Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään LASKETTU AIKA KÄSILLÄ? Mikä on vointi ja tunnelmat?

Vierailija
18.02.2011 |

Itselläni on kolmannen lapsen laskettu aika käsillä ja tosi tukala olo. Pelottaa synnytys tosin aika paljon. Parempi kait se olis vaan synnyttää niin ei tarvis jaksaa päivästä toiseen supisteluja...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittää, vaikka onkin jo kolmas. edellisestä synnytyksestä on jo 7 vuotta.

toisaalta yritän nauttia tästä kun elämä on vielä helppoa, toisaalta en malta että näkisin tämän vauvan.

Vierailija
2/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odotan ja synnytys jännittää kyllä. Vointi on ollut lähes koko ajan ihan hyvä väsymystä lukuunottamatta sekin tosin ei mikään ylitsepääsemättömän paha ole :) Miten sinulla synnytys pelottaa jos kuitenkin kolmas lapsi jo kyseessä? Oliko aiemmissa synnytyksissä jotain ongelmia? Olisi mukava puhua jonkun kanssa synnytyspelosta vaikka en tiedä auttaisko se...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttamattoman jännittyneenä odotellaan, koska nähdään oma pikkuisemme :) Itsellä on jo niin kärsimätön olo, haluais päästä jo synnyttämään niin tämä odotus ja jännitys ois sitten ohi.. Samalla haluais vain nauttia vielä tästä odotuksesta, vaikka olo onkin aika tukala. Vauvan liikkeet ja möyrimiset tuntuu niin ihanalta... Mutta voi kun pääsis jo antamaan pusuja tuolle möyrijälle :)

Synnytys ei sinällään pelota, ainoastaan se huolettaa, että meneehän kaikki hyvin ja onhan vauvalla kaikki hyvin!

Tsemppiä muille odottajille ja onnea matkaan! :)

Vierailija
4/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudetta odotan ja kyllä tuleva synnytys jännittää. Ekaa synnytystä ei tiennyt jännittää kun ei tiennyt mitä tuleman pitää. Koko odotusaika on ollut hankala, pahoinvointia, väsymystä yms. Sitten puhkesi diabetes ja nyt pisteenä ii:n päälle maksa-arvot lähti nousuun. Vauvan liikkeet aiheuttaa kovaa kipua joten olen aika valmis.

Tässäpä nämä tunnelmat =)

Vierailija
5/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttamattoman jännittyneenä odotellaan, koska nähdään oma pikkuisemme :) Itsellä on jo niin kärsimätön olo, haluais päästä jo synnyttämään niin tämä odotus ja jännitys ois sitten ohi.. Samalla haluais vain nauttia vielä tästä odotuksesta, vaikka olo onkin aika tukala. Vauvan liikkeet ja möyrimiset tuntuu niin ihanalta... Mutta voi kun pääsis jo antamaan pusuja tuolle möyrijälle :)

Synnytys ei sinällään pelota, ainoastaan se huolettaa, että meneehän kaikki hyvin ja onhan vauvalla kaikki hyvin!

Tsemppiä muille odottajille ja onnea matkaan! :)

Oliko raskaus suunniteltu vai tuliko yllätyksenä? Itsellä tuli yllätyksenä mutta ajatukseen sopeutui pikkuhiljaa :) On vakituinen parisuhde niin sen vuoksi ei huoleta ja opinnot siinä vaiheessa että ne voi etäopiskeluna suorittaa äitiyslomalta :) Hengittäminen on nukkuessa vaikeaa kun maha painaa ilmeisesti palleaa :/ Muuten ei kait tässä kuin odotella :) Onko sinulla ollut mitään vastaavaa? Tosin en tiedä kuinka yleistä tuo on... T:Rv 36

Vierailija
6/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottu sitä kautta, mutta pikkuinen päätti ilmoittaa tulostaan, ennen ku pääsimme varsinaisesti sanoista tekoihin xD Mutta todella odottettu pienokainen on meille!

Meilläkin molemmilla opinto/työasiat hyvällä mallilla ja muutenkin tasainen elämäntilanne ja ainahan sitä selviää tuli mikä tuli :)

Kyllähän tuo maha tuntuu painavan sisäelimiä, närästystä ym. on todella paljon, ja välillä saa ihan keskittyä siihen että saa vedettyä keuhkot täyteen ilmaa, mutta kun muuten on voinu niin hyvin eikä mitään isoja ongelmia ole, niin nuo kestän ihan hyvillä mielin :) Tosiaan eipä tässä ku odotella vaan.. :)

Vierailija
7/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudetta odotan ja kyllä tuleva synnytys jännittää. Ekaa synnytystä ei tiennyt jännittää kun ei tiennyt mitä tuleman pitää. Koko odotusaika on ollut hankala, pahoinvointia, väsymystä yms. Sitten puhkesi diabetes ja nyt pisteenä ii:n päälle maksa-arvot lähti nousuun. Vauvan liikkeet aiheuttaa kovaa kipua joten olen aika valmis.

Tässäpä nämä tunnelmat =)

Hankalalta kuulostaa tuo sinun olotila:/ Kolme viikkoa onneksi menee äkkiä :) Tsemppiä viimesiin viikkoihin! harmi kun tämä keskustelupalsta on tämmöinen että viestit hukkuvat tänne kun uusia viestejä tulee ihan hullua vauhtia. Palstoille mihin voi rekisteröityneenä kirjottaa näyttivät sitä vastoin olevan tosi hiljaisia. Tosin en tiedä katsoinko vääriä kategorioita sitten...

T: Rv 36

Vierailija
8/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä se aika menee sitten jälkeenpäin muistellen. Mutta muistan sen "olisko tää nyt oikea supistus vai ei" ja mulla oli tuskasen kuuma koko ajan + muutenkin tukala ja hankala olo. Ja sitten yhtenä aamuna heräsin, lapsivesiä lorahti ylösnoustessa ja illansuussa klo17 vauva oli sylissä

Tsemppiä loppumetreille!

Vierailija
9/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 38+1. Kolmatta odotan ja takana yksi vaikea ja yksi helpohko synnytys, joten avoimin mielin odotellaan tulevaa :) Lähinnä tunnelmat on sellaiset, että kunhan sais sen synnytyksen alta pois ja pääsisi keskittymään taas normaaliperhe-elämään. Nyt olo alkaa olla jo niin kankea, kömpelö ja tukala ison mahan ja huonon liikkumisen kanssa, että lasten kanssa touhuaminen on tosi hankalaa. Meillä siis ennestään 3- ja 1-vuotiaat.

Vierailija
10/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkunen ei sitten antanut odottaa itseään :) Itellä kylkeen sattuu vähän väliä ja enempi vielä huolettaa painonnousu kun ihan sama mitä syö niin lihoaa ihan hullua tahtia :D on siinä sitten kova urakka yritää päästä melkein samoihin lukemiin kuin ennen raskautta :) Ja vielä ainakin kuukauden verran aikaa lihoa :o Paljonko on tullu raskauskiloja vai oletko ootko päässy vähällä? :) Itellä melkein 20kg tähän mennessä :/

T: R 36

Vierailija
11/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko synnyttäminen ekassa raskaudessa vaikeaa juuri sen vuoksi että kyseessä ole esikoinen vai oliko jotain muita ongelmia? Sori saattoi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä :/ Itse odottelen esikoista niin sen vuoksi kaikki synnytys hieman jännittää... Ja kun sisko on kertonut pelkästään kauhutarinoita (ompa kannnustavaa :D)

Loppujen lopuksi menee nopeasti tuo aika kun noin vähän viikkoja enää jäljellä :) Toivottavasti kaikki menee hyvin!

T:Rv 36

Vierailija
12/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisin kyllä valmis, vihaan niin raskaana oloa. Voin pahoin, väsyttää, päätä ja sääriä särkee. Toisaalta nyt ehtii vielä tehdä omia juttuja, ommella, lukea, katsoa illalla leffoja miehen kanssa. Muutaman viikon päästä se on taas muisto vain.

Mulla toinen lapsi tulossa, synnytys ei pelota, mutta se, että lapsella kaikki hyvin, ettei nyt kuole kohtuun ennen syntymistä ja olisi vielä syntymän jälkeenkin hyvässä kunnossa.

Vierailija
13/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko synnyttäminen ekassa raskaudessa vaikeaa juuri sen vuoksi että kyseessä ole esikoinen vai oliko jotain muita ongelmia? Sori saattoi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä :/ Itse odottelen esikoista niin sen vuoksi kaikki synnytys hieman jännittää... Ja kun sisko on kertonut pelkästään kauhutarinoita (ompa kannnustavaa :D)

Loppujen lopuksi menee nopeasti tuo aika kun noin vähän viikkoja enää jäljellä :) Toivottavasti kaikki menee hyvin!

T:Rv 36

Täytyy vaan sanoa sen kummemmin yksityiskohtiin menemättä, että minulla ainakin ensimmäinen synnytys meni todella hyvin ja siitä jäi vain kivoja muistoja. Sattuihan se tosi paljon, mutta jos suostut puudutteisiin, niin mulla ainakin ne auttoivat tosi hyvin, tunsin kaiken, mutta pystyin rentoutumaan. En myöskään revennyt yhtään, seuraavana päivänä kätilö katsoi alapäätäni eikä meinannut uskoa, että olin edellisenä iltana synnyttänyt.

T. Se rv 37

Vierailija
14/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksosia odotellaan...

Tiistaina tämä kärsimys on viimeistään ohi, silloin on käynnistysaika varattu.

Mitäs tässä, ihmeellisen hyvin voidaan olosuhteisiin nähden:)

Rankalta tämä odotus on vain tuntunut, koska olin ajatellut että tässä vaiheessa mulla olis jo vauvat kotona.

Olo on kyllä sinänsä aika tukala, mutta onneksi on jo suhteellisen isot lapset, ettei tarvii tällä ruholla kauheesti juosta. Meillä siis 8v kaksoset ja 5v kuopus.

Synnytystä en pelkää/jännitä. Vaikka kuopuksen syntymä oli todella rankka. Onneks aika on jo kullannut muistot ja positiivisin mielin tässä mennään synnyttämään.

Nukuttua en enää oikein hyvin öisin saa, maha painaa joka paikasta, mutta supistuksia tai muuta ei ole, joten tuskin nämä täältä ennen käynnistystä tulevat:)

Vierailija
15/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hieman vähemmällä oon päässy kuin sä, toinen rv 36 :)

Mutta onhan tässä viel aikaa kerätä kiloja, mutta toivottavasti ei nyt enää kauheana tulis. Raskausarviltakin säästynyt täysin (kopkopkop..) joten jospa niitä ei enää tulis, ainaki toivon :)

Missäpäin te, toinen rv 36, asustatte? Me asutaan kouvolassa ja synnytän siis kotkassa :)

Kaikille ketjun odottajille viel tsemppiä :)

Vierailija
16/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hieman vähemmällä oon päässy kuin sä, toinen rv 36 :)

Mutta onhan tässä viel aikaa kerätä kiloja, mutta toivottavasti ei nyt enää kauheana tulis. Raskausarviltakin säästynyt täysin (kopkopkop..) joten jospa niitä ei enää tulis, ainaki toivon :)

Missäpäin te, toinen rv 36, asustatte? Me asutaan kouvolassa ja synnytän siis kotkassa :)

Kaikille ketjun odottajille viel tsemppiä :)

...kun noin vähän kiloja tullu :) Nehän lähtee helposti poiskin, tosin itellä aikas iso urakka edessä :/ Voisi luulla että olen mässännyt hulluna, mutta sisko ja äiti sanoo että on sukuvika kun niille painoa odotusaikana kertyi vielä enemmän. Huomasin jopa että kun söin superterveellisesti lihoin lähes samaa tahtia :S. Asustelen avomiehen kanssa Torniossa ja Kemiin sitten synnyttämään, hieman malttamattomana kyllä odottellaan jo =)

Vierailija
17/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kariseeja sitte vaan vauvelin kanssa vaunulenkille :) Turhapa niistä kiloista on kuitenkaa kauheana stressata jos muuten menee kaikki hyvin! Kesäkin tulossa ni ulos tulee kyllä sit lähdettyä :)

Toivottavasti saadaan molemmat nyytit syliin pian

Vierailija
18/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se toinen rv36 :)

Vierailija
19/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kaksosia odotellaan viikolla 36. Olen ymmärtänyt että kaksoset käynnistetään automaattisesti viikoilla 38? Miten ihmeessä oletkin jaksellut noin pitkälle :)

Vierailija
20/23 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kaksosia odotellaan viikolla 36. Olen ymmärtänyt että kaksoset käynnistetään automaattisesti viikoilla 38? Miten ihmeessä oletkin jaksellut noin pitkälle :)

Asutaan helsingissä, ja täällä ainakin kaksoset pyritään pitämään vatsassa mahdollisimman kauan. Laskettuna päivänä kaksoset virallisesti yli-aikaisia, ja silloin ruvetaan vasta käynnistämään, ellei aikaisemmin ole mitään tarvetta.

Minulla on siis toisetkin kaksoset ja he syntyivät 38+0, ihan itsestään lähti käyntiin.

Kuopus syntyi sitten jo 37+2, joten kuvittelin että nämä kaksi tulisivat hyvissä ajoin. Mutta tässä sitä vaan porskutellaan. Hyvän kokoisia ovat, edellisetkin olivat kuitenkin 3300 ja 3200g ja nämä ovat todennäköisesti vielä isompia.

Pakkohan tässä on jaksaa, kun ei vaihto-ehtoja ole. Kyllähän tässä huumori alkaa vähissä olemaan, mutta toisaalta, mitä pidemmälle ovat masussa, sen parempi kaikille:)

Ja eihän tässä enää pitkään mene, muutama päivä enää...

T: kaksosia 39+4 odottava