Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin ensimmäistä kertaa elämässäni ihan oikeassa rintaliivikaupassa ja järkytyin!

Vierailija
22.02.2011 |

Myyjä siinä mittaili ja testautti monet liivit. Loppujen lopuksi ostin sitten muutamat liivit koko 75D. Häh? Ennen raskauksia ostin kokoa 75B, mutta raskauksien ja imetyksen jälkeen kokoni on (omasta mielestäni) ollut 80-85C.

D-kuppi tuntuu niin isolta, mutta totta on, että ne rintaliivit on tosi hyvät päällä ja istuu hyvin. Kai se on uskottava. Aina olen pitänyt itseäni pienirintaisena.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokoni on 70DD. Sitä kokoa ei joka sarjaan valmisteta. Ei ole toivoakaan saada rintsikoita alle 50-60 euron. Joskus kun ei löydy, niin ostan 70D, niin voi saada vähän halvemmalla.

Ettekö oikeasti osaa itse mitata rinnanympärystänne? Tai pyytää miestä mittaamaan. Eihän se ole edes vaikea toimenpide.

sillä on mitä itse saa mitattua jos marketista/Seppälästä tms ei sitä oikeaa koko vain löydy??

Vierailija
22/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö oikeasti osaa itse mitata rinnanympärystänne? Tai pyytää miestä mittaamaan. Eihän se ole edes vaikea toimenpide.

sillä on mitä itse saa mitattua jos marketista/Seppälästä tms ei sitä oikeaa koko vain löydy??

Mä olen aina löytänyt liivini ihan marketeista. Triumph on esim. ihan riittävän laadukas ja kallis merkki mulle. Onneksi yleensä löytyy halvempiakin, jotka sopivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko 70DD. Tuolla laskukaavalla minulle menisi suurinpiirtein 80A. No way... Jos yritän kuvailla rintani kokoa,niin se mahtuisi Tupperwaren 500 millin taikinakulhoon. Siis jos työntäisi Tupperwaren kipon rintaani vasten, niin se varmaan täyttyisi aika hyvin. Ja kun olen joskus ihaillut kauniita A-kupin liivejä, niin eihän niihin mahdu kuin 100 milliä.

rinnakkaiskoko on monille tuntematon juttu. Siis käytännössä pienemmästä alkaen esimerkiksi 80A = 75B = 70C = 65D Eli se kuppikoko-kirjain ei kerro rinnan suuruutta.

Vierailija
24/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kuppikoon nimi muuttui. En siis ymmärrä näitä "mies kyllä tykkää". Sama rintahan se on edelleen!

näyttää paremmalta siitäkin syystä että ryhti paranee.

Lisäksi vartalo näyttää hoikemmalta ja rinnat suuremmilta.

Vierailija
25/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan voi mennä niin Minulla on koko 70DD. Tuolla laskukaavalla minulle menisi suurinpiirtein 80A. No way... Jos yritän kuvailla rintani kokoa,niin se mahtuisi Tupperwaren 500 millin taikinakulhoon. Siis jos työntäisi Tupperwaren kipon rintaani vasten, niin se varmaan täyttyisi aika hyvin. Ja kun olen joskus ihaillut kauniita A-kupin liivejä, niin eihän niihin mahdu kuin 100 milliä.

rinnakkaiskoko on monille tuntematon juttu. Siis käytännössä pienemmästä alkaen esimerkiksi 80A = 75B = 70C = 65D Eli se kuppikoko-kirjain ei kerro rinnan suuruutta.

Minun kokoni 75F/70G.

Kerran eräs rintaliivimyyjä lohdutteli minua etteivät rintani oikeasti ole isommat kuin 85C-kuppisilla ja toi 85C:t sovitettavaksi. Ja kas kummaa, kuppikoko oli sama kuin omissa jättiliiveissäni =o

Vierailija
26/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina löytänyt liivini ihan marketeista. Triumph on esim. ihan riittävän laadukas ja kallis merkki mulle. Onneksi yleensä löytyy halvempiakin, jotka sopivat.

Taitaa suurin osa olla kokoa 75-85, ehkä säkällä 70 mutta kuppi onkin sitten jotain a tai b.

Minä taas tarvitsen jotakuinkin kokoa 65 DD tai E.

Vierailija
27/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko 70DD. Tuolla laskukaavalla minulle menisi suurinpiirtein 80A. No way... Jos yritän kuvailla rintani kokoa,niin se mahtuisi Tupperwaren 500 millin taikinakulhoon. Siis jos työntäisi Tupperwaren kipon rintaani vasten, niin se varmaan täyttyisi aika hyvin. Ja kun olen joskus ihaillut kauniita A-kupin liivejä, niin eihän niihin mahdu kuin 100 milliä.

70DD=75D=80C

Vierailija
28/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähden vääränmalliset liivit, vaikka koko olikin oikea. Olin siis ostanut liivini Seppälästä/H&M:ltä. Liivien kupit olivat hyvin matalat ja rinta pompsahti herkästi pois liivistä.

Menin sitten minäkin liivimyyjän luokse ja kokoni mitattiin. Oikean kokosia liivejä olin siis ostanut, mutta VÄÄRÄN mallisia. Minulla pitää olla syvä kuppi, joka peittää melkein koko rinnan. Eli ei niitä puolikuun muotosia pieniä hepeneitä.

Kolmet liivit ostin ja nyt tiedän vastaisuudessa, minkä malliset ostan. Ja ihan Sokokselta itse ostin 30e/kpl. Espritin ja Passionata- merkkiset. Että ei niiden liivien aina superkalliita tarvitse olla, jotta ovat hyvät.

Vierailija
29/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut ongelmia tuossa, että rinta helposti pomppaa pois liivistä. Ei tosiaankaan kaikki liivit käy.

Olen 25v ja ekaa kertaa tosiaan kävin, koska halusin nyt selvittää mitkä sopii ja mitkä ei. Jatkossa ehkä osaan sitten ostaa Lindex/Seppälä tms. liikkeistä oikeanlaisia liivejä itselleni.

Nähtävästi en siis ole ainoa, jolla on (ollut) ongelmia oikean kokoisten rintaliivien kanssa.

Mieskin sanoi, että mun rinnat näyttää isommilta, kun on oikean kokoiset liivit :D

Ap

Vierailija
30/30 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rinnat näyttävät paremmilta. Jos liian isot, ne "vain peittävät" rinnat, ja liian pienistä taas rinnat pursuilevat mihin sattuu.

Ja kannattaa huomioida se, että pieni rinnaympärys =ihminen "sirompi", eli vaikka 80C ja 70DD olisi sama kuppikoko, niin rinnat näyttävät isommilta 70DD rinnat omaavalla vert. 80C. Eli siinä mielessä kuppikoko kertoo koosta, siis samaan apaan jos farkuissa on koko 28/34 ja 32/34 niin ihan malliset kropat kyseessä, pitkiä molemmat, toinen hoikka toinen ei.