Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks Suomessa mennään kylässä saunaan?

Vierailija
20.02.2011 |

Eikö se nyt ole vähintäänkin omituista, että mennään toisen luokse PESEYTYMÄÄN? Aika metsäläinen kansa, kun vielä 2000-luvullakin tarjotaan vieraille mahdollisuutta puhdistautua, aivan kuin ihmisillä ei olisi kotona siihen mahdollsiuutta.

Mökillä saunominen, erityiset saunaillat yms. on asia erikseen, kyse on siis näistä tuttavapariskunnille osoitetuista "tulkaa meille lauantaina, laitetaan ruokaa, pelataan lautapelejä ja käydään saunassa" -kutsuja. Mitä hittoa se saunominen siellä tekee?

t. Nainen, joka on viimeksi käynyt saunassa ties koska. En oikeasti edes muista! Meillä on suihku.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinusta saunominen sulkee pois nämä vai?

Vierailija
22/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä asun suomessa ja meillä on tällaiset tavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun ajatusmaailmaasi ei mahdu, että joku muu saunoo tuon sinun arkesi lisäksi päivittäin =)

Sitä mä en ymmärrä, että miks pitää tuttavapariskuntia pyytää viikonloppuisin SAUNAAN?

t AP

Vierailija
24/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden vastaustenkaan jälkeen ymmärrä =D

Vierailija
25/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se rentouttavaa, vaikka en itsekään ole mikään saunafani. Olen saunonut viimeksi juhannuksena, mieluummin kylven.

Vierailija
26/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini miehellä on.

Vierailija
27/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näissä aloituksissa tulee itselleni ihan vieraita asioita esiin. Olen suomalainen keski-ikäinen tavis, enkä ole kuin kerran elämässäni saanut saunakutsun vierailun yhteydessä, ja sekin Amerikassa, jossa eräällä perheellä oli oma suomalaistyyppinen sauna. Suomessa ajatus saunakutsusta ei sen sijaan edes innostaisi. Osaan saunoa kotonakin, enkä kaipaa siihen seuraa. - Ainoa poikkeus ovat muutaman päivän visiitit isovanhemmille, jolloin kyllä syömme, saunomme jne. koko perheen voimin.

Vierailija
28/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai iso osa suomalaisista tykkää saunomisesta.

Ja iso osa suomalaista tykkää syödä marinoituja broilersuikaleita, juoda makeaa mansikka-passionhedelmä-light-siideriä, ostaa vaatteensa cittarista ja matkustaa pakettimatkalle Alanyaan.

Mä en tee mitään noista.

t AP

Vierailija
29/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidetään juuri tälläisiä syödään, juodaan ja saunotaan iltoja. nyt vielä enemmän, kun yksi kavereista rakensi kunnon puusaunan..

Se alkaa jo siitä, kun äijät lähtee puita pilkkomaan, me laitetaan ruokaa ja turistaan kaikki mahdolliset asiat läpi. Jossain välissä pienet lapset laitetaan nukkumaan, isommat saa käydä saunassa ja menevät sitten siskonpetiin nukkumaan.

Kukaan ei juo itseään änkyräkänniin, jos lapset on paikalla.

Mutta me asutaankin maalla. Ollaan vähän niinkuin mökillä AINA. Se voi olla vaikeeta tajuta siellä just omakotitalon kokosella tontilla asuessa.

Joo ja kaikki käy samaan aikaan saunassa, miehet ja naiset. Saunassa tulee juteltua asioista, joista muuten ei puhuttaisi.

Vierailija
30/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä marinoituja lihoja, en juo makeaa siideriä, en osta vaatteita cittarista enkä ole koskaan käynyt Turkissa, silti SAUNON lähes päivittäin ja kutsumme / saamme kutsuja saunaan ystäviemme luokse.

Sun täytyy olla melko yksinkertainen tosiaan =D

Vierailija
31/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes tykkää saunoa,en vaan ole koskaan tykännyt siitä.vaikka sauna meiltä löytyykin. eli ymmärrän ap;n ihmettelyn.

Vierailija
32/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin muutenkin menossa sinne kylään ja hän sanoi että heillä on sauna lämmin, eli voidaan saunoakin. Ja koska meillä ei ole omaa saunaa, niin ehdottomasti saunotaan.

Vierailija
33/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään välitä saunomisesta, käydään noin kerran viikossa mutta pärjäisin ilmankin. Tosin mökillä missä pääsee uimaan kesällä se on ihan hauskaa, porukallakin. Mutta noin muuten se on mulle vain peseytymistä varten enkä ymmärrä miksi sinne pitäisi porukalla mennä pesemään itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi