Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla tulee kohta itku.

Vierailija
20.02.2011 |

Jos olisin tiennyt minkälainen nimimaku miehellä on, olisin tehnyt lapset jonkun muun kanssa.

Miehen ehdotukset tytölle: Virpi, Ritva, Pirjo, Päivi ja Pirkko.

Minun ehdotukset: Mimosa, Alina, Lumia, Olivia ja Milana.

Ei voida millään löytää nimeä joka kelpaisi molemmille.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi ärrä jonka puute ilmeisesti tekee nimestä pliisun ;), mutta on kaunis ja soljuva kuitenkin, ainakin minun mielestäni.

Vierailija
42/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tiennyt minkälainen nimimaku miehellä on, olisin tehnyt lapset jonkun muun kanssa. Miehen ehdotukset tytölle: Virpi, Ritva, Pirjo, Päivi ja Pirkko. Minun ehdotukset: Mimosa, Alina, Lumia, Olivia ja Milana. Ei voida millään löytää nimeä joka kelpaisi molemmille.

Nyt on sitten se kompromissin paikka!

Onnea vaan Pirjo-Lumialle!

Vai Onko se Ritva-Olivia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri nuo nimet on teille mieluisia/mikä vika? Me puhuttiin mieheni kanssa nimiasiasta jo vuosia ennen raskautta,ja tein selväksi mm että mun olisi todella vaikea antaa lapselle sellaista nimeä johon yhdistän negatiivisia muistoja. Samoin en halua antaa elossaolevan,vanhemman sukulaisen nimeä. Kun sitten olin raskaana ja aloimme tosissaan miettiä nimeä niin aluksi tuntui että olemme aivan eri linjoilla.. Mutta tarpeeksi monta kertaa asiasta puhuttuamme "löysimme" molempien mielestä täydelliset nimet sekä tytölle että pojalle (emme tienneet kumpi tulossa). Kannattaa siis puhua siitä,mitä minkäkinlaiset nimet itselle/toiselle merkitsee,miksi pitää juuri tietyistä nimistä/miksi joku nimi on niin kovin vastenmielinen jne.. Ja,ainahan voitte kehitellä uuden nimen. Se tosin kannattaa tarkistaa maistraatista että menee läpi,ennen kun ilmottaa "kaikelle kansalle".

Vierailija
44/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri

Veera

Rinna

Pihla

Saara

Ronja

Rebekka

Irene

Reetta

Vierailija
45/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ikipäivänä vois kuvitella rankaisevani lastani sellaisella nimellä...

Mutta rehellisyyden nimissä, en kyllä antaisi Lumiaakaan.

Vierailija
46/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmekymppinen ja yli kymmenen vuotta suhdetta takana hyvillä sekä pahoilla ajoilla ja kyllä yhtälailla olisin Virveä ja Pirjoa vastaan. Tärkein elämässäni oppima asia on, ettei toisten ongelmia ja elämää voi koskaan verrata omaan!

Ap, tuntuu, että miehesi tykkäisi siis "särähtävämmistä" nimistä kuin sinä. Toivottavasti löydätte yhteisen sävelen. Itselleni tuli mieleen Pirita/Piritta. Itse tykkään Merlistä tai Merlestä :)

Vierailija
47/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne-Marie

Elli-Noora

Mirella

Pirita/tta

Vierailija
48/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus hävisi.. Kommenttia kommentille "voi hyvä lapsi" tai jotain sellaista :)

Vierailija
49/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään että voi olla nimen valitseminen vaikeeta. Miks nimien pitää olla jotain ihmeellisiä hienoja uusia nimiä ja ihan hyviä ns. perusnimiä karsastetaan ihan kauheesti? Mitä sillä on väliä vaikka joku nimi on joltain 60- tai 70-luvulta, jos se on sellainen mistä tykkää?

Meillä mä sain päättää pojan nimen ja mies tytön nimen. Sitten vain odotettiin että kumpi tulee. Sattui tulemaan poika ja mun ehdottama nimi sille pojalle sitten tuli ja toiseksi nimeksi sama kuin isällä ja isoisällä. Helppoa ja hyvä nimi tuli pojalle. Isän mahdolliselle tytölle ehdottama nimi kelpasi mulle eli jos olis tullut tyttö, nimi olis ollut nimi heti valmiina. Ei mitään ihmeen listoja ja kalenterien ja kirjojen selailua.

Ei se nimi lapsesta huonompaa tee vaikkei se ihan viimeistä muotia olisikaan!

Vierailija
50/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Sirpa? :D

Vierailija
51/55 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimet leikinpäin jo viikko tapaamisesta. Nimi tytölle ja pojalle. Esikoinen oli tyttö ja jo esikoisen synnyttyä keksittiin heti samaan sarjaan toinen tytön nimi. Siten kakkosta odottaessa oli taas tytön ja pojan nimi valmiina. Poika tuli, joten meillä toteutui tuo puolivitisinä tehty päätös ihan alussa loppuun asti.:)

Vierailija
52/55 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä on huomenna nimijuhlat ja nimeksi tulee: Rilla Tiuku Amanda

Tosin mies ei ole vielä ihan vakkuuttunut, mutta kuitenkin näin on päätetty.

Vierailija
53/55 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä on huomenna nimijuhlat ja nimeksi tulee: Rilla Tiuku Amanda

Tosin mies ei ole vielä ihan vakkuuttunut, mutta kuitenkin näin on päätetty.

Tuohan on jo ihan kelpo kompromissi=)

Onnea tytölle ja vanhemmille!

Vierailija
54/55 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ihana nimi. Siinä olisitte tulevan trendin aallon harjalla, myöhemmin sitten taivastelette, miten aikaanne edellä olette...

Vierailija
55/55 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on Päivi, enkä ikipäivänä vois kuvitella rankaisevani lastani sellaisella nimellä...

Mutta rehellisyyden nimissä, en kyllä antaisi Lumiaakaan.

Mä luulen, ettei siihen mene kuin pari vuotta ja Sepot, Maurit, Ritvat ja Pirkot alkaa yleistyyn.