Miksi kiellätte uskonnon lapsilta?
Vaikka ette itse halua pelastusta, miksi kieltää se lapsilta? Lasten on kuultava synnistä ja pelastuksesta!
Kommentit (10)
opetat lapsille ahdistavia satuja synnistä ja kadotuksesta?
aika rankkaa käydä läpi edes kaikki maailmanuskonnot, jos nyt luonnonuskonnot ym. jättäisikin pois. Esim. buddhalaisilla on useita aivan kamalia helvettejä, joilta nyt ainakin pitäisi suojella lastaan. Ja sit kaikki kristinuskon lahkot...taidan pistää toivoni siihen, että lapsi selviää hengissä aikuisikään ja valitsee sitten itse.
uskontoja kun on aika monia. Itse en kuulu mihinkään joten tuskin lapsikaan voisi alaikäisenä mihinkään littyä. Jos lapselle pitäisi opettaa jotain mihin ei itse usko, pitäisikö mun valita kristinusko/islaminusko vai kenties hindulaisuus?
aika rankkaa käydä läpi edes kaikki maailmanuskonnot, jos nyt luonnonuskonnot ym. jättäisikin pois. Esim. buddhalaisilla on useita aivan kamalia helvettejä, joilta nyt ainakin pitäisi suojella lastaan. Ja sit kaikki kristinuskon lahkot...taidan pistää toivoni siihen, että lapsi selviää hengissä aikuisikään ja valitsee sitten itse.
uskontoja kun on aika monia. Itse en kuulu mihinkään joten tuskin lapsikaan voisi alaikäisenä mihinkään littyä. Jos lapselle pitäisi opettaa jotain mihin ei itse usko, pitäisikö mun valita kristinusko/islaminusko vai kenties hindulaisuus?
Buddhalaisuudessa on kyllä kaksi suuntausta, sitä toista (johon tiibetinbuddhalaisuus kuuluu) en tunne niin hyvin, mutta käsittääkseni molempiin kuuluu kyllä jälleensyntymisoppi, ei uskoa helvettiin.
mitään helvettiä ole. Ja ylipäänsä jos haluaa fiksuja ajatuksia sisältävän uskonnon, buddhalaisuus on hyvä valinta. Muutenkin on omalta kohdalta sen verran huonoja kokemuksia uskonnon pakkosyötöstä, että todennököisemmin teidän lapsista tulee uskovaisia neutraalilla linjalla kuin uskontoa tuputtamalla.
Joskus olen lukenut tuosta, että usein luullaan, että buddhalaisilla ei ole mitään "tuonpuoleista", mutta kun lukee tarkemmin niitä tekstejä niin niitä löytyy (jäi mieleen kun oli niin yllättävää). Mutta tiedät varmaan paremmin, olen tainnut sekoittaa asiat.
Buddhalaisuudessa on kyllä kaksi suuntausta, sitä toista (johon tiibetinbuddhalaisuus kuuluu) en tunne niin hyvin, mutta käsittääkseni molempiin kuuluu kyllä jälleensyntymisoppi, ei uskoa helvettiin.
ei ole tosiaan kuulu kaikkiin buddhalaisiin suuntauksiin.
lapsi käy uskonnon tunneilla, mutta me kyllä' kotona puhutaan siitä, ettei raamattua kannata lukea kirjaimellisesti. se on satua. ja kerrotaan miten maailman on syntynyt ja ihmiset kehittyneet evoluution kautta yms. se kristinusko tavallaan kuuluu kulttuuriin, mutta en halua, että lapset sokeasti uskoo juttuihin. Jumalasta olemme myös puhuneet ja olen sanonut, että on lohduttavaa uskoa jossain olevan korkeampi voima johon voi esim. hädän tullen turvautua. En ole liittänyt sitä mihinkään uskontoon.