Yllätyksekseni sattuukin paljon
Ihan perustarina. 7 vuotta oltiin yhdessä, lasta yritettiin vuosi, tuloksetta. Kaikki oli suht kunnossa. Loppusyksystä mies ilmoitti haluavansa erota, syytä ei tarkemmin osanut erotella. Kaikki kävi aika nopeasti,hän muutti naapuri paikkakunnalle ja itse jäin vanhaan asuntoomme.
Reilu kk päästä alkoi ilmoittelemaan halusta palata yhteen. Itse olin jo yrittänyt totutella yksinoloon. Puhuimme paljon, mutta en suostunut paluuseen. Tätä jatkui aina loppiaiseen asti ja silloin olin itsekin jo alkanut miettimään yhteen paluuta. Olin käynyt muutamalla treffeillä vain todetakseni ettei tuntunut miltään. Loppiaisen jälkeen yritin tavoitella eksää siinä kuitenkaan onnistumatta. Seuraavan kerran, kun kuulin hänestä kertoi löytäneensä uuden naisen.
Tuntui sanoinkuvaamattoman pahalta. Olinhan itse kieltänyt yhteenpaluun ja käynyt treffeillä, mutta uusi nainen tuli puun takaa. Hänellä on ainakin 1 lapsi ja eksäni on hyvin lapsi rakas.Suhde on tuore n 2kk, mutta viettävät tiiviisti aikaa yhdessä.
Omat tunteeni menevät vuoristorataa. Asiaa mutkistaa vielä se, että ex kävi luonani reilu vko sitten, harrastimme seksiä. Lisäksi hän soitti muutama päivä sitten tosin humalassa ja kertoi edelleen rakastavansa, mutta haluaa keskittyä nykyiseen suhteeseen. Nyt häneltä tuli viesti ettei enää halua kuulla musta.
Pää on aika sekaisin tästä kaikesta.En tiedä haluaisinko eksäni takaisin, koska rakastan häntä vai vaan sen takia, että nyt hänellä on uusi suhde ja se sattuu liikaa. Ajatus hänestä jonkun muun kanssa, sattuu enemmän kuin luulin. Itsehän en häntä takaisin aneluista huolimatta ottanut, joten peiliin saan katsoa ja itseäni syyttää.
Tiedän, että nyt pitää antaa olla, eikä yrittää ottaa yhteyttä. On tää aika raskasta taistelua, miten tästä selvitään?
Kommentit (6)
kun hän vielä toivoi yhteenpaluuta. Ajattele sitä syytä/syitä ja keskity omaan elämääsi. Jos tahdot miehelle hyvää, kunnioita hänen nykyistä parisuhdettaan. Teidän yhteinen historianne ei katoa minnekään, se on arvokas teille molemmille.
Ja ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ;)
Hanki sellainen mies joka saa sinut raskaaksi
Haluaisit sen takaisin vain tuon uuden naisen takia
Et varmaan halua miestä takaisin vain uuden naisen takia, jos ajatus kerran heräsi ennen kuin edes kuulit naisesta.
Ero on kuitenkin jo tehty ja uudelleen lämmitetyt suhteet harvoin toimivat enää. Tai miehesi pitäisi ainakin pystyä tekemään järkevä selonteko siitä, miksi halusi erota alun perinkin. Nythän olisi vain vaarana, että hänen mielikuvansa olisivat vain kultaantuneet eron aikana ja yhteen palattuanne hän muistaisi ne syyt uudestaan ja jättäisi taas. Hajottaisi sinut toisen kerran.
Kuvittelisin kylläkin, että hänen nykyinen toiveensa että ette ole yhteydessä johtuu syyllisyydestä, hänhän petti nykyistään sinun kanssasi. Hän ei ehkä luota itseensä sinun seurassasi ja koska olet sanonut ettet ota takaisin, on päättänyt omistautua uuteen suhteeseen ja unohtaa sinut vaikka väkisin.
Uudet treffisi eivät ole tuntuneet miltään, koska ihmiset eivät ole olleet oikeita. Kyllä sinullekin se uusi oikea vielä tulee vastaan, kun vanha suhde on kunnolla arpeutunut ja olet taas valmis.
Tsemppiä!
Hän ei ehkä luota itseensä sinun seurassasi ja koska olet sanonut ettet ota takaisin, on päättänyt omistautua uuteen suhteeseen ja unohtaa sinut vaikka väkisin.
Kerroin hänelle, että olen miettinyt asioita ja olisin ollu valmis kokeilemaan vielä. Silloin kertoi uudesta suhteesta, mutta myös sanoi harkitsevansa sanojani. Tulkitsin viestin; ettei halua kuulla musta, nyt vastaukseksi harkintaansa.
Tiedän, että tuolla jossain on joku minullekin, mutta nyt kaikki energia menee haavojen nuolemiseen ja "tappioon". Kukapa sitä haluaisi vanhaan palata, jos on uusi huuma jo päällä.. Katkeraa ehkä..
Kiitos tsempeistä, on ihana huomat, että vielä löytyy ymmärrystä.
kun tuolla lailla vedättää ja pelailee. Taidatte olla yhtä hämmentyneitä ja sekaisin tunteista tällä hetkellä molemmat. Vaikuttaa tosiaan siltä, että mies potee huonoa omatuntoa ja yrittää nyt ryhtiliikettä nykyisen parisuhteen suuntaan, vaikka tunteita sinua kohtaan edelleen onkin.
On ihan luonnollista, että sinuun sattuu ajatus miehestä jonkun toisen kanssa. Onhan eronne vielä niin tuore ja tunteita ei niin vaan poikki pannakaan.
Helppo neuvoa, mutta luulen, että itse puhaltaisin sen pelin kokonaan poikki. Menetit mahdollisuuden kieltäytymällä yhteen paluusta, mutta ajattele, että joskus ehkä huomaat sen koituneen onneksesi. Olet jo kerran, silloin miehen ensimmäisen irti pyristelyn aikana yrittänyt eroajatuksen niellä ja sopeutua siihen, tee se vielä kerran. Tuollaisella veivaamisella rikot itsesi, ystävä hyvä. Mies on toiminut tunteidensa vietävänä; jätetään kun tuntuu jotenkin siltä, kuitenkin haluaa palata, mutta onkin löytänyt toisen, haluaa häntä ja haluaa sut... On siinä ollut sulla kestämistä. :(
Ei tuosta varmaan oikein ehjää parisuhdetta saisi enää aikaiseksi, liikaa vettä mennyt sillan ali. Varmasti olet rikki, mutta nyt onkin hyvä aika alkaa ehjätä itseään. :) Miehellä taitaa olla nyt joku laastarisuhde meneillään, tietysti se voi pysyvääkin olla, mutta sinulla on nyt paremmat kortit käsissäsi; parannat itsesi, opettelet olemaan yksin, toivut ehjäksi itsenäiseksi ihmiseksi, etkä tarvitse vielä siihen rinnalle kumppania tekemään sen puolestasi. Ajatus siitä, että miehellä sellainen jo on, tekee varmasti kipeää, mutta pidemmän päälle mä uskon että sun tapasi selviytyä on toimivampi.
Mies on nyt viimeisen viestinsä mukaan tehnyt päätöksen, ettei halua enää kuulla susta. Sattuu varmaan, mutta tartu siihen ja elä sen mukaan. Jos - kun - hän taas kännissä laittelee viestiä tai soittaa, sano sinä vuorostasi, ettei ole enää sen aika. Mahdollisuuksia on ollut puolin ja toisin mutta mitään niistä ei ole tullut, sinä haluat nyt irrottautua kokonaan.
Voimia tulevaan, päivä kerrallaan... :) Nyt tuntuu pahalta; viikon päästä hieman helpommalta, kuukauden päästä alat olla jo irti ja kesällä mies käy mielessäsi enää väläyksittäin! Kaikki me ollaan eroista selvitty, niin selviät sinäkin, sen verran fiksulta vaikutat sitäpaitsi! :) Sitten, ihan pian, on sun vuorosi löytää itsellesi hyvä kumppani ja perustaa se perhe... Halaus! ?
Onhan tämä aika tunteiden vuoristorataa, mutta vaikka nyt tuntuukin todella pahalta niin uskon selviytyväni voittajana. Aikaahan se ottaa, mutta eihän mulla ole muita vaihtoehtoja kuin hyväksyä tilanne ja elää sen mukaan.
Totta kai toivon eksälleni kaikkea hyvää ja onnistuvaa uutta suhdetta. Tiedä mitä vaikeuksia meillä suhtessamme oli ja en järjellä ajateltuna uskokaan niiden korjaantuvan, vaikka jostain syystä yhteen vielä palattaisiin.
Ehkä itselleni tuli vaan niin yllätyksenä miten pahasti voi toisen uusi suhde kirpaista, varsinkin, kun itse oli jo vähän piirrellyt kuvia yhteenpaluusta. Näillä mennään ja tilanne on vaan hyväksyttävä. En todellakaan ole mikään ripustautuja tai häirikkö, vaan aion kunniottaa eksän toivetta antaa hänen olla.
Onneks pääsen muutamaksi viikoksi talvilomalle etelään niin saa etäisyyttä koko hommaan. On hyvä olla, kun meitä mahtuu 13 tusinaan, jotka ovat kokeneet saman tai lähes saman ja hengissä selvinnyt :)
Aurinkoa päivään!