Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se nyt s****tana kumma, ettei turkistarhausta saada kielletyksi!

Vierailija
18.02.2011 |

Taas on tullut julkisuuteen uusia kuvia tarhoista, joiden eläimet mätänee elävältä häkeissään.

Miksi, oi miksi, tuota elinkeinoa ei voida ajaa hiljalleen alas? Mikä niissä törkeän kalliissa takeissa ja somisteissa on niin hienoa, että niiden eteen saa rääkätä eläimiä mielin määrin?

Kommentit (210)

Vierailija
201/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tullut julkisuuteen uusia kuvia tarhoista, joiden eläimet mätänee elävältä häkeissään.

Miksi, oi miksi, tuota elinkeinoa ei voida ajaa hiljalleen alas? Mikä niissä törkeän kalliissa takeissa ja somisteissa on niin hienoa, että niiden eteen saa rääkätä eläimiä mielin määrin?

Nr on kuvattu kettutyttöjen ja poikien omilta tarhoilta. Mitäs sinä ja Tanja Karpalo sit laitatte päällenne, jos ei ole turkiksia?

Vierailija
202/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lainasi tekstiäni. -Luomulehmille todella syötetään puna-apilaa: katso esim: <a href="http://www.ruokatieto.fi/Suomeksi/Ruoka_ja_terveys/Luomutuotteet_ruokav…" alt="http://www.ruokatieto.fi/Suomeksi/Ruoka_ja_terveys/Luomutuotteet_ruokav…">http://www.ruokatieto.fi/Suomeksi/Ruoka_ja_terveys/Luomutuotteet_ruokav…; <a href="http://www.valio.fi/portal/page/portal/Ammattilaiset/Ravitsemus_ja_terv…" alt="http://www.valio.fi/portal/page/portal/Ammattilaiset/Ravitsemus_ja_terv…">http://www.valio.fi/portal/page/portal/Ammattilaiset/Ravitsemus_ja_terv…;

Eipä siellä edes yritetä väittää, että luomutuotannon vaatimuksiin kuuluisi puna-apilan syöttäminen. Sellaista ei myöskään vaadita luonnonmukaisen tuotannon eläintuotannon ohjeissa.

Totta kai luomulehmille syötetään apilaa. Aivan kuten tavallisen tuotannon lehmillekin syötetään apilaa. Luomumaidon valitsija ei voi mistään tietää, että maidon tuottanut lehmä on varmasti sitä apilaa syönyt, koska apilan syöttäminen ei kuulu luomun vaatimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehmille annetaan puna-apilaa PALJON enemmän mitä ns. tavallisille lehmille. Ja vaikka luomusäännöissä ei suoraan ehkä manita puna-apilaa, niin sitä käytännössä kaikille luomumaitoa tuottaville lehmille annetaan. Ja painotan: enemmän mitä tavallisille lehmille. Ja tätä kautta luomumaito on lopputuotteena PALJON parempi vaihtoehto vert. tavallinen maito jos terveydellisesti ajattelee (+se eettinen puoli päälle).

Vierailija
204/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkis on ekologinen tuote verrattuna kaikenmaailman tekokuituihin, jotka eivät katoa maapallolta millään.

Olen lukenut jostain että turkis on niin myrkyillä kyllästetty että eihän se edes maadu. Ja sitä paitsi, moniko oikeasti jättää sen tekokuitutakin tai villakangastakin ostamatta jos hankkii turkin? Rehellisesti? Ei yksikään.

Vierailija
205/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kiinalaiset tekee on täysin ettisesti kestämätön natsiperustelu. Ongelma ratkeaa sitä paitsi sillä ettei kukaan osta turkkeja.

Vierailija
206/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kiinalaiset tekee on täysin ettisesti kestämätön natsiperustelu. Ongelma ratkeaa sitä paitsi sillä ettei kukaan osta turkkeja.

Mutta niin kauan kuin turkkeja ostetaan, niitä myös tehdään. Kuinkas meinaat saada ihmiset lopettamaan turkisten ostamisen? Itse en henk.kohtaisesti pidä mistään turkiksista, minun puolesta sen homman voisikin lopettaa. Mutta mitenkäs sen lopetat? Tottahan se on että vaikka se Suomessa loppuisi, jatkuu se muualla.

Sirkka-Liisa Anttila toteaa myös iltalehden sivuilla että "- Jos Suomessa lopetetaan tarhaus, niin se ei auta eläinten oloja muualla. Jos tuotanto lopetetaan maissa, joissa olot ovat paremmat, tarkoittaa se tuotannon kasvua esimerkiksi Kiinassa."

Eli vaikka Suomessa turkistuotanto lopetettaisiin, se kyllä jatkuu muualla. Ja he jotka ovat Suomesta ostaneet turkkinsa, ostavat sen muualta. Ikävää mutta totta.

Vierailija
207/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka Suomessa turkistuotanto lopetettaisiin, se kyllä jatkuu muualla. Ja he jotka ovat Suomesta ostaneet turkkinsa, ostavat sen muualta. Ikävää mutta totta.

Minä en suostuisi edes aseella uhaten rääkkäämään eläimiä siksi että jos en niitä rääkkää, joku muu rääkkää. Sitä paitsi MILLOIN tuo kauheus loppuu, jos kaikki vaan hokee että jos en minä niin sitten joku muu. Ei koskaan. Jostain on aloitettava, ja minä aloitan siitä ettei tule mieleenkään a) tehdä eläimen kärsimyksellä rahaa ja b) tukea sellaista toimintaa.

Vierailija
208/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostuisi edes aseella uhaten rääkkäämään eläimiä siksi että jos en niitä rääkkää, joku muu rääkkää. Sitä paitsi MILLOIN tuo kauheus loppuu, jos kaikki vaan hokee että jos en minä niin sitten joku muu. Ei koskaan. Jostain on aloitettava, ja minä aloitan siitä ettei tule mieleenkään a) tehdä eläimen kärsimyksellä rahaa ja b) tukea sellaista toimintaa.

Ihan kuin minä aikoisin aseella uhaten rääkätä eläimiä. No en aio. Mutta tuo nyt vain on totta.

Voihan se olla että joskus saadaan loppumaan, mutta siihen tarvitaan muutakin kuin muutaman ihmisen uhoaminen.

Vierailija
209/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minä aikoisin aseella uhaten rääkätä eläimiä. No en aio. Mutta tuo nyt vain on totta.

Voihan se olla että joskus saadaan loppumaan, mutta siihen tarvitaan muutakin kuin muutaman ihmisen uhoaminen.

Se on yksi tapa varmistaa ettei se koskaan lopu.

Vierailija
210/210 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi tapa varmistaa ettei se koskaan lopu.

Eiköhän ole muitakin tapoja kuin uhoaminen ja häkkien availu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan