G: Mitä ajattelet naisesta, joka ei meikkaa? (sukupuoli ja ikä vastaukseen)
Kommentit (125)
Nainen, 26 v.
Jokainen saa tehdä iholleen mitä haluaa mutta typerää arvostella jos joku tekee päin vastoin kuin itse. Sillä perusteella miestenkin pitäisi meikata virheensä piiloon. Meikkaan itse hyvin harvoin.
Olisin voinut itse kirjoittaa taman:
Olen todella allerginen, herkkäihoinen. Meikki saa ihoni kirvelemään ja silmäni vuotamaan. Kyllä minä välillä uhmaan allergiaani ja laitan hiukan meikkiä -ja kärsin siitä sitten monta päivää sen jälkeen. En edes kyllä jaksaisi joka päivä meikkailla.
Muuten pidän itsestäni huolta, värjään hiuksiani ja käyn säännöllisesti kampaajalla (myös hiusväri "tuoreena" aiheuttaa kutinaa ja kirvelyä, mutta se menee ohi parissa päivässä) muotoilen ja värjään kulmani, pukeudun siististi.
N 37
.. tai että onko hänellä tullut niin kiire, että ei ole ehtinyt meikata.
Nimittäin en itsekään kovin usein meikkaa. Syynä se, että en ole saanut aikaiseksi / ehtinyt tai sitten, että on niin allerginen olo, että silmät vuotavat jo aamusta eikä tee mieli laittaa naamaan mitään ylimääräistä.
Eli vaikka en itsekään aina meikkaa, silti kiinnitän huomiota meikkaamattomaan naiseen ja vähän ihmettelen syytä.
työpaikalla miettisin, miten hienovaraisesti sanoa, että ulkonäon on meidän työpaikalla oltava viimeistelty ja naisilla siihen kuuluu ehdottomasti hillitty meikki.
vapaa-ajalla en kiinnittäisi huomiota
juhlissa pitäisin outona hihhulina
N37
- uskovainen
- todella luonnonkaunis
- sellainen jota ei muutenkaan kiinnosta oma ulkonäkö yhtään, siis sellainen joka ei muutenkaan pahemmin peiliin katso
- hippi
Mutta riippuu tietysti ihan tilanteesta. En nyt itsekään jokaiselle kauppareissulle meikkaa, mutta töihin, luennoille ym meikkaan. Arkimeikkiin kuuluu meikkipuuteri (iho on epätasaisen värinen ja silmänaluset aina tummat, joten meikkivoide/-puuteri vaikuttaa tosi paljon) + ripsiväri & kajal (silmät on tosi kauniit hillitysti meikattuna, ilman meikkiä hailakat). Mä olen siis niitä, jotka hillityllä ja huomaamattomalla meikillä saavat itsestään ihan kauniin, ilman meikkiä taas olen tosi väsyneen ja "kärsivän" näköinen...
Meikkaan toihin, juhliin/ ulos mennessa.
Ilman meikkia voin menna kauppaan ja kuntosalille. Myos kotona olen usein viikonloppuisin ilman meikkia, jotta iho saa levata.
Minusta meikkia tarkeampaa on kuitenkin, etta hampaat, iho, hiukset ja kynnet ovat kunnossa.
Ei tarvitse meikata jos näyttää muutenkin hyvältä
24v nainen,joka ei juuri meikkaa
Minusta on aika vaikeaa erottaa, milloin jollakin naisella on meikkiä ja milloin ei. Jos siis meikiksi luetaan kaikki, mitä kasvojen iholle laitetaan. En usko, että monikaan oikeasti lähtee liikenteeseen ihan ilman mitään, edes pientä peitevärin hipaisua.
Mutta jos nainen on niin kaunis ja hänellä on niin hyvät omat värit ja tasainen iho, ettei hän tarvitse meikkiä, niin kateuttahan se herättää.
Samoin jos hänellä on niin rento työ, ettei tarvitse työnantajan imagon takia meikata joka aamu, niin sitäkin tilannetta kadehdin.
Jos nainen on meikittä susiruma (kuten itse olen), tunnen myötätuntoa. On aika kauheaa kun ei voi mennä minnekään ilman meikkiä.
Olen 53-vuotias nainen.
tapaamisistani naisista ei näy meikkaavan. Olen ihan tavallinen keski-ikäinen nainen, joka elää ihan tavallista keski-ikäisen naisen elämää.
Missä ihan oikeasti on ne kaikki joka päivä meikkaavat naiset?
n 47v
En koskaan huomaa meikkaamattomia ihmisiä. Enemmän silmiinpistää ylimeikatut tai muuten vaan rumasti laittautuneet. Esim. päällepiirretyt kulmat.
N22
jos huomaisin moisen asian niin ajattelisin, että hän pitää itsestään ihan luonnontilassa. Niinkuin minäkin :)
Voi kauneudesta pitää huolta ilman älytöntä tälläämistäkin. ;)
Nainen 26v.
mitä porukka ajattelee meikkaamattomuudesta. :D Itse en meikkaa, yksinkertaisesti koska ei ole mitään tarvetta, en jaksa ja hittoako minua kiinnostaa mitä ihmiset ajattelee musta.
Pienestä pitäen minulla on ollut periaatteena, että jos joku ei siedä minua meikittä, niin se on sitten hänen ongelmansa.
Luonnollisuus ennen kaikkea. En halua teeskennellä mitään mitä en ole. Ja hyi teitä, joiden mielestä kaikki pikkuvirheet pitäisi peittää. Täydellisyys on rumaa. ;)
KUn olin nuori, viehättivät meikkaamattomat nuoret naiset. No niin nytkin :)
Ikäiseni nainen joka ei meikkaa, on usein harmaavarpunen tai rehelisesti sanottuna muuten aika hirveen näköinen, koska ei pidä muutenkaan huolta itsestään.
Nuorena miehenä siis ajattelin toisin. Ikä tuo v
Jos on luonnostaan kaunis nainen, joka ei tarvitse meikkiä, niin kateellisena ajattelen, että kylläpä hän pääsee helpolla :) Olisi ihanaa olla kaunis aina, oli sitten saunassa tai aamulla juuri herännyt.
Jos taas nainen on harmaavarpunen, niin ajattelen, että eipä tuokaan ajua omaa parastaan, niin monesta naisesta tulee paljon viehättävämmän näköinen kun vähän viitsii panostaa.
Niin no, joidenkin mielestä oman ulkonäön "virittely" on pinnallista, mutta se nyt vaan on niin, että ulkonäkö vaikuttaa ihmisten saamaan ensivaikutelmaan.
N36
Useimmiten mietin, että tekisi toikin jotain itselleen.