Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallatteko jättää vauvan nukkumaan autoon

Vierailija
19.02.2011 |

sillä välin kun haette lähikaupasta esim. vain leivän ja maidon? Eli siis pikapika kaupassa käynti

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todistanut vierestä kun sammuksissa oleva auto syttyy palamaan tuosta vain. En todellakaan aio ottaa riskiä että jotakin sattuu kun olen kaupassa. + me pärjätään aina ilman yhtä maitopurkkiakin sen aikaa että isä tulee kotiin.

en siltikään jättäisi lasta autoon. Vaan ottaisin mukaan. Ja muutenkin siinä vaiheessa hoitaisin kauppa asiat niin ettei sinne tarttis koko ajan juosta.

Vierailija
22/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan esim. oltu kyläilemässä ja paluumatkalla pitäisi kipaista siinä lähikaupassa ja matkalla vauva on nukahtanut autoon. Mennäkkö siis kotiin, laittaa vauva vaunuihin ja kävellen kauppaan vai herättääkkö vauvan kaupan pihassa kun hakee sen maidon vauvan kanssa vai jättää autoon nukkumaan siksi aikaa kun kipaisee kaupassa?

hassulta, että mennään lähikauppaan autolla. Jos etäisyys tosiaan on niin pitkä että sinne oikeasti ei pääse kuin autolla, en ehkä käyttäisi sanaa lähikauppa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se olis vaan muutama minuutti teoriassa, niin käytännössä voi käydä niin että siellä on mieletön jono/ tapahtuu ryöstö/ kaadun ja menetän tajuntani tms. Mä olen joskus käynyt kaupassa ja kuviteltuun viiden minuutin reissuun meni puoli tuntia kun virrat katkesi.

Miksi se vauva pitäisi jättää?? Aivan hyvin voi ottaa sen kaukalon mukaan, jos vauva herää siihen niin kyllä taatusti herää siinä paikallaan olevassa autossa.

Olen itse pienenä nähnyt kun kaupan pihasta varastettiin auto missä vauva oli kyydissä, lisäksi olen lukenut ainakin kahdesta uutisoinnista tämän lisäksi. Eipä huvita laskea tilastoja oman vauvan ollessa kyseessä.

Vierailija
24/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus on vain helpompaa matkan varrella kipaista hakemaan se maito. Ettekö te tarvitse koskaan kaupasta yllättäen mitään täydennystä?

Olen todistanut vierestä kun sammuksissa oleva auto syttyy palamaan tuosta vain. En todellakaan aio ottaa riskiä että jotakin sattuu kun olen kaupassa. + me pärjätään aina ilman yhtä maitopurkkiakin sen aikaa että isä tulee kotiin.

en siltikään jättäisi lasta autoon. Vaan ottaisin mukaan. Ja muutenkin siinä vaiheessa hoitaisin kauppa asiat niin ettei sinne tarttis koko ajan juosta.

Vierailija
25/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin pieni kylä ettei täällä mitään tapahdu.

Vierailija
26/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäkkö siis kotiin, laittaa vauva vaunuihin ja kävellen kauppaan vai herättääkkö vauvan kaupan pihassa kun hakee sen maidon vauvan kanssa vai jättää autoon nukkumaan siksi aikaa kun kipaisee kaupassa?

vauva ole autossa turvakaukalossa? Jos sen kaukalon ottaa kauppaan mukaan, ei vauva välttis herää. Ellei sitten ole herkkäunista sorttia.

Vierailija
27/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä pitää ottaa riski että jotan sattuu??!!

miksi sitä lasta ei voi ottaa mukaan?? oi miksi?

Vierailija
28/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus on vain helpompaa matkan varrella kipaista hakemaan se maito. Ettekö te tarvitse koskaan kaupasta yllättäen mitään täydennystä?

Kesäisin on pikku pakkokin, olen ns. kesäleski. Pakkaan lapset autoon, ajan kauppaan, otan lapset kyydistä, käydään kaupassa, laitan lapset takaisin autoon ja ajelen kotiin. Autoon en heitä jätä. Yksinkertaista.

Vierailija
29/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin herää, kun nostaa autosta pois. Jäitkö sinä siis kaupaan sisälle jumiin, kun virrat katkesivat? Ovissa pitäisi kyllä olla manuaaliset mekanismit automaattisten rinnalla. Jos näin käy, niin voihan silloin kaupasta lähteä pois. Ja entä jos menetätkin tajuntasi se vauva sylissä ja kaadut hyllyn reunaan? Vauva voi silloin jopa kuolla... Tai se ryöstäjä uhkaa vauvaa, jotta saa sinulta lompakon? Aina on olemassa riski elämässä. Kaikkia ei voi mitenkään välttää. Kotiinkin on moni kuollut.

Vaikka se olis vaan muutama minuutti teoriassa, niin käytännössä voi käydä niin että siellä on mieletön jono/ tapahtuu ryöstö/ kaadun ja menetän tajuntani tms. Mä olen joskus käynyt kaupassa ja kuviteltuun viiden minuutin reissuun meni puoli tuntia kun virrat katkesi. Miksi se vauva pitäisi jättää?? Aivan hyvin voi ottaa sen kaukalon mukaan, jos vauva herää siihen niin kyllä taatusti herää siinä paikallaan olevassa autossa. Olen itse pienenä nähnyt kun kaupan pihasta varastettiin auto missä vauva oli kyydissä, lisäksi olen lukenut ainakin kahdesta uutisoinnista tämän lisäksi. Eipä huvita laskea tilastoja oman vauvan ollessa kyseessä.

Vierailija
30/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole kenellekkään sattunut yhtään mitään kun on nopeesti kipaissut postissa, kaupassa, ärrällä. Yhtä suuri todennäköisyys sattuu siellä kaupassa kuin autossakin..

Vierailija
31/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, se varmaan johtuu siitä että vauvoilla on taikavoimia ja silloin ei metrin säteellä tapahdu kenellekään mitään pahaa. Mutta tämä taikavoima toimii vain, kun tuon säteen sisällä on myös täysi-ikäinen ihminen. Oi!

ihmeessä pitää ottaa riski että jotan sattuu??!! miksi sitä lasta ei voi ottaa mukaan?? oi miksi?

Vierailija
32/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan näitä tapahtunut,että sillä aikaa on auto rosvottu ja laps sielä kyydissä.

kun on ajonestolaite, niin autoa ei voi viedä ilman avaimia.

Vierailija
33/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassulta, että mennään lähikauppaan autolla. Jos etäisyys tosiaan on niin pitkä että sinne oikeasti ei pääse kuin autolla, en ehkä käyttäisi sanaa lähikauppa...

Monesti tulen esim. reissusta, mummolasta tmv. ja vauva nukahtanut matkalla. Ajan lähikaupan kautta ja haen puuttuvan maidon ym.

Järkevää tietysti olisi ajaa ensin kotiin, herättää vauva vaunuihin ja lähteä lähikauppaan talsimaan...

Vierailija
34/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus postissa käynnin ajaksi olen jättänyt vauvan autoon. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että pakettilappujen kirjoittaminen tms. asia on hankalaa vauva kainalossa toimittaa. Vauva ei ole enää kaukalossa, joten joutuisin laskemaan lattialle :/. Olen yh ja kertakaikkiaan joskus tulee tilanteita, että näin on toimittava. En kyllä pidä siitä...

Vierailija
35/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä pitää ottaa riski että jotan sattuu??!!

miksi sitä lasta ei voi ottaa mukaan?? oi miksi?

Miksi pitää ottaa riski ja tehdä lapsi? Mitä vain voi tapahtua missä vain. Maalaisjärjellä olen kaksi kolmesta kasvattanut vauvasta lapseksi, nuorimmainen vielä hetken vauva. Ei kaikkea voi pelätä vain siksi, että jotain voi sattua.

Ja vastaus, esimerkiksi meillä vauva herää kaupassa, mutta kotiin hänet saa kannettua suoraan sänkyyn nukkumaan. Siksi.

Vierailija
36/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen asian niin, että toki voi missä tahansa sattua mitä tahansa, mutta ainakin sitten olen vauvaa suojelemassa jos niin huono tuuri käy. Eli en jätä vauvaani yksin autoon edes pikaisen kauppareissun ajaksi.

Vierailija
37/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis kyllä mieleenkään ajaa kotiin, vaihtaa ulkoiluvaatteet ja lähteä taas talsimaan kauppaan jos ruoka pitäisi olla pöydässä esim. puolen tunnin päästä. Vaan tottahan kunnon mamma elää niin että kaapista löytyy _aina_ _kaikki_ tarvittava eikä tällaisia tilanteita tule.

Monesti tulen esim. reissusta, mummolasta tmv. ja vauva nukahtanut matkalla. Ajan lähikaupan kautta ja haen puuttuvan maidon ym.

Järkevää tietysti olisi ajaa ensin kotiin, herättää vauva vaunuihin ja lähteä lähikauppaan talsimaan...

Vierailija
38/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona kuulen kun vauva itkee.. Kaupasta en kuule jos vauva itkee autossa.

Vierailija
39/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, se varmaan johtuu siitä että vauvoilla on taikavoimia ja silloin ei metrin säteellä tapahdu kenellekään mitään pahaa. Mutta tämä taikavoima toimii vain, kun tuon säteen sisällä on myös täysi-ikäinen ihminen. Oi!

ihmeessä pitää ottaa riski että jotan sattuu??!! miksi sitä lasta ei voi ottaa mukaan?? oi miksi?

omalla toiminnallaan voi vaikuttaa aika paljon!

miksi ottaa riski että sattuu jotain??

itse en kykenisi elämään sen kanssa,että oman tyhmyyden takia vauvalle kävi jotain.ehkä sinä sitten voit.

Vierailija
40/99 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä varalta, että maito loppuu yllättäen.

Ei tulis kyllä mieleenkään ajaa kotiin, vaihtaa ulkoiluvaatteet ja lähteä taas talsimaan kauppaan jos ruoka pitäisi olla pöydässä esim. puolen tunnin päästä. Vaan tottahan kunnon mamma elää niin että kaapista löytyy _aina_ _kaikki_ tarvittava eikä tällaisia tilanteita tule.

Monesti tulen esim. reissusta, mummolasta tmv. ja vauva nukahtanut matkalla. Ajan lähikaupan kautta ja haen puuttuvan maidon ym. Järkevää tietysti olisi ajaa ensin kotiin, herättää vauva vaunuihin ja lähteä lähikauppaan talsimaan...