JOULUKUISET 2011
Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.
Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!
Hieman itsestäni tähän alkuun:
Olen 25v, mies 27v.
Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.
Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.
Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.
Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.
En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.
Marjana kp 2/30-37
Kommentit (516)
Kiva "nähdä" tellu suakin täällä :)
Viikonloppu meni kyllä ihan vilahtamalla ohi, kun oli vieraita niin en kerennyt paljoa edes miettiä kiertopäiviä yms.. Täti ei ole vielä antanut itsestään mitään merkkiä, kylläpähän jännittää mokoma, aattelin käydä parit testit apteekista tänään ja malttamaton kun olen niin huomenna testaamaan..
kp 28/28-30
Tervetuloa Joulujunaan Tiiuli, Marie79, Cherrypie ja Tellu + muut jos jäi joku uusi mainitsematta!
Tiiuli minkä rotuisen koira vaavan otitte? Mulla on kanssa kauhea koirakuume täs vauvakuumeilun ohella :)
ON: En ymmärrä, taas samaan aikaan kuukaudesta tuli flunssaoireet... tasan kuukausi sitten olin flunssassa, ainoa ero on, että nyt ei ole kuumetta... Tissit on kipeytynyt, mutta muuta oireilua ei sitten olekkaan.. Kauheasti olen yrittänyt olla ajattelematta koko vauva asiaa, mutta silti itsensä täältä aina löytää.
Duhainen Risu kp20/27-30
Marjana: Tervetuloa takaisin lomaltasi! Ei anneta vielä periksi ässäilyn ajankohdan kanssa. Ehkä se ovis kuitenkin oli lomasi aikana ja jostain muusta syystä myöhemmin nippaili. Toivotaan niin! Ja jos ei niin, niin kyllähän ne simpat voi elää viisikin päivää, joten vielä on toivoa! Niin ja kuvailemasi oireethan ovat tosi lupaavia!!! Nyt se tulee se plussa sinullekkin! Ihan sellanen tunne on! Varmasti on kiinnittymisvuotoa, niin ainakin kuvittelisin.
Onneksi olkoon menestyksestä työssäsi ja uudesta vastuualueesta! Teit oikean päätöksen!
Tinneri: Tosi sääli että ovis jää teiltä nyt hyödyntämättä, mutta ehkä sittenkin… Simpat on kyllä sitkeitä! Toivotaan parasta! Sinulla loma kolkutteleekin jo ovella, ihanaa!
Miiru75, Tiinu84, Lumikukka83, Vea, Piidu, Hatuli, Hopeinen, Christabel, Marie79 ja Tiiuli: Tervetuloa! Toivottavasti saatte tekin kaikki joulutonttunne! :) Monella oli vaikeita aikoja takana, toivotaan parempaa tulevaa.
Piidulle suuret onnittelut kihloista ja tulevista häistä!! Monissa häissä olen ollut, missä lapsia on jo ollut ennestään hääparilla. Ei ne juhlia mitenkään ole haitannut. Raskaana ollessa on totta kai se huono puoli, että ei sitten voi skoolata omissa häissään. Mutta, kaikki omalla tyylillään! Ja onhan tuonne 2012 kesälle vielä sen verran matkaa, että ehdit tosiaan saada sen lapsen myös ennen häitä.
Uuve: Hyvä että fiilikset taas paremmat ja voimia riittää uuteen pinoon! Ihanaa että sait gyneltä nyt sitten reseptin. Ehkä tärppää tästä kierrosta vielä, kun reseptikin on jo. Eikö se yleensä niin ole, että kun stressi ja yritys katoaa, niin tärppää? Plussatuulia!
Hkp: :( Pahoittelut!
Natalia: Oireettomuus ei vielä tarkoita sitä etteikö olisi tärpännyt! Tsemppiä!
Gabriela: Kiitos vinkistä! Nyt vaan purkkiin pissimään! Mieheni voisi olla hiukkasen ihmeissään, jos jääkaapista löytyisi purkki pissaa… :D Tsemppiä piinailuun!!
Tellu1980: Pahoittelut tänne tippumisesta! Kiva että kuitenkin päätit sinäkin liittyä joulukuisiin, vaikka sitä epäilitkin.
ON: Loma on ohi ja ensimmäinen työpäivä edessä. Ovista en loman aikana tunnistanut, mutta johonkin sinne se varmasti osui. Ässäilty on vähintään joka toinen päivä, joten toivottavasti osui kohdille. Jo viime viikolla ja edelleenkin välillä tuntuu menkkamaista jomotusta vatsassa. Tädin pitäisi tullä kylään aikaisintaan keskiviikkona ja yleensä ei juilintaa minulla ole muuta kun korkeintaan edellisenä päivänä, joten toiveet on korkealla. Vessassa juoksen vähän väliä, mieskin jo on sitä mieltä että ehkä virtsatientulehdus... Itse luulen sen johtuvan omenaviinietikkatabuista. Toivon totta kai että ihan muusta :) Jos täti ei ennen sunnuntaita tule käymään, niin silloin testaan!
Alexandra kp26/27-32, yk3
Reissusta palattu jälleen kerran =)
Paluumatkalla autoki meni vähän rikki, nyt hirvittää selevitäänkö pienellä remontilla vai tuleeko monen sadan euron remontti...
Ihan kuin ei olisi muutenkin kaikki laskut maksussa taas tässä kuussa, huoks.
Häähumusta sen verran kommentoin minäkin, että olin itse tehnyt esikoisen 3kk aikaisemmin ja piettiin ristiäiset ja yllätyshäät yhtäaikaa =)
Eli imetin silloin, mutta boolia sain nauttia kun lypsin rintapumpulla vaaville etukäteen maitoa jääkaappiin=) Ja mekko piti olla rinnuksista aika iso kun maito nousi ja piti illalla karata salaa lypsylle =D Ihmettelivät siinä missä morsian oikein on =D
).(
Eilen aamulla söin aamupalaa ja lähdettiin sitten pilkille. Jäällä tuli yhtä-äkkiä hirveän huono olo ja hiki valui niinkuin ois saunassa istunu?! Lähdettiin pois ja niinhän siinä kävi, että piti pari kertaa käydä halaamassa vessanpönttöä... Istuskelin sitten avonaisen ikkunan alla toista tuntia huokaisemassa, niin paha olo meniki ohi. Olikohan mulla sitten pikainen ruokamyrkytys (tosin söin samaa kuin muutkin) vai johtuikohan se tästä projektista. Hmmmmm. Maha on kyllä nyt muutaman päivän ollut ihmeen kivuton joka sekin on outoa. Jokatapauksessa ensiviikolla olemma viisaampia asian suhteen!
-Muttis 30/38-42
Lähetin 3 kertaa saman viestin ja aina tuli vajaana. Miksei omia viestejä voi poistaa...
Masentaa taas tää harmaa aamu eilisen täydellisen kevätpäivän jälkeen. Tai no, ilma oli täydellinen, tän neidin mielentila oli piikikäs, itkuinen ja räjähdysherkkä.
mermaid-pysy nyt vaan marraskuisissa vielä
Marjana-Voipi hyvin olla SITÄ vuotoa. Mulla tuli vastavaa ekassa raskaudessa ja sekin tuli just muutamia päiviä etuajassa. Testaa!!!
mutterimamma-meilläkin laukesi auto, nyt on 2 rikkinäistä autoa pihassa..Toisen korjaus 400-500€ ja toisen 3000-4000€. Voi ihanaa.
Kaikille uusille tervetuloa!
Monella on lupaavia oireita ja huomenna varmaan kuullaan jo ekoja testituloksia. Voi kun te plussaisitte.
->(.)
laittaa kokoajan vaan puolet tekstistä???
Koitan saada loppupätkän liitettyä tähän...
siis....
Oma napa- Kp16 ja ovis edelleen hukassa, turhaan kai sitä tikuttelen, kun kiertohan menisi yli 30päiväiseksi,jos se plussa nyt tulisi ja sitä ei ole koskaan tapahtunu. Tässä kuussa taitaa piinailut olla tarpeettomia.
Miesten kuumeilusta muutama sananen. Tavallaan ihanaa, että mies on innoissaan ja odottaa vaan että masu kasvaa. Mutta, kun se täti tulee mulle tulee paha mieli meidän kummankin puolesta, varsinkin miehen joka tekee kaikkensa vauvautumisen eteen(kamala kohtalo;). Itse luotan siihen, että se plussa vielä tulee. Mutta mies menee joka kuukausi mieli maassa monta päivää. En siis viitti jutella hänelle mistään oireista tai muista fiiliksistä. Ens kerralla odotan supistuksiin asti ennenku avaan suuni, niin voisi kuvitella olevan varma plussa :D
Nyt niitä +++++-tuulia kaikille!! Kohta saadaan pLUsSia!!!
Tintteli
naureskelen täällä tintti-tyyn sekoiluille XD
Oletkos yrittänyt joitain erikoismerkkejä kuten esim. sydäntä laittaa tekstiin? Silloin viesti katkeaa sen merkin kohdalta.
Muuten en tiedä mistä voi johtua... ehkä on NAAMANTAIongelmia palstalla;D
Tellu
kun alavatsaan rupesi vähän koskemaan, huoh masentaa :( vaikkei vielä mitään paperiin jäänyt kun kävin vessassa kokeilemassa.. Jotenkin vaan tuntuu että ne alkaa..
..että jännittää! Kp 28/27-34 siis menossa ja yritän vaan ajatella että kyllä ne menkat sieltä alkaa, hetkenä minä hyvänsä. En uskalla sanoa tai edes miettiä että tietenkin toivoisin ettei ne menkat tulis. Mutta miten se nyt ekasta kerrasta voisi onnistua. Kuten huomaatte, yritän jo valmiiks asennoitua niin että pessimisti ei pety.. rasittavaa! Toisaalta on kyllä ihan semmonen olo et menkat alkaa. Ja rinnat on tuttuun tapaan kipeät. Mitään "kummallisia" oireita ei oo.
Huumoria: Ku sanoin miehelle että kautiset on varmaan alkamassa pian, se totes että no, sittepähän ei tarvi huolia että mahdutko varmasti hääpukuus kesäkuussa :D kun meillä siis on sillon häät ja oon jo tilannut puvun. Ihan sellasen puvun että pitäs mahtua vaikka tärppäis jo nyt, mutta tää oliki tätä meidän huumoria:)
No, ei kai tässä auta ku yrittää vaan elää normaalia elämää, tsemppiä kaikille ja toivottavasti kohta alkaa tulla niitä plussauutisia yhdelle jos toisellekin palstalaiselle!! :)
Onpas taas keskustelu vilkastunut viikonlopun jäljiltä!
Marjana, kyllä sulla nyt taitaa tärppi käydä!! Jos toi ei ole kiinnittymisvuotoa niin ei sitten mikään!!! Peukkuja kauheasti sulle!!!
Me mentiin aikanaan naimisiin, kun olin neljännellä kuulla raskaana. Mulle se oli hyvä aika mennä naimisiin, voin hyvin ja hiukset oli paksummat ja kiiltävämmät kuin ikinä;) Hääpuku oli A-linjainen, joten pieni maha mahtui sinne hyvin. Mutta voin kuvitella, jos raskaus ei suju hyvin niin häät ei ole mikään nautinto, raskas päivä kuitenkin kyseessä.
Mulla on ihan sama fiilis kuin Sassulla...täti taitaa olla tulossa. Viikonloppuna ainakin oli sellainen menkkoja edeltävä ahdistus ja alaselän jomottelut...ikävä kyllä:( T. Wilpuri
Heippa siskot! Aurinkoista maanantaita! :-)
Voi Tintti-tyy, tiedän tunteen... On tosi raivostuttavaa, kun välillä osa tekstistä ei halua näkyä sivulla! Mä nykyään aina tallennan tekstin wordiin, että ei ainakaan kokonaan katoa julkaisematta eetteriin...
Marjana: hyvältä kuulostaa!! Ihan on oireesi kun olisin kuvitellut kiinnittymisvuodon olevan! Peukkuja!!!
Piinapäivät on täällä päällä big time. Tämä on ollut aivan hämmästyttävän oireeton kierto. … Ja olis saanut kyllä jatkuakin niin! Mutta tänään valitettavasti kyllä tuntuu aika selvää ja kovin tuttua kivuntunnetta oikealla puolella, menkkoja enteillen… :'-(
Yritän kuitenkin pysyä positiivisena ja ajatella, "niin kauan kun on toivoa, on toivoa".. ;-) vaikka usko meinaakin mennä näitten tuntemusten kanssa... 3 erilaista raskaustestiä polttelee lipaston laatikossa; yksi tavallinen marketista, yksi apteekista ja yksi Clearblue digi, joka saattaisi näyttää plussan jo 4 päivää ennen menkkoja. Mutta tänään pitää vielä malttaa mielensä.. Mikään testihän ei voisi näyttää näin aikaisin… Voihan huokaus, miten ihmeessä NÄMÄ päivät meneekin aina niin hitaasti?? :-o
Onneksi meitä on muitakin tässä juuri näinä päivinä piinailemassa! :-)
Alexandra: tervetuloa lomalta! :-)
Natalia: oireettomuushan on hyvinkin monella juuri SE oire ;-)
Sassu: pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, että plussaisit huomenna!
Noaky: Erittäin hyvin voi tärpätä heti ensimmäisessä yrityskierrossa, erityisesti jos olet sitä ennen ollut pillereillä?
Kukahan se onkaan joulukuisten eka plussaaja??? :-)
Cherry, mulla oli myös viime kierrossa menkat pari päivää myöhässä ja sain haamujen haamun, josta niin ilahduin! ...Mutta sitten alkoi oikeen syöksymällä menkat.. Onnea ovikseen!!
Piidulle onnittelut kihlauksesta ja kaikille 2012 kesämorsiamille paljon onnea! :-) Teitähän on tässä useampikin :-)
Kokonaan uusille kuumeilijoille, ja jo aiemmin sitä harrastaneille tervetuloa ketjuun ja onnea matkaan! :-)
Ai niin, tuosta joulukuussa syntymisestä haluaisin sanoa mun kokemukseni, että kukaan tuttuni -ja niitä on muuten paljon, jotka ovat joulukuussa syntyneet!-, kukaan ei ole koskaan valittanut syntymäpäivänsä paikkaa!? Ainoa, joka on joulukuusta valittanut, on serkkuni Eeva. Hänen n i m p p a r i päivänsä kun tuppaa ihmisiltä unohtumaan (24.12.).. ;-)
Mulla jos nyt olis tärpännyt, la olis marras-joulukuun vaihteessa. Talvivauvaa en ole itselläni koskaan "nähnyt"/visioinut, vaan kevättytön olen kuvitellut saavani, kun itsekin olen, mutta kyllä mä niin hyvin jouskareiden kanssa toimeen tulen, että tule vaan vaavi... :-)
Ennen Clomeja kiertoni vaihteli 25-31 välillä, ollen keskimäärin 27pv. Nyt on menossa kolmas Clomikierto ja aiemmat kaksi kiertoa ovat olleet 28 ja 30, joten jos jostain ihmeen syystä (tämänhetkisestä melko kipeästä olostani huolimatta) menkat ei ala ennen perjantaita, niin pääsis testaamaan!! Tai no okei, ehkä jo torstaina vois??? ;-)
t. malttamaton ja pettymykseen toistaiseksi aika varautumaton Gabriela kp 26/25-31
Nyt alkaa jo vessassa käynnit jännittämään. Viime kierrossa mulla tiputteli 5 päivää ennen menkkoja muutamana aamuna. Ja nyt tuota tiputtelua ei ole ollut. Lupaakohan se hyvää, mistäs tuon tietää. Ihmeempiä tuntemuksia ei ole ollut. Loppuviikosta varmasti testailen mikäli vain maltan sinne saakka jos täti ei ilmoittele tulostaan:-)
Katjuli kp 28/31 yk 2
Kyllä alkaa tosiaankin monella olla jännät paikat, hui! Peukut pystyssä ollaan plussien puolesta, huomenna ehkä jo päästään onnittelemaan ensimmäisiä!
Meidän pitkistä yritysajoista oli puhetta ja syystä niihin. Eli mulla oli kierto nuorempana 28-34, eli pientä heittelyä. Lääkärit siis tuumasivat, etten ovuloisi läheskään aina ja määräsivät teroluteja ja clomeja, joku puhui jopa piikitettävistä hormoneista. Välillä taas olivat sitä mieltä, ettei mitään vikaa ole. No, lopulta päädyttiin ottamaan mieheltä spermanäyte ja sieltähän se vika sitten löytyikin: määrä alentunut samoin liikkuvuus jne.
Jaahas, jäi lyhyeksi viesti, kuopus heräili päikkäreiltä!
Ompas piristyny kirjoittelu, kivaa =)
Tervetuloa uusille!!
Marjana: Munkin mielestä kuulostaa lupaavalta tuo vuoto, ihan saletisti kiinnittymisvuotoa!
Alexandralle peukut pystyyn! Maltatko oikeesti odottaa sunnuntaihin asti ennen ku testaat?
Monilla täällä alkaa olla jo todelliset piinapäivät edessä, niin kuin mullakin. Pari mammaksin herkkää testiä olis kaapissa ja ne sieltä huutelee testaamaan, mutta yritän vielä pinnistellä. En halua vielä tietää etten ole raskaana. Voin muutaman päivän vielä fiilistellä ja kuulostella jokaista nippausta ja nappausta ja liittää ne raskausoireiksi =) Mitään suurempia oireita ei tosiaankaan ole ja yhtään ei ole sellainen olo että olis raskaana. Tissit on jonkin verran kipeytyny, mutta sitähän ne ny on joka kierros tehny eli kovin paljon en painoa siihen oireeseen laita. Vatsassa ei mitään tuntemuksia... ja silti tekis mieli testata, no yritän vielä pinnistellä muutaman päivän. Halvat testit kaapissa ei kyllä todellakaan auta asiaa =/
Natalia kp 26/27-29 yk6
Alkaa juu olla jännät paikat..
Lauantain synttärit meni siinä et join pari siideriä kun testi oli negaa lauantai-aamuna.
Tänään päivällä tein ja haamu. Lauantaina testinä oli davidin ja tänään first signalin puikko (herkkyys 25) Erottaa, vaan haalea. Se vähän toivetta herättää kun se on yhtä paksu kuin testiviiva, joskus tullut väärä plussa ja se on ollut ohut. Keskiviikkona teen uuden testin, menkkojen pitäisi alkaa ke-to.
Olotila muuten; lämmöt 36,5-36,9c, huono-olo, vsyttää, rinnat kipeenä sekä selkän ja mahaan juilii.. että kaikkea löytyy. Toivotaan vaan et enteilee hyvää.
Milloin meinaatte testailla??
Ihanaa kun on tämä palsta minne purkaa tuntojaan.. hulluks tulisi ilman teitä :D
Lumikukka dpo11
Viikko ainakin on vierähtänyt että olen edes kävässyt täällä. Pieni reissu pohjoisen maisemiin tehtiin to-su joten senkin takia jäänyt täällä käynti ja kommentointi vähemmälle. Mutta täällähän on tapahtunut paljon sinä aikana ja jännittäviä aikoja elellään, minä jännitän täällä mukana. Uusiakin on tullut mukaan, tervetuloa teille. Mukavaa tosiaan että muitakin 35 ylittäneitä on mukana niin tiedän että en ole yksin eikä tarvitse kokea olevansa vanha halutessaan vielä yhtä vauvaa tässä iässä :)
Minun osalta tosiaan ei mitään uutta. Kierto siinä vaiheessa että yritystä pitäis olla jo kovaa kyytiä. Takapakkia vaan tuntuu nyt tulevan, koska se vihreä valo näyttää nyt vaihtuneen keltaiseksi tai jopa himmeän punaiseksi jonka vuoksi alan jo menettää toivon meidän perheen iltatähden suhteen :( Harmittaa! Toivon kuitenkin että minun ei vielä tarttis luopua toivosta, vaan että se suloinen vauvantuoksu löytäisi myös meidän isukin nenän lähipäivinä. No sitä odotellessa seurailen teidän muiden vaiheita ja jännitän tosiaan jokaisen mukana ihan varmasti.
Menkat alko tänään, viikonloppuna oli jo pientä tiputtelua, mutta nyt kp 1/28, eli kiertokin oli nyt siis ihan normaali, josta olen iloinen.
Alkuunhan sanoin, etten joulukuisiin tule, mutta kun en vaan malta olla poiskaan.
Tellu