kriisiä tyttären yöllisistä kohtauksista joissa hän aina huusi äitiä.. onneksi nyt helpottanut, pahimmillaan tilanne oli 4-vuotiaana. Millään ei saanut huutoa loppumaan kunnes keksin heittää vettä (noin puoli desiä ei siis mitään saavillista..) tytön päälle. Toimi heti, mutta siitäpä seurasi sitten uudet ongelmat kun tyttö selitti joka paikassa että "Äiti heittää vettä mun päälle jos alan huutamaan.." Huhhuh.
Meillä ollut ERITTÄIN vaikeaa juuri noiden kauhukohtausten takia, välillä on huutanut yöllä pitkäänkin. Se on itselle aivan helvetillistä herätä syvimmästä unesta kantamaan karjuvaa, rimpuilevaa lasta.
Ja kyllä, meilläkin on tuollainen vitun kusipää idiootti naapuri, joka hakkaa seinää. Ja tekee joka kerta ilmoituksen isännöitsijälle.
Sori, yleensä en käytä tällaista kieltä, mutta tämä sai sappeni kiehumaan.
Toivottavasti ap joudut vielä joskus kärsimään tilanteesta, jossa sinua haukutaan asiasta, jolle et voi mitään.
Jos tilanne ahdistaa kovasti, ota puheeksi naapurin kanssa. Toinen vaihtoehto on muuttaa pois. Mutta jos muuttaa vuokratalosta toiseen, voipi olla vastassa seuraavassa kännimekastajanaapuri. Mieti sitten kumpaa kuuntelet mieluummin.
Meillä ollut ERITTÄIN vaikeaa juuri noiden kauhukohtausten takia, välillä on huutanut yöllä pitkäänkin. Se on itselle aivan helvetillistä herätä syvimmästä unesta kantamaan karjuvaa, rimpuilevaa lasta. Ja kyllä, meilläkin on tuollainen vitun kusipää idiootti naapuri, joka hakkaa seinää. Ja tekee joka kerta ilmoituksen isännöitsijälle. Sori, yleensä en käytä tällaista kieltä, mutta tämä sai sappeni kiehumaan. Toivottavasti ap joudut vielä joskus kärsimään tilanteesta, jossa sinua haukutaan asiasta, jolle et voi mitään.
Olen joutunut kärsimään asiasta. Unikoulua molemmilla lapsillani. Esikoinen saatiin kotikonsteilla nukkumaan, kuopus sairaalassa. Mä todellakin otin silloisen alakerran naapurin sanat vakavasti. Vitutti, mutta tein kaikkeni ettei meiltä liikoja kuulu.
Olisiko lisättävää?
Meillä ollut ERITTÄIN vaikeaa juuri noiden kauhukohtausten takia, välillä on huutanut yöllä pitkäänkin. Se on itselle aivan helvetillistä herätä syvimmästä unesta kantamaan karjuvaa, rimpuilevaa lasta. Ja kyllä, meilläkin on tuollainen vitun kusipää idiootti naapuri, joka hakkaa seinää. Ja tekee joka kerta ilmoituksen isännöitsijälle. Sori, yleensä en käytä tällaista kieltä, mutta tämä sai sappeni kiehumaan. Toivottavasti ap joudut vielä joskus kärsimään tilanteesta, jossa sinua haukutaan asiasta, jolle et voi mitään.
Olen joutunut kärsimään asiasta. Unikoulua molemmilla lapsillani. Esikoinen saatiin kotikonsteilla nukkumaan, kuopus sairaalassa. Mä todellakin otin silloisen alakerran naapurin sanat vakavasti. Vitutti, mutta tein kaikkeni ettei meiltä liikoja kuulu.
Olisiko lisättävää?
Olen todellakin tehnyt kaiken voitavani, jotta meiltä ei kuuluisi melua. Esim. vien lapsen aina huutamaan siihen huoneeseen, joka on mahdollisimman kaukana naapurien lukaaleista. Lapsessani ei valitettavasti ole volyyminappia, enkä sitä pysty lisäämään. Unikoulut on täälläkin käyty. Sekin muuten ärsyttää naapureita.
Luuletko ihan vakavissasi, että joku huudattaa lasta tarkoituksella? Eiköhän jokainen äiti ja isi ole valmis tekemään ihan mitä vaan, että saisivat itsekin nukkua yöllä.
