Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se nyt s****tana kumma, ettei turkistarhausta saada kielletyksi!

Vierailija
18.02.2011 |

Taas on tullut julkisuuteen uusia kuvia tarhoista, joiden eläimet mätänee elävältä häkeissään.

Miksi, oi miksi, tuota elinkeinoa ei voida ajaa hiljalleen alas? Mikä niissä törkeän kalliissa takeissa ja somisteissa on niin hienoa, että niiden eteen saa rääkätä eläimiä mielin määrin?

Kommentit (210)

Vierailija
101/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en ainakaan pidä lemmikkejäni pienissä häkeissä 24/7! Kissani ovat vapaana koko talossani, ja koirani juoksevat pihalla irti 8 tuntia päivässä. Ja pyytäessäni ne valitsevat palata minun tyköni. Kissat ulkoilevat kesäisin kun talvisin niitä ei kiinnosta. Ja myös ne valitsevat palata luokseni kotiin.

Että eihän kukaan lemmikkejä toki huonosti pidä, koska minulla on lemmikkejä. Mutta tuotantoeläimet voivat kaikki huonosti, kun niiden oloista ei mitään tiedetä. Meidän tuotantoeläimiä kohdellaan kuin sinun lemmikkejä. Mun mielestä taas lemmikeillä on asiat paljon huonommin, sillä lemmikkejä saa pitää kaikki hullutkin ilman mitään lupia ja tutkintoja puhumattakaan viranomaisvalvonnasta. Että ei noi asiat ole niin mustavalkoisia, vaikka sinun lapsenpääsi ei todellisuutta osaa nähdäkään.

Sillä turkiseläimistähän tässä nyt puhuttiin.

Tottakai myös lemmikkejä kohdellaan joissain paikoissa huonosti, mutta kun niitä turkiseläimiä ei kohdella hyvin missään! Ja se on kuitenkin vissi ero muihin tuotantoeläimiin ja varsinkin lemmikkieläimiin verrattuna.

Ja tuo lapselliseksi ja lapsenpääksi haukkuminen on taas ihan oma asiansa, ja siihen en lähde mukaan. Miksi sinulta ei onnistu asiallinen keskustelu ja argumentointi ilman että alat haukkua vastapuolta lapselliseksi ja tyhmäksi?

Vierailija
102/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei maanviljelijä saa toimintaansa kannattavaksi ilman tukiaisia, lopettakoot homman?

emme tarvitse turkiksia, kuten ruokaa. Minkä ihmeen takia tuohon turhuuteen sysätään verorahoja?? Samalla periaatteella pitäisi maksaa tukiaisia kampaajille ja kosmetologeillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkistarhausta ja eläinten pitämistä 24h/vrk pienissä häkeissä ei voi mitenkään verrata normaaliin lemmikkieläinten pitoon. Ja komppaan tuota tukiaiset-pois-turhakkeilta-kommenttia!

Vierailija
104/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

klisee suomalaisesta puhtaasta ruoasta on kuviteltu. Maanviljelys on yksi suurimpia vesistöjemme saastuttajia ja suomalainen viljelijä käyttää myrkkyjä kasvattamiseen ihan yhtä lailla, kuin eurooppalainenkin.

Vierailija
105/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en väittänytkään puhuvani turkistuotannosta, vaan selvästi käytin sanaa 'tuotantoeläimet'.

Ja tuota vertausta lemmikkieläimiin ei voi tuon paremmin kuvailla kuin sanalla 'lapsellinen'. Mutta jos sinulla on parempia ehdotuksia kuvailemaan sitä, niin kerro toki. Mielelläni tulevissa keskusteluissa käytän vieläkin osuvampia ilmauksia, jos niitä on olemassa.

mutta minä en ainakaan pidä lemmikkejäni pienissä häkeissä 24/7! Kissani ovat vapaana koko talossani, ja koirani juoksevat pihalla irti 8 tuntia päivässä. Ja pyytäessäni ne valitsevat palata minun tyköni. Kissat ulkoilevat kesäisin kun talvisin niitä ei kiinnosta. Ja myös ne valitsevat palata luokseni kotiin.

Että eihän kukaan lemmikkejä toki huonosti pidä, koska minulla on lemmikkejä. Mutta tuotantoeläimet voivat kaikki huonosti, kun niiden oloista ei mitään tiedetä. Meidän tuotantoeläimiä kohdellaan kuin sinun lemmikkejä. Mun mielestä taas lemmikeillä on asiat paljon huonommin, sillä lemmikkejä saa pitää kaikki hullutkin ilman mitään lupia ja tutkintoja puhumattakaan viranomaisvalvonnasta. Että ei noi asiat ole niin mustavalkoisia, vaikka sinun lapsenpääsi ei todellisuutta osaa nähdäkään.

Sillä turkiseläimistähän tässä nyt puhuttiin. Tottakai myös lemmikkejä kohdellaan joissain paikoissa huonosti, mutta kun niitä turkiseläimiä ei kohdella hyvin missään! Ja se on kuitenkin vissi ero muihin tuotantoeläimiin ja varsinkin lemmikkieläimiin verrattuna. Ja tuo lapselliseksi ja lapsenpääksi haukkuminen on taas ihan oma asiansa, ja siihen en lähde mukaan. Miksi sinulta ei onnistu asiallinen keskustelu ja argumentointi ilman että alat haukkua vastapuolta lapselliseksi ja tyhmäksi?

Vierailija
106/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään vetävät vasta-argumentiksi lemmikkieläinten pidon, kun eivät muuta keksi. Pöllömmät vertaavat kettujen oloja päiväkoteihin. Totuushan nyt kuitenkin on se, että nuo turkiseläimet elävät onnettomissa kopeissa koko elämänsä.

Vierailija
107/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini sai allergisen kohtauksen, kun joi ihanan puhdasta suomalaista piimää ja näytteestä paljastui, että piimässä oli penisiliiniä, jota joku oli lehmälleen saanut ja ahneuksissaan myi senkin maidon meijeriin. Sitäpaitsi tilatankit desinfioidaan sellaisella myrkyllä, että eräs maatalouden tutkimuskeskuksessa työskennellyt lopetti lastensa maidon juonnin kokonaan.

Vierailija
108/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää turhispaskanjauhantaa. Heitä ei liikuta pätkän vertaa se, että tehokanaloissa 15 000 kanaa vieri vieressä nokkii toisiaan. Yhteyshenkilöitä ei ole, kaikki toimii nimettömästi. Raukat!

No onkos ne nykyään enää vieri vieressä vai ei? Näyttää "kettutytöt" saaneen hyvää aikaiseksi jos häkkikanalat loppuu.

seisovan vieri vieressä lattialla kaikki 15000...

Vierailija
109/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkistarhausta voisi mielestäni verrata siihen että kissaa tai koiraa pitäisi kuljetuskopissa tai vaikkapa hevosta karsinassa 24/7.

missä hevoset ovat karsinassa käytännössä 24/7 tai vaihtoehtoisesti seisovat sohjossa, kunnes jäätyvät siihen kiinni?

Monissa maissa on aivan tavallista pitää esim. koira häkissä yöajan ja sen ajan kun isäntäväki on töissä. Eli... 16/24, aika paljon. Puhumattakaan Penistä siellä pihan perällä narun jatkeena koppiin sidottuna.

Vierailija
110/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää turhispaskanjauhantaa. Heitä ei liikuta pätkän vertaa se, että tehokanaloissa 15 000 kanaa vieri vieressä nokkii toisiaan. Yhteyshenkilöitä ei ole, kaikki toimii nimettömästi. Raukat!

Ja mä kyllä löysin sieltä paljonkin asiaa mainitsemistasi kysymyksistä. Eli kyllä liikuttaa.

Tässä linkki. Liekö kiivas eläinrääkkäyksen puolustaminen vienyt jopa lukutaidon kun et itse tätä löytänyt. Oli ihan siinä etusivulla.

&lt;a href="<a href="http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…" alt="http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…">http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…;" alt="<a href="http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…" alt="http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…">http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…;"&gt;<a href="http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…;" alt="http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…;">http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…;

Huomaa että tarhauksen puolustajilla ei ole mitään oikeita perusteita asialleen, kun tällaistakin pitää yrittää väittää.

ei puhettakaan, että tehtäisiin kuvaiskuja kanalaan. Vapaana kulkevat kanat taitavat olla liian pelottavaa seuraa cityaktivisteille, nehän voi vaikka nokkaista?

tottakai uutisosiossa on AJANKOHTAISIA aiheita, kuten tällä hetkellä turkiseläinten olot. Eläinoikeusaktivistit ovat kuvanneet muitakin tehotuotantomuotoja kuin turkistarhausta, mutta sinä et sitä näköjään usko kun kerran uutisosiossa on vain ajankohtaisia aiheita..

Tässä on sulle niitä kanojakin:

http://www.oikeuttaelaimille.net/ttnet/

Vierailija
111/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkistarhausta voisi mielestäni verrata siihen että kissaa tai koiraa pitäisi kuljetuskopissa tai vaikkapa hevosta karsinassa 24/7.

missä hevoset ovat karsinassa käytännössä 24/7 tai vaihtoehtoisesti seisovat sohjossa, kunnes jäätyvät siihen kiinni? Monissa maissa on aivan tavallista pitää esim. koira häkissä yöajan ja sen ajan kun isäntäväki on töissä. Eli... 16/24, aika paljon. Puhumattakaan Penistä siellä pihan perällä narun jatkeena koppiin sidottuna.

ja olen alalla.

Se kertoo sen että suurin osa esimerkiksi näistä hevostalleista on kunnollisia paikkoja. On mätiä omenia, toki yksikin on liikaa. Mutta edelleen, KUINKA VOIT VERRATA SITÄ ALAAN JOSSA JOKAIKINEN TARHA KUULUU NIIHIN MÄTIIN OMENIIN??? Jokaisessa pidetään niitä niissä häkeissä koko elämän ajan!

Vierailija
112/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en väittänytkään puhuvani turkistuotannosta, vaan selvästi käytin sanaa 'tuotantoeläimet'. Ja tuota vertausta lemmikkieläimiin ei voi tuon paremmin kuvailla kuin sanalla 'lapsellinen'. Mutta jos sinulla on parempia ehdotuksia kuvailemaan sitä, niin kerro toki. Mielelläni tulevissa keskusteluissa käytän vieläkin osuvampia ilmauksia, jos niitä on olemassa.

Sillä turkiseläimistähän tässä nyt puhuttiin. Tottakai myös lemmikkejä kohdellaan joissain paikoissa huonosti, mutta kun niitä turkiseläimiä ei kohdella hyvin missään! Ja se on kuitenkin vissi ero muihin tuotantoeläimiin ja varsinkin lemmikkieläimiin verrattuna. Ja tuo lapselliseksi ja lapsenpääksi haukkuminen on taas ihan oma asiansa, ja siihen en lähde mukaan. Miksi sinulta ei onnistu asiallinen keskustelu ja argumentointi ilman että alat haukkua vastapuolta lapselliseksi ja tyhmäksi?

ja myös todettu ettei millään muilla tuotantoeläimillä ole asiat näin huonosti.

Ja sitten joku otti esiin asian että eikö meillä turkistarhauksen vastustajilla sitten ole lemmikkejä. Eli vertasi tarhakettuja lemmikeiden pitoon. Ja ei liene kovin vaikea ymmärtää kuinka kaukaa haettu moinen vertaus on?

Ja sinusta olen siis lapsipäinen vai mikä se kuvaus nyt olikaan koska väitän että lemmikeiden ja tarhakettujen vertaaminen tuossa mielessä on kaukaa haettua?

Vierailija
113/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häkkejä mutta joo turkkeja.

Vierailija
114/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häkkejä mutta joo turkkeja.

Minullakin on porontaljoja lämmittävät talvella kelkassa tmv.

Mutta kyse on niistä oloista joissa näitä turkkeja tuotetaan. En siis itse ainakaan ole varsinaisesti vastaan koko turkistuotantoa, mutta mielestäni eläinten pitoon pitäisi saada samanlaiset säännöt kun vastaavien eläinten pidolla mm. eläintarhoissa on.

Vierailija
115/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, tämän päivän uutisten mukaan. Onkohan siellä paremmat oltavat?

Vierailija
116/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ja koirat ovat vuosituhansien saatossa jalostuneet ihmisten seuralaisiksi. Turkiseläimet eivät ole.

Kyllä ne turkiseläimet jalostuvat siinä missä lemmikitkin. Tarhaketusta ei ole luontoon eläjäksi.

Vierailija
117/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ja koirat ovat vuosituhansien saatossa jalostuneet ihmisten seuralaisiksi. Turkiseläimet eivät ole.

Kyllä ne turkiseläimet jalostuvat siinä missä lemmikitkin. Tarhaketusta ei ole luontoon eläjäksi.

elää isossa luonnonmukaisessa tarhassa, uskotko?

Vierailija
118/210 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monet ovat niistä omat tarhansa tunnistaneet ja tunnustaneetkin. Kuka enää uskoo hurskaisiin puheisiin eläinten hyvinvoinnista ja nollatoleranssista eläinten kärsimykselle! (itse en ole kyllä ikinä edes uskonut;)

Ihan naurettavaa paskapuhetta mitä tarhaajat julkisuudessa väittävät elinkeinonsa eettisestä kestävyydestä. Nyt sen läpi näkevät nekin, jotka eivät ole ennen uskoneet - elleivät sitten ole jotenkin vajaaälyisiä.

Vierailija
119/210 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskitysleireillä aikanaan. Senkin pässi.

Vierailija
120/210 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskitysleireillä aikanaan. Senkin pässi.