G: Mitä ajattelet naisesta, joka ei meikkaa? (sukupuoli ja ikä vastaukseen)
Kommentit (125)
ainoa tarkoitushan ei ole "näyttää kauniimmalta", vaan sillä voi tuoda esiin myös omaa tyyliään ja sitä kautta persoonaansa.
ilman meikkiä. Useimmat kuitenkin kaipaisivat sitä meikkiä.Vaikka olis kaunis iho ja tummat kulmat niin peittääkseen "tummat viiksikarvat" tai saadakseen väriä huuliin tai esim ne tummat silmät paremmin esille...kyllä se kaunis huulikiilto ja poskipuna ja tasainen meikkivoide vaan kaunistaa aina.
näyttääkö mies kulahtaneelle,
oli meikkiä tai ei
esim ne tummat kulmat voivat näyttää tosi karmeilta jos ei ole nypitty jne...monesti näkee että meikkaamaton nainen ei muutenkaan tee karvoilleen mitään vaan kaikki saa rehottaa. Ja kamalan näköistä on kun meikkaaminen menee yli eli maalataan ne kauheat mustat kulmat tai vedetään muuten jokin kaamea sotamaalaus naamariin. Hillitty kaunis kuulas meikki kaunein mutta se on monelle liian vaikeaa. Joko ollaan ilman tai sit liikaa.
lapset ovat. Ja he eivät meikkaa eivätkä puhdista päivittäin puhdistusaineilla kasvojaan ja kuinka kauniita lapset silti ovatkaan?
Miksi aikuisten naisten pitää laittaa joka ikinen päivä kalliita rasvoja ja monenlaista pakkelia naamaan ja vieläpä värjätä hiuksensa (=toistuva juurikasvu-väriraja). Ja tämä on niin juurtunut toimintatapa että niitä jotka eivät meikkaa ja värjää hiuksiaan osoitellaan täällä kuin se olisi jotenkin erikoista :)
ja kesti kauan ennen kuin opin meikkaamaan sopivasti. Nyt osaan meikata niin etten ole väritön mutta en sentään kaipaa enää niitä tummia kulmiakaan :D nykyään riittää kun kestovärjään kulmat vaaleanruskeiksi, laitan tummanruskeaa ripsaria, kevyt meikkivoide ja sopivasti huulikiiltoa ja rajaus...riittää mulle. Itse en muista koskaan nähneeni naista joka olis parhaimmillaan täysinilman meikkiä oli sit tumma tai vaalea väritys.
tietty meikki tuo sitä näyttävyyttä kuitenkin. Toisaalta lapsilla posket rusottaa ilman poskipunaakin (harvemmin enää aikuisella naisella). Lapsella harvemmin tummat silmänaluset toisin kuin aikuisilla.
meikkaako vai ei. Itse meikkaan pari, kolme kertaa vuodessa. Ja itse asiassa olen sellaisessa työpaikassa, että ei taida työkavereistakaan meikata kukaan säännöllisesti.
Eli en ajattele mitään kun meikkaamattomat naamat taitavat kuulu ympäristööni enemmistönä.
N46
En siis koskaan kiinnitä huomiota siihen, onko joku meikannut vai ei. Saatan ehkä huomata, jos joku normaalisti ei meikkaa, mutta on poikkeuksellisesti joskus meikannut. Ehkä tämä johtuu siitä, että itse en meikkaa kuin pari kertaa vuodessa ja silloinkin hyvin kevyesti. Meikit eivät siis ole minulle mitenkään tärkeitä.
ja naispääosan esittäjää...aika kulahtaneelta näyttää useimmat hollywoodtähdetkin ilman meikkiä kun on paparazzi päässy yllättämään....että kyllä vaan se meikki aina kaunistaa :) Tietty eri asia tarviiko sen kaunistaa.
mut silti vähän ihmettelen että miksi joku ei laita edes meikkivoidetta tai puuteria tai kiiltoa huuliin. Niin moni nainen näyttäis paljon paremmalta kun ees vähän laittais jotain...oma asia kuitenkin pitääkö sellaista tärkeänä vai ei.
aika moni meikkaamaton nainen on myös pukeutumiseltaan epänaisellinen, tyyliin isoja t-paitoja ja vanhanaikaisia farkkuja. Mutta jos nainen on muuten naisellinen, niin en pidä kummallisena sitä jos ei meikkaa.
Joillekin meikkaamattomille tekisi mieli sanoa kyllä, että ihan vähän meikkivoidetta punakkuuden peittämiseksi ja ripsiväriä silmien esiin tuomiseksi ei ainakaan pahentaisi ulkomuotoa. Ja en itsekään ole mikään missi, mutta pidän olla huoliteltu. Esim. pelkkä huulipuna vain korostaa ihon virheitä, jos ei ole tehty pohjustusta.
Itse en meikkaa paitsi ehkä kerran kuussa ripsiväriä, muita meikkejä en edes omista. mutta mulla on yleensä aina hame päällä ja pukeudun naisellisesti, tykkään pitsistä ja "tyttöväreistä" ja minulla on naisellinen vartalo.
Jos on esim. tosi kaunis, niin ajattelen vähän kateellisena että on niin kaunis ettei tartte meikkiä :)
Jos on tavallinen/ruma, niin saatan hetken miettiä miksei meikkaa, onko kyse jostain uskonnollisesta asiasta, terveysjutusta, siitä ettei vaan halua...
Itse olen aika tavis, mutta esteetikkona haluan olla parhain mahdollinen itseni :) Meikkaan siis yleensä luonnollisesti, eli pyrin näyttämään luonnollisen kivalta, tyyliin valokynää peittämään kroonisesti tummia silmänalusia jne.
värivoiteita tai puutereita tms.
Ne tuntuvat iholla epämiellyttäviltä, koska en ole tottunut niitä käyttämään. Samoin huulikiillot ja ripsivärit.
Olen tottunut elämään meikittä ja ne tuntuvat niin oudoilta kasvoissani ja ihollani, että käytän vain ns. pakollisissa tilaisuuksissa.
Toisaalta koen, että onneksi on vapaus valita niinkin päin, että ei tarvitse meikata jos ei koko asia kiinnosta. Muutenkin kai olen jonkinsortin hippi kai av.mammojen mielestä, koska en ole leikkauttanut hiuksiani muodikkaasta vaan kuljen tukka leteillä farkut jalassa ja nahkatakki päällä.
Onneksi on vapaus olla sillä tavalla kuin itsestä tuntuu hyvältä.
N46
mut silti vähän ihmettelen että miksi joku ei laita edes meikkivoidetta tai puuteria tai kiiltoa huuliin. Niin moni nainen näyttäis paljon paremmalta kun ees vähän laittais jotain...oma asia kuitenkin pitääkö sellaista tärkeänä vai ei.
ihmeemmin ajattele mitään. joskus on käynyt mielessä että tuo on joku viherpiipertäjä tai uskovainen kun ei meikkaa ollenkaan..
Mutta löytyy myös naisia, jotka ovat niin luonnon-puhtoisen-kauniita; hyvä iho jne, etteivät he kaipaa ollenkaan meikkiä, tai sitten osaavat meikata niin huomaamattomasti ettei sitä vain huomaa..!
mutta sinänsä ihan sama jos joku ei meikkaa. otan ihmisen aina ihmisenä, eikä meikki siihen paljoa vaikuta, jos meikitön on muuten siisti ulkonäöltään.
monilla näkee sellaisen sotamaalauksen, että ihan pelottaa. tulee mieleen että tuo ihmisen haluaa piiloutua naamion taakse. esimerkiksi Joe Bascon myyjät Helsingin Sokoksella on kauheita kotkia, mutta se kuuluu varmaan työn kuvaan!
Kaunistaako meikki naista, joka on jo valmiiksi luonnonkaunis?
Tero
Taatusti kääntäisin pääsi, jos vastakkain tultaisiin.
en minä katsele onko muut meikannut, ei kiinnosta.
Itse en meikkaa juuri koskaan, ripsari kirvelee silmiä ja muutekin iho tuntuu meikattuna hassulta.
N 31 (Käytän kuitenkin aina hameita ja mekkoja, joten hivuttaudun ulos muotista jonka joku täällä loi meikkaamattomista naisista.)
ettei koskaan mitään meikkiä laita. Jotenkin vielä tajuane ttei arkena jaksa meikata mutta ettei edes silloinkaan kun laittaa ykköset päälle ja lähtee juhlimaan niin on outoa minusta jos ei silloinkaan yhtään meikkaa. Oli sit luonnonkaunis tai ei niin naama ja vaatetus sit jotenkin ristiriidassa...en tarkoita mitään pakkelikerrosta mutta edes se kevyt ehostus vois olla paikallaan. Ja kyllä se ehostus kaunistaa ketä vaan! Harvalla on niin värikkäät huulet etteikö niitä kannattaisi korostaa tai harvalla niin kauniit silmät etteivät näyttäisi paremmilta pienen meikin kera :) Harvalla iho niin kuulas ja posket punaiset etteikö meikkivoide tai poskupuna tekis terää :)
ihmisinä. Ne meikkaa jotka pelkää paljastaa muille todellisen itsensä.
Jos on homssuinen, tukka laittamatta eikä meikkiä, niin mietin, että voisi vähän katsoa itseään ennen lähtöä ihmisten ilmoille. Mutta jos on siisti kaikenkaikkiaan, niin meikittömyys ei pistä silmään. Jotkut on tosi nättejä ilman meikkiäkin, esim. on niin vahvat värit ja piirteet (tummat kulmat, hyvä iho) että meikkiä ei kaipaa.