Omilla lapsillani ei ole onneksi niitä ollut, mutta siskoni lapsella on. 2-7 v ikäisenä eli monta vuotta. Ei ihan joka yö, mutta lähes joka yö.
Vanhemmat varmasti tekevät parhaansa lapsen rauhoittamiseksi. Ikävä kyllä se ei useinkaan auta vaan lapsi rauhoittuu sitten kun kohtaus on ohi.
Ymmärrän että ääni kuuluu naapuriin, mutta ymmärrä sinä ap aikuisena ihmisenä se, ettei kauhukohtaukset käskien lopu. Lapsi ei voi mitään asialle, eivätkä vanhemmatkaan, mutta te aikuiset naapurit voisitte edes yrittää ymmärtää ja olla hakkaamatta seiniä!
Luuletko ihan vakavissasi, että joku huudattaa lasta tarkoituksella?
Ilmeisesti sitten luulen koska tuntuu ettei asialle tehdä mitään (toinen siis vaan huutaa). Voi olla että on kauhukohtauksia tms. mutta mistä voisin sen tietää? Voin vain elää asian kanssa ja yrittää jotenkuten kestää.
Rippijuhlat tulossa kohtapuolin, olisi se lapsi edes sen aikaa hiljaa *ristii kädet*
Saa huutokohtauksia päivällä ja yöllä. Teemme kaikkemme. Sori jos naapuria häiritsee. Isännöitsijälle on kerrottu lapsemme autismista, naapureista ne jotka puhuvat meille eivätkä vain kyräile ja kiroile tietävät myös.
Ulkoisesti lapsi on ihan "normaalin" näköinen. Käytökseltään kaukana siitä. Silti meille maailman rakkain poika. Helpommalla, paljon helpommalla pääsisimme kyllä tavallisen lapsen kanssa, mutta meille annettiin autisti ja pärjättävä vaan on.
Luulisi että noin vanhalla ihmisellä kuin sinä ap olisi jonkin sortin empatiakykyjä. Vaan ei taida olla... Varmaan teitä nyt pitäis kauheasti säääääliä, kun paholais-lapsi pilaa elämänne.
jos on sulla rankkaa niin sen huutavan lapsen vanhemmilla on vielä rankempaa.
Enkä tajua mitä joku kuvittelee saavuttavansa jollain seinän hakkaamisella, kuvitteleeko kenties että siihen vanhemmat havahtuvat että oho, pitää vissiin mennä rauhoittelemaan tuota lasta.
...toivovat, että sillä tavoin lapsi oppii olematta huutamaan. Asiahan ei mene niin, vaan huuto jatkuu ja jatkuu. Viikosta toiseen. Kun pieni vauva tai lapsi eristetään nukkumaan yksinään ja jos lapsi pelkää herätessään yöllä, niin mitä muuta keinoa sillä on kuin huutaa. Jos kukaan ei tule, hän huutaa aina vain.
Meidän yläkerrassa aloitettiin tuollainen huudatusunikoulu, kun vauva oli 6kk ikäinen. Ne huudatti sitä öisin, joka yö puolitoista vuotta. Kiva kun itse olin raskaana ja heräsin vauvan paniikkihuutoon noin 4-6 kertaa yössä, itku kesti pahimmillaan tunnin per kerta.
Meille ainut ratkaisu oli muutto. Naapurit sanoivat kysyttäessä suoraan, että vauva on nyt huudatusunikoulussa ja opetetaan nukkumaan yksinään. Että silleen. Luoja, se oli kamalaa kuunneltavaa.
Että kuule ihan hyvin ap voi olla oikeassa siinä, että lasta huudatetaan eikä vanhemmat tee mitään.
vaihe jossa herää/havahtuu öisin ja aikaisin aamulla ja huutaa itsensä takaisin uneen.
Ja on muuten perseestä. Jos menee tyynnyttelemään, huuto voi kestää useita tunteja jos herää kunnolla. Siksi on ohjeet vain antaa olla.
Ollaan käyty unikoulussa, ollaan käyty lääkärillä ja pitää vaan odottaa että tuo vaihe menee ohi ja nataa muksun nukuttaa itsensä noin.
Ei oo kivaa seinien tälläkään puolella.