Kaverin polttarit tulee olemaan niin kalliit että mulla ei oo vara
niihin osallistua.. Tosi kurjaa, ja noloa (että joudun sen takia jäämään pois)!
Miksei budjeteissa voida ottaa huomioon sitä, ettei kaikki oo työssäkäyviä :(?
Kommentit (94)
jotenkin tuntuu, että jos miehet sanoo että polttarit maksaa jotain tonnin kieppeillä, koska lähdetään helikopterilla tallinnaan tai jotain vastaavaa, niin se on ihan okei, koska miehet on miehiä... Mutta sitten jos nainen tekee jotain samaan suuntaan, niin sitten se onkin tuhlaavainen, pröystäilevä ja huono ystävä.
Aika häijyä, eikö?
niihin osallistua.. Tosi kurjaa, ja noloa (että joudun sen takia jäämään pois)!
Miksei budjeteissa voida ottaa huomioon sitä, ettei kaikki oo työssäkäyviä :(?
Minun kaveripiirissäni ollaan maksettu porukalla niiden osuus joilla on taloudellisesti tiukkaa.
oikeasti se kituuttaa khtuella. Sillä ruuhkavuosina häitä on vuodessa niin monia, että on mahdotonta lähteä aina viikonlopuksi polttareita viettämään. Tai sitten tonnitädin ystävä/sukulaispiiri on niin kapea, että on tasan ollut ne yhdet häät ja polttarit.
Oikeasti me hyvin toimeentulevat perheet pidämme kynttilää vakan alla ja esitämme keskituloisia.
[/quote]
Minun kaveripiirissäni ollaan maksettu porukalla niiden osuus joilla on taloudellisesti tiukkaa.
[/quote]
hieno systeemi.. :). Näistä polttarikavereista on suurin osa minulle tuntemattomia, joten tuollainen ei tule kyseeseen ;).
No, täytyy vielä kysyä kaasolta (hän on kyllä myös ystäväni), joskos voitas laittaa ensi töiksi budjetti kuntoon :)
ap
ettet voi tulla, kun sulla ei ole rahaa ja vaikka olisikin, niin et voi laittaa kuukausitulojen verran rahaa polttareihin.
En oikeastaan pienituloisena laittaisi polttareihin paljoakaan rahaa. Ne polttarit ei ole niin tärkeät ainakaan minulle.
kaikkien miesten tyttöystävät oli kutsuttu. Lopuksi mun piti maksaa omat ja mieheni ruoka eli kolmen ruokalajin ateria ravintolassa. Olipa noloa, kun mulla ei (opiskelin) tosiaan ollut sellaista rahaa. No, joku sitten lainasi ja maksoin myöhemmin takaisin. Vaan olipa hienot bileet ja edelleen olen katkera. Ensin mieheni vietiin minulta kysymättä yhteisenä vapaapäivänämme, johon olimme jo suunnitelleet ohjelmaa, julmasti aamuvarhain yöpaikastamme (mulle jäi mm. kaksi polkupyörää kauas kotoa ja jouduin lopulta kävelemään niiden kanssa kotiin)ja sitten olin vielä lähes velkavankeudessa ko. päivän jälkeen. Olipa hyvä mieli availla näiden köyhien opiskelijoiden häälahjoja, jotka useimmat olivat tosi halpoja, tietenkin. No, lahjojen takia en mennyt naimisiin, mutta kyllä otti päähän!
viime kesänä mut pyydettiin vaan polttareihin, mutta ei häihin.
Häihin oli kutsuttu 50 henkeä ja vieraista vain 2 oli kutsuttu polttareihin.
Morsian oli aikoinaan ollut mun kaaso, olemme olleet tosi hyviä ystäviä n 20 v, mutta silti en mahtunut 50 joukkoon. Itse asiassa porukka, joka kutsuttiin polttareihin, joka ikinen nainen joka oli naimisissa, oli morsian ollut heidän häissään, eli en todellakaan ollut ainoa.
Polttareihin oli kutsuttu 30 naista, just sen takia kun kaikki eivät kuitenkaan mahdu ja siellä oli ollut sitten 3 morsiamen lisäksi. Morsian oli hyvin katkera ja vihainen meille kaikille, vali vali kyllä mäkin järjestin sulle sitä ja tätä.
Jokainen saa tehdä omat päätökset, jos haluaa pitää pienet häät, saa pitää. Tietää kuitenkin ihmisiä harmittaa jos ei kutsuta. Mutta jos ihmiset eivät osallistu polttareihin, ei morsian saa alkaa valittaa tästä lopun ikäänsä. Mä kun kuulin ettei mua kutsuta häihin sanoin morsiamelle olevani asiasta hyvin surullinen, mutta koska ei ole minun häät, olen onnellinen hänen puolestään häitten johdosta siinä kaikki. Siitä huolimatta edelleen morsian valittaa polttareitten pienuutta, eikä yhtään armahda vaikka häät olivat pienet.
ja varsinkin, kun morsiamet nykyään yli 30- vuotiaita..Jotenkin ymmärtäisin polttarit vielä nuorille..
Ja varmasti hääpari haluaa mielummin kivan lahjan ja vieraan häihin, kuin polttarit.
Miksei polttarit voisi olla jonkun kotona, jossa kaikki kaverit ja yhdessä tekisivät ruokaa ja joisivat viiniä?
Itselläni oli kanssa varmaan suht kalliit polttarit, mutta en edes välittänyt niistä. Mielummin olisin ollut hyvien ystävien kanssa kotosalla ja puhunut henkeviä viinitonkan äärellä :)
mä olin 31 v kun menin naimisiin ja polttarit olivat tosi mielettömät.
Kyllä sitä kotona ehtii olemaan ihan tarpeeksi. Lahjojen takia ei mennä naimisiin, mutta muutenkin tuntuu että likkojen kanssa käydään liian harvoin juhlimassa. Polttarit ovat loistava juttu siihenkin.
ei kyllä oo "ihan tavallinen summa" polttareista.!Jos se sinun piireissäsi on tavallista, niin silti se ei tee siitä "tavallista"!!! Luulenpa että harvassa ovat tuollaiset. Ja minunkin ystävä-/kaveripiiriin kuuluu dippainssejä, lääkäreitä sun muita menestyjiä. Ja aina on riittänyt ihan mökkeilyt ym. perusmeininki. Ei kaikki halua prameilla. Olisi kyllä ihan järkevää sopia budjetti ihan ekana!
vaiheessa mä oon sanonu, et nää kustannukset olis joillekin ongelma?? Lue koko ketju, mun pointti on se, että joillakin on varaa ja halua panostaa enemmän polttareihin kuin muilla ilman, että kyseessä on "prameilu".
t. 1000€
1000e/hlö polttarit ovat joko prameilua tai huonoa suunnittelua.
sain polttarikutsun, jonka kustannukset olisivat olleet kaikkineen n.200é. Ei tältä lapsiperheeltä löydy sellaisia rahoja. Harmittaa kun oisin halunnut olla juhlimassa mukana, mutta muille osallistujille kustannukset eivät olleet liikaa, joten suunnitelma pitää.
Etukäteen ei edes budjettia kyselty, ilmoitettiin vain mitä päivän ohjelma tulee maksamaan. Itselläni totaali kipuraja olisi ollut 100é, olettaen että siihen olisi sisältynyt kaikki (ohjelma,ruoat ja juomat).
mun mielestä tuo nykyajan polttaritouhu menee kyllä yli. Kekkerit on aivan älyttömän hintavia.
ei ole kyllä osannut hommaansa, jos polttareiden hinta ylittää kavereiden kipurajan. Pointtihan on tehdä yhdessä asioita morsiammen kanssa eikä siihen hirveästi rahaa tarvita.
Itsekin mietin viime kesänä, että yhdet häät kesässä alkaa olla itselleni ihan sopiva määrä, koska niihin menee niin hirveästi rahaa, varsinkin jos häät on toisella paikkakunnalla. Matkat, yöpymiset, polttarit, häälahja, vaatteet lapselle ja itsellekin jne. muodostaa ison summan.
kun miettii että polttareihin menee ensin n. 200 e ja sit vielä asut häihin+lahja. Yht. 300-400e.. Joopa joo, siinä on mun yhden kk tulot ;)
ap
En minäkään haluaisi osallistua, jos se noin paljon maksaa. Satanen on mun kipuraja, mutta mieluummin maksaisin 50e tai jotain..
200 e! Kalleimmat polttarit, joissa oon ollut, oli 75 e per naama.
200e polttareihin on mielestäni liian suuri summa joka tapuksessa, vaikka töissä kävisi. Ellei siis kaikki ole sopineet että summa on o.k.
kun miettii että polttareihin menee ensin n. 200 e ja sit vielä asut häihin+lahja. Yht. 300-400e.. Joopa joo, siinä on mun yhden kk tulot ;)
ap
TÄSSÄ TAAS HUOMATAAN ETTÄ NYKYAJAN NUORILLA EI OLE MITÄÄN TOLKKUA RAHANKÄYTÖSSÄ!JA MIKSI NOIN KALLIIT POLTTARIT??SIIS HINTA /HENKI???EI VOI OLLA TOTTA!!!MITÄ TE OIKEEN TEETTE?JA KYLLÄ JUHLAVAATTEET SAA HALVEMMALLAKI!JA VIELÄ UPEET SELLASET!
että tilanne on sinulla tämä, mutta olet onnellinen naimisiin menevän kaverisi puolesta ja anna vaikka ruusu hänelle, kun et voi osallistua polttareihinsa, katsos mitä siitä seuraa
Soittelin morsiamelle ja kysyin hänen mielipidettään. Olin silti tervetullut, vaikken polttareissa ollut. Kaaso yritti vielä kirkon ovella käännyttää mua pois.. En viihtynyt häissäkään kovin pitkään, sielläkin kerättiin rahaa leikin varjolla.