Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin polttarit tulee olemaan niin kalliit että mulla ei oo vara

Vierailija
23.02.2011 |

niihin osallistua.. Tosi kurjaa, ja noloa (että joudun sen takia jäämään pois)!

Miksei budjeteissa voida ottaa huomioon sitä, ettei kaikki oo työssäkäyviä :(?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain aatelisia, perintörikkaita, suomeruotsalaisia tms.

Niin kuin kaikki suomenruotsalaiset olisivat jotenkin rikkaita... Käykääpäs tavallisissa suomenruotsalaisissa kunnissa katselemassa, ihan tavallisia duunareita ja maanviljeliöitä siellä on.

Vierailija
82/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin kaikki suomenruotsalaiset olisivat jotenkin rikkaita... Käykääpäs tavallisissa suomenruotsalaisissa kunnissa katselemassa, ihan tavallisia duunareita ja maanviljeliöitä siellä on.

niitä aatelisia, perintörikkaita sukuja, joiden vesat ei ymmärrä normielämästä mitään, kun kaikki pitää olla niin hianooo! Ja pappa betalar!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä aatelisia, perintörikkaita sukuja, joiden vesat ei ymmärrä normielämästä mitään, kun kaikki pitää olla niin hianooo! Ja pappa betalar!

toi oo vähän törkeetä heti olettaa että kyseessä on suomenruotsalaiset - eikö muka ihan suomenkielisetkin voi olla hyvin toimeentulevia ja tienaavia, itsenäisiä ihmisiä?

Hmm, miten tästä(kin) tuli tällainen "suomenruotsalaiset on saatanasta" -keskustelu...?

Vierailija
84/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi oo vähän törkeetä heti olettaa että kyseessä on suomenruotsalaiset - eikö muka ihan suomenkielisetkin voi olla hyvin toimeentulevia ja tienaavia, itsenäisiä ihmisiä? Hmm, miten tästä(kin) tuli tällainen "suomenruotsalaiset on saatanasta" -keskustelu...?

hyvin toimeentulevat, ITSE tienaavat eipidä mitään tuollaisia ökypolttareita, koska heille se raha ei ole se tärkein asia vaan ystävyys.

Ja toki voi olla ihan suomenkielisiäkin perintörikkaita ökyilijöitä. Sori suomeruotsalaiset yleistykseni!

Vierailija
85/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tuossa tilanteessa soittanut morsiamelle ja onnitellut häntä tulevan hääpäivänsä johdosta. Lisäksi olisin kertonut hänelle, että haluaisin oikein kovasti osallistua hänen suureen juhlaansa, mutta kaaso antoi porttikiellon häihin.

Tai sitten olisin vaan mennyt häihin kaason kiellosta huolimatta, jos kerran olisin hääparilta kutsun saanut. Ei kaaso päätä kuka osallistuu häihin ja kuka ei.

Kaaso sano mulle, ettei tarvii tulla häihinkään, jos en vaivaudu polttreihin.

[/quote]

Vierailija
86/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi oo vähän törkeetä heti olettaa että kyseessä on suomenruotsalaiset - eikö muka ihan suomenkielisetkin voi olla hyvin toimeentulevia ja tienaavia, itsenäisiä ihmisiä? Hmm, miten tästä(kin) tuli tällainen "suomenruotsalaiset on saatanasta" -keskustelu...?

hyvin toimeentulevat, ITSE tienaavat eipidä mitään tuollaisia ökypolttareita, koska heille se raha ei ole se tärkein asia vaan ystävyys. Ja toki voi olla ihan suomenkielisiäkin perintörikkaita ökyilijöitä. Sori suomeruotsalaiset yleistykseni!

mun kokemuksen mukaan "vanha raha" ei ökyile, vaan pikemminkin uusrikkaat, nousukasperheiden vesat..

Vierailija
87/94 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa polttareissamme kävimme kasvohoidossa & hieronnassa, sekä syömässä. Kaaso maksoi mun ja oman osansa. Toiset maksoivat itse. Hyvin pienellä summalla selvittiin (en muista enää, tästä lähemmäksi 10v aikaa.)

Vierailija
88/94 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kummastuttaa, miksi ap oli suunnittelemassa polttarreita kun ei saanut suuta auki? Miksi edes menit?

Vierailija
89/94 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko osallistua vain halvimpiin ohjelmanumeroihin ap?

Vierailija
90/94 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on ihmiset erilaisia. Meidän kaveripiireissä 1000€ ei oo yhtään ihmeellinen summa polttareista. Siis per nuppi. Viime polttarit kustans 750 €/nuppi, oli siis halvat.

on pakko olla satua!

No höh, tottakai on satua. Ton kirjoitti joku yhteiskuntamme elätti, joka ei pysty vastaamaan edes omista menoistaan, saati kenenkään polttareista.

91/94 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni idea poikamiesjuhlista on pelata puistossa, jossa olemme kasvaneet, ja muistaa niitä nuorempina päivinä. Olen hänen paras mies, btw. Ei alkoholia tai varsinaista juhlia. Se on vain minä, hän ja muutama lapsuuden ystävä. Autopolttoaineen ja suuren määrän pizzan lisäksi emme kuluttaneet liikaa.

Vierailija
92/94 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haloo, nää polttarit lienee olleet jo yhdeksän vuotta sitten. Tuskin on enää ongelmana ap:lla.

Ettekö te katso viestien kirjoituspäivämääriä ollenkaan?

Vierailija
93/94 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituin hääkuukausi eli elokuu lähestyy. Senkö kunniaksi joku elokuun morsian nostelee näitä ikivanhoja ketjuja?

Vierailija
94/94 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen olisi maksanut yhteiseen kassaan 75e. Ok, tuon olisin vielä voinut maksaa. MUTTA sitten olisi päälle vielä pitänyt maksaa ensin matka paikkakunnalle A, josta olisi siirrytty omalla kustannuksella junalla paikkakunnalle B. Siellä olisi yövytty, syöty ja juotu vielä omalla kustannuksella. Jotenkin olisi vielä pitänyt matkustaa kotiinkin. Laskin, että mulla olisi mennyt 400e tuohon lystiin.

Kaaso sano mulle, ettei tarvii tulla häihinkään, jos en vaivaudu polttreihin.

Tosi ikävää, että kaaso oli sanonut noin! Polttarit voi olla monelle liian iso kuluerä. Mua harmittaa vieläkin vanhan lukiokaverin polttarit, joihin meni kaikkinensa 150 euroa ja olin silloin opiskelija. Sinä kuukautena ei sitten syöty enää. Sitten odotettiin vielä lahjaa häihinosallistuvilta ja laitoin lahjaan tyhmänä 50 euroa eli samassa kuussa meni 200 euroa. Tähän ei edes kuulunut polttariaamun nyyttärit, joihin kaikki toivat syötävää, alkoholijuomia polttareissa tai häissä kahden alkoholikupongin jälkeen. En tietysti juonut mitään. Käytiin polttareissa ensin piknikillä, sitten morsiuskylvyssä, yhdessä huvittelupuistossa, ravintolassa 2x ja sen jälkeen vielä curling ym illanvietto. Polttarit oli juoksua paikasta toiseen koko päivän aamupäivästä iltaan. Aivan järkkyä hiihtoa paikasta toiseen. Nyt jos osallistuisin, en osallistuisi tuollaiseen päivään. Tulisin ehkä illalliselle polttareissa tai johonkin yksittäiseen juttuun. Ellei kyseessä olisi se parhain kaveri. Plus häihin oli ostettava mekko, kun mulla ei oikeasti ollut mitään. Se oli 50e plus matkat hääpaikalle julkisilla ym.. kallista oli opiskelijana 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi