Onko tietoa, kuinka pitkä on pankin käsittelyaika perinnönjaossa?
Kaikki on kunnossa. Perunkirja, kaikki tarvittavat paperit viety, jakokirja ja kaikki tehty. Lakimies hoitanut kaikki. Rahoja ei voi jakaa, kun pankki käsittelee vielä asiaa. Käsitellyt kohta jo kaksi kuukautta.
Kommentit (10)
Mitä pankki sanoo "käsittelyn" sisältävän? Tuon toimittamanne materiaalin läpikäyntiäkö?
Minkähän takia pankkien pitää hillota niitä jakokirjoja, jos jakokirja on tehty oikein ja sen on allekirjoittanut kaikki pesän osakkaat? Meilläkin meinasivat hillota vähintään 2 kk, koska pankin lakimiehen olisi muka pitänyt tarkistaa jakokirja. Meidän lakimies soitti kipakan puhelun pankkiin, niin rahat siirtyivät seuraavana päivänä, kun aloimme ihmetellä, että missä mättää.
Pari viikkoa on normaali, kannattaa kysyä suoraan pankista tilanteesta, onko teiltä mahdollisesti puuttunut dokumentteja tms.
Kyllähän pankin pitäisi ilmoittaa itse, jos jotain puuttuu?
Säästöpankki, nyt mennyt 4 kk ja ennen kuin saatiin asiat tähän jamaan meni 4 kk. Koko ajan tarvittiin joku uusi virkatodistus tai selvitys. Itse olen joutunut hankkimaan jo kaksi virkatodistusta samasta asiasta, koska pankin mukaan todistus vanhenee 6 kuukaudessa ja sitten kaikki pitää aloittaa alusta.
Pankki yritti myös estää kuolinpesää myymästä asunto-osaketta ja vetosi siihen, että mitään ei saa myydä ilman heidän lupaansa. Pesä on velaton, omaisuutta noin 600 000 euron arvosta, mutta mikään ei pankissa etene. Ai niin, se asunto on myyty, onneksi ei osakekirjat olleet pankissa, vaikka niitä sinne vaativat.
Kuolema tammikuussa, valmista lokakuussa.
Jos alatte oikeudessa tappelemaan niin menee vuosia.
Ehkä johtuu kesälomista tämä viivästyminen.
Meillä meni 2 viikkoa. Kannattaakohan kysyä sieltä pankista missä vika. Ovat voineet vaikka unohtaa.