Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin ensimmäistä kertaa elämässäni ihan oikeassa rintaliivikaupassa ja järkytyin!

Vierailija
22.02.2011 |

Myyjä siinä mittaili ja testautti monet liivit. Loppujen lopuksi ostin sitten muutamat liivit koko 75D. Häh? Ennen raskauksia ostin kokoa 75B, mutta raskauksien ja imetyksen jälkeen kokoni on (omasta mielestäni) ollut 80-85C.

D-kuppi tuntuu niin isolta, mutta totta on, että ne rintaliivit on tosi hyvät päällä ja istuu hyvin. Kai se on uskottava. Aina olen pitänyt itseäni pienirintaisena.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on loppu. Nämä kaksi roikkuvaa nahkakasaa tarvitsevat 75G kokoiset liivit. Mies on onnellinen, minä pyörittelin silmiäni :)

Vierailija
2/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kans B75 mut parit liivit D75 ja hyvin istuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naiset käyttävät liivejä, jotka ovat liian löysät ympärykseltään ja liian pienet kupeiltaan. En ympärysnauhan PITÄÄ olla iholla myös rintojen alla ja olla se verran napakka, että pysyy samalla korkeudella myös selän puolella. Olkaimet ovat monella liian kireällä, koska jollainhan se lörppö istuvuus pitä kuroa napakammaksi..

Vierailija
4/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kerran kävin oikeassa rintaliivikaupassa.

Ympärysmitta oli pienempi kuin olin aikaisemmin luullut, ja kuppikoko vastaavasti isompi.

Olo koheni heti kovasti kun sai oikean kokoiset liivit päällensä :)

Vierailija
5/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta olin kulkenut liiveissä 75A/B, joskus 70B. Oikeassa liiviliikkeessä mittailun ja sovittelun jälkeen kokoni on 65D. Ainoa "ongelma" on, että tuota kokoa on turha etsiä halpiskaupoista, joten kaikki liivit on ostettava liiviliikkeestä.

Vierailija
6/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ekaa kertaa menin liiviliikkeeseen. (23-vuotiaana vasta, huh)

Olin aina ostanut jostakin seppälästä tai marketista löytyvistä sopivimmat. 75C tai 80C, jotain sinne päin.

Eihän ne hyvät olleet, olkaimet putoilivat, tissit ei pysyneet kupeissa, kaarituet painoivat yms.

Liiviliikkeessä mittailtiin ja soviteltiin ja oikeaksi kooksi selvisi 65E (ainakin Chic:in liiveissä) On kyllä todella paljon paremman tuntuiset kuin mitkään aikaisemmat liivit ja antavat tukeakin esim kumartuessa.

Vierailija
7/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin käy kaikille, jotka menee liiviliikkeeseen. Oma kokoni on 65G ja liivejä löytyy tosi harvoilta merkeiltä. Freya on hyvä ja Changeltakin löytyy jotain.

Ennen käytin jotain 80D siitä yksinkertaisesta syystä, ettei Lindexiltä, Seppälästä ym. halpiskaupoista yksinkertaisesti löydy kuin pieniä kuppeja yhdistettynä valtavaan ympärykseen.

Kaipa nekin jollekin sopivat, mutta olisi kiva että vaatteita tehtäisiin muillekin kuin yhdelle peruskropalle.

Vierailija
8/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella pienituloinen eikä mulla todellakaan ole varaa liivikaupan liiveihin. Siellä halvimmatkin maksavat yli 30 euroa. Ei mitään mahiksia!

Vierailija
9/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta malit olin aina valinut silleen, mitkä on nätit ja avarat. Ihmettelin mikä on, kun aina tuli kaksoistissit, pursotti miten sattui, vaikka kuppi oli riittävän iso. Joku aika sitten myyjä vhjaisi, että kun ei ihan parikymppisen kiinteyttä enää ole, niin kuppikin voisi olla peittävämpi ja 'korkeampi'.

Kyllä se naiset vaan niin on, etä välillä edes pitää itseään sen verran arvostaa, että sijoittaa aikaa ja rahaa itseensäja menee oikeaan asiantuntevaan liivikauppaan kuulemaan tuomion :-)

Vierailija
10/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kuppikoon nimi muuttui. En siis ymmärrä näitä "mies kyllä tykkää". Sama rintahan se on edelleen!

Vierailija
11/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kuppikoon nimi muuttui. En siis ymmärrä näitä "mies kyllä tykkää". Sama rintahan se on edelleen!

Vierailija
12/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla toi kupin tilavuus pysyny samana? 75D:ssä kun on samankokoinen kuppi kuin 80C:ssä...

Vierailija
13/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tuota väitettä kuullut monesti ja kaikkea kokeilen, mutta ei se vain käytännössä toimi niin.

sulla toi kupin tilavuus pysyny samana? 75D:ssä kun on samankokoinen kuppi kuin 80C:ssä...

Vierailija
14/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sanottu, että menee juuri noin.

Ja sitten toi, että oikean kokoisissa näyttää hyvältä, totta, mutta kyllä se malli siinä vaikuttaa, ei vain koko. Toinen malli tukee, toinen kohottaa, joku litistää...

Vierailija
15/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pyytää miestä mittaamaan. Eihän se ole edes vaikea toimenpide.

Vierailija
16/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sattunut alusvaatekaupassa ilmeisesti aika huono ja kokematon myyjä kohdalle. On yrittänyt väkisin myydä liian pieniä ja huonosti istuvia liivejä, kun ei ole ihan sopivankokoisia sattunut olemaan.

Vierailija
17/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sanottu, että menee juuri noin. Ja sitten toi, että oikean kokoisissa näyttää hyvältä, totta, mutta kyllä se malli siinä vaikuttaa, ei vain koko. Toinen malli tukee, toinen kohottaa, joku litistää...

vaan kyseessä on rinnakkaiskoko.

Ei kuitenkaan tarkoita, että kumpikin istuu yhtä hyvin.

Vierailija
18/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. kuppien etäisyys toisistaan voi olla eri, ja tietty se ympärysmitta vaikuttaa istuvuuteen myös. Kupit voivat olla myös hiukan eri kokoisia/mallisia myös rinnakkaiskoossa.

Vierailija
19/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö oikeasti osaa itse mitata rinnanympärystänne? Tai pyytää miestä mittaamaan. Eihän se ole edes vaikea toimenpide.

sillä on mitä itse saa mitattua jos marketista/Seppälästä tms ei sitä oikeaa koko vain löydy??

Vierailija
20/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnakkaiskoko on monille tuntematon juttu.

Siis käytännössä pienemmästä alkaen

esimerkiksi 80A = 75B = 70C = 65D

Eli se kuppikoko-kirjain ei kerro rinnan suuruutta. Rinnanympäryskään ei ole ratkaiseva, sillä rintakehän leveys muuttuu.

Eli jos on pitkä ja pienirintainen, niin rintaliivejä on lähes mahdoton löytää normaalista kaupasta, tai yrittäkääpä kysyä kokoa 65 tai 60D.

Tai miehelle selittää että ei ole "oikeesti" D-kuppia :D