Sanoin surkealle johtajalle suorat sanat!
Suosittelen, kylläpä helpotti. Irtisanokoot tai mitä vaan, ihan sama. Kaikkea ei tarvitse työpaikallakaan hyväksyä.
Kommentit (4)
silloin molemmat voi hyötyä tuosta. Itse otin reilu vuosi sitten esimieheni johtamistavan esiin hänen kanssaan ja se johti koko tiimin 8kk prosessiin jossa opeteltiin uusia toimintatapoja. Ilmapiiri parani ja kaikki oppivat jotain - olen edelleen saman pomon alainen, nyt vain paremmissa väleissä:)
Minulle, joka on kasvatettu kunnioittamaan auktoriteetteja tuo kissan nostaminen pöydälle oli tosi vaikea ja iso juttu, mutta olen iloinen että se tehtiin. Tietämättäni koko tiimi oli käynyt läpi samoja asioita. Ja "nostan hattua" esimiehelleni joka otti sen kaiken vastaan tosi hyvin.
silloin molemmat voi hyötyä tuosta. Itse otin reilu vuosi sitten esimieheni johtamistavan esiin hänen kanssaan ja se johti koko tiimin 8kk prosessiin jossa opeteltiin uusia toimintatapoja. Ilmapiiri parani ja kaikki oppivat jotain - olen edelleen saman pomon alainen, nyt vain paremmissa väleissä:)
Minulle, joka on kasvatettu kunnioittamaan auktoriteetteja tuo kissan nostaminen pöydälle oli tosi vaikea ja iso juttu, mutta olen iloinen että se tehtiin. Tietämättäni koko tiimi oli käynyt läpi samoja asioita. Ja "nostan hattua" esimiehelleni joka otti sen kaiken vastaan tosi hyvin.
Monella pomolla ei kritiikin vastaanotto suju yhtä hienosti.
Itse saisin potkut samantien jos uskaltaisin kommentoida pomoni johtamistyyliä, mikä sattuu olemaan aika pelottava : huutamista, tiedon pimittämistä ja alistamista kaikin puolin.
saamastaan kritiikistä sen totuuden jyvän esille ja hankkii tarvittaessa itseään paremmat alaiset. Ei esimiehen tarvitse itse välttämättä osata kaikkea suorittavan tason työtä, kunhan langat ja iso kuva pysyy käsissä.
Suomessa kaihdetaan liikaa kissan nostamista pöydälle. Itse sanon usein, että sanokaa ihmiset mitä ajattelette, kun ei kenelläkään ole sitä kristallipalloa, josta se kävisi muuten ilmi. Puhukaa ihmiset, mutta perustelkaa kantanne ja jättäkää tunteet syrjään, jos suinkin mahdollista niin pysytään asialinjalla!
olisi mitään vikaa.
Kääntää kaikki sinua vastaan ennemmin tai myöhemmin.
t. itsekin johtaja ja kehuja saanut alaisiltaan