Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUKUISET 2011

22.02.2011 |

Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.

Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!

Hieman itsestäni tähän alkuun:

Olen 25v, mies 27v.

Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.

Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.

Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.

Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.

En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.

Marjana kp 2/30-37

Kommentit (516)

Vierailija
21/516 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikukka, oot kyllä saanut tosi aikaisin plussan testiin mutta eipä se muutakaan voi olla, kun vielä apteekin testillä testasit;) Sitähän ei vielä voi tietää, kiinnittyykö vai jääkö yritykseksi mutta pidetään peukkuja!

Uuve, tervetuloa tännekin! Hyvä, kun gynellä ei löytynyt kummempaa, luget toivottavasti auttaa sun tilanteessa! Saako kysyä, mitä verikokeilla selvitetään sinun kohdalla?

Mä täällä arvon, tuliko ovista ollenkaan tästä kierrosta...ei nimittäin ole ollut jomotuksia juuri ollenkaan ja aamulämmöt on tosi alhaiset, vain 36 astetta! Rinnatkaan ei ole kipeät, kuten yleensä oviksen jälkeen...huokaus...no, eihän sille mitään voi, jos näin on käynyt. Miten teillä, jotka tikutatte ovista, nouseeko lämmöt AINA oviksen jälkeen vai oletteko edes mittailleet? T. Wilpuri kp17/27-30

Vierailija
22/516 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalisen ehkäisyn jätin vuoden lopussa ja nyt menossa kolmas kierto. Ilokseni menkat tuli heti säännöllisesti ja tästä kierrosta alkoi yritys! :)

Esikoinen haaveissa meillä. Minä olen 27-vuotias, mies 34. Ollaan molemmat tosi innoissamme asiasta, mutta yritetään pysytellä maan pinnalla. :D Eihän sitä varmaksi tiedä suodaanko meille vauvaa koskaan. Toivotaan kuitenkin parasta!

Onnea yritykseen kaikille!

Tiinu kp7/34-36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/516 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikukka: On tosiaan hurjan aikainen plussa! Onneksi olkoon!

Wilpuri: Minä en tikuta, mutta erotan oviksen niin selkeästi, että tähän asti ainakin

on aina lämmöt noussut oviksen jälkeen. Juuri ennen ne tippuu ja 12 tunnin päästä on kohonneet.

Nyt en mittaillut, kun masensi niin paljon maanantaina kipujen jälkeen, kun pelkään oviksen olleen liian myöhään

ässäilyihin nähden.

Tiinu: Tervetuloa joukkoon! Täällä myös esikoista yritetään. On tosin yritetty jo 12 kuukautta, joten toivottavasti

te ette joudu yhtä kauan odottelemaan.

ON: On melko toivoton olo tämän kierron suhteen nyt. Tällä hetkellä ei ole mitään oireita ja lämpöjä en ole

edes mitannut. Enkä tiedä edes loppujen lopuksi tämän kierron pituutta, mutta ilmeisesti melko pitkäksi se venyy...

En tiedä miten mieli muuttuu kierron lopussa, mutta ei ole nyt mitään hätää edes r-testin kanssa. On ihan sellainen

olo, että odotan vaan alkaako ne menkat.

Ja lupaan kaivaa positiivisemman mielen vielä esiin tässä lähipäivinä!

Marjana kp 24/31-37

24/516 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttis kp 25/38-43 yk 8

Marjana kp 24/31-37 yk 12

Miisku kp 24/29-34 yk 5

Sassu kp 23/28-30

Noaky kp 23/27-34 yk 1

Katjuli kp 23/31 yk 2

Alexandra kp 21/27-32 yk 3

Natalia kp 21/27-29 yk 6

Gabriela kp 21/25-31

Tinneri kp 19/31-34 yk 6

Wilpuri kp 18/27 yk 12

Satin kp 15/32-46 yk 9

Risu kp 15/27-30

Uuve kp 14/23-30 yk 5

Tintti-tyy kp 11/26-28

Hatuli kp 10

Nalle-pöh/Cami kp 9/23-28

Tiinu kp 8/34-36 yk 1

Miiru kp 7/29

Millie kp 6/28

Vea kp 3/30-31

Christabel

Timtam

Hkp

PLUSSANNEET (ONNEA!) :

Lumikukka kp 19

Vierailija
25/516 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä ne menkat sitten toissapäivänä alkoivat.. ja aika rytinällä ihan yhtäkkiä, illalla, jolloin mulla ei ole koskaan aikaisemmin alkaneet! Mä en vaan suostu uskoa että en olisi raskaana :D Täytyy varmaan mennä pian lääkäriin, ellei nämä "raskausoireet" lopu kun menkatkin kerran tulivat...

Vierailija
26/516 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!

Lumikukka: On kyllä todella aikainen plussa!! Oikein paljon onnea siitä!

Marjana: Toivotaan, että siellä on joku sitkeä sissi ollut odottelemassa munasolun irtoamista. Eihän lauantaista tiistaihin ole kuitenkaan kuin se 3 päivää ja jostakin olen lukenut, että siittiöt elävät sen 3-5 päivää. Älä siis vielä toivoa menetä! Niin ja suurkiitokset tuon listan päivityksestä!! Helpompi seurata missä kukin menee!

ON: Ei oireita, ei sitten mitään. Normaalisti tässä vaiheessa kiertoa on tissit ollu kipeet ja vähän tuikkinut alavatsaa (en kyllä tosin niistäkään kierroista oo raskautunu, mutta on saanu ainakin kuvitella olevansa). Mutta nyt ei siis mitään, ei tissit kipeet, ei alavatsa kipuja ei mitn... no kuulostellaan jos niitä vaikka vielä tulis. Nyt siis dpo7.

Natalia kp 21/27-29 yk6

Vierailija
27/516 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatuli- Voi sinua, tuota ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekkään.

Saako kysyä, selvisikö syy enkelin lentoon?

lumikukalle onnea ja tarrasukkia!

hkp-kuulostaa ihan multa. Raskausoireita kasa ja sitten täti tuli koko sukunsa kanssa käymään.

Mä odotan innolla, että päästään testailemaan. Kansoitetaan tää maa joulutontuilla :)

Itsellä ovis vasta tulossa. Mä en ole mitannu lämpöjä tai tikutellu ovista. Tein sitä kakkosta yrittäessä ja silti kesti vuosi. Tosin ei ässäiltykkään silloisen miehen kanssa tähän tahtiin.

Sitä tulevaa plussaa(ai miten niin optimistinen)pääsee testailemaan vasta parin viikon päästä. Ei pysty odottamaan. Taidan tilata netistä niitä testejä jo nyt.

Eilen olin pizzalla ihan vaan lasten kanssa. Jotenkin se keskustelu kääntyi vauvoihin. Tää 7v tuli jostain siihen tulokseen, että "mä lyön jostain 10000 vetoa, että te teette niinku joku 5 vauvaa ja sit mulla on 6 hirveetä pikkuveljeä, joita mä joudun hoitamaan aamusta iltaan ja pitää lopettaa koulu ja sähly ja ne rikkoo mun lelut ja mä en kestä". Meinas pizzat lentää suusta ulos :) Tulisi nyt vaan se yksikin, mies toivoisi kyllä enemmänkin.

Tintteli kp 11/28

Vierailija
28/516 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: älä siskonen suotta pyytele anteeksi tai väkisin ole positiivinen! Täähän on just se paikka, jossa puretaan mielestä hyvät ja huonot asiat? :-) Mä ainakin luen aina tosi mielelläni mitä oikeasti kenellekin "omaan napaan" kuuluu! Enkä oikein ymmärrä miksi täällä sitäkään pitäs pahoitella, että pitkästikin kertoilee omia tuntemuksiaan? Must tällainen vertaisryhmä on just loistokeksintö - monien fiiliksiin voi niin samaistua itsekin! :-) Mulla esimerkiksi on osittain samanlaiset tuntemukset kuin sulla nyt, että millon ihmeessä se ovis oli, vai oliko sitä tällä kertaa lainkaan?? Vi får se... Ja hei kuten Natalia sanoi, jos ovis osuu 3 päivää rakastelun jälkeen VOI hyvinkin tärpätä! Peukkuja!!

Tintti-tyy: sulla on sitten mainio 7-vuotias!! :-D Hyviä juttuja hänellä!

Natalia: me mennään samoissa kiertopäivissä sun kanssa :-) Ja mulla on myös menossa kierto ilman juuri mitään tuntemuksia?! Hyvin outoa! Toivotaan, että se onkin merkki jostain ;-D

hkp:lle vielä peukkuja, toivottavasti "menkat" oli vain väärä hälytys bd Mulla alkoi viime kierrossa myöhässä ja sellaisella vauhdilla ja kivulla, että oksat pois! Kuvittelisin sen olleen kiinnittymisyritys?

Tiinulle tervetuloa ja onnea matkaan!

Wilpuri: Mielenkiintosta lukea sultakin noista lämmöistä. Mä en ole (vielä) koskaan mittaillut lämpöjä vauvakuumeisena, vain kipeänä ;-) Mulla on aika alhainen (?) normaalilämpö 36,2C ja kun sairastun se laskee AINA alle 36C, tyyliin 35,4C. Kuumetta mulla ei ole koskaan ja jos (tosi harvoin, ehkä kerran 7vuodessa) mulle nousee 37C on olo niinkun tarvis sairaalahoitoa..

Aurinkoisia terveisiä kaikille - minä mennä repäisin ja ostin eilen punaisen nahkatakin ja punaiset korkkarit ja hiukkasen naisellinen olo tänään! :-)

Gabriela 21/25-31

PS. Vielä kysyisin, jos joku tietääs ovulaatioon liittyvästä limatulpasta? Milloin se tulee ovulaatioon nähden? Miten pitkään ovis sillon jatkuu tai kuinka paljon sen jälkeen ovis ylipäätään on? Kiitos!

Vierailija
29/516 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikakuulumiset täältä länsirannikolta päin.

Lopetin tosiaan minipillerit melkein kuukausi sitten, tänään sitten näyttäisi olevan jonkinlaista vuotoa, ei mitään tiputtelua vaan ehkä ihan kunnon kuukautisvuotoa. Täytyy nyt katsoa miten tämä tästä kehittyy, mutta pidän peukkuja. Olenkin odotellut, että lähtisi taas kierto käyntiin ja pääsisi kunnolla laskemaan ovulaatiopäivät ja muut. Joten ehkä tämä nyt olisi sitä. Pääsisi oikeasti odottamaan raskautumista :)

30/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natalia: Noin minäkin yritän uskotella, että joku sitkeä siittiö jumittaisi siellä

odottelemassa munasolun irtoamista. Välillä vaan usko horjuu. Sinulla

ei olekaan enää pitkä aika, kun pääset ihan viimeisiä päiviä jännäämään! Mahtavaa!

Monihan on myös täysin oireeton..

Gabrialelle kiitos tsemppaavista sanoista! oikeassa olet. Täällähän sitä nimenomaan

saa kertoa miltä tuntuu, vaikkei ne olisi niin loistofiiliksiäkään. Silloin juuri

ei tarvitse kotona harmitella miehelle aina näitä asioita.

Tuohon limatulppa-asiaan en osaa kyllä sanoa mitään. Toivottavasti joku valaisee myös minua aiheesta.

Vau, onnea uudesta nahkatakista ja korkkareista!

Christabel: Hyvä juttu, jos vuoto alkaisi. Ehtisit parhaimmillaan oikeasti vielä tähän joulukuisten

junaan tekemään joulutonttuja. ;)

Oma napa on hiljainen. Rinnoissa ehkä pientä arkuutta nännien alueella, mutta ei mainittavaa.

Eilen illalla palelin ihan järkyttävästi kotona, mutta veikkaan senkin olevan stressin jälkeisestä

väsymyksestä johtuvaa. Alkuviikko on ollut melkoista menoa ja vastoinkäymistä ihan käytännön asioiden tiimoilta.

Mutta jos jotain positiivista: Otin vastaan sen vastuualueen töissä, josta täällä aiemmin puhuin ja mietin

onko se moraalisesti oikein. Nyt se on minun hommani sitten. :)

Marjana kp 25/31-37

Vierailija
31/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolle näyttä... tänään tein uuden testin ja ei niin minkäänlaista viivaa :( Juu, vasta en si keskiviikkona pitäs alkaa vaan tuo hailakka plussa herätti toiveita ja nyt on aikasta tympee olo. Voihan se siitä muuttua vielä vaan aika pessimistinen olo on. Koskee kyllä mahaan ja selkän. Lämmöt humpailee 36.3-36.8 välillä.. ja illalla paleli tosi paljon. Voi saakeli kun meninkään testaamaan, ois pitäny antaa oireilla ihan rauhassa. Mut nyt katellaan mitä viikko tuo tullessaan.

Hkp: Jospa se olisi vaan jotain tiputteluavuotoa.. ja loppuisi ennen kuin kerkee ees alkaa :)

Vaan nyt täytyy mennä, mukavaa torstaita kaikille :)

Lumikukka kp22/????? yleensä ollu 28

32/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttis kp 26/38-43 yk 8

Marjana kp 25/31-37 yk 12

Miisku kp 25/29-34 yk 5

Sassu kp 24/28-30

Noaky kp 24/27-34 yk 1

Katjuli kp 24/31 yk 2

Alexandra kp 22/27-32 yk 3

Natalia kp 22/27-29 yk 6

Gabriela kp 22/25-31

Tinneri kp 20/31-34 yk 6

Wilpuri kp 19/27 yk 12

Satin kp 16/32-46 yk 9

Risu kp 16/27-30

Uuve kp 15/23-30 yk 5

Tintti-tyy kp 12/26-28

Hatuli kp 11

Nalle-pöh/Cami kp 10/23-28

Tiinu kp 9/34-36 yk 1

Miiru kp 8/29

Millie kp 7/28

Vea kp 4/30-31

Christabel kp 2/?

Timtam

Hkp

PLUSSANNEET (ONNEA!) :

Lumikukka kp 19

33/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kuuluu alkupaan immeisille, jotka listalla näyttäisi elävän jo ihan kierron loppupuolta? Miisku? Sassu? Noaky? Alexandra?

Onko oireita? Ja pianko päästään mukaan jännäämään testien tekoa?

Vierailija
34/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla vuorotellen juili molempia munasarjoja, mutta muuten ei ole ollut minkään laisia tuntemuksia. Vielä ei ole muuttunut valkovuoto tummemmaks niinkun se yleensä tekee ennen tädin tuloa, toivoa ilmassa :)

kp24/28-30

Vierailija
35/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pientä juilimista on masussa tuntunut ja kovia ilmavaivoja. Viime kierrossa mulla tiputteli ihan minimaalisesti ennen menkkoja ja jos tämä toistuu niin tiputtelun pitäis alkaa lauantaina. Saa nähdä kauan sitä malttaa pitää sormensa irti testipuikoista jos tiputtelua ei nyt tule :-)

t. Katjuli kp 24/31 yk 2

Vierailija
36/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta täältäkin suunnalta pikaisesti!!

Uusille tervetuloa joukkoon!

Marjanalle suurkiitos listan päivittämisestä! :)

Minusta on kans hyvä että tänne voi purkaa niitä omia tuntoja, vaikkakin joskus pahoittelen oma napaisuutta.. mielenkiinnolla luen missä kukin menee ja millaisia tuntemuksia tää kuumeilu saa aikaan, monesti sekavia tunteita purkaa helposti sillä että kirjoittaa niistä!

Täällä ovis taisi olla tuollon tiistaina juilimisista päätellen ja sattumoisin ei miehen kanssa törmätty pariin päivään työoloista johtuen, mutta päivää kahta aikaisemmin ässäiltiin kyllä... eli saa nähdä osuiko kohdalleen täälläkään.

Plussatuulia kaikille ja aurinkoista päivän jatkoa!

Risu kp16/27-30

Vierailija
37/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuri Irlannin ystävä ja tänään on Pyhän Patrickin päivä, jota aina ystävien kanssa juhlin :-)

Marjanalle isot onnittelut uusiin haasteisiin ja vastuualueisiin, tosi hieno juttu!! :-)

Risu: meitä on ainakin Marjana ja minä, jotka ollaan tässä kierrossa samassa tilanteessa jännittämässä riittääkö se, että rakastelu tapahtui muutama päivä ennen ovista.. Peukkuja kovasti!

Lumikukalle tsemppiä ja malttia! Epätietoisuus on inhottavaa, mutta "liian aikaisin" testattuhan näyttääkin yleensä negaa kun sitä tiettyä hormonia ei ole vielä kertynyt tarpeeksi.. Näin netissä eilen ulkomaisella vauvakuumepalstalla kuulema sikäläisen "vanhan kansan" vinkin, millä voi testata reilusti ennen kun menkkojen pitäs alkaa. En kyllä yhtään tiedä uskoisinko tätä itse.. Mutta kokeillahan voi ken haluaa ;-) Pissi lasipurkkiin niin että 3/4 täyttyy, sulje kansi. Laita purkki jääkaappiin. 72h kuluttua katso. Jos pinta on samea ja varsinkin jos siihen on muodostunut rinkula = raskaana. Jos neste on selkeää ja läpinäkyvää = ei raskaana. Ja huom! Tätä EI pidä tehdä aamupissasta joka on testiin liian vahvaa. Väittivät että pitää 95% paikkanss testin tulos. Uskoo ken tahtoo ;-) Hauskaa vaan huomata, että kansalaisuudesta riippumatta naiset ympäri maailman vauvakuumeilevat ja kirjoittelevat vertaistukipalstoille :-D

Hyvää Pyhän Patrickin päivää! :-)

T. Edelleen oireeton Gabriela kp 22/25-31

.. paitsi illalla tökki punaviini, jota yleensä rakastan!? Mutta ehkä se ei ollut vaan hyvä se pullo? Voi tätä vauvakuumetta ja merkkien etsimistä!! :-D

38/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttis kp 26/38-43 yk 8

Marjana kp 25/31-37 yk 12

Miisku kp 25/29-34 yk 5

Sassu kp 24/28-30

Noaky kp 24/27-34 yk 1

Katjuli kp 24/31 yk 2

Alexandra kp 22/27-32 yk 3

Natalia kp 22/27-29 yk 6

Gabriela kp 22/25-31

Lumikukka kp 22/28-?

Tinneri kp 20/31-34 yk 6

Wilpuri kp 19/27 yk 12

Satin kp 16/32-46 yk 9

Risu kp 16/27-30

Uuve kp 15/23-30 yk 5

Tintti-tyy kp 12/26-28

Hatuli kp 11

Nalle-pöh/Cami kp 10/23-28

Tiinu kp 9/34-36 yk 1

Miiru kp 8/29

Millie kp 7/28

Vea kp 4/30-31

Christabel kp 2/?

Timtam

Hkp

Vierailija
39/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, onnea uudesta työtehtävästä! Voisin pistää pääni pantiksi, että plussaat tästä kierrosta tai viimeistään seuraavasta;) Ja kiitos munkin puolesta listan päivityksestä, itse ei viitsi enää kiertopäiviä laskeskella, kun täällä palstalla on pyörinyt vuoden päivät...koskahan sitä luovuttaa ja jää taustailemaan...

Gabriela, mahtavat vermeet olet hommannut;) Varmaan miellyttää miehenkin silmää! Kyselit tosta ovikseen liittyvästä limatulpasta...mulla on sellainen muistikuva, että se tulee ennen ovista mutta korjaatkaa viisaammat, jos olen väärässä!

Mulla ei ole tänkään kierron suhteen minkäänlaisia odotuksia, aika varma olen, ettei tärpännyt. Ajoitus oli kohdallaan mutta, jos ovis puuttui niin ei auta! Taitaa kierto mennä niin, että tädin tullessa jatkan edelleen joulukuisissa. No, onneksi aurinko paistaa ihanasti niin ei tarvi vaipua synkkyyteen;) T.Wilpuri

Vierailija
40/516 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis vaan kaikille. Tuolta marraskuisista aattelin tännekkin ilmoittautua vaikkakin tarkoitusena olisi tämä kuu vetää vähän harjoituksen kannalla, mutta mistäs sitä koskaan tietää kuinka kohtalo päättää :)

Hieman voisin itsestäni valaista kanssa kulkijoille. eli ikää on 22v kuten miehellänikin (kesällä taas hieman vanhetaan kumpainenkin) 7vuotta ollaan nyt sänkyä tässä jo jaettu ja pientä oltas siihen viereen toivottu nyt sellanen puolisen vuotta.

Nelisen vuotta ollaan oltu tulee jos on tullakseen periaatteella hieman varoen kuitenkin, mutta kyllä ois aika jo nyt :)

viime kierto meni mukavasti alkoi ajallaan ja kaikki jatkuikin ihanasti kp 37/29-30 mutta aamulla testiin pisutessani ja sen jälkeen pyyhkiessä päätti tätikin jäädä paperiin eli se siitä, mutta näillä mennään ja ei masennuta :) Nyt siis menossa kp 3/29-30(+) vois nyt varmaan jo noin sanoo.. katotaan kuinkans pitkäkis tämä venähtää.

Tammikuisiin aateltiin miehen kaa sitten ottaa käyttöön "apuvoimatkin" eli aattelin kokeilla kaikki nää greippimehutkin ja punkkua jatkan samaan malliin (NamiNamiNam!!) :) ovistestit aattelin myös koklata. Näitä siis ei ole aijemmin meillä käytetty.

Mutta nyt vaan kaikille hirmusti plussia ja jos ei plussaa niin ainakin ihania ja kiihkeitä harjoitus kokemuksia :) ja muistakaa pitää ihmiset hauskaa!! Siitähän se ajatus yleensä lähtee :)