Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin polttarit tulee olemaan niin kalliit että mulla ei oo vara

Vierailija
23.02.2011 |

niihin osallistua.. Tosi kurjaa, ja noloa (että joudun sen takia jäämään pois)!

Miksei budjeteissa voida ottaa huomioon sitä, ettei kaikki oo työssäkäyviä :(?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstiviestillä tiinumeron jonne laittaa polttarisumman 100€ vaikkei päässyt edes koko polttareihin eikä ollut niitä edes suunnittelemassa...

Miten ennen hoidettiin polttarit halvalla?

ihmeessä maksa!

Jos ei ole etukäteen ilmoittanut, että ei osallistu, niin sitten pitää tietysti maksaa.

Sovimme aina ennen järjestelyjen aloittamista maksimibudjetin, jotta kaikki tietävät mitä on aikomus ja voivat sanoa oman mielipiteensä. Mukana työssäkäyviä, opiskelijoita, työttömiä jne.

Vierailija
62/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että polttareita ei enää harrasteta. Tuohan on ihan naurettavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni naimisiin. Tää kaveri on just sellainen "minun maun mukaan" Kaikki piti olla polttareita ja häitä myöten huippua ja ökyä. En muista paljonko polttareihin upposi rahaa, mut melkoinen summa se oli. Yks työtön ystäväni joutui ottamaan pikavipin niitä kinkereitä varten. Polttareissa tää tuleva morsian sitten vaan kiukutteli kun ei kaikki ollutkaan niin hänen mieleensä. Häiden jälkeen kaaso ei ollut missään tekemisissä morsiamen kanssa pitkään aikaan kun tulehtui välit niin pahasti.

Mulle lankesi myytävien tekeminen. Sovittiin muun polttariporukan kanssa et morsian myy polttareissaan sellaisia pikkukortteja missä on härski runo ja pieni ampulla hierontaöljyä. Niihinkin upposi rahaa ja aikaa kun niitä illat väkersin. No tää kiittämätön morsmaikku ei sitten edes halunnut myydä niitä ollenkaan. Vähänkö vitutti. Yks tuttu mies sitten sattui baarissa sille jutustelemaan ja kysyi et etkö sä myy mitään? Hän vois ostaa. Naama pitkällä sitten morsian kaiveli sen muutävän jutun ja kuulin kun sanoi et "nää nyt on vaan tällaisia, maksa jos haluat"

Ja kysymys ei ollut siitä etteikö huumorintaju olis riittänyt ja porukalla kaikki suunniteltiin. Mut jokatapauksessa akka oli niin kiittämätön kaikesta ja piti vaan kiukuta! Aika monella paloi käämit sinä iltana. Morsiamen kälykin oli vittuuntunut kun kaikki asiat tää morsian kopioi hänen häistään pukua myöten.

Vierailija
64/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni naimisiin. Tää kaveri on just sellainen "minun maun mukaan" Kaikki piti olla polttareita ja häitä myöten huippua ja ökyä. En muista paljonko polttareihin upposi rahaa, mut melkoinen summa se oli. Yks työtön ystäväni joutui ottamaan pikavipin niitä kinkereitä varten. Polttareissa tää tuleva morsian sitten vaan kiukutteli kun ei kaikki ollutkaan niin hänen mieleensä. Häiden jälkeen kaaso ei ollut missään tekemisissä morsiamen kanssa pitkään aikaan kun tulehtui välit niin pahasti.

Mulle lankesi myytävien tekeminen. Sovittiin muun polttariporukan kanssa et morsian myy polttareissaan sellaisia pikkukortteja missä on härski runo ja pieni ampulla hierontaöljyä. Niihinkin upposi rahaa ja aikaa kun niitä illat väkersin. No tää kiittämätön morsmaikku ei sitten edes halunnut myydä niitä ollenkaan. Vähänkö vitutti. Yks tuttu mies sitten sattui baarissa sille jutustelemaan ja kysyi et etkö sä myy mitään? Hän vois ostaa. Naama pitkällä sitten morsian kaiveli sen muutävän jutun ja kuulin kun sanoi et "nää nyt on vaan tällaisia, maksa jos haluat"

Ja kysymys ei ollut siitä etteikö huumorintaju olis riittänyt ja porukalla kaikki suunniteltiin. Mut jokatapauksessa akka oli niin kiittämätön kaikesta ja piti vaan kiukuta! Aika monella paloi käämit sinä iltana. Morsiamen kälykin oli vittuuntunut kun kaikki asiat tää morsian kopioi hänen häistään pukua myöten.

Tuollainen morsian ansaitsisi kyllä kunnon höykytyksen, tunti turpaan ja vartti harpilla naamaan.

Vierailija
65/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsussa oli maininta, että tervetuloa näihin pienen budjetin polttareihin. Ja hintahan oli sitten 100 € per naama. Itse olisi pitänyt kustantaa päälle kaikki liikkumiset, juomat yms. Jätinpä sitten menemättä. Ihan törkee hinta tuo. Olen mm. ollut polttareissa, joissa oli tanssiopetusta, ratsastusta, ruoat, viinit, kuljetukset ja lahja morsiammelle. Ja hinta oli vain 35 €. Ja kun itse on kaasona ollut, niin aina on alle 40 € saatu kustannukset pidettyä. Että kaason taitamattomuutta, jos ei osaa kohtuuhintaisia polttareita järkätä.

Vierailija
66/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin ainakin ollut ihmeissäni, jos osa porukasta puuttuisi ja ei olisi mitään kunnon selitystä.

Eli, mulle ihmiset ainakin on tärkeimpiä kuin se, mitä kaikkea aktiviteettiä polttareissa on.

Kyllä multa nootti lähtis kaasolle jos noin tökerösti toimisi.

Onneksi mulla oli hyvät polttarit ja kaikki kutsutut oli paikalla:) Pää-asia että kaikki oli paikalla juhlimassa mun suurta päivää:)

Vierailija
67/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihmiset erilaisia. Meidän kaveripiireissä 1000€ ei oo yhtään ihmeellinen summa polttareista. Siis per nuppi. Viime polttarit kustans 750 €/nuppi, oli siis halvat.

on pakko olla satua!

Vierailija
68/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihmiset erilaisia. Meidän kaveripiireissä 1000€ ei oo yhtään ihmeellinen summa polttareista. Siis per nuppi. Viime polttarit kustans 750 €/nuppi, oli siis halvat.

on pakko olla satua!

nyt on niin vaikeeta kuvitella että ihmisillä on eri tulotasoja ja varallisuustilanteita?? Ei tää ole satua. Ystäviin on kiva panostaa.

Vierailija
69/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota yhteistä maksimihinnan sopimista! Semmosissa polttareissa oon ite ollu (paitsi kerran kaaso suunnitteli yksin todella ihanat ja halvan budjetin polttarit!) muutamaan otteeseen ja on muutenkin ollu tosi kivaa, kun kaikki on saanu osallistua suunnitteluun edes vähän, niin jokaista jännittää myös päivän onnistuminen eri tavalla :).

Minulla itsellä häät ensi kesänä ja kaaso kysyi minulta ajatuksia omista polttareista, ts. missä vois mennä tosi pahasti pieleen tai mikä olis ihanaa, niin toivoin just, että kaikilla olis mahdollisuus osallistua rahallisesti ja että mukana olis ohjelmaa, josta kaikki osallistujatkin nauttis. Silloin minun mielestä päivä on jo pitkällä kohti täydellisyyttä.

Vierailija
70/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko olla satua!

nyt on niin vaikeeta kuvitella että ihmisillä on eri tulotasoja ja varallisuustilanteita?? Ei tää ole satua. Ystäviin on kiva panostaa.

Ole oikeasti ystäviäni vaan yrittävät nuolla kieli ruskeana ja laittaa rahaa haisemaan johonkin näin älyttömään. Siis naurettavaa, en itse ikinä suostuisi edes morsiaimena tällaiseen tuhlaukseen, minulle merkitsevät rakkaat ystäväni eikä se mitä tavaraa heiltä saan.

Vierailija
71/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko olla satua!

Ole oikeasti ystäviäni vaan yrittävät nuolla kieli ruskeana ja laittaa rahaa haisemaan johonkin näin älyttömään. Siis naurettavaa, en itse ikinä suostuisi edes morsiaimena tällaiseen tuhlaukseen, minulle merkitsevät rakkaat ystäväni eikä se mitä tavaraa heiltä saan.

hyvän ystävyyden mitta on sun mielestä se miten halvalla pääsee??

Vois sullakin mieli muuttua jos sulla olis eri taloudellinen tilanne.

Vierailija
72/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko olla satua!

mitä kummaa te sitten teette kun menee noin kamalasti rahaa??

ei vissiin sitten köyhempien ystävien asia osallistua moisiin öky juhliin..

Vierailija
73/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin helsingistä on tapana lähteä laivalle tai esim hotelliyötä viettämään tallinnaan, polttarit ovat ikään kuin syy kaveriporukalle lähteä yhdessä reissuun. Näin ainakin omissa piireissäni. Tällöin tietysti tulee hintaa enemmän mutta saahan siinä itsekin sen reissun. Sitten on tietysti asia erikseen jos ei koe porukkaa niin läheiseksi että haluaisi lähteä mukaan, silloinhan lysti tuntuu kalliilta. Mutta tavalliset polttarit joissa ei poistuta maasta tulisi kyllä saada max 100e/osallistuja (sis juhlakalun kulut). Mielestäni 50e ei ole realistinen summa jos ajatellaan että siihen tulee sisältyä ruoat, juomat ja jotain ohjelmaakin, tilavuokraa esim sauna tms. Ei ole mahdollista mielestäni, ainakaan täällä Helsingissä.

Vierailija
74/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko olla satua!

mitä kummaa te sitten teette kun menee noin kamalasti rahaa?? ei vissiin sitten köyhempien ystävien asia osallistua moisiin öky juhliin..

jos kaikilla ystävillä on varaa niin miksei panostaisi kunnolla ikimuistettaviin juhliin?

Vierailija
75/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyväpalkkainen duuni itsellä ja miehelläkin. Mutta ymmärrän, ettei kaikilla ole heittää hirveitä summia laittaa. Itse järjestin taannoin polttareita kaverille ja en edes kysynyt rahavaroja. Eiköhän sen järkikin sanonut, että ei ole reilua järjestää kalliita polttareita, jos osallistujissa on kotiäitejä ja opiskelijoita. Laitin mielessä budjetin 50 Euroon/hlö ja todellisuudessa meni noin 38 Euroa/hlö bensoineen. Ihan vaan tehtiin ajelu nuoruuden maisemissa, syötiin eväät nuoruuden ryyppypaikalla, käytettiin morsian kauneushoidossa ja linnottauduttiin mökille herkkujen kanssa.

Miksi polttareista pitää tehdä kilpavarustelua? Kivaa oli vaatimattomamminkin ja ei kenellekään tullut rahasta kynnyskysymystä!

Vierailija
76/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko olla satua!

mitä kummaa te sitten teette kun menee noin kamalasti rahaa?? ei vissiin sitten köyhempien ystävien asia osallistua moisiin öky juhliin..

kuvitteletsä et vaan sen takia et sulla ja sun kavereilla ei oo varaa niin kellään muullakaan ei oo varaa tällaseen?

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Vierailija
77/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika usein Helsinkiläiset lähtee risteilylle. Se on musta vähän niin että maksan oman matkani ja sitten lasken polttarikustannuksen sen jälkeen. Totta on, että kotihoidontuella ollessa ei voisi osallistua.

Tavalliset iltapolttarit saa kyllä järkättyä 50€ budjetilla, jos porukkaa on paljon. Ruoat voi syödä piknik-meiningillä ja saunoa voi jonkun kotona. Ei aina tartte mennä ravintolaan. Baariin mennään sitten kun on saunottu ja siellä voi ihmiset tarjota vuoronperään morsiamelle drinksuja. Ohjelman ei tarvitse olla kallista, vähän mielikuvitusta peliin.

Vierailija
78/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä itse järkkäilen, tuohon 40€/nenä sisältyy morsmaikun kulut (puku, viinat,myytävät ym...), saunallisen juhlatilan vuokra, kuljetukset, ruoka ja jotain jää vielä ylikin, eli juhlakalun karkkikassaan sitten loput :)

osallistujia on ainakin kymmenen, joten se tekee jo 400€, kyllä sillä saa jo aika paljon aikaseks, ei kaiken tarvitse olla ihan sieltä kalleimmasta päästä! Ja meidän juhlaporukkaan kuuluu niin köyhempiä kuin rikkaampiakin kavereita, pääasia, että kaikki viihtyy ja tuleva vaimoihminen saa ikimuistoisen biletysillan ystäviensä seurassa :)

mutta kukin tyylillään, toki polttarien järjestäjän on mielestäni mietittävä, että onko omasta mielestään kohtuullinen summa sitten kaikkien osallistujien mielestä myös. En itse maksais yli satasta, vaikka olis kyseessä paras ystäväni, ihan vaan siksi, että mulla ei kertakaikkiaan ole varaa. Toisaalta, ystäväni tietävät sen, eivätkä ikinä järjestäisi mitään ylihinnoiteltuja kinkereitä :)

16#

Vierailija
79/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko olla satua!

kuvitteletsä et vaan sen takia et sulla ja sun kavereilla ei oo varaa niin kellään muullakaan ei oo varaa tällaseen? Voi pyhä yksinkertaisuus.

väitinkö mä sellaista?!

Vierailija
80/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko olla satua!

jotain aatelisia, perintörikkaita, suomeruotsalaisia tms. Ei tavalliset itse itseään elättävät suomalaiset tollasia ökypolttareita järjestä, vaikka olis varaakin.

Häät on varmaan olleet sitten joku seurapiiritapahtuma ja siihen ei muutama kymppitonni euroina ole tainnut edes riittää? Vai miten oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi