Miksi ET aio äänestää Persuja?
Mä emmin vielä, mutta nyt luin että Soini kannattaa ydinvoimaa. Mulle ydinvoima on iso ei ei, joten pitäneekö etsiä muu puolue...
Kiinnostaisi tietää muiden mielipiteitä, saa tähän laittaa tietty miksi aikoo niitä äänestää!
Kommentit (76)
– Katolilainen Timo Soini vastustaa aborttia.
– Puolueen kuntavaaliohjelmassa linjataan, että ”tervettä” kulttuuria on tuettava ja ”eliittikulttuuria” ei. Jälkimmäiseksi lasketaan kaikki kallis kulttuurituotanto, joka ei kiinnosta enemmistöä ihmisistä lainkaan.No onko kovinkin järkevää tukea esim. jotain oopperaa järjettömillä summilla per lippu? Kyllä sitä joikunaa kuuntelevat voivat itse maksaa koko summan.
olis jäänyt oopperassa käymättä (etenkin opiskeluaikana), jos lippujen hinnat olisivat olleet korkeammat. Ja vielä opiskelija-alennuskin tuli tuohon päälle.On se vaan niin hienoa haukkua sellaisia taidemuotoja, joista ei itse välitä.
Ei minulla ole varaa mennä katsomaan Mona Lisaa. Pitäisikö valtion kustantaa minulle matka , että voisin harrastaa tätä minulle tärkeää taidemuotoa?
– Puolueen kuntavaaliohjelmassa linjataan, että ”tervettä” kulttuuria on tuettava ja ”eliittikulttuuria” ei. Jälkimmäiseksi lasketaan kaikki kallis kulttuurituotanto, joka ei kiinnosta enemmistöä ihmisistä lainkaan.No onko kovinkin järkevää tukea esim. jotain oopperaa järjettömillä summilla per lippu? Kyllä sitä joikunaa kuuntelevat voivat itse maksaa koko summan.
olis jäänyt oopperassa käymättä (etenkin opiskeluaikana), jos lippujen hinnat olisivat olleet korkeammat. Ja vielä opiskelija-alennuskin tuli tuohon päälle.On se vaan niin hienoa haukkua sellaisia taidemuotoja, joista ei itse välitä.
Ei minulla ole varaa mennä katsomaan Mona Lisaa. Pitäisikö valtion kustantaa minulle matka , että voisin harrastaa tätä minulle tärkeää taidemuotoa?
työllistyy, jos valtio maksaa sinulle matkan Mona Lisaa katsomaan?
työllistyy, jos valtio maksaa sinulle matkan Mona Lisaa katsomaan?
Ainakin Finnairin emot ja kapteenit. Sekä lentoaseman henkilökunta.
työllistyy, jos valtio maksaa sinulle matkan Mona Lisaa katsomaan?Ainakin Finnairin emot ja kapteenit. Sekä lentoaseman henkilökunta.
lennät Finnairilla? Ok, pointti tuli selväksi: et ole ajatellut, että ooppera työllistää ihmisiä.
Millä todennäköisyydellä ennät Finnairilla?
Jos valtio maksaa liput niin valtio varmaankin myös voi päättää yhtiön.
Ei kuulosta järkevältä työllistämiseltä, jos siihen kuluu jatkuvasti verorahoja. Kyllä työn pitää olla sellaista, että sitä ei tarvitse tukea. Voitaisiinhan keksiä vaikka mitä variksenpelättimen virkoja, jos valtion pussista voitaisiin vapaasti "työllistää".
tähän ooppera-asiaankin. Että mikä sen merkitys on suuremmassa mittakaavassa. Epälen että Suomessa tuetaan ihan reippaasti persu-akselinkin kuluttuurimuotoja kuten kännäämistä ja rellestämistä eri muodoissaan.
tähän ooppera-asiaankin. Että mikä sen merkitys on suuremmassa mittakaavassa. Epälen että Suomessa tuetaan ihan reippaasti persu-akselinkin kuluttuurimuotoja kuten kännäämistä ja rellestämistä eri muodoissaan.
Alkoholiveroilla tosin kerätään aika paljon takaisin valtiolle.
ottaa päähän kun suurimman puolueen titteli meinaa mennä persuille. Näitä vihakirjoituksia on nyt joka päivä täällä ja ihan lehdetkin kirjoittelee jatkuvasti persuvastaisia juttuja.
Hävetkää kokkarit! Pelatkaa rehdisti!
Alkoholiveroilla tosin kerätään aika paljon takaisin valtiolle.
tyyppejä paikkaillaan terveyskeskuksissa ja turha tässä kai on edes aloittaa alkoholin käytön kustannuksista yhteiskunnalle. Vrs. oopperan kustannukset.
Näitä vihakirjoituksia on nyt joka päivä
Joo, tääkin on kauhee vihakirjoitus tämä aloitus. Ap miettii että äänestäisikö persuja vai ei. Sen sijaan nytkin juuri palstalle ilmestyi jokin mamuviha-oksennus.
Kannatan muun muassa perusihmisoikeuksia ihan kaikille, naisten ja miesten tasa-arvoa, homoille avioliitto-oikeutta, ympäristönsuojelua riippumatta muiden maiden päätöksistä, YK:n suosituksen mukaista kehitysapua ja laajaa oikeutta aborttiin.
En siis voi millään mitenkään koskaan äänestää persuja.
Tosin se täytyy kyllä myöntää, että olen samaa mieltä persujen kanssa mitä tulee julkisten palvelujen parantamiseen sekä lapsi(perheid)en ja vanhuksien puolustamiseen. Ja tämän asian suhteen onkin hyvä että persut vievät juuri niitä ääniä pois porvaripuolueilta, joita muut vasemmistopuolueet eivät tavoita.
- Vanhusten hoidosta enemmän vastuuta omaisille (mistä löytyy omaisille siihen enemmän aikaa ja miten valvotaan että omainen hoitaa eikä vanhus ole heitteillä)
- Ydinvoima (tosin persut vastustaa sitä, vaikka Soini onkin myönteinen, joten tämä ei estä muiden persujen äänestämistä)
- Abortin vastustus
- Homoliittojen vastustus
+ Intin säilyttäminen nykyisellään
+ Alkoholiveron nosto
+ Televisioluvat verorahoista
MUTTA MUTTA, tässä oli siis vain SOININ mielipiteitä. Persuissa on monia hyviä ehdokkaita joista varmaan voi löytyäkin hyvä ehdokas jonka kanssa näkemykset osuu nappiin. Voi siis olla että äänestän persuja, piristäisi vähän hallitusta jos sinne pääsevät :)!
Katainen taas ottaa jatkuvasti lisää lainaa Suomelle ja jakelee rahaa muihin maihin! Ou jee, siinäpä pätevä valtiovarainministeri, oikein hölmöläisten kuningas.
Leikataanko ja nostetaanko veroja 8 miljardin edestä / vuosi? Siinä voisi perus AV-mamman alahuuli alkaa väpättää kun päiväkoti maksaisi 1000 euroa / lapsi ja tuloverot nousisi jollain 5%. Eläkeiäksi 80.
Vai ehkä sittenkin lainalla pahimman yli, jonka jälkeen pidempiaikaista vyönkiristystä ja toimia talouden parantamiseksi?
aina puhuvat kuinka ihmisiä pitää auttaa selviämään kotimaassaa. eli että ei oteta pakolaisia tänne, vaan autetaan hetiä siellä. KUITENKIN haluavat leikata kehitystyöstä (joka muutenkin on aivan naurettavan pieni summa kokonaibudjetissa) ja kuvittelevat sillä kustantavan Suomen vanhustenhoidon, peruspalvelut, ja vielä kuun taivaalta.
eli kannattavat jälleen kaikkea kivaa ja yleisöön menvää, mutta itse toteutus tökkii ja pahasti.
Just joo...
aina puhuvat kuinka ihmisiä pitää auttaa selviämään kotimaassaa. eli että ei oteta pakolaisia tänne, vaan autetaan hetiä siellä. KUITENKIN haluavat leikata kehitystyöstä (joka muutenkin on aivan naurettavan pieni summa kokonaibudjetissa) ja kuvittelevat sillä kustantavan Suomen vanhustenhoidon, peruspalvelut, ja vielä kuun taivaalta.
eli kannattavat jälleen kaikkea kivaa ja yleisöön menvää, mutta itse toteutus tökkii ja pahasti.
Eli kehitysapuun 700 000 000€
Just joo...aina puhuvat kuinka ihmisiä pitää auttaa selviämään kotimaassaa. eli että ei oteta pakolaisia tänne, vaan autetaan hetiä siellä. KUITENKIN haluavat leikata kehitystyöstä (joka muutenkin on aivan naurettavan pieni summa kokonaibudjetissa) ja kuvittelevat sillä kustantavan Suomen vanhustenhoidon, peruspalvelut, ja vielä kuun taivaalta.
0,55% BKTsta. kansainvälinen tavoite kuitenkin olisi 0,7% BKT:sta, joten siihen on vielä hurjasti matkaa.
puolustusvoimain budjetin, joka on n. kolmikertainen suhteessa kehitysapuun. Eikö sieltä löytyisi pikkasen paremmin löysiä leikattavaksi? Muutama hävittäjä vähemmän, niin saisi vanhuksetkin vaippansa..
Maahanmuutosta keskustelemista kyllä kannatan.
olis jäänyt oopperassa käymättä (etenkin opiskeluaikana), jos lippujen hinnat olisivat olleet korkeammat. Ja vielä opiskelija-alennuskin tuli tuohon päälle.
On se vaan niin hienoa haukkua sellaisia taidemuotoja, joista ei itse välitä.