Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v:llä tyttö ystävä, joka raskaana.

Vierailija
19.02.2011 |

Eli siis ovat seurustelleet noin puoli vuotta. Ja eilen tytön äiti soitti kertoi tytön olevan raskaana. Tyttö on siis 14. Tyttö aikoo pitää lapsen, vaikka äiti ei anna lupaa. Mitä teen?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tahtoo edelleen Pitää lapsen. Ongelmana on vain sE, että tytön äiti tahtoisi aborttia. Hän on jopa uhaillut heittävänsä tytön pihalle. Minä taas olen sitä mieltä, että tytöllä on päätösvalta. Olen myös puhunut pojalleni ehkäisystä, seksistä yms. Kun kyselin asiasta, hän sanoi, että he tarkoituksella yrittivät raskautta... No, en tiedä mitä voisin tehdä tytön äidin kanssa.. Sanokaa te.

Ap

Vierailija
42/69 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "kakara" sybtyy tähän maailmaan täysin viattomana ja tietämättömänä että mummo miettii vaan että kuka maksaa mitä, ja hoitaa isovanhemmuutensa lähettämällä paketin synttärinä ja jouluna :/

Sen tytön vanhemmat saisivat ihan ite keksiä mitä tekevät. Jos aikovat kakaran pitää, saavat sen myös sitten hoitaa, me maksettais pojan puolesta elarit kunnes poika menee töihin. Kun poika alkais tienaamaan, saisi hoitaa elarit ite. Siinähän sitten ihmettelisi kun ei jää rahaa omiin menoihin. 18 vuotta täyttäessään pojalle potku persiille ja omaan kämppään mars. Sitten saavat ihan keskenään leikkiä kotia. Lahjoja kakaralle synttärinä ja jouluna. Teineilleni olen asian tehnyt harvinaisen selväksi; jos panet, olet varautunut maksamaan sen seuraukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tahtoo edelleen Pitää lapsen. Ongelmana on vain sE, että tytön äiti tahtoisi aborttia. Hän on jopa uhaillut heittävänsä tytön pihalle. Minä taas olen sitä mieltä, että tytöllä on päätösvalta. Olen myös puhunut pojalleni ehkäisystä, seksistä yms. Kun kyselin asiasta, hän sanoi, että he tarkoituksella yrittivät raskautta... No, en tiedä mitä voisin tehdä tytön äidin kanssa.. Sanokaa te. Ap

Olisiko mahdollista ehdottaa tytön äidille, että tyttö ja lapsi asuisivat teillä? Kyllä se äitikin leppyy, kun vauva syntyy.

Minkä ikäinen muuten on tuleva isä? Haluaako pari pysyä yhdessä?

Vierailija
44/69 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen muuten on tuleva isä?

Vierailija
45/69 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen muuten on tuleva isä?

Jotenkin jäi vaan mieleen, että tyttö on 14v.

Vierailija
46/69 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi, että se käy mutta he(äiti, isä ja 2muuta sisarusta) muttaa pois.Eli he jättää tyttärensä minun ja poikani kanssa tänne(lahteen) ja muuttavat itse pk. Seudulle. Aika törkeetä musta!?

Ap

Vierailija
47/69 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi, että se käy mutta he(äiti, isä ja 2muuta sisarusta) muttaa pois.Eli he jättää tyttärensä minun ja poikani kanssa tänne(lahteen) ja muuttavat itse pk. Seudulle. Aika törkeetä musta!?

Ap

Äidillä ottaa niin kunnian päälle tuo asia, että hän lähtee karkuun ettei tarvitse jäädä sinne häpeämään. Ymmärrän tytön äitiä, mutta säälittävää se silti on :-D

Onneksi sinä olet noin empaattinen!! Olisipa munkin lapsella noin ihana mummu!

Vierailija
48/69 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi, että se käy mutta he(äiti, isä ja 2muuta sisarusta) muttaa pois.Eli he jättää tyttärensä minun ja poikani kanssa tänne(lahteen) ja muuttavat itse pk. Seudulle. Aika törkeetä musta!? Ap

Äidillä ottaa niin kunnian päälle tuo asia, että hän lähtee karkuun ettei tarvitse jäädä sinne häpeämään. Ymmärrän tytön äitiä, mutta säälittävää se silti on :-D Onneksi sinä olet noin empaattinen!! Olisipa munkin lapsella noin ihana mummu!

Vierailija
49/69 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
50/69 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren mielenterveydelle

Vierailija
51/69 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiasioista, että kuuluvat vasta aikuisiällä avioliittoon, ei 13v toisen samanlaisen lapsen kanssa

sekä kertokaa ja hannkkikaa ehkäisyt, jos teillä ongelma nuoria

jos/kun raskaaksi on tullut, niin vastuunsa on kannetttava sekä tytön ja pojan, että myös kumpinekin vanhempien

Vierailija
52/69 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaisi nyt ainakin molemmille osapuolille tehdä selväksi ehkäisy, ettei tyttö ole heti taas raskaana. Pojan kannattaa opetella kumin käyttö, jotta voi pitää itse huolen siitä, ettei lapsia tule lisää liian nuorena. Yhdenkin lapsen hoitaminen tuossa iässä on melkoinen urakka. Tai siis isovanhempien urakkahan siitä käytännössä tulee.

Vierailija
53/69 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkkinen juttu, jos on tosi. En mitenkään kannata aborttia ehkäisymuotona, mutta 14-vuotiaan pojan äitinä ja hänen luokkalaisiaan läheltä seuranneena ei voi sanoa kuin: lapsia nuokin vielä ovat, kaikesta kaikkitietävyydestään, uhostaan ja trendikkyydestään huolimatta. Oma kehitys kaikin puolin on vielä niiiin kesken, että vauvasta huolehtiminen on heille kyllä utopistinen ajatus. Ja tämä pätee myös luokan pariin priimustyttöön, siis periaatteessa erittäin fiksuun nuoreen. Joten ap, tilanteessasi yrittäisin puhua nuorille abortin puolesta kuitenkin.

Vierailija
54/69 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille ohjeeksi , kertokaa lapsillenne hyvissä ajoin jo seksiasioista, että kuuluvat vasta aikuisiällä avioliittoon, ei 13v toisen samanlaisen lapsen kanssa

Seksi mitään avioliittoon kuulu! Tai sit mun pitäis vielä avomieheni kanssa pidättäytyä, kun emme ole vielä naimisiin saakka kerinneet. Yhdessä tosin ollaan oltu jo 14 vuotta. Kyllä sinä aikana muutamat varvit ollaan ehditty vetästä...

Vierailija
55/69 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kamalaa edes kuvitella hänen tulevan isäksi vuoden kuluttua. Ihan mahdoton ajatus.

Vierailija
56/69 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho

Vierailija
57/69 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi päättää asiaa tytön puolesta

onko perhe uskonnollinen? Joillekin kulttuuri on aborttia vastaan, silloin olisi hyvä jos kertoisit itse näkemyksesi abortista, tytöt ovat peloteltu lapsesta lähtien uskomattomaan että abortti on murha, minkä takia he eivät edes uskalla ajatella sitä vaihtoehtona.

Vierailija
58/69 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho

Miksi koit tarpeelliseksi nostaa 10 vuotta vanhan provon?

Vierailija
59/69 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska ei todellakaan tajua mistä on kyse. Hän pilaa elämänsä, koulut jää kesken, nuoruus elämättä.

Pojan, tulevan isän nuoruus myös pilalla. Ei jätkällä edes kainalokarvat vielä kasva ja pitäs isän kenkiin hypätä.

Oikeesti ei kukaan 14 v voi olla valmis äidiksi, vaikka mitä väittäisitte ja Iina kertois mitä... kattokaa nyt vähän ympärille ja kertokaa miltä se 14 v tyttö näyttää...

Juuri näin, sukukypsyys ei riitä valmiudeksi siihen mitä kaikkea lapsi tarvitsee ja vanhemmuus vaikuttaa paljon nuoren elämään. Kaikki se vastuu mitä lapsi tuo pitäisi rehellisesti kertoa, ei pidä antaa liian vähän informaatiota, nää keskustelut ei ole sitä että kysytään mitä olet ajatellut tehdä ja hyväksytään asia ilman lisä kysymyksiä ja tuomatta esille omia näkökantoja.

Vierailija
60/69 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on äidin motiivi. Heittäisi ulos raskaana olevan tyttärensä nyt kun tyttö tarvitsisi tukea. En käsitä. Missä rakkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä