Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin polttarit tulee olemaan niin kalliit että mulla ei oo vara

Vierailija
23.02.2011 |

niihin osallistua.. Tosi kurjaa, ja noloa (että joudun sen takia jäämään pois)!

Miksei budjeteissa voida ottaa huomioon sitä, ettei kaikki oo työssäkäyviä :(?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle soitti joku täysin tuntematon nainen tuttuni ( ei edes ystävä, kaveri vaan, jota en ole nähnyt vuosiin ) ja kertoi polttareista - ja alkoi luetella mitä kaikkea mun pitää maksaa jo etukäteen, että hän voisi varata ja maksaa polttarimatkat jne...matkalla oltaisiin 2vrk.

Tarkoitus oli siis maksaa morsiamen junamatka Hkiin -matka Tallinnaan, hänen hotellinsa ja paikan päällä kauneushoitoja, sekä kaikki ruoka/juomakulut + jotain kivaa extraa...kuuntelin huvittuneena tuota listaa ja lopuksi sanoin, etten missään nimessä lähde tollaselle matkalle, että en ala järjestämään lapsilleni hoitopaikkaa koko viikonlopuksi kenenkään polttareitten vuoksi.

Sanoin, etä osallistun polttareihin, mikäli ne pidetään

yhtenä iltana jossain sellaisessa paikassa, mistä pääsee yöksi vaivattomasti kotiin ( asun pääkaup.seudulla, morsian ja kaaso asuvat n. 200km päässä ), muuten en.

No, jälkeenpäin sitten kuulin, ettei polttareihin ollut osallistunut yksikään.

Vierailija
2/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että melkein kaikki haluaa laittaa niihin polttareihin niin paljon rahaa, niin miksi ei voida huomioida, että esim. opiskelijalla eri tilanne? Onko se niin vaikea laskea yhdelle vähän alhaisempi hinta? Siis jos muut todella haluavat kalliit polttarit. Olis musta aika paljon järkevämpää, kuin jättää yksi ulkopuolelle. Ja hyvä kaaso tajuaa, että morsiamella on rakkaita ystäviä eri elämäntilanteista, eikä vain ja ainoastaan esim. työporukka tms.

Mun mielestä on itsestäänselvää, et niin sukujuhlis, kastajaisis, polttareis jnejnejne. opiskelijavieraalta ei odoteta mitään älyttömiä viidenkympin lahjoja tms. Meillä yleensä opiskelijat osallistuu sukujuhliin tuomalla sankarille esim. tulppaanikimpun ja se on ihan ok. Jos kyseessä ois polttarit, niin kyl kaason ois pitäny pitää joku yhtein palaveri tai facebookryhmä, jossa kustannuksista jne. sovitaan yhdessä ja huomioidaan eri tilanteissa olevat osallistujat (niin taloudellisesti kuin muutenkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä, tulot yli keskitason, mutta en silti ole kiinnostunut kalliista polttareista, en itselleni enkä osallistujana. Omissa polttareissani vietettiin iltaa, käytiin kylpylässä uimassa, syötiin yhdessä illallinen ja laulettiin kotona karaokea. Kivaa oli!

Olen ihan tyynesti kieltäynyt osallistumasta sellaisiin polttareihin, joissa on liikaa kaikenlaista hössötystä ja kallista ohjelmaa. Osalle kaasoista asia tosiaan on jonkinlainen kunniakysymys ja kaveripiirissä kilpaillaan siitä, kuka järjestää parhaat polttarit. Yksissä polttareissa sain kuluja hiukan alas kun ehdotin mm. edullisempaa yöpymispaikkaa jne. Saattoi joku murjottaakin mutta morsian oli käsittääkseni ihan tyytyväinen:)

Yksissä oli suunnitteilla curlingia, shampanjanmaistelua, mökki-iltaa yms. ja ne skippasin, koska kulunkin alkoi olla parissa sadassa.

Vierailija
4/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voihan niihin polttareihin osallistua muutakin kuin rahalla. Muistan omasta nuoruudesta yhet polttarit, kun jokain polttarivieras sai tehtävän: yks hoiti juhlapaikan koristelun, toinen ruuat, kolmas lupautui kuskiksi jne. vuokrat ja alkoholijuomat maksettiin yhdessä ja jokainen sai itse päättää mihin osallistuu (ruokapuoleen tosin tais osallistua useampi "kotikokki"). Eli näin jokaisella oli mahdollisuus valita tehtävä, joka sopii omalle budjetille ja taidoille.

Vierailija
5/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä, tulot yli keskitason, mutta en silti ole kiinnostunut kalliista polttareista, en itselleni enkä osallistujana. Omissa polttareissani vietettiin iltaa, käytiin kylpylässä uimassa, syötiin yhdessä illallinen ja laulettiin kotona karaokea. Kivaa oli! Olen ihan tyynesti kieltäynyt osallistumasta sellaisiin polttareihin, joissa on liikaa kaikenlaista hössötystä ja kallista ohjelmaa. Osalle kaasoista asia tosiaan on jonkinlainen kunniakysymys ja kaveripiirissä kilpaillaan siitä, kuka järjestää parhaat polttarit. Yksissä polttareissa sain kuluja hiukan alas kun ehdotin mm. edullisempaa yöpymispaikkaa jne. Saattoi joku murjottaakin mutta morsian oli käsittääkseni ihan tyytyväinen:) Yksissä oli suunnitteilla curlingia, shampanjanmaistelua, mökki-iltaa yms. ja ne skippasin, koska kulunkin alkoi olla parissa sadassa.

on sinun valintasi, tietenkin saa jäädä pois polttareista jos ei tee mieli mennä.

Vierailija
6/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin, kun morsiamet nykyään yli 30- vuotiaita..Jotenkin ymmärtäisin polttarit vielä nuorille..

Ja varmasti hääpari haluaa mielummin kivan lahjan ja vieraan häihin, kuin polttarit.

Miksei polttarit voisi olla jonkun kotona, jossa kaikki kaverit ja yhdessä tekisivät ruokaa ja joisivat viiniä?

Itselläni oli kanssa varmaan suht kalliit polttarit, mutta en edes välittänyt niistä. Mielummin olisin ollut hyvien ystävien kanssa kotosalla ja puhunut henkeviä viinitonkan äärellä :)

Vierailija
7/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut polttareiden suunnittelukokouksessa, jossa päädyttiin lähteä viettämään polttareita New Yorkiin. Osallistujat olivat lääkäri- ja ekonomiopiskelijoita, muistaakseni fysioterapeutti, pari tradenomia ja luokanopettaja. Mulla olis ollu varaa lähteä, mutta ei halua. Jos joskus menen New Yorkiin, niin haluan valita itse seurani (en edes tuntenut kaikkia osallistujia) ja tehdä itse matkasuunnitelmani.

Vierailija
8/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut maksoivat sankarin matkan? Tietty ok jos varaa.

Vierailija
9/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut polttareiden suunnittelukokouksessa, jossa päädyttiin lähteä viettämään polttareita New Yorkiin. Osallistujat olivat lääkäri- ja ekonomiopiskelijoita, muistaakseni fysioterapeutti, pari tradenomia ja luokanopettaja. Mulla olis ollu varaa lähteä, mutta ei halua. Jos joskus menen New Yorkiin, niin haluan valita itse seurani (en edes tuntenut kaikkia osallistujia) ja tehdä itse matkasuunnitelmani.

vihdoin joku toinenkin, jonka piirissä käytetään vähän enemmän kuin 20 euroa polttareihin. Just tän tyyppisiä meidänkin ystävien polttarit on, eikä niitä vaan järkätä pienellä budjetilla. Ja osallistujat ovat nimenomaan lääkäreitä, juristeja, konsultteja jne., hyvin tienaavia naisia, jotka eivät halua ökyillä vaan itsekin nauttia upeista juhlaviikonlopuista.

t. se, jonka mielestä 1000€ on ihan tavallinen summa laittaa polttareihin.

Vierailija
10/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ensin päätetty se budjetti osallistujien kesken ja siitä ei ole lipsuttu. Juomat jokainen maksaa itse.

Halvimmat polttarit 35€ ja kallein sitten 1500€. Mutta tuo 1500€ sisälsi matkat, hotellit, ruuat, morsiamen yllätykset ja osallistujien yhteiseen harrastukseen liittyvät kulut. Se reissu oltais varmaan tehty muutenkin.

Vierailija
11/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kalliit polttarit väliin, vaikka olenkin työssäkäyvä.

Haisee rahastukselta.

Enkä määrittele ystävyyttä rahallisen panostuksen mukaan.

Vierailija
12/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksissäkään polttareissa en ole ollut enkä aio mennä ennenkuin alkottomat sellaiset tulevat vastaan.

Ymmärtäisin jonkun illallisen&hemmotteluhoidon, mutta kortsujen myyminen karnevaaliasussa kännissä Espalla...

Vierailija
13/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä oo "ihan tavallinen summa" polttareista.!Jos se sinun piireissäsi on tavallista, niin silti se ei tee siitä "tavallista"!!! Luulenpa että harvassa ovat tuollaiset.

Ja minunkin ystävä-/kaveripiiriin kuuluu dippainssejä, lääkäreitä sun muita menestyjiä. Ja aina on riittänyt ihan mökkeilyt ym. perusmeininki. Ei kaikki halua prameilla.

Olisi kyllä ihan järkevää sopia budjetti ihan ekana!

Vierailija
14/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä oo "ihan tavallinen summa" polttareista.!Jos se sinun piireissäsi on tavallista, niin silti se ei tee siitä "tavallista"!!! Luulenpa että harvassa ovat tuollaiset. Ja minunkin ystävä-/kaveripiiriin kuuluu dippainssejä, lääkäreitä sun muita menestyjiä. Ja aina on riittänyt ihan mökkeilyt ym. perusmeininki. Ei kaikki halua prameilla. Olisi kyllä ihan järkevää sopia budjetti ihan ekana!

vaiheessa mä oon sanonu, et nää kustannukset olis joillekin ongelma?? Lue koko ketju, mun pointti on se, että joillakin on varaa ja halua panostaa enemmän polttareihin kuin muilla ilman, että kyseessä on "prameilu".

t. 1000€

Vierailija
15/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se olis ongelma?? Jos tuota viimeistä lausetta tarkoitat, se ei ole tarkoitettu sinulle, vaan ylipäänsä tähän ketjuun..

t. 69 (?)

Vierailija
16/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä oo "ihan tavallinen summa" polttareista.!Jos se sinun piireissäsi on tavallista, niin silti se ei tee siitä "tavallista"!!! Luulenpa että harvassa ovat tuollaiset. Ja minunkin ystävä-/kaveripiiriin kuuluu dippainssejä, lääkäreitä sun muita menestyjiä. Ja aina on riittänyt ihan mökkeilyt ym. perusmeininki. Ei kaikki halua prameilla. Olisi kyllä ihan järkevää sopia budjetti ihan ekana!

vaiheessa mä oon sanonu, et nää kustannukset olis joillekin ongelma?? Lue koko ketju, mun pointti on se, että joillakin on varaa ja halua panostaa enemmän polttareihin kuin muilla ilman, että kyseessä on "prameilu". t. 1000€

parisuhteessa elävä, mutta lapsia sulla taatusti ei ole.

Toi teidän tyyli on juurikin nuorten aikuisten snobbailutyyliä. Pitää olla cool ja mennä jonnekin Nykiin tai muualle cooliin paikkaan naukakilemaan shampanjaa pikkurilli koholla.

Meillä kaveriporukka on onneksi jalat maassa elävää toisista välittävää porukkaa. Polttarit on meillä sellaiset yleensä, että mennään jonkun mökille (tai vuokrataan mökki / kiva saunatila. Paljon hyvää ruokaa juomineen, yhdessä oloa, menneiden muistelua, lauletaan yhdessä (se kaikkien rakas harrastus, osalla ammatti). Ikinä ei mitään nolausjuttuja muka hassuine pukuineen ja typerien myyntiartikkeleiden kera. Joskus järkätään joku elämys, jos polttarisankarilla on ollut esim. joku haave tai yleensä on joku kauneushoito tai hieronta.

Pääasia on kuitenkin kaveriporukan yhteen kasaaminen mukavissa merkeissä. Ollaan lähes kaikki jo perheellisiä ja sitä yhteistä aikaa kavereiden kanssa ei usein ehdi olemaan, joten polttarit on kaikille mukava irtiotto arjesta.

Vierailija
17/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pitäisin 100e ehdottomana maksimina polttareista.

Kaikissa polttareissa, joita oon ollut järjestämässä, on ihan ekana mietitty yhdessä maksimisumma, jolla JOKAINEN voi osallistua, ja menot on suunniteltu sen varaan. Kaikenlaista porukkaa on ollut, ja riitojakin on tullut mutta tuo rahahomma on aina järjestynyt asiallisesti.

Eiköhän morsiankin halua ensisijaisesti kaikki läheiset kaverinsa mukaan, vaikka se tarkoittaisi vähän vähemmän hemmotteluja tms.

Vierailija
18/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa mä oon sanonu, et nää kustannukset olis joillekin ongelma?? Lue koko ketju, mun pointti on se, että joillakin on varaa ja halua panostaa enemmän polttareihin kuin muilla ilman, että kyseessä on "prameilu". t. 1000€

parisuhteessa elävä, mutta lapsia sulla taatusti ei ole. Toi teidän tyyli on juurikin nuorten aikuisten snobbailutyyliä. Pitää olla cool ja mennä jonnekin Nykiin tai muualle cooliin paikkaan naukakilemaan shampanjaa pikkurilli koholla. Meillä kaveriporukka on onneksi jalat maassa elävää toisista välittävää porukkaa. Polttarit on meillä sellaiset yleensä, että mennään jonkun mökille (tai vuokrataan mökki / kiva saunatila. Paljon hyvää ruokaa juomineen, yhdessä oloa, menneiden muistelua, lauletaan yhdessä (se kaikkien rakas harrastus, osalla ammatti). Ikinä ei mitään nolausjuttuja muka hassuine pukuineen ja typerien myyntiartikkeleiden kera. Joskus järkätään joku elämys, jos polttarisankarilla on ollut esim. joku haave tai yleensä on joku kauneushoito tai hieronta. Pääasia on kuitenkin kaveriporukan yhteen kasaaminen mukavissa merkeissä. Ollaan lähes kaikki jo perheellisiä ja sitä yhteistä aikaa kavereiden kanssa ei usein ehdi olemaan, joten polttarit on kaikille mukava irtiotto arjesta.

on myös mukava keskitty yhdessäoloon, etenkin koska meillä lähes kaikilla (myös minulla) on lapsia, ja välillä on ihana olla vaan ystävien kesken. Se, ettei me tehdä samoja valintoja kuin te ei varmastikaan tarkoita että me ei oltais yhtä tärkeitä toisillemme. Huomaat varmaan, miten älyttömältä se kuulostaa.

T. se tonni

Vierailija
19/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoisitko, mitä työtä teet ja mitä nämä muut polttareihin osallistuvat. Yleensä en kyseenalaista ihmisten kertomaa, mutta tätä on lähes mahdotonta uskoa.

on ihmiset erilaisia. Meidän kaveripiireissä 1000€ ei oo yhtään ihmeellinen summa polttareista. Siis per nuppi. Viime polttarit kustans 750 €/nuppi, oli siis halvat.

Vierailija
20/94 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin joku toinenkin, jonka piirissä käytetään vähän enemmän kuin 20 euroa polttareihin. Just tän tyyppisiä meidänkin ystävien polttarit on, eikä niitä vaan järkätä pienellä budjetilla. Ja osallistujat ovat nimenomaan lääkäreitä, juristeja, konsultteja jne., hyvin tienaavia naisia, jotka eivät halua ökyillä vaan itsekin nauttia upeista juhlaviikonlopuista. t. se, jonka mielestä 1000€ on ihan tavallinen summa laittaa polttareihin.

olin jo vastannut ammateista. Itse oon esimiesasemassa isossa, kv-yrityksessä.

t. tämä siis edelliseen kysymykseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä