Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks Suomessa mennään kylässä saunaan?

Vierailija
20.02.2011 |

Eikö se nyt ole vähintäänkin omituista, että mennään toisen luokse PESEYTYMÄÄN? Aika metsäläinen kansa, kun vielä 2000-luvullakin tarjotaan vieraille mahdollisuutta puhdistautua, aivan kuin ihmisillä ei olisi kotona siihen mahdollsiuutta.

Mökillä saunominen, erityiset saunaillat yms. on asia erikseen, kyse on siis näistä tuttavapariskunnille osoitetuista "tulkaa meille lauantaina, laitetaan ruokaa, pelataan lautapelejä ja käydään saunassa" -kutsuja. Mitä hittoa se saunominen siellä tekee?

t. Nainen, joka on viimeksi käynyt saunassa ties koska. En oikeasti edes muista! Meillä on suihku.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tee noista mitään, mutta tajuan silti että (iso) osa tykkää :) Makuja on monia, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Ja iso osa suomalaista tykkää syödä marinoituja broilersuikaleita, juoda makeaa mansikka-passionhedelmä-light-siideriä, ostaa vaatteensa cittarista ja matkustaa pakettimatkalle Alanyaan.

Mä en tee mitään noista.

t AP

Vierailija
2/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän niinkuin Tuxu korostaa "glamourelämäänsä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole vielä tullut tollasta kyläkutsua koskaan.

Vierailija
4/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille muille se on osa päivittäistä arkea. Mieti sitä

Mulle päivittäistä arkea ovat mm. pitkän juoksulenkin jälkeinen suihku, laadukkaista lähi-luomu-raaka-aineista valmistettu oikea illallinen ja lasi hyvää viiniä takkatulen ääressä. :) t AP

Mieluummin saunon kotona rauhassa. Eihän kylään kutsuta suihkuunkaan, joten en ymmärrä saunaa. Minä kyllä peseydyn kotona ennen kylään menoa.

Vierailija
5/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän niinkuin Tuxu korostaa "glamourelämäänsä"

ei ap

Vierailija
6/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jossain kulttuurissa mennään sisälle kengät jalassa? -Hyi helvetti, kaikki paska tulee sisään.

Miksi jossain pestään jalat ennen kuin astutaan sisään? -Ällöö, mä pesen jalat kotona.

Miksi jossain pöntön sijaan on vain reikä lattiassa? -Hyi helvetti.

Miksi jossain syödään sormin? -Vähänkö etovaa. Mä käytän haarukkaa.

Vierailija
7/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunakutsuista. Ihan jo senkin takia että meikkaan mennessäni kylään ja sitten on tyhmää pestä ne heti pois. Mutta etenkin miehille tämä saunominen tuntuu olevan tärkeää.

Vierailija
8/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kotona suihku, mutta sauna voittaa 100-0. Siis ihan varmana saunon jos vain mahdollisuus on. En meikkaa vahvasti, jos ollenkaan ennen saunaa. Ihanaa sitten putipuhtaana meikata kunnolla ja rauhassa jos ilta siita vielä jonnekin jatkuu.

Vierailija
9/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole se puhdistautuminen. Se on sosiaalinen tapahtuma kuten syöminenkin. Voisihan sitä kysyä että miksi mennä kylään syömään onhan meillä ruokaa kotonakin.

Vierailija
10/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä saunominen, erityiset saunaillat yms. on asia erikseen,

Mutta harvemmin meidän tuttavapiirissä naiset menevät saunaan, ellei tosiaan olla omalla tai jonkun toisen mökillä viettämässä viikonloppua ja yhteistä vapaa-aikaa. Kaupungissa ei tulisi mieleenkään esittää saunakutsuja kenellekään.

Vierailija
11/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraille tarjotaan parasta mitä on. Jo ammoisina aikoina vieraat on ensin pesetetty, sitten syötetty ja juotettu.

Vierailija
12/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä oikein ymmärrä muuta kuin mökkisaunomista kutsuttuina vieraina. Paljon kivempi kutsua ystäviä kotiin syömään hyvää ruokaa ja nauttimaan laatuviinistä.

Vierailija
13/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä pelataan lautapelejä ja syödään. Saunominen on hauskaa.

Vierailija
14/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen vieraita, syötiin hyvin, juotiin laatuviinejä ja saunottiin (juotiin myös erikoisoluita)

Vierailija
15/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saunominen on a) sosiaalinen tapahtuma b) nautinto. Niinpä sitä mielellään tehdään porukassa, koska se on vähän niin kuin viihdettä, josta tulee hyvä olo. Peseytyminen ei ole se ykkösjuttu siinä saunomisessa.

Suihkussakäynti sen sijaan tähtää tuohon peseytymiseen, vain ja ainoastaan.

Vierailija
16/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seurustelua parhaimmillaan. Meillä saunotaan joka ikinen päivä, joskus useampaan kertaankin, jouluna, viikonloppuisin jne.

Me nyt ollaan ehkä keskimääräistä saunahullumpia toki muutenkin. Saunojakin on neljä =o)

Vierailija
17/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään saunomisesta ja mulle se ei ole pelkkää peseytymistä vaan juurikin sosiaalinen tapahtuma kuten joku jo edellä mainitsi.

Eikä mua haittaa olla kaveriporukalla meikittä jos jonkun luona iltaa istutaan saunan jälkeen.

Vierailija
18/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli silloin harvoin kun saunaan menen (pari kertaa vuodessa), otan sen spa-elämyksenä. Eli rentoudun YKSIN rauhassa lauteilla lepäillen, hengittelen syvään, suljen silmäni ja vain olen sen hetken lämmössä hiljaa nautiskellen. Saunan jälkeen kosteutan vartaloni hyväntuoksuisilla voiteilla ja nautin lempeästä olosta.

Mulle sauna ei ole seurustelupaikka, jossa turistaan, rampataan vilvoittelemassa ja juodaan kaljaa.

t. AP

että saunominen on a) sosiaalinen tapahtuma b) nautinto. Niinpä sitä mielellään tehdään porukassa, koska se on vähän niin kuin viihdettä, josta tulee hyvä olo. Peseytyminen ei ole se ykkösjuttu siinä saunomisessa.

Suihkussakäynti sen sijaan tähtää tuohon peseytymiseen, vain ja ainoastaan.

Vierailija
19/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille muille se on osa päivittäistä arkea. Mieti sitä

Mulle päivittäistä arkea ovat mm. pitkän juoksulenkin jälkeinen suihku, laadukkaista lähi-luomu-raaka-aineista valmistettu oikea illallinen ja lasi hyvää viiniä takkatulen ääressä.

:)

t AP

Vierailija
20/33 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muissa maissa tulisi mieleenkään että tuttavat menisivät keskenään alasti kikkuloimaan.

Heillä on jäljellä sellainen normaali reviirin ja yksityisyydentaju että he näyttävät itsensä alasti vain puolisolleen ja lääkärille.

He käsittäisivät ne joksikin orgioiksi ja ryhmäkivaksi.

:D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän