Millaisia varasuunnitelmia perhepäivähoitajilla on?
Jos pph saa sairauskohtauksen niin mitä tapahtuu lapsille?
Opetetaanko isoimmille hoitolapsille vaikka soittamaan 112? Onko kellään tietoa?
Kommentit (7)
Monella ei sitä enää ole, pelkkä kännykkä. Sitä onkin lapsen vaikea käyttää. Kuinka onnistuisi soittamaan apua jos naapureita ei ole lähellä? Voi myös säikähtää jos hoitaja on tajuton, eikä muista mitä tehdä.
kännykällä. Hänelle on neuvottu toiminta hätätilanteessa. Osaa osoitteenkin, mutta kun mun puhelimella soittaa niin riittänee että lapsi (jos hätääntyy) osaa sanoa että on kotona ja paikalla ei ole muita aikuisia.
Minusta hätätilanteisiin on syytä varautua. Pahinta on se, että talouden ainualle aikuiselle tapahtuu jotain eikä pienet osaa hälyttää apua.
Ihanko tosiaan kuvittelet että ne osaa soittaa 112:n ja sanoa mikä hätänä ja osoitteen!
Kaikille voi sattua jotain mutta ihan kaikkeen ei kuitenkaan voi varautua.
joten ei tuo isoinkaan osaisi soittaa mihinkään, vaika miten opettaisin. Varsinkin kun sillä on dysfasia. Meillä siis lapset olisi täällä omillaan kunnes mun mies tulee kotiin klo 15. Toivottavasti ei katkea verisuoni päästä siis.
kännykällä. Hänelle on neuvottu toiminta hätätilanteessa. Osaa osoitteenkin, mutta kun mun puhelimella soittaa niin riittänee että lapsi (jos hätääntyy) osaa sanoa että on kotona ja paikalla ei ole muita aikuisia.
Minusta hätätilanteisiin on syytä varautua. Pahinta on se, että talouden ainualle aikuiselle tapahtuu jotain eikä pienet osaa hälyttää apua.
Minä opetan isoimmalle aina, että juoksee tuohon 50 metrin päähän toisen hoitajan luo apua hakemaan jos jotain tulee. Tämä sen jälkeen, kun onnistuin jäämään vessaan jumiin yksin. En edes lukinnut ovea, se lukon kielisysteemi vain hajosi ja sielläpä jökitin vessassa, hoitolapset olohuoneessa.