Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ylioppilaskevääsi

Vierailija
21.02.2011 |

Minä keväänä kirjoitit ylioppilaaksi?

Mitä aineita kirjoitit, millaisin arvosanoin?

Mihin hakeuduit jatko-opintoihin, heti seuraavana syksynäkö?

Pidittekö isot YO-pirskeet?

Mitä sanoisit omalle abiturientillesi ohjeeksi näin lukuloman alussa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin viimeisen kysymyksen...

Lukulomalaiselle sanoisin, että ei turhaa stressiä. Suurin työ on tehty lukion aikana ja tämän kolmen viikon aikana ei hirveästi ehdi enää paikkailla. Oman kokemuksen mukaan reaali on yksi ainoista, joihin lukemisesta oli hyötyä. Kielten kieliopista voi jotain knoppeja opetella mutta muutoin ei ihan hirveästi ole enää tehtävissä.

Vierailija
22/26 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkku, ruotsi, saksa ja äikkä. Reaali jäi pisteen päähän L:stä, eli oli M. Laaja matikka oli C. Vuosi oli 1995. Ja nykyisin olen FM, ammatiltani äidinkielen opettaja. Ohjeena: lue, lue ja lue, sitä varten se lukuloma on. Kun pääset opiskelemaan, millään muulla ei ole enää väliä:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keväänä kirjoitit ylioppilaaksi?

Mitä aineita kirjoitit, millaisin arvosanoin?

Mihin hakeuduit jatko-opintoihin, heti seuraavana syksynäkö?

Pidittekö isot YO-pirskeet?

Mitä sanoisit omalle abiturientillesi ohjeeksi näin lukuloman alussa?

1991

Äidinkieli L

Reaali M (jäi parin pisteen päähän L:sta, silloin harmitti ihan tajuttomasti, en lähtenyt kuitenkaan korottamaan)

Ruotsi (A-kieli) C

Englanti (B-kieli) C

Saksa (D-kieli) C

Yleisarvosana oli M.

Juhlat olivat pienet, vain naapureita ja sukulaisia (pieni suku), olisko ollut jotain 30 henkilöä.

Pidin pari välivuotta, opiskelin avoimessa kasvatustiedettä, mutta päädyin lopulta kauppaopistoon ja sitä kautta myöhemmin IT-alalle.

Jos oma lapseni nyt olisi abi, niin sanoisin, että lukee niin, että voi olla myöhemmin itseensä tyytyväinen..

Vierailija
24/26 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinkieli

pitkä matematiikka

englanti

ruotsi

C-saksa

reaali (yritin biologiaa tai kemiaa joihin olin lukenut, mutta lopulta vastasin helppoihin uskonnon kysymyksiin ja vedin täydet pinnat kotiin täysin lukematta, siis sitä uskontoa)

Arvosanat oli jotain E-L

Menin Helsingin yliopistoon haluamaani pääaineeseen.

Megaisot YO-bileet.

Omalle sanoisin että älä jännitä. Jotain voi kertailla toki, mutta parempi, että osaa ottaa rennostikin. Kyllä se pohja on tullut jo varsinaisena lukioaikana, ja jos ei ole tullut ei sitä enää siinä lukulomalla ehdi hankkia.

Vierailija
25/26 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkku, ruotsi, saksa ja äikkä. Reaali jäi pisteen päähän L:stä, eli oli M. Laaja matikka oli C. Vuosi oli 1995. Ja nykyisin olen FM, ammatiltani äidinkielen opettaja. Ohjeena: lue, lue ja lue, sitä varten se lukuloma on. Kun pääset opiskelemaan, millään muulla ei ole enää väliä:-)

menin opiskelemaan heti seuraavana syksynä. Ehdin hakea kahteen paikkaan, ja kun tiesin, että pääsin toiseen, en enää muihin hakenut. Normaalit yo-juhlat, biletettiin kavereiden kanssa baarissa.

Vierailija
26/26 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äikkä E

enkku C

reaali M

ruotsi M

pitkä matikka E

Pääsin muutamaan yliopistoon lukemaan matikkaa. Menin, kun en muutakaan keksinyt, mutta en viihtynyt kovin pitkään.

Ihan kivat yo-bileet oli, n. 50 sukulaista ja ilta kavereiden kanssa.

Ohje omalle abille: Jos kyseessä vanhempi lapsista, kyttäisin sen lukemisia ja tekemisiä ainakin salaa. Ja kun se ei kuitenkaan lue, pakottaisin sen lukemaan. Lukisin sille ääneen...!! Nuorempaan en kiinnittäis huomiota, se hoitaa kyllä hommansa ja oppii kerrasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme