Uskallatteko jättää vauvan nukkumaan autoon
sillä välin kun haette lähikaupasta esim. vain leivän ja maidon? Eli siis pikapika kaupassa käynti
Kommentit (99)
meillä ei lapsuudenkodissakaan koskaan ollut tarvetta jättää pieniä lapsia yksin autoon,ehkä on sitten periytynyt etten itsekään jätä.
Eniten pelkäisin sitä että joku vie lapsen.
Kaikenlaisia hulluja on olemassa, nykyään jopa turvallisessa kotimaassamme!
logiikalla kukaan ei varmaan myöskään koskaan nukuta lastaan ulkona esim rattaissa??
ja otan myös vessaan (vauva parka :D), jos joudun käymään pidemmällä toimituksella.
En kestä ajatusta, että vauva joutuisi hädissään huutamaan edes muutaman minuutin. Vauvalle se on jo ikuisuus.
auto on ihan ikkunan vieressä ja kassalta on sinne näkyvyys, kuten meidän lähikaupassa.
(esim. kassalla), ettenkö heti pääsisi vauvan luo, jos jotain kuuluu.
Eniten pelkäisin sitä että joku vie lapsen.
Kaikenlaisia hulluja on olemassa, nykyään jopa turvallisessa kotimaassamme!
logiikalla kukaan ei varmaan myöskään koskaan nukuta lastaan ulkona esim rattaissa??
muutamaksi minuutiksi jättää jos olen kotiin ajamassa ja jotain täytyy nopeasti hakea ja lähikaupasta on kyse. En kuitenkaan sano, että äidit jotka eivät jätä lapsiaan autoon, olisivat ylihysteerisiä. Kaikki kunnia heille siitä että jaksavat sen (mahdollisesti) huutavan lapsen kanssa siellä käydä, mutta itse pidän riskiä että jotain sattuisi, niin pienenä ettenkö voisi nopeasti kauppaan juosta. Toki sieltä pääsee pois jos kaupassa sattuu olemaan nyt esim. ne pitkät jonot, eihän niissä pakko ole seistä. Ja ihan hyvin voin lapsen jättää autoon nukkumaan jos on vaikka kylään mentäessä sinne nukahtanut ja ikkunasta sitten vilkuillaan ja itkuhälytin ilmottaa kun alkaa heräillä. Yhtä todennäköisesti se auto syttyy tuleen, kuin että jotain tapahtuu sisällä (tai no, luultavasti todennäköisempää on että jotain sattuu sisällä). Ja kuten sanoin, hyvä niille äideille jotka ottavat lapsensa mukaan, tuskin heistäkään kauhean monesti kukaan siellä kaatuu ja niitä lapsen niskoja taittaa ;)
että tietysti pakkanen on eri asia, tai tosi kuuma päivä jolloin aurinko porottaa. Silloin toki ei vauva jää autoon.
Auto voi syttyä palamaan, joku voi kolaroida sitä (kyllä,varsin yleistä kaupan parkkipaikalla) ym.
millaisia autoja teillä oikein on, jos ne syttyvät palamaan tuosta vain suurella todennäköisyydellä tai joku voi kolaroida ne lähikaupan ikkunan edessä tuustan nuuskaksi?
En myöskään halua että vauva herää yksin ja hätääntyy.
Ja jos olet poissa 2-5minuuttia ja vauva herää, niin sama aika voi mennä kotonakin (ainakin minulla) että ehdin alakerrasta yläkertaan omassa sängyssä (tai pihalla vaunuissa) heräävän lapsen luo.
Mietinpä vain...
Päinvastoin, soitan viranomaiset paikalle, jos näen vauvan autossa yksin.
Ikinä ei tiedä, miten kauan kaupassa (tai missään) lopulta menee. Vauva mukaan turvaistuimessa, jatkaa uniaan kaupassa. Tai sitten et mene.
[iIkinä ei tiedä, miten kauan kaupassa (tai missään) lopulta menee.
[/quote]
jos näyttäisi, että kaupassa onkin jonoa, niin kyllä ostokset jäisi silloin tekemättä. Mutta en tosiaan alkaisi raahata sikeästi nukkuvaa lasta kauppaan parin minuutin takia.
ihan vaan tiedoksi teille äkkiä kaupassa kipaisijoille jotka pidätte meitä normaaleja raakoina kun herätämme vauvamme. Poliisia ei kiinnosta oletko poissa 2 tai 5 minuuttia, jos jätä sen vauvan autoon, olet syyllistynyt heitteillejättöön.
Kaukalossa vielä onnistuu, mutta en todellakaan jaksaisi kantaa vauvaa ja turvaistuinta. Myös tuo auton rungosta irrottaminen on hieman työlästä parin minuutin maidon oston vuoksi. Saati sen takaisin kiinnittäminen, meillä kun istuin kiinnitettiin ihan autokorjaamossa.
Päinvastoin, soitan viranomaiset paikalle, jos näen vauvan autossa yksin. Ikinä ei tiedä, miten kauan kaupassa (tai missään) lopulta menee. Vauva mukaan turvaistuimessa, jatkaa uniaan kaupassa. Tai sitten et mene.
ihan vaan tiedoksi teille äkkiä kaupassa kipaisijoille jotka pidätte meitä normaaleja raakoina kun herätämme vauvamme. Poliisia ei kiinnosta oletko poissa 2 tai 5 minuuttia, jos jätä sen vauvan autoon, olet syyllistynyt heitteillejättöön.
odotellessa. Haluaisin nähdä kun poliisit kuikuilevat auton tummennettujen ikkunojen taakse ja etsivät heitteille jätettyä lasta.
jättänyt. Poliisi kutsuttiin paikalle ja heidän sinne tullessa äiti oli leipäpaketin ja maitopurkin kanssa jo paikalla. Vauva nukkui edelleen autossa. Mitään huomautustakaan ei saanut.
kukin tyylillään.mitä rupeette aukoo päätä.
mä en ikinä olis jättänyt ketään mun viidestä lapsesta yksin autoon,ekan kerran jätin esikoiseni kun oli 8 vuotias ja itki hysteerisesti kun tulin takaisin,joku mies oli heilunut muovipussikädessä ja vilkutellut tytölleni. ei siis mitään vakavaa mutta mistä tietää mikä miehen sai lähtemään,mitä jos ei olisikaan lähtenyt.
en ikinä ottaisi riskiä noin tyhmän asian takia!! mitä vaan voi käydä missä vaan mutta pitääkö niitä riskejä ottaa tieten tahtoen???
Oikeasti voi tulla vaikka oikosulku ja auto syttyä tuleen. Mahdollisuss on tietenkin yksi miljardista, mutta en halua kokeilla onneani. Lotto on asia erikeen, sitä harrastan joka viikko, sillä siinä ei kenenkään henki tai terveys ole kysessä.
Jos auto syttyisi tankatessa, kuten joku viisasteli, olisin tietenkin auton vieressä pelastamassa lasta kun näkisin tilanteen saman tien. Maksan tällaisissa tilanteissa (ja muutenkin) aina kortilla automaatissa, joten ei tarvitse vauvaa yksin jättää.
Ja jos minä menisin yksin sinne kauppaan ja kaatuisin hyllynreunaan ja menettäisin tajuntani, niin kuka tietäisi että lapseni on siellä autossa yksin? Eli minun perusteeni ei ole se, että mieluummin meille saisi yhdessä käydä jotain, kuin vain minulle.
Tästä syystä en myöskään vie koiraa ulos tai edes roskia, jos vauva nukkuu. Tosin meillä on seinät kuin pahvia, joten naapurit kyllä havahtuisi vauvan ulvontaan, jos olisin taittanut niskani roskia viedessä.
Kerran bongasin IKEAn parkkipaikalla vauvan nukkumassa viereisestä autosta ja olin melkoisen järkyttynyt. Kukaan ei voi vaan "kipaista" IKEAssa kun koko paikan läpi kävelykin vie melkein puoli tuntia.
Noh otin tietysti yhteyttä työntekijöihin ja ihan huoleni otettiin todesta eikä minua selvästikään pidetty ylihysteerisenä ;)
Joku kioski, josta näkisin koko ajan autoon voisi hätätilanteessa mennä.