Mitä ovat ne tyttöjen kamalat kaverisäännöt,
joista uudessa Meidän perhe -lehdessä kerrotaan?
Kommentit (3)
niin se on se, etteivät harrasta tuollaista. Pojat on suoraviivaisempia, voivat tapella ja muksauttaa toista, mutta hetken päästä ollaan taas kavereita. Pikkupojilta puuttuu totaalisesti kyky juonitteluun.
Senkin olen huomannut että jos leikissä on 1 tyttö ja esim. 2 tai 3 kolme poikaa, tyttö ohjaa leikkiä suvereenisti vaikka olisi hiukan nuorempikin.
Jos poikajoukko taas leikkii keskenään jotain pojille tyypillistä päätöntä kohellusleikkiä ja sitten siihen tulee kesken leikin tyttöjä mukaan niin a vot, leikkiin tulee alta aikayksikön joku juoni tai päämäärä.
Mulla on siis kolme poikaa, ei tyttöjä lainkaan.
kotikasvatuksesta on kiinni. Tytöiltä yleensä sallitaan enemmän kieroilua.
ainakin meidän ekaluokkalaisen kaveripiirissä olen jo huomannut seuraavaa:
Vaikka kolmella tytöllä on yhteinen koulumatka, kaikki kolme eivät pysty kävelemään sitä yhdessä, vaan aina kaksi kerrallaan ja kolmas saa kävellä yksin.
Muissakin tilanteissa kaverisuhteet ovat juuri tällaisia: jos olen tuon kanssa, en voi olla sun kanssa. Toisena päivänä ollaan hyviä kavereita ja seuraavana päivänä juostaan ilkkuen karkuun, kun toinen yrittää jälleen seuraan.
Jne. jne. Meidän kiltti ja kaikille ystävällinen tyttö ei ole vielä päässyt sisään tähän peliin, ja on harva se päivä itku silmässä ilkeiden "kavereiden" takia. Suoraan sanoen tytöt osaa olla ihan pikkupiruja.