Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas alkoi se aika jolloin pyörällä ei voi kulkea koska pyöräteitä ei aurata.

Vierailija
15.11.2025 |

Onko suomessa työvoimapulaa kun ei löydy auraajia pyöräteitä auraamaan. Ihan saakelin liukasta oli kun meinasin lähteä kauppaan 400 000 työtöntä mutta  työntekijöitä ei vissiin löydy ja täällä ainakin on jatkuvasti liukasta talvisin ja harvoin aurataan tie jossa kulkee paljon porukkaa, koululaisia ja vanhoja mummoja. Se on ainoa tie joka vie keskustaan kauppaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tapposepeli.

Vierailija
2/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas murheet..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on työntekijöistä kiinni, kalusto vaan on kortilla.

Vierailija
4/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakäytävien liukkaus ja kävelyhiekkatiet. Auraajat ja hiekoitus kunnissa viikonloppulomalla kai. 

Vierailija
5/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan höpöpuhetta, Helsinki ainakin auraa pyöräbaanoja ennen kaikkia muita väyliä. Ovat parhaiten hoidettuja väyliä kaupungissa.

Vierailija
6/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella tulee ilmi miten tärkeänä kulkumuotona pyöräilyä Suomes pidetään.

Auraamattomuus, tappajasepeli ja kaiken ruostuttavat suolaliuokset päälle.

Vierailija
7/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en käsitä että levitetään soraa kun ei ole liukasta ja kun on tullu vesisade ja sitten pakkasta sen jälkeen niin tie on liukas aamulla mutta silloin ei koskaan sitä soraa levitetä eikä aurata. Olen lähettänyt kunnan aurausvastaavvalle viestiä mutta ne ei vastaa mitään. Olen kysynyt tarviiko ne auraajia mutta ei vastaa mitään

Vierailija
8/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosi vaikea pyöräillä tuolla noin sentin lumikerroksesssa :D

Vierailija
9/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä en käsitä että levitetään soraa kun ei ole liukasta ja kun on tullu vesisade ja sitten pakkasta sen jälkeen niin tie on liukas aamulla mutta silloin ei koskaan sitä soraa levitetä eikä aurata. Olen lähettänyt kunnan aurausvastaavvalle viestiä mutta ne ei vastaa mitään. Olen kysynyt tarviiko ne auraajia mutta ei vastaa mitään

Oletko soittanut vai vain lähettänyt jotain viestiä?

Vierailija
10/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa pidetään pyörätiet ajattavassa kunnossa talvellakin. Tervetuloa pyöräilykaupunkiin! (Toki autoilijan näkökulmasta täällä on myös kusipäisimmät pyöräilijät)

Vierailija
11/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja ajoradalla. Tieliikennelain mukaan ajoneuvolla tulee ajaa ajorataa pitkin. Myös polkupyörä on ajoneuvo.

Vierailija
12/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Siinäpä sitä olisi työvoiman tarvetta. Mutta kun ei ole palkanmaksajia. Sen takia ei ole enempää auraajia.

Vierailija
13/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaaatttt!!!?? Itse kuljen pyörällä 20-30cm hangessa/sohjossa. Menee ihan heittämällä kun paksut renkaat.

Vierailija
14/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pyöräteiden ja jalkakäytävien auraamattomuus on syrjintää.

Ei voi olla niin että kunta tarjoaa aurausta vain auton omistaville. Mikäli näin on aurauskulut on kohdennettava kuntalaisille joilla on auto.

Tasa-arvoa kaikille.

Vierailija
15/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asuinkulma on todella kenkkumainen paikka asua. Sijaitsee vähän keskustan sivussa. Eivät kerkeä sinne ennen päivää. Ja matka keskustaan on sellaista, että osa väylistä on jo aurattu, osa on vielä täysin tukossa, kun joka korttelinpätkää auraa eri firma, eri aikaan. Ja viikonloppuna ei aurata lainkaan keskustan laitamilla. Se on ihan julkisesti tiedotettu. Vaikka mikä määrä tulisi lunta, niin aurafirmat viettävät vapaata viikonloppuisin. Silloin ei ole työvuoroja.

Vierailija
16/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sulle s**tanan vihervassulle!

Vierailija
17/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pyöräteiden ja jalkakäytävien auraamattomuus on syrjintää.

Ei voi olla niin että kunta tarjoaa aurausta vain auton omistaville. Mikäli näin on aurauskulut on kohdennettava kuntalaisille joilla on auto.

Tasa-arvoa kaikille.

Jalkakäytävillä ei saa pyöräillä jos on yli 12-vuotias. Mutta 99% pyöräilijöistä menee siellä silti. Jopa silloin jos jalkakäytävällä on 10 cm lunta.

Vierailija
18/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa pidetään pyörätiet ajattavassa kunnossa talvellakin. Tervetuloa pyöräilykaupunkiin! (Toki autoilijan näkökulmasta täällä on myös kusipäisimmät pyöräilijät)

Ja muualta olevien mielestä siellä on myös kusipäisimmät asukkaat.

Vierailija
19/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos  stadissa on ylämäet tasattu pyöräilijöiden vaatimuksesta?

Vierailija
20/30 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aja ajoradalla. Tieliikennelain mukaan ajoneuvolla tulee ajaa ajorataa pitkin. Myös polkupyörä on ajoneuvo.

Vain, jos ei ole pyörätietä. Mutta joskus on kyllä pyörätien huonon hoidon takia joutunut siirtymään sinne ajotien reunaan ajamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi