Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tällainen ahdistus kumpuu aina ennen kuukautisia?!

Vierailija
18.02.2011 |

Tiedostan kyllä, että oloni johtuu parin seuraavan päivän aikana alkavista kuukautisista, mutta tämä ahdistuneisuus kummastuttaa...

Kärsin jo 3-4 päivää ennen menkkoja unettomuudesta ja rauhattomuudesta. Mieleeni nousee vanhoja asioita, joita märehdin pitkin päivää. En jaksa tavata ketään ihmisiä tai saatan toimia arvaamattomasti.

Miksi ahdistun näin valtavasti?

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut hormoneista?

Vierailija
2/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vaitti ettta johtuu liian vahasta keltarauhashormonista. Tieda hanta. Nykyaan kuitenkin kuulemma lahinna hoidetaan tuota masennuslaakkeilla, ja niita en taas viitsi parin paivan kk:ssa takia aloittaa. Eli sinnittelen tallaisena kuin olen, joskus paremmin ja joskus huonommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltarauhashormoonin pitoisuus, kun olin lapsettomuushoidoissa.ap

Vierailija
4/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit ja pms elikkäs premenstruaalisyndrooma. Sitä ei ole kaikilla, mutta esim. mulla just tuollainen alavire tulee usein ennen kuukautisia. Jospa vaan yrittäisit ajatella muuta tai ainakin rohkaista itseäsi, että tää on vaan tätä ja parin päivän päästä loppuu.

Vierailija
5/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltarauhashormoonin pitoisuus, kun olin lapsettomuushoidoissa.ap

ma en ole tarvinnut hoitoja raskauksien aloittamiseen mutta raskaana pysymiseen kylla olen saanut juuri tuota keltarauhashormonia isoinakin annoksina. Eli kaipa se mullakin on se juttu mista kiikastaa. Aidillani on sama homma, hanen aikanaan sita kuitenkin laakittiin antamalla keltarauhashormonilisaa, nykyaan sita ei kuulemma anneta vaan tosiaan noita masennuslaakkeita.

T: se edellinen joka puhui keltarauhashormonista

Vierailija
6/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa, se voi helpottaa. Älä juo kahvia noina päivinä. Tiedät että ei tuo mitään haittaa, kuuluu elämäsi säännöllisiin asioihin.

Vierailija
7/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa, se voi helpottaa. Älä juo kahvia noina päivinä. Tiedät että ei tuo mitään haittaa, kuuluu elämäsi säännöllisiin asioihin.

esim. mulla se haittaa paljonkin, koska saatan esimerkiksi tyopaikalla suuttua ihan pikkuasioista ihan hallitsemattomasti. Allekirjoitan tuon ap:n viestissa olleen "arvaamattomuuden" taysin.

Vierailija
8/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ahdistusta oli 2 vuorokautta, nyt se on venynyt 4:ään. Olo on niin sietämätön, että on pakko kohta mennä lääkäriin, vaikka kuinka tiedänkin kaiken liittyvän hormoneihin ja menevän ohi.

Olen niin masentunut, niin itkuinen, niin kuolemaan valmis, ettei mitään rajaa. Kaikki tuntuu kaatuvan päälle, miskään ei rakasta ja taatusti on talokin homeessa. Menneisyydestä muistaa vain epäonnistumiset ja hävetyksne aiheet.

40v

Vierailija
9/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä syön mielialalääkkeitä oviksen ja kuukautisten välisen ajan. En enää tarvitse niitä jatkuvasti, mutta pms-aikaan kyllä.

Vierailija
10/172 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ahdistusta oli 2 vuorokautta, nyt se on venynyt 4:ään. Olo on niin sietämätön, että on pakko kohta mennä lääkäriin, vaikka kuinka tiedänkin kaiken liittyvän hormoneihin ja menevän ohi.

Olen niin masentunut, niin itkuinen, niin kuolemaan valmis, ettei mitään rajaa. Kaikki tuntuu kaatuvan päälle, miskään ei rakasta ja taatusti on talokin homeessa. Menneisyydestä muistaa vain epäonnistumiset ja hävetyksne aiheet.

40v

Vierailija
11/172 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP. Olen sen äskeisen ketjun aloittaja. Löytyihän täältä sittenkin kohtalotovereita..!

[quote author="Vierailija" time="18.02.2011 klo 16:25"]

Tiedostan kyllä, että oloni johtuu parin seuraavan päivän aikana alkavista kuukautisista, mutta tämä ahdistuneisuus kummastuttaa...

Kärsin jo 3-4 päivää ennen menkkoja unettomuudesta ja rauhattomuudesta. Mieleeni nousee vanhoja asioita, joita märehdin pitkin päivää. En jaksa tavata ketään ihmisiä tai saatan toimia arvaamattomasti.

Miksi ahdistun näin valtavasti?

[/quote]

Vierailija
12/172 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ikään. Menee ohi kun kuukautiset loppuu. Kait.

Vierailija
13/172 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama! Tänäänkin mietiskellyt ja itkeskellyt turhia vanhoja juttuja.. Ääh, onneksi kuitenkin tietää mistä johtuu.

Vierailija
14/172 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan samaa, sitten mulle laitettiin kuukautiskipujen takia hormonikierukka ja tuo kuukautisia edeltävä "masennus" loppui kuin seinään. Mielilala on huomattavasti tasaisempi.

Vierailija
15/172 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ihan sama, jos en käytä e-pillereitä. Silloin pms-oireita ei ole. Ilman pillereitä olen kaksi päivää ennen menkkoja itku ahdistunut ja teen päätöksiä hätiköiden ja ylireagoiden. Minulla on myös epäsäännöllinen kierto, joten joskus pms pääsee yllättämään, koska menkkojen ei vielä pitäisi alkaa. Esimerkiksi tämä kierto oli vain 16 päivää, ja pms karsea koska luomukierto oli ensimmäinen pillereiden jälkeen kahteen vuoteen. Päivää ennen menkkoja sain tietää saaneeni opiskelupaikan. Itkin koko päivän, siis ihan koko päivän, ja olin varma etten pärjää opinnoissa, en halua opiskelemaan ja kaikki on pilalla. Hyvä etten perunut koko paikkaa. Ja kun menkat alkoivat, niin simsalabim, kaikki elämässä on oikein hyvin, saan opiskella alaa josta olen vuosikaudet haaveillut, ja voi että on mukavaa.

Tsemppiä sulle ap, ei ole aina helppoa olla nainen. :)

Vierailija
16/172 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, mikä ihana vanha ketju täältä löytyikään...Kiitos siskot!

Vierailija
17/172 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Alkoi huolettamaan tuo keltarauhashormonin ja raskauden yrityksen tai kestämisen yhteys. Minullakin 1-3 päivää ennen kuukautisia joskus laskee mieliala todella matalalle.

Vierailija
18/172 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai muillakin on tällaista. Kiitos ketjusta. Tätä tarvitsin

Vierailija
19/172 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä näitä pms oireita. Joka kuukausi sama juttu. Ahdistaa ja masentaa. En jaksa mitään. Kotona oleilu vaan pahentaa ahdistusta. E-pillerit eivät sopineet. Olen syönyt mäkikuisma-valmistetta mutta sekään ei auta kunnolla kun tuntuu että pms aina hiipii huomaamatta ja unohdan sen tulevan kun on muuten niin onnellista ennen sitä. Pitäisi varmaan pitää tarkempaa kirjaa menkoista. Miten voikaan ihminen muuttua täysin. Sain ihanan työpaikan ja oman asunnon tässä hiljattain ja nyt kun pms puski niin asunto onkin perseestä enkä tiedä sopiiko työpaikkakaan mulle. Tuntuu että voisin irtisanoutua vaikka heti ja muuttaa kauas pois.. eikä näitä tunteita ollut ennen pms oireita. Mun parisuhdekin meni pilalle tämän takia ja juon liikaa alkoholia tähän ahdistukseen. Seuraava kuukausi alkaakin sitten syyttelemällä itseään että miten mä taas oon näin tyytymätön kaikkeen ja alkoholisti ja paska ihminen vaikka mulla on kaikki hyvin. Huoh.. auttakaa mua.

Vierailija
20/172 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen juuri samoin. Vanhat möröt alkavat tulla esiin aina kuukautisten aikana ja tuntuu että asiat joita murehdin, ovat tapahtuneet eilen. Stressaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan