On se nyt s****tana kumma, ettei turkistarhausta saada kielletyksi!
Taas on tullut julkisuuteen uusia kuvia tarhoista, joiden eläimet mätänee elävältä häkeissään.
Miksi, oi miksi, tuota elinkeinoa ei voida ajaa hiljalleen alas? Mikä niissä törkeän kalliissa takeissa ja somisteissa on niin hienoa, että niiden eteen saa rääkätä eläimiä mielin määrin?
Kommentit (210)
Esimerkilläni neljästä epäeettisestitoimivasta ravintolasta tarkoitin että kuinka monen turkistarhan oloissa on valittamista?
Ei ole sellaista turkistarhaa, joka olisi eläimelle inhimillinen. Ja mitä siitä vaikka turkki on ihmisen vanhin pukeutumiskeino? Oliko luolamiehillä muka 2011 vuoden malliset kettutarhat siellä takapihoillaan?
tällaisten ketjujen parasta viihdettä. Mulla on ainakin ihan hauskaa täällä, kun ihmiset näin kiihkeästi vastustavat jotain kettutarhoja ja samaan aikaan perustelevat elämäntyyliään asioilla, jotka ovat ihan tuulesta temmattuja tai ehkä itse keksittyjä. Jollainhan se oma elämä pitää perustella, tietenkin.
Mistähän olet keksinyt, ettei lemmikeille tai kotieläimille saa itse tehdä keinosiemennystä? Ensinnäkin ihmettelen, että mikä taho mukamas valvoo jotain lemmikkien siementämistä. Lemmikeille saa tehdä ihan mitä vain, eikä siitä jää kiinni, jos ei aiheuta ympäristölle liian häiritsevää meteliä tai muuta haittaa.
Ja kyllä vain kotieläimiä saa itse siementää, jos on koulutus käyty ja lupa saatu. Jos et tätäkään tiennyt, niin mitenhän oikeita sun muut "tiedot" ovat.
Ja on mielettömiä epäkohtia turkistarhoilla, esim. tarhaaja saa itse tehdä keinosiemennyksen turkiseläimille päivän kurssin jälkeen, lemmikeille ja kotieläimille sitä ei saa tehdä kun ammattilainen.
on loppujen lopuksi aika helppoa valita luomutuotteita kaupassa. Itsestäni ainakin on mukava kun tietää että juomalla luomumaitoa se lehmä mistä maito on, on elänyt hyvää elämää, päässyt ulkoilemaan ja syönyt apilaa.
Samoin on mukava tietää, että luomumunan muninut kana on saanut kuopsuttaa maata ja elänyt parempaa elämä vert. häkkikana.
On toki ihan kiva, että sä valitset kaupassa luomun. Antaahan sunlaiset hörhöostajat hyvän elinkeinon luomutuottajille, kun saavat luomusta paremmat tulot kuin tavallisesta tuotteesta.
Vaan et näytä kyllä mitään tietävän luomutuotannosta tai tavallisesta tuotannostakaan. Kerrohan kuitenkin millä perusteella väität, että se luomulehmä on syönyt apilaa! Missään luomutuotannon vaatimuksissa ei ole, että lehmälle pitää syöttää apilaa. Veikkaan, ettet tiennyt sitäkään, että tavallisen tuotannon lehmätkään eivät ole kytkettynä koko ajan. Eu:ssa on ollut jo vuosien ajan lehmillä jaloittelupakko.
Ja ihmetyttää sun vertauksesi luomukanat vs. häkkikanat. Eihän tuossa vertauksessa ole mitään mieltä, kun EU on kieltänyt myös häkkikanalat jo kymmenen vuotta sitten. Ja tuossa kiellossa siirtymäaikakin päättyy tänä vuonna. Suomihan tunnetusti noudattaa EU-sääntöjä melkoisen tarkkaan, joten Suomesta häkkikanalat ovat myös todellisuudessa kadonneet ja viimeisetkin lopettavat tänä vuonna. Miksi siis verrata johonkin, mitä ei ole olemassakaan?
Ei tuollaiselle vouhkaamiselle voi kuin nauraa, kun aivan valheilla yritetään mustamaalata toisten elinkeinoa. Ikävä kyllä aika moni myös uskoo noita valheita.
niin viivalla olevan. Nyt meni sit sekin puolustus että on ok rääkätä kettuja häkissä koska on ok rääkätä kanojakin häkkikanaloissa. Jos kerran häkkikanalat on kohta historiaa.
pelkkää turhispaskanjauhantaa. Heitä ei liikuta pätkän vertaa se, että tehokanaloissa 15 000 kanaa vieri vieressä nokkii toisiaan. Yhteyshenkilöitä ei ole, kaikki toimii nimettömästi. Raukat!
Kettutyttöjärjestöt ovat aikaisemminkin kunnostautuneet kuvamateriaalinsa tuunaamisessa ja totuuden vääristelyssä, niin että uskottavuus on kyllä rapissut tosi pahasti.
Nuo uutiskuvat olivat tosiaankin aitoja, johan ne omistajatkin puolustautuivat ja myönsivät et ongelmia oli.
pelkkää turhispaskanjauhantaa. Heitä ei liikuta pätkän vertaa se, että tehokanaloissa 15 000 kanaa vieri vieressä nokkii toisiaan. Yhteyshenkilöitä ei ole, kaikki toimii nimettömästi. Raukat!
Näyttää "kettutytöt" saaneen hyvää aikaiseksi jos häkkikanalat loppuu.
http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/kanat…
Miten ihmeessä voit väittää, että eläinoikeusjärjestöä ei kiinnosta muu kuin turkistuotanto? Mitenkäs se taannoinen sikakohu?
se, jos mikä on huutava vääryys. Turkki on turhake, ei mikään välttämätön tarvike. Jos eivät saa turkistarhaustaan toimivaksi, ilman tukiaisia, niin lopettakoot koko toiminnan, kannattamattomana.
Jos ei maanviljelijä saa toimintaansa kannattavaksi ilman tukiaisia, lopettakoot homman?
Jos ei maanviljelijä saa toimintaansa kannattavaksi ilman tukiaisia, lopettakoot homman?
turkistarhaus täysin turhaa eläinrääkkäystä
Ja mä kyllä löysin sieltä paljonkin asiaa mainitsemistasi kysymyksistä. Eli kyllä liikuttaa.
Tässä linkki. Liekö kiivas eläinrääkkäyksen puolustaminen vienyt jopa lukutaidon kun et itse tätä löytänyt. Oli ihan siinä etusivulla.
http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…
Huomaa että tarhauksen puolustajilla ei ole mitään oikeita perusteita asialleen, kun tällaistakin pitää yrittää väittää.
Tais loppua tarhureilta argumentit. Huomasivat kai, että kettutytöillä taitaakin olla vähän enemmän tietoa asioista. Niin kuin onkin, ainakin tämän ketjun perusteella.
Tarhauksen puolustajien perustelut on kyllä olleet todella sitä itseään. Tyyliin "eläimiä pitää saada rääkätä koska vanhustenhuollossa on ongelmia". LOL.
On kai päivänselvää, että jos villieläintä pidetään koko sen elämä mikroaaltouunin kokoisessa häkissä (minkit), se ei voi voida hyvin. Miksi luulette että tarhausta ollaan ajamassa alas suurimmassa osassa Länsi-Eurooppaa?
Eläinrääkkäyksen ei pitäisi olla mahdollista sivistysvaltiossa vain siksi, että joku haluaa tehdä sillä elantonsa.
Ja mä kyllä löysin sieltä paljonkin asiaa mainitsemistasi kysymyksistä. Eli kyllä liikuttaa.
Tässä linkki. Liekö kiivas eläinrääkkäyksen puolustaminen vienyt jopa lukutaidon kun et itse tätä löytänyt. Oli ihan siinä etusivulla.
<a href="http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…" alt="http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…">http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/tehotuotanto/elaei…;
Huomaa että tarhauksen puolustajilla ei ole mitään oikeita perusteita asialleen, kun tällaistakin pitää yrittää väittää.
ei puhettakaan, että tehtäisiin kuvaiskuja kanalaan. Vapaana kulkevat kanat taitavat olla liian pelottavaa seuraa cityaktivisteille, nehän voi vaikka nokkaista?
Ja kun se jo parhaimmillaankin on eläinrääkkäystä kun eläinten luonnollisista elinoloista ei ole häkeissä tietoakaan niin en ymmärrä minäkään kuinka tällainen voi olla suomessa vielä sallittua!! Saatika sitten kun katsoo noita kuvia mitä nytkin oli niin en käsitä en...
Koiraa, kissaa, akvaariota? Lemmikitkin on temmattu pois luonnollisista elinolosuhteista. En ole turkistarhaaja, enkä omista turkkeja saatika nahkatuotteita, mutta minua niin korpeaa teidän taivastelut luonnollisista elinolosuhteista kun samalla silitätte kissaanne tai tuijotatte akvaariota/terraariotanne.. Kaksinaismoralismia sanon minä. Minä myös epäilen kuvien oikeellisuutta. Ja toivon pyhästi ettei yksikään idiootti mene vapauttamaan mitään eläimiä luontoon. Esimerkiksi minkit kun eivät kuuluu Suomen eläimistöön, joten on parempi että ne pysyvät niissä tarhoissa.
mutta minä en ainakaan pidä lemmikkejäni pienissä häkeissä 24/7! Kissani ovat vapaana koko talossani, ja koirani juoksevat pihalla irti 8 tuntia päivässä. Ja pyytäessäni ne valitsevat palata minun tyköni. Kissat ulkoilevat kesäisin kun talvisin niitä ei kiinnosta. Ja myös ne valitsevat palata luokseni kotiin.
Turkistarhausta voisi mielestäni verrata siihen että kissaa tai koiraa pitäisi kuljetuskopissa tai vaikkapa hevosta karsinassa 24/7.
Ja kun se jo parhaimmillaankin on eläinrääkkäystä kun eläinten luonnollisista elinoloista ei ole häkeissä tietoakaan niin en ymmärrä minäkään kuinka tällainen voi olla suomessa vielä sallittua!! Saatika sitten kun katsoo noita kuvia mitä nytkin oli niin en käsitä en...
Koiraa, kissaa, akvaariota? Lemmikitkin on temmattu pois luonnollisista elinolosuhteista. En ole turkistarhaaja, enkä omista turkkeja saatika nahkatuotteita, mutta minua niin korpeaa teidän taivastelut luonnollisista elinolosuhteista kun samalla silitätte kissaanne tai tuijotatte akvaariota/terraariotanne.. Kaksinaismoralismia sanon minä. Minä myös epäilen kuvien oikeellisuutta. Ja toivon pyhästi ettei yksikään idiootti mene vapauttamaan mitään eläimiä luontoon. Esimerkiksi minkit kun eivät kuuluu Suomen eläimistöön, joten on parempi että ne pysyvät niissä tarhoissa.
kuvitelevat että eläin on eläin ja kaikki eläimet samanlaisia. Ei se niin mene, onneksi. On eläimiä, jotka ovat sopeutuneita ihmisen seuraan ja on eläimiä, jotka kärsivät siitä. Kissat ja koirat ovat vuosituhansien saatossa jalostuneet ihmisten seuralaisiksi. Turkiseläimet eivät ole.
Eläin on eläin, oli se ihmisen seurassa tai ei. Kissathan ovat petoja siinä missä villi-ilveksetkin ja pärjäävät varsin hyvin villeinäkin. Voisin uskoa että moni koirakin pärjäisi vapaana pitkän aikaa. Ja rakas kun minä en ole luonnosta vieraantunut. Asun maaseudulla ja metsästän ja kalastan, mutta en ikinä, ikinä ala pitämään eläintä, oli se lemmikki tai villi, ihmisen "seuralaisena". Turkiseläimet ovat jalostuneet turkiseläimiksi. Jos vapautat ne, ne ensinnäkin tekevät tuhoja niin paljon kuin pystyvät ja sen jälkeen kuolevat joko nälkään tai autojen alle. Jalostettujahan ne minkitkin ovat.
Idiootti. Tuotannon alasajo tapahtuu niin että nyt olemassa olevat minkit saa kasvattaa ja turkiksi jalostaa, mutta lisää niitä ei enää tehdä. Yksinkertaista eikö totta?
Olisi niin paljon tärkeämpiäkin asioita, joiden puolesta pitää meteliä. Mutta kun turkistarhaajia on niin kiva vastustaa kun siellä on söpöjä minkkejä ja kettuja jotka on niin ihkuja.
mutta minä en ainakaan pidä lemmikkejäni pienissä häkeissä 24/7! Kissani ovat vapaana koko talossani, ja koirani juoksevat pihalla irti 8 tuntia päivässä. Ja pyytäessäni ne valitsevat palata minun tyköni. Kissat ulkoilevat kesäisin kun talvisin niitä ei kiinnosta. Ja myös ne valitsevat palata luokseni kotiin.
Että eihän kukaan lemmikkejä toki huonosti pidä, koska minulla on lemmikkejä. Mutta tuotantoeläimet voivat kaikki huonosti, kun niiden oloista ei mitään tiedetä.
Meidän tuotantoeläimiä kohdellaan kuin sinun lemmikkejä. Mun mielestä taas lemmikeillä on asiat paljon huonommin, sillä lemmikkejä saa pitää kaikki hullutkin ilman mitään lupia ja tutkintoja puhumattakaan viranomaisvalvonnasta.
Että ei noi asiat ole niin mustavalkoisia, vaikka sinun lapsenpääsi ei todellisuutta osaa nähdäkään.
Esimerkilläni neljästä epäeettisestitoimivasta ravintolasta tarkoitin että kuinka monen turkistarhan oloissa on valittamista? Tottahan huonosti kohdeltuja toitotellaan (ju hyvä niin!), mutta että koko ala leimataan mädäksi. Turkki on kuitenkin ihmisen vanhin pukeutumiskeino.