Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtele lastasi niinkuin olisi viimeinen päivä hänen kanssaan

Vierailija
23.07.2007 |

Mieti, jos koko päivän huudat ja komennat ja hän sitten kuolisi... Elä jokainen päivä lapsesi kanssa kuin huomista ei tulisi.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tänään olen tosi tosi hyvä äiti, lasta ei ehkä huomenna ole)

Minusta aika raskaita ajatuksia sinulla on...

Vierailija
2/57 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kyllä, vaikka en ole ap, mietin todella usein, että tässä meillä on kaikki näin hyvin, pitää NAUTTIA. Halin lasta ja pusuttelen häntä. Halin miestä ja kääriydyn hänen syliin. Iloitsen siitä, että vanhempani ovat vielä tosi hyvässä kunnossa jne.

Kyse ei ole siitä, että murehtisin masentuneena maailman julmuutta. Kyse on siitä, että tiedostan, että elämä on ohimenevä silmänräpäys ja siksi olen kiitollinen ja nautin siitä, mitä minulla jo on.

Vaikka ei kävisi mitään kamalaa, niin lapsuus on ohimenevä silmänräpäys. Nautin siis uhmikäisestäni kuin viimeistä päivää. Lapsi kasvaa kohisten ja on vain hetken pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ja elänyt tätä ap:n juttua hieman toisenlailla. Nimittäin siltä että en ehkä itse ole täällä kun lapset ovat aikuisia. Joihinkin asioihin se vaikuttaa, oli esim. itsestään selvää että hoidan lapset kotona kolmivuotiaiksi jotta saan olla heidän kanssaan mahdollisimman paljon, mutta ei se siihen auta että jos on väsynyt ja hermostuu niin sitä vaan tulee lapsille tiuskittua ja äristyä. Ihan ok muistaa että koskaan ei tiedä kauanko aikaa on jäljellä, kunhan siitä ei tee mitään peikkoa joka estää normaalin elämisen. Osaa vain katsoa elämää vähän eri kantilta.

Vierailija
4/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaan jaksaisi sen aina muistaa..=(

Vierailija
5/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmasti komentaisi mistään asiasta häntä vaikka olisi syytäkin koska en tahtoisi kuulla uhmaikäisen kiukkua viimeisenä yhteisenä päivänämme. Ei toimisi jokapäiväisenä ohjenuorana tai kohta olisin täydellisen kauhukakaran äiti.

Vierailija
6/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kohtelen lastani niin kuin tuon ikäistä pitää kohdella. Ei voi elää elämäänsä varpaillaan.

Vierailija
7/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaisi todella kusipäisiä lapsia.

Vierailija
8/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten komentamisesta ei kannata huonoa omaatuntoa potea.

Vierailija
9/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mieti, jos koko päivän huudat ja komennat ja hän sitten kuolisi... Elä jokainen päivä lapsesi kanssa kuin huomista ei tulisi.

Hei come on, ihmisiähän me vain ollaan!

Ei lapsi siitä tärvelly, jos äidin pinna välillä katkeaa. Lapsen on hyvä nähdä, että on kaikenlaisia tunteita, myös kiukkua, kunhan se rakkaus ja perusturvallisuus on pääasiassa.

On päiviä, jolloin huudetaan ja komennetaan, mutta vielä enemmän on päiviä, jolloin nauretaan ja leikitään.

Vierailija
10/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta elämä on elämää, vaikka se päättyisi tänään. Siihen kuuluu kaikenlaista ikävää kuten virastossa jonottamista, hermojen menetystä ja tunnekuohuja.

Sanoisin pikemminkin, että elä elämääsi lasten kanssa niin, ettei tarvitse pelätä kuolemaa.

Vierailija
11/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon minussa ja äitiydessäni parannettavaa, tästä aloituksesta sen vasta kunnolla huomasin.

t. 2

Vierailija
12/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni perheessä menehtyi kaksi lasta. Kyllä se laittoi mietityttämään.

Tänään oltiin myöhässä iltakylvyistä, mutta otinkin vielä parit kirjat esiin. Voi sitä lapsen iloa ja riemua, kun pääsi vielä syliin kuuntelemaan ja katselemaan kirjoja!

Vierailija
13/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin jostain typerästä amerikkalaisesta elokuvasta...

Vierailija
14/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata elää elämää kuoleman pelossa. Sillä tavalla itse eläminen unohtuu ja elämästä tulee jotain teeskenneltyä show' ta.

Vierailija
15/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä ohjenuora meille kaikilla, totta tosiaan!

Vierailija
16/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt toisen vanhempani juuri noin. Yhtenä päivänä vain lähti asioille, eikä koskaan enää palannut.

Ikinä meillä ei lähdetä ovesta eikä mennä nukkumaan etteikö tämä ajatus olisi mielessäni.

Vierailija
17/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO:n tutkimuksen mukaan (2007) joka viidennellä yläastelaisikäisellä suomalaisnuorella on akuutti mielenterveyshoidon tarve-

ja

tyttöjen itsemurhaluvut toiseksi korkein maailmassa

ja poikienkin viidenneksi korkein...

Surullista...

Vierailija
18/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen menettänyt toisen vanhempani juuri noin. Yhtenä päivänä vain lähti asioille, eikä koskaan enää palannut.

Ikinä meillä ei lähdetä ovesta eikä mennä nukkumaan etteikö tämä ajatus olisi mielessäni.

Mutta kyllä mä ovesta ulos pääsen, ilman että heti tulee kuolema mieleen.

Vierailija
19/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai elämään kuuluu komentoja ja kiukkuja jne. Tarkoitukseni oli se, että vähennetään niitä turhia komentoja yms mitä taatusti jokainen äiti/isä lapselleen sanoo, koska haluaa esim hetken hiljaisuutta asuntoon.

Pointti oli se, että yritetään ottaa rennommin ja nauttia lapsistamme. Kuria silti pitäen.

Te olette negatiivista sakkia. Ajatus oli minusta kaunis mutta pitihän muutaman pirttihirmuäidin jo innostua huutelemaan. Sääliksi käy teidän lapsia!

Ap

Vierailija
20/57 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivottavasti haet apua ennen kuin tilanne alkaa vaikuttaa perheesi elämään häiritsevästi.