Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon mielestäsi pitää isovanhemmalle maksaa hoidosta?

Vierailija
20.02.2011 |

Eli olen töihin palaamassa ja tuli oman äidin kanssa kinaa siitä kuinka paljon hänelle pitäisi maksaa että hoitaa.

Hoito-aika on noin 2-3h 1-2 kertaa viikossa.

Mikä olisi sopiva "palkka" tästä mielestäsi?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasket tuntipalkan ja ruuat niin siitä. mitä nyt yksityiset ppt saa? tai sit maksat mitä äitis pyytää kun kerta lastasi vahtii.

Vierailija
2/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko kotihoidontuen? Minä antaisin sen hoitajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yks lapsi, 10 e tunti jos kaks..

Vierailija
4/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä isovanhemmat kyllä kehtaisi pyytääkään. Meillä on tapana, että hoitajalle on varattu hyvät syötävät "palkaksi". Vaikka suurin ilo heille on olla osa lapsenlapsen elämää...

Jos pitäisi maksaa, ottaisin mieluummin ulkopuolisen enkä sotkisi rahaa lähisuhteisiini.

Vierailija
5/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähäisestä hoidosta en kyllä veloittaisi mitään.

Vasta jos hoito alkaisi olla niin säännöllistä, että se on jokapäiväistä ja hoitopäivät useampituntisia, keskusteltaisiin jonkinnäköisestä rahallisesta korvauksesta. Enkä sittenkään varmaan ottaisi maksua, mikäli lapseni perheellä olisi sillä hetkellä tosi tiukka taloudellinen tilanne.

Vierailija
6/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää hoitajina ilmaiseksi.

Eli äitisi joutuu olemaan ns. varalla, vaikka hoitotunteja ei tule paljoa. Eli hoito on jokaviikkoista ja hän ei voi siten lähteä esim. pariksi viikoksi reissuun vaan on oltava ns, varalla.

Eli maksaisin ihan reilusti viikosta aina vaikka 50 euroa. Saathan kuitenkin kotihoidontuen itse, joten siitä voit ihan hyvin maksaa äidillesi hiukan palkkiota hoidosta.

Kuka kehtaisi outoa ihmistä sitoa viikottaiseen hoitoon ilmaiseksi.

Vierailija
7/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähäisestä hoidosta en kyllä veloittaisi mitään.

Vasta jos hoito alkaisi olla niin säännöllistä, että se on jokapäiväistä ja hoitopäivät useampituntisia, keskusteltaisiin jonkinnäköisestä rahallisesta korvauksesta. Enkä sittenkään varmaan ottaisi maksua, mikäli lapseni perheellä olisi sillä hetkellä tosi tiukka taloudellinen tilanne.

sillä mummollakin olla tiukkaa.bensarahat maksaisin ja saisi syödäkin. ainakin näin

Vierailija
8/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä on äitisi näkemys asiasta? Entä omasi?

Oikeesti jos mulla on joskus lapsenlapsia niin en kehtaisi tuosta tuntimäärästä mitään pyytäää.... Olisin vaan iloinen kun saan nähdä ja hoitaa:)

Mutta tietty jos olisi köyhä vanhus tai joutuisin ottamaan tunnit palkattomasti omasta työstä niin ehkä ajattelisin toisin.

Vierailija
9/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisit tästä muutamasta tunnista/vko 200e/kk? Mikäs se kuukausimaksu on tällä hetkellä päiväkodissa, aika kalliilta kuulostaa tuo 50e/viikko.

Ehkä ap sun kannattaa hakea päiväkotipaikka lapsellesi, pidät siellä sen 1-2päivää viikossa ja maksat osa-aikamaksun/kk. Varmaan oikeasti halvin ja järkevin vaihtoehto.

Tuossa mummolle maksamisessa on vaarana että menee välit jos alatte rahasta neuvottelemaan. Mummolle tulee äkkiä hyväksikäytetty olo.

Eli maksaisin ihan reilusti viikosta aina vaikka 50 euroa. Saathan kuitenkin kotihoidontuen itse, joten siitä voit ihan hyvin maksaa äidillesi hiukan palkkiota hoidosta. Kuka kehtaisi outoa ihmistä sitoa viikottaiseen hoitoon ilmaiseksi.

Vierailija
10/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti jos mulla on joskus lapsenlapsia niin en kehtaisi tuosta tuntimäärästä mitään pyytäää.... Olisin vaan iloinen kun saan nähdä ja hoitaa:)

Mutta tietty jos olisi köyhä vanhus tai joutuisin ottamaan tunnit palkattomasti omasta työstä niin ehkä ajattelisin toisin.

On jäänyt aika epäselväksi mutta olen tarjoutunut maksamaan 100e/kk mistä kyllä menee suurin osa hänen matkoihin. Ei ole hänelle kelvannut.

Ei kuulemma hyödy taloudellisesti siitä.. Omista lapsenlapsista..

Ja meillä erittäin tiukkaa ja jos annan kotihoidontuen kokonaan niin ei edes kannata mennä töihin. Tienaan aika vähän kuitenkin niistä kahdesta päivästä viikossa.

Vierailija
11/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jatkuvasti hoitaa. Itse emme ota mitään ,poika on iltapäivisin koulun jälkeen. Ei kuitenkaan ihan joka päivä.

Vierailija
12/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoja maksuja täällä useat on ehdottomassa.

Vierailija
13/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki matkat voisin kustantaa ja ruoat tottakai, mutta en rahapalkkaa maksaisi noin vähäisestä hoidosta.

Ei meillä isovanhemmat tosin ottaisikaan rahaa. Eivät ota edes matkakuluja, vaikka yrittäisin tuputtaa. Ruokaa syövät, mutta usein itse myös laittavat sen.

Ei meillä tosin isovanhemmat hoidakaan lapsia säännöllisesti, ovat päiväkodissa hoidossa.

Vierailija
14/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaksi kertaa viikossa ja n 3h/kerta. Maksan hänelle 10e/t plus bussimatkat (8E/Kerta). Ja hän on siis lähes tuntematon ennestään joten mummin taloudellinen hyöty kuulostaa mulle aika pahalta jos olet itse taloudellisesti ahdingossa mutta mummi ei. Eri asia jos mummi itse työelämässä eikä jaksa hoitaa.

Vierailija
15/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta todella tiukilla olette perustellusti (ette mitään kerääntyneitä pikavippipotteja maksele), niin voitte saada ihan minimihintaan hoidon.

Vierailija
16/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ap:n tapauksessa erittäin vähävarainen? Sitten asian ymmärtäisin, muutoin en.

Vierailija
17/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorimmaista lasta 3kk ennen kuin hän aloitti päiväkodissa. Hoiti siis ihan kokpäiväisesti ja mä maksoin siitä hänelle kotihoidontuen + päivähoitomaksun. Muutaman tunnin hoidosta en ole maksanut mitään, eikä vanhempani kyllä huolisikaan sellaisesta rahaa. Tuosta kokpäivähoidostakaan äitini ei meinannut millään huolia maksua, mutta siitä maksoin kyllä joka tapauksessa.

Vierailija
18/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaanhan aika pitkälti on kiinni siitäkin, että miten alunperin tämä asia on otettu esille - jos olette pyytäneet äitiäsi hoitamaan lasta/lapsia tyyliin "maksamme tottakai sinulle hoidosta" niin sitten varmaan kannattaa maksaa se palkka, jonka maksaisistte myös ulkopuoliselle hoitajalle.. Eikä ulkopuolisen hoitajan palkkaa voi verrata pk-maksuihin, tottakai pk on edullisempi kun sitä kunta tukee. Matkakulut nyt mun mielestä on automaattiset jotka itsekin maksaisin äidilleni jos hän lapsiani tulee hoitamaan mutta erona on se ettei äitini suostuisi ikinä muuta rahaa ottamaankaan vastaan.

Täytyy kuitenkin muistaa että jokainen ihminen suhtautuu asioihin omalla tavallaan eikä saa tuomita sitä jos jossain perheessä isovanhemmalle maksetaan lapsen hoidosta, voihan olla että isovanhemmalla on taloudellisesti tiukkaa ja ilahtuu ns työtarjouksesta.. Eli miettikää mitä tarjoatte ennen kuin lupaatte rahaa..

Oletkos muuten miettinyt että laittaisit muksut pariksi päiväksi päiväkotiin tai perhepäivähoitoon jos kerran töihin menet?

On jäänyt aika epäselväksi mutta olen tarjoutunut maksamaan 100e/kk mistä kyllä menee suurin osa hänen matkoihin. Ei ole hänelle kelvannut.

Ei kuulemma hyödy taloudellisesti siitä.. Omista lapsenlapsista..

Ja meillä erittäin tiukkaa ja jos annan kotihoidontuen kokonaan niin ei edes kannata mennä töihin. Tienaan aika vähän kuitenkin niistä kahdesta päivästä viikossa.

Vierailija
19/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummi tässä ap:n tapauksessa erittäin vähävarainen? Sitten asian ymmärtäisin, muutoin en.

En voi kuvitellakaan, että isovanhemmat pyytäisivät rahaa. Heille on suuri ilo olla lasten kanssa. Parilla sadalla eurolla/kk eivät sitä paitsi edes tekisi mitään, olisi naurettavaa edes tarjota. Jos hoitavat enemmän, niin ostan matkan tai joku muun yllätyksen kiitoksena. Sitäkään ei tosin odoteta.

Kotihoidontukikin on ns. koko kuulle tarkoitettu tuki/korvaus ja ap:n tapauksessa mummi hoitaisi lasta 4-6t/vko?

Vierailija
20/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummi tässä ap:n tapauksessa erittäin vähävarainen? Sitten asian ymmärtäisin, muutoin en.

En voi kuvitellakaan, että isovanhemmat pyytäisivät rahaa. Heille on suuri ilo olla lasten kanssa. Parilla sadalla eurolla/kk eivät sitä paitsi edes tekisi mitään, olisi naurettavaa edes tarjota. Jos hoitavat enemmän, niin ostan matkan tai joku muun yllätyksen kiitoksena. Sitäkään ei tosin odoteta.

Kotihoidontukikin on ns. koko kuulle tarkoitettu tuki/korvaus ja ap:n tapauksessa mummi hoitaisi lasta 4-6t/vko?

Mikä nyt vähävaraiseksi lasketaankaan.

Mutta itse siis tienaan noin 500e/kk kun töihin menen ja lisäksi saan kotihoidontuen.