Uskallatteko jättää vauvan nukkumaan autoon
sillä välin kun haette lähikaupasta esim. vain leivän ja maidon? Eli siis pikapika kaupassa käynti
Kommentit (99)
pakotakaan lapsia autoon jättämään, vaan enemmänhän nuo, jotka eivät (hysteerisinä?) voi jättää lapsiaan minuutiksikaan pois silmistään, arvostelevat muita.Uskoisin vahvasti, että ihan sama syyttely alkaisi, jos jotain ikävää tapahtuisi:
- Jos mamma vaikka liukastuisi kaupan rappusissa ja vauva taittaisi niskansa syytettäisiin, miksi piti raahata mukan, kun olisi voinut jäädä hetkeksi autoon. Tai miksi piti sitä maitoa lähteä edes hakemaan, olisi ollut kotona, niin mitään ei olisi tapahtunut.
- Tai sitten se auto olisi räjähtänyt (mikä palstan mukaan ilmeisesti todennäköisempää kuin edellinen esimerkki) ja sama syyttely, HUONO äiti jätti lapsensa yksin...
No ensinnäkin, kun menen kauppaan vauvan kanssa hän on joko kaukalossa tai jos on tarpeeksi iso, istuu kärryissä. En siis kanna lastani, eikä hän pääsisi taittamaan niskojaan ;)
Ja ei, en ole hysteerinen äiti :) Minulla vain ei ole tarvetta jättää lapsiani yksin autoon. Ja kyllä, olen nähnyt kun auto on itsestään syttynyt palamaan. Kirjoitinkin jo siitä. Harvoinhan niin käy, mutta mahdotonta ei ole. Olenko siis ylihysteerinen kun en ota riskiä? Näin pakkasella varsinkin moni auto on mennyt oikosulkuun. Sähkövikoja ilmaantuu herkemmin.
Ja tässä taisi olla kyse kaupassa käynnin ajasta. Ei kotona olemisesta. En ole kirjoittanut mitään onko lapset kotioloissa pari minuutti pois silmistäni. Itseasiassa kyllä ovat. Käyn vessasssa ilman heitä, laittelen pyykkiäkin toisessa huoneessa ilman heitä. Mutta siltikään en jätä autoon heitä yksin.
Mutta kaikkien todennäköisin harmi olisi, että vauva heräisi, kun auto on paikoillaan, ja itkisi yksin hädissään.
hädissään, ainakaan yhtään sen enempää, jos herää kotona ja äiti on suihkussa, vessassa ym.?
jos ovat heränneet kotona eikä kukaan tule vauvan luo, vaikka hän kutsuvasti huutelee. Itkevän esikoisen olen hakenut joskus shampoot päässä mukaan kylppäriin loppusuihkun ajaksi. Kuopusta taas osasi isosisko viihdyttää sen vaadittavan minuutin pari.
Teidän autoon jättäjien mielestä tämä on tietysti turhan hellämielistä, mutta olen toiminut äidinvaistollani. En ole jättänyt vauvaa hetkeksikään yksin itkemään.
aikuisena, jos on ollut äidin sylissä kaupassa, äiti on menettänyt tajuntansa ja kaatunut hyllyn kulmaan. Sen seurauksena lapsen silmä sokeutui kun hyllyn reunan puhkaisi sen. Ja siis aivan yhtä todennäköistä kuin se autoryöstö, autopalo tms. Varmasti kiittää äitiään, että ei jättänyt autoon nukkumaan. Olivathan he sentään yhdessä. Provosoiden kirjoitettu: kyllä.
yksin autoon. Auto voi syttyä palamaan, joku voi kolaroida sitä (kyllä,varsin yleistä kaupan parkkipaikalla) ym. En myöskään halua että vauva herää yksin ja hätääntyy. Jos jotain on tapahtuakseen sitten kun olemme yhdessä niin sitten tapahtuu. Ainakin olemme yhdessä.
pakotakaan lapsia autoon jättämään, vaan enemmänhän nuo, jotka eivät (hysteerisinä?) voi jättää lapsiaan minuutiksikaan pois silmistään, arvostelevat muita. Uskoisin vahvasti, että ihan sama syyttely alkaisi, jos jotain ikävää tapahtuisi: - Jos mamma vaikka liukastuisi kaupan rappusissa ja vauva taittaisi niskansa syytettäisiin, miksi piti raahata mukan, kun olisi voinut jäädä hetkeksi autoon. Tai miksi piti sitä maitoa lähteä edes hakemaan, olisi ollut kotona, niin mitään ei olisi tapahtunut. - Tai sitten se auto olisi räjähtänyt (mikä palstan mukaan ilmeisesti todennäköisempää kuin edellinen esimerkki) ja sama syyttely, HUONO äiti jätti lapsensa yksin...
No ensinnäkin, kun menen kauppaan vauvan kanssa hän on joko kaukalossa tai jos on tarpeeksi iso, istuu kärryissä. En siis kanna lastani, eikä hän pääsisi taittamaan niskojaan ;) Ja ei, en ole hysteerinen äiti :) Minulla vain ei ole tarvetta jättää lapsiani yksin autoon. Ja kyllä, olen nähnyt kun auto on itsestään syttynyt palamaan. Kirjoitinkin jo siitä. Harvoinhan niin käy, mutta mahdotonta ei ole. Olenko siis ylihysteerinen kun en ota riskiä? Näin pakkasella varsinkin moni auto on mennyt oikosulkuun. Sähkövikoja ilmaantuu herkemmin. Ja tässä taisi olla kyse kaupassa käynnin ajasta. Ei kotona olemisesta. En ole kirjoittanut mitään onko lapset kotioloissa pari minuutti pois silmistäni. Itseasiassa kyllä ovat. Käyn vessasssa ilman heitä, laittelen pyykkiäkin toisessa huoneessa ilman heitä. Mutta siltikään en jätä autoon heitä yksin.
hyvin kirjoitettu!
Eli sinä raakasti herätät unilta lapsen, istutat hänet kärryyn ja haet sen maitopurkin.
pakotakaan lapsia autoon jättämään, vaan enemmänhän nuo, jotka eivät (hysteerisinä?) voi jättää lapsiaan minuutiksikaan pois silmistään, arvostelevat muita. Uskoisin vahvasti, että ihan sama syyttely alkaisi, jos jotain ikävää tapahtuisi: - Jos mamma vaikka liukastuisi kaupan rappusissa ja vauva taittaisi niskansa syytettäisiin, miksi piti raahata mukan, kun olisi voinut jäädä hetkeksi autoon. Tai miksi piti sitä maitoa lähteä edes hakemaan, olisi ollut kotona, niin mitään ei olisi tapahtunut. - Tai sitten se auto olisi räjähtänyt (mikä palstan mukaan ilmeisesti todennäköisempää kuin edellinen esimerkki) ja sama syyttely, HUONO äiti jätti lapsensa yksin...
No ensinnäkin, kun menen kauppaan vauvan kanssa hän on joko kaukalossa tai jos on tarpeeksi iso, istuu kärryissä. En siis kanna lastani, eikä hän pääsisi taittamaan niskojaan ;) Ja ei, en ole hysteerinen äiti :) Minulla vain ei ole tarvetta jättää lapsiani yksin autoon. Ja kyllä, olen nähnyt kun auto on itsestään syttynyt palamaan. Kirjoitinkin jo siitä. Harvoinhan niin käy, mutta mahdotonta ei ole. Olenko siis ylihysteerinen kun en ota riskiä? Näin pakkasella varsinkin moni auto on mennyt oikosulkuun. Sähkövikoja ilmaantuu herkemmin. Ja tässä taisi olla kyse kaupassa käynnin ajasta. Ei kotona olemisesta. En ole kirjoittanut mitään onko lapset kotioloissa pari minuutti pois silmistäni. Itseasiassa kyllä ovat. Käyn vessasssa ilman heitä, laittelen pyykkiäkin toisessa huoneessa ilman heitä. Mutta siltikään en jätä autoon heitä yksin.
en ainakaan usko, että jättäisin. Tällaista tilannetta ei ole vielä tullut ( vauva 4kk).
Mutta kyllä mun joskus pitää kotona koira pissattaa vauvan nukkuessa...
Mut siis, mä ottaisin vauvan mukaan, vaikka hakisinkin vain jotain pientä. Tykkään muutenkin seilailla ruokakaupassa pidempään, ei mulla koskaan ole vielä kiireellä siellä täytynyt käydä. Vaikken siis mitään muuta ostaisikaan..
Silloinhan autopalon riski on huomattavasti suurempi kuin parkkipaikalla ilman virtaa olevassa autossa? Nostatko tankatessasikin lapsen pois autosta ja viet riittävän kauas jotta on turvassa. Ja kuka lasta silloin valvoo?
onhan näitä tapahtunut,että sillä aikaa on auto rosvottu ja laps sielä kyydissä.
kun on ajonestolaite, niin autoa ei voi viedä ilman avaimia.
uskallan ja jätän. Kotimatkalla lapset yleensä nukahtaa, ja jätän pihalle nukkumaan päiväunia. Ikkunasta seurataan millon heräävät. Näin Helsingissä.
en ainakaan usko, että jättäisin. Tällaista tilannetta ei ole vielä tullut ( vauva 4kk). Mutta kyllä mun joskus pitää kotona koira pissattaa vauvan nukkuessa... Mut siis, mä ottaisin vauvan mukaan, vaikka hakisinkin vain jotain pientä. Tykkään muutenkin seilailla ruokakaupassa pidempään, ei mulla koskaan ole vielä kiireellä siellä täytynyt käydä. Vaikken siis mitään muuta ostaisikaan..
Mitäs, kun vauva herää ja itkee?
Ei ne siihen kuole, tuskin kukaan minnekään pitkälle lenkille lähtee. En minä paskaltakaan kesken nouse, jos vauvani herää ja minulla menisi vielä vaikka pari minuuttia?
Voi luoja tätä kaksinaismoralismia.
Ei ne siihen kuole, tuskin kukaan minnekään pitkälle lenkille lähtee. En minä paskaltakaan kesken nouse, jos vauvani herää ja minulla menisi vielä vaikka pari minuuttia?
mutta ihan tosiko jotkut teistä ajattele, että parempi olla yhdessä lapsen kanssa, jos jotain pahaa tapahtuu, niin tapahtukoon molemmille.
Eikö olisi parempi, vaikka äiti sattuisi räjähtämään siellä kaupassa, niin lapsi jäisikin henkiin ja eläisi onnellisen loppuelämän, vaikkakin ilman biologista äitiään. Sekin on mahdollista, joko isän ja muun perheen kanssa tai sitten muualle sijoitetuna. Eikö ole aika itsekästä ajatella, että jos minä lähden, niin sitten lapsikin.
Mutta jos vauva itkee autossa, niin silloin se kuolee? Voi luoja tätä kaksinaismoralismia.
En. Lapsi ei taatusti hetken itkusta kuole tai traumatisoidu, oli sitten missä tahansa ja vaikka yksin.
jonka takia nukkuvaa lasta ei muutamaksi minuutiksi voi autoon jättää.
Mutta jos vauva itkee autossa, niin silloin se kuolee? Voi luoja tätä kaksinaismoralismia.
En. Lapsi ei taatusti hetken itkusta kuole tai traumatisoidu, oli sitten missä tahansa ja vaikka yksin.
tästä saadaan tämmöinen väittely!! :O
En todellakaan koska en halua ottaa turhia riskejä. En voisi elää itseni kanssa jos jotain tapahtuisi.
Tokikaan kaikkea ei voi itse kontrolloida mutta on se silti turha riski.
Olen itse nähnyt kuinka ilman käsijarrua ja vaihde vapaalle jätetty auto lähti itsestään liikkeelle ja osui toiseen pysäköityyn autoon kaupan parkkipaikalla. Toki se oli pieni töytäisi mutta lapsi varmaan heräisi siihen.
Puhumattakaan muista jutuista, autovarkaudet yms.
Jättäköön muut jos haluaa. Ei kuulu mulle.
Oikein ajelen ensin että keskimmäinen nukahtaa, jotta voin jättää hänet autoon kauppareissun ajaksi. Otan mukaan vain vauvan kaukalossa ja isoimman lapsen avuksi.
Ei ole useinkaan herännyt ja jos on niin tuntee olonsa turvalliseksi omassa tutussa autossa, ei huuda.
Laitan tietysti myös hälyttimet päälle ja ovet lukkoon.
En oikein näe mitään kauhuskenaarioita mitä te muut pelkäätte.
Kaikenlaisia hulluja on olemassa, nykyään jopa turvallisessa kotimaassamme!
Oishan se paljon kauheampaa, jos vauva olisi ollut yksin autossa kuin niska katkenneena sylissä